Uskomatonta soopaa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jallis
  • Aloitettu Aloitettu
Sumu sanoi:
Ja jos itse päättäisin johonkin itsepuolustuskurssille lähteä, niin todennäköisesti hakeutuisin esimerkiksi Kaivosen Villen pitämälle kurssille. On nimittäin oikeasti helvetin pätevä ja asiallinen sälli.
Helvetin totta. Itse olin Kaivosen ja kumppaneiden opastuksessa vajaa kolme vuotta. Tuona aikana ei noin hölmöjä "tekniikoita" kyllä käyty läpi, vaikka olipa nyt henkitorven 'irrotusta' ja muuta 'hauskaa'. :) Krav magassa tuntuu tosin olevan jo periaatteenakin, että opetetaan vain äärimmäisiä tekniikoita, ja ajatellaan että tositilanteessa voi toimia vähän hellemminkin, jos tarvista on..

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Magan lähtökohdat ovat Isrealista, eli vähän toisenlaisesta maailmasta. Silmä silmästä on periaate ja vähän enemmänkin. On kyseenalaista että tollaista vakavasti opetetaan suomessa.

supersizeme sanoi:
Magan lähtökohdat ovat Isrealista, eli vähän toisenlaisesta maailmasta. Silmä silmästä on periaate ja vähän enemmänkin. On kyseenalaista että tollaista vakavasti opetetaan suomessa.

Öh, entäs sitten vaikka thainyrkkeily ja vapaaottelu? Noissahan jotkut harrastajat hakkaavat ihan työkseen toisiaan, eikös olekkin hirveää, on kyseenalaista että tollaista vakavasti opetetaan suomessa. Mitä tulee Israelin erilaisuuten valtiona niin kysehän on siitä että siellä saattaa olla hassunhauskoja setiä räjähdevöiden ja Ak-47:ojen kanssa. Tästä voimme päätellä ettei paljoakaan ole varaa leikinlaskuun itsensä puolustamisen kanssa, tästä johtuu krav-magan "erilaisuus" lajina, noita tekniikoita on aivan varmasti joku päässyt jossain vaiheessa elämäänsä testaamaan. Jokaisen maan kouluttaja varmasti osaa mielessään päätellä millä intensiteetillä treeneissä mennään, Suomi lintukotona on katsos vielä sellainen että tuskinpa täällä on lähellekään sama meininki magan kanssa kuin Israelissa. Periaatteenahan ei ole silmä silmästä ja vähän enemmäkin vaan pikemminkin se ettei välttämättä huvita maata puolikuolleena puukoniskuista sairaalassa jos vaihoehtona on vierailu kuulustelussa siitä syystä kun sen viattoman päällekarkaajan puukoniskun torjui ja esti toisenkin iskun. Missään vaiheessa ei treeneissämme ole kehoitettu "kostamaan" tai "antamaan vähän ylimääräistä" vaan painotettu järkevää voimankäytön määrää ja vaihetta jolloin itsepuolustus muuttuu jo pahoinpitelyksi. Mitä kyseenalaista on siinä että haluaa elää hetken pidempään? Lappu varpaassa vai sakko kourassa, siinäpä miettimistä illan synkkinä hetkinä.

tiny tinman, on eri asia hakata toisia paskaksi kehässä kuin kadulla. Jos olen oikein magan ymmärtänyt siinä puolustetaan itseään toista vahingoittamalla eli potkua munille ja sormea silmiin sun muuta. Eikös tule aikamoista nootia oikeudessa jos menee toiselta silmiä puhkomaan vaikkakin itseä puolustaessa. Jos laki jo kieltää osan menetelmistä miten sitä voidaan ammattimaisesti opettaa suomessa?

sgege sanoi:
tiny tinman, on eri asia hakata toisia paskaksi kehässä kuin kadulla. Jos olen oikein magan ymmärtänyt siinä puolustetaan itseään toista vahingoittamalla eli potkua munille ja sormea silmiin sun muuta. Eikös tule aikamoista nootia oikeudessa jos menee toiselta silmiä puhkomaan vaikkakin itseä puolustaessa. Jos laki jo kieltää osan menetelmistä miten sitä voidaan ammattimaisesti opettaa suomessa?
Nooh, ammattimaista tai ei niin ompahan ainakin helvetin tehokasta jos menee toiselta ITSEPUOLUSTUKSENA puhkomaan silmät ja potkimaan munat kasaan. Omaa järkeä tietysti saa ja pitääkin käyttää että onko aivan välttämätöntä tuollainen, vai olisiko mahdollista esimerkiksi mahdollista lähteä karkuun.

