uskotko horoskooppeihin?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
tai no eiköhän se oo jo viimeistään tuolla bb ketjussa mölyämisellä menetetty;)

Hehe. BB on tosimiesten realitya. Monet ei vain ymmärrä sitä :D

edit. Otan sittenkin sanani takaisin. Siitä on todellisuudessa tosimiehet kaukana. Yritin vain uskotella itelleni niin..

Jämähdin oikein miettimään tätä asiaa, ja saattaahan näissä olla jonkunlaista perää. Jos ajatellaan, että lapsi syntyy vaikkapa huhtikuun alkupuolella, näkee ensimmäisten elinkuukausiensa aikana paljon valoa ja lämpöä, parempituulisia ihmisiä jne. vaikkapa syyskuun lopussa syntyneeseen toveriinsa nähden.

Riippuu itse asiassa siitä kuinka paljon lapsi omaksuu asioita ensimmäisten elinkuukausiensa aikana.

Horoskoopeistahan tässä ei oikeasti ole kyse, vaan siitä milloin sinut on saatettu alulle ja mihin päin maailmaa satuit syntymään.

Eli luonnehoroskooppimerkillä ei ole mitään merkitystä koska päiväntasaajan eteläpuolella syntyneet saavat saman merkin kuin pohjoisella puolella samaan aikaan vaikka heillä on täysin päinvastaiset vuodenajat? Puhumattakaan ihan vaan sijainnista johtuvista ilmastovaihteluista.

Vai tarkoititko sanoa että horoskoopeissa on perää vain pohjoisen pallonpuoliskon asukeille?

MissEvilEve sanoi:
No tuossa se idea onkin. Kuun asennot ym muu paske [määrittää vuodenaikoja ja pla pla pla]... Kai se jotenkin ihmisiin vaikuttaa lapsuudesta asti kun niin monilla se horoskooppi on määriteltävissä, noin osapuilleen ainakin.
Samaa paskaa ne luonnehoroskoopit on kuin kenen tahansa Seiskaan kirjottamat. Perustuu just tohon lafferin videopätkässä tulleeseen ilmiöön. Ihmiset on melko samanlaisia ja ainakin tiettyjä juttuja poimimalla saadaan vaikuttaan siltä että tää sopii just suhun. Kaikista horoskooppiryhmistä löytyy kaikenlaisia luonteita, joten väkisinkin joillekin (erittäin monelle) ne sopii kohdalleen. Lisäks kun niihin laitetaan enemmän ja vähemmän yleisiä luonteenpiirteitä + korostetaan tietynlaisia (esim. mihin henkilö itse haluaa uskoa) ominaisuuksia niin suosio on taattu.

Tämä eksperimentti tehtiin meilläkin psykan tunnilla lukiossa. Opettaja sanoi, että olen tässä kurssin aikana tarkkaillut teitä ja kirjoittanut luonnekuvaukset jokaisesta. Kun kuvauksen tarkkuutta kysyttiin, tulos oli sama kuin ylläolevassa videossa: yli puolet luokasta oli sitä mieltä että kuvaus täsmäsi omaan luonteeseen joko tarkasti tai todella tarkasti. Syynä oli se, että opettaja oli kirjoittanut lappuun vain positiivisia luonteenpiirteitä, ja kukapa ei haluaisi uskoa olevansa lähestulkoon täydellinen alfa-yksilö. Paitsi tietysti minä, olin niitä harvoja joiden mielestä se ei täsmännyt. ;)

Ja ei, en usko horoskooppeihin minäkään. En tosin tuomitse suoralta kädeltä luonnehoroskooppeihin uskovia, koska muutama muuten fiksu kaverini uskoo niihin. Iltalehtien höpinät ovat sitten asia erikseen, mutta niitä tuskin kukaan ottaa tosissaan.

Suositut

Back
Ylös Bottom