sgege sanoi:

Kohta alkaa hajoileminen, kaikki te magaa munillepotkimisena ja silmiintökkimisenä pitävät, oletteko te edes koskaan olleet yksissäkään maga-treeneissä? Ettekö? No mistä te tiedätte sanoa minkälaista maga on? Siinä on myös lukuisia pehmeitä tekniikoita, luuleeko herra että minä esim. ensimmäisenä puhkaisen känniörvelöltä silmän tai revin kivekset irti? Jokainen aivot omistava harrastaja osaa suhteuttaa voimankäytön/tarvittavan tekniikan tilanteen mukaan, jolloin noita "silmien puhkomisia" ei tarvita, eipä sellaisia edes magassa opeteta, paitsi ehkä sotilasversiossa joka on täysin oma lajinsa. Mutta miten helvetissä puolustat itseäsi niin ettei hyökkääjälle aiheudu minkäänlaista vahinkoa? Yhtälailla sitä vahinkoa tuottaa vaikka karatekan lyönti tai judokan heitto tai mikä tahansa voimankäyttö, jossain tapauksissa nuo aiheuttavat jopa pahempaa jälkeä. Sinne kiveksille ei välttämätä ole pakko suunnata valtavaa rankkaripotkua, vaan pelkkä nopea näpäytys riittää. Tuossa tapauksessa kaveri on jonkin aikaa kanveesissa niin että tilanteesta pääsee vaikka autoon ja pois. Mitä lakiin tulee, onko siellä kenties erikseen määritelty esimerkiksi Krav-Maga-lyönti ja nyrkkeilyä harrastavan lyönti? Lyönti on lyönti ja potku on potku, yhtä laittomia molemmat, oli tekijä sitten minkä lajin harrastaja tahansa. Mitä järkeä on kyseenalaistaa yhden lajin opettaminen jos toisessa tulee käytännössä samat asiat, mutta pidemmällä harjoittelulla?

Edittinä vielä että, jollette osaa sanoa lajista mitään muuta kuin kuulopuheita/huhuja, niin voisitte yhtä hyvin olla sanomatta mitään. Minä en arvostele esimerkiksi hapkidoa tai thainyrkkeilyä hullujen lajiksi tai pelleilyksi koska on kummastakaan tiedä käytännössä mitään.

sgege sanoi:

Minkä menetelmän laki kieltää hätävarjelukäytössä?

Ja kannattaa ehkä tutustua vähän magaan ennen kuin alkaa suuria luuloja lajista esittää.

Primary Target Areas

1) The eyes - With your fingers splayed and slightly bent, poke 2 fingers into each eye. This will cause Bob a lot of pain, making his eyes water, causing temporary or even permanent blindness.
Lähde

En tarkoittanut että koko krav maga olisi pelkkää silmille tökkimistä ja munille potkimista, vaan että siinä opetetaan puhkaisemaan toisen silmät pysyvästi.
En ole Krav Magaa harjjoittanut enkä muutakaan IP-lajia. Ei nyt pitänyt provota tollee mutta karkas vähän sana kädestä. Onko suomessa tosiaan laillista puhkaista toisen silmät vaikka toinen käy kimppuun?

sgege sanoi:
Primary Target Areas

1) The eyes - With your fingers splayed and slightly bent, poke 2 fingers into each eye. This will cause Bob a lot of pain, making his eyes water, causing temporary or even permanent blindness.
Lähde

En tarkoittanut että koko krav maga olisi pelkkää silmille tökkimistä ja munille potkimista, vaan että siinä opetetaan puhkaisemaan toisen silmät pysyvästi.
En ole Krav Magaa harjjoittanut enkä muutakaan IP-lajia. Ei nyt pitänyt provota tollee mutta karkas vähän sana kädestä. Onko suomessa tosiaan laillista puhkaista toisen silmät vaikka toinen käy kimppuun?

Hätävarjelupykälä ei erottele, että mikä no sallittua ja mikä ei. Kyse on siitä, että
itsensä puolustaminen pitää suhteuttaa siihen hyökkäykseen. Eli jos joku vaikka on tappamassa sinua, niin kyllä siinä varmaan saa melko ronskistikkin puolustaa itseään. Jos taas joku tulee ottamaan vähän kännipainia, niin silmien puhkominen ei välttämättä ole se paras vaihtoehto (tuomareiden mielestä).

Ja meillä on ollut silmiin hyökkäyksiä, mutta lähes aina se on silmistä painamista. Eli tarrataan päästä kiinni ja painetaan peukalot silmiin. Siinä ei näkö mene, mutta aiheuttaa paljon kipua. Silmiin lyöminen sormilla on sitten eria asia, niitä meillä ei ole pahemmin edes käsitelty.

Angelica-82 sanoi:
Kyllä voi. Itse olen ollut monesti jatkoilla eikä kumpikaan mitään ole odottanut. Tai ainakaan niin että lopputulos olisi kumpaakaan häirinnyt. Elän kai sit jossain omassa maailmassani... Tosin korostaan taas että kyse on ihan tutuista ihmisistä ei ventovieraista baaripokista.
Ja kyllä oikeanlaisten ihmisten kanssa voi olla tosi hyviä keskusteluja! Mut ollaan oltu sit puhtaasti kaveripohjalta...kai.

Kyllä voi... jaa mutta unohdin mainita, että se olikin tuttu. :)
Kokeilkaapa täysin ventovieraaseen ja ehdotelkaa jatkoja hänen luonaan.. Ei varmasti 100% halua seksiä, mutta kyllä se luku varmaan 99,9% on. :)
Jos omalta kannalta ajattelen. Joku mun kaveri/tuttu pyytää jatkoille, niin eipä mulla ole ensimmäisenä seksi mielessä. Jos taas täysin vieras tulee ehdottelemaan meille tai teille, niin kyllä siinä aika vahvasti tulee käsitys seksin haluamiseen ja varsinkin jos on ollut jotain intiiminpää jo siellä baarissakin.

Ja jos pyytää toista jatkoille eikä halua mitään juttelua erikoisempaa, niin eikö sitä voi sanoa jo siellä baarissa?

HITB sanoi:
No jos semmosen mojovan potkun kasseille saa, niin ei siitä ihan heti pystyyn nousta. Ellei sitten omaa jotain teräksisiä palleja. :D Ja kyllä kasseille on yllättävän helppo potkaista, varsinkin jos yllättäen pistää lähietäisyydeltä.

Kyllähän toi kassipotku sattuu ihan h***vetisti, mutta en usko kaikkien välttämättä menevän kivusta totaalisen toimintakyvyttömäksi. Toiset kanavoi todellakin fyysisen kivun "payback time" mentaliteettiin. Nimenomaan kasseillepotkusta ei oo omakohtaista kokemusta, mutta muita ruhjeita saaneena tiedän että kipukynnys on täysin ylitettävissä jos on tajuissaan ja raajoissa löytyy neliveto helvetistä.

eedit: en suosittelisi kyllä kenellekään käytettäväksi kovin kevyin perustein - pahimillaan voi aiheuttaa suhtkoht pysyviä ja vakavia vammoja ja voipi olla jälkikäteen selvittelemistä :itku:

Missukka sanoi:
Naurettava ajatus on myös tuo että jos lähtee jatkoille mukaan on velvollinen "antamaan", saattaahan siinä sattua niin että huomaa toisen olevankin tosi ällöttävä vasta sitten jatkoilla, vaikka mukaan lähtiskin seksi mielessä :rolleyes:

No ei siihen tietystikään mitää velvollisuutta sisälly, mutta ei pitäisi myöskään olla niin ymmärtämätön elämästä, ettei käsittäisi toisen ehkä mahdollisesti jotain tämän suuntaista haikailevan vaikkei sitä ääneen selkeästi olisi artikuloinutkaan ja kirjallisesti vahvistanut jo heti alkuillasta. :)

Potkuista mitään tietämättömänä kysyisin, että eikö tuo potku munille ole helppo torjua vain nostamalla etujalkaa hivenen sivulle ja ylös?

Cthulhu sanoi:
Potkuista mitään tietämättömänä kysyisin, että eikö tuo potku munille ole helppo torjua vain nostamalla etujalkaa hivenen sivulle ja ylös?

Periaatteessa joo, silloin kun toinen rehdisti etukäteen ilmoittaa kassipotkun olevan tulossa.

Toinen juttu millä sen voi torjua on jättää naisten kanssa sekoilemisen väliin eikä lähtee niiden kanssa millekään jatkoille tms. - johan siitä äitikin (ja ringside & muu porkkanaosasto) varoitti! :lol2:

Cthulhu sanoi:

Ei ole. Sen saa potkaistua hyvinkin nopeasti ja yleensä ollaan melko lähietäisyydellä. Jos tuota meinaa säärellä blokkailla niin aika ninja saa olla, ainakin jos vastustaja nyt ei kovasti mainosta että kohta kenkäsen tai laitaile potkua enempää.

tokkopaisto sanoi:
No ei siihen tietystikään mitää velvollisuutta sisälly, mutta ei pitäisi myöskään olla niin ymmärtämätön elämästä, ettei käsittäisi toisen ehkä mahdollisesti jotain tämän suuntaista haikailevan vaikkei sitä ääneen selkeästi olisi artikuloinutkaan ja kirjallisesti vahvistanut jo heti alkuillasta. :)

Jep. Kyllä ite pitää tietää vähän minne on menossa. Mut jos jollekin olen tehny selväks että kaverimeiningillä ollaan ja uskon että myös mies on sen tajunnu ni sillon en ymmärrä päällekäymistä. Muutenhan sitä on luonnollista odottaa jos tilanne ei ole selvä.

Ja niinku Missukka sanoi niin kyllä pitää olla oikeus kieltäytyä myöhemminkin vaikka aluks olis seksimielessä lähtenyt. Tilannehan voi muuttua vaik miten... Ei on ei.
Mut onnekspa ei ole tullu mitää hankalia tilanteita tässä suhteessa. Tosin kun jutut on yhtä epäeroottisia kuin mulla niin ihme on jos siinä äijällä vielä jotain haluja on :D

Kaverille kävi juuri niin, että täysin ventovieras nainen alkoi pyytämään jatkoille pääsyä. Mukaan vain ja sitten kaverin luona hommien jälkeen skitsahti. Oli ehtinyt pari tuntia nukkumaankin. :rolleyes: Joitain vastaavia tapauksia on ollut ennenkin. Eniten on selittelemistä, kun ei se tyttö sitten ollutkaan niin ihana sen luo päästyä ja se repi mua kädestä makuuhuoneeseen ja mä revin itseäni ulos kämpästä. Olisko pitänyt hakata se nainen siihen, kun se yritti väkisin. :jahas: Onneksi minulla oli fyysisessä voimassa yliote, joten se päästi kyllä irti kerrostalon rappukäytävässä. :david:

VelttoV sanoi:
Eniten on selittelemistä, kun ei se tyttö sitten ollutkaan niin ihana sen luo päästyä ja se repi mua kädestä makuuhuoneeseen ja mä revin itseäni ulos kämpästä. Olisko pitänyt hakata se nainen siihen, kun se yritti väkisin. :jahas:

Iskikö rimakauhu :hyper: ?

VelttoV sanoi:
Eniten on selittelemistä, kun ei se tyttö sitten ollutkaan niin ihana sen luo päästyä ja se repi mua kädestä makuuhuoneeseen ja mä revin itseäni ulos kämpästä.

Minulle on käynyt usein noin. Kännissä kuin käki lähtee jonkun kimman mukaan joka puoliväkisin raahaa kämpilleen ja odottaa vielä, että panisin häntä vaikka en muista edes omaa nimeäni.
Sinänsä nolo tilanne, kun kimma on kuumana ja itsellä ei seiso muuta kuin silmät päässä. Tähän mennessä en ole käyttänyt väkivaltaa vaan olen tyytynyt sammumaan.

VelttoV sanoi:
Olisko pitänyt hakata se nainen siihen, kun se yritti väkisin.

Ville opetti tuolla samalla kurssilla (miesten osuudella), että tuollaisessa tilanteessa kannattaa pyytää naista laskemaan housut kinttuihin ja kumartumaan käskyttämällä kuuluvalla äänellä: "Rrrrakash, mä haluun sua takaapäin!" Ja sitten nopea poistuminen ovelle. Morsian ei ehdi perään housut kintuissa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom