Uskaltaako ostaa, autovuokraamon käytetty

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja karuotsa
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Moro,

Olen ostamassa Saksasta autoa ja eräs ainakin päältäpäin hyvä vaihtoehto olisi n 1,5 vuotta vanha 25000 ajettu Vectra. Autoa ei ole huollettu, mutta muolto autoon tehtäisiin samana päivänä, kun sen ostaa ja takuuta olisi voimassa puolisen vuotta vielä.

Pohdituttaa vain, että vuokraamon autoja ei aina kohdella kuin omaa, eihän tuo mikään sellainen ole, jolla ehkä kauhesti kaahaillaan, mutta muuten.

Mielipiteitä kuunnellaan....

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Tyypillisesti vuokra-autolla kai ajaa työmatkalainen joka suhaa sillä lentokenttä-office-hotelli -väliä. Eli sinänsä käyttö on aika kevyttä. Toki seassa voi joku reikäpääkaahari olla, mutta eipähän ole ajanut sillä koko aikaa niinkuin siinä tapauksessa että ostat auton siltä kaaharilta. Jos se on siistissä kunnossa niin mikä ettei.

Itse ostin ihan Suomen autokaupasta vuokraamon auton, se oli vuoden vanha ja vajaat 20 tkm ajettu. En mä usko että nuo sen huonompia ovat kuin muutkaan samanverran ajetut. Mistä sen voi tietää mikä reikäpää se edellinen omistaja on ollut, tai muutenvaan joku joka ei osaa edes kytkintä käyttää oikein.

Ainut tapa tietää auton historia on omistaa se uutena ostettuna itse koko ajan.

Niinhän tuo taitaa olla, autoliikkeestä kun ostaa niin ei edes tiedä minkä näköinen pallinaama auton omistanut. Eli varmaan auton yleiskunto on se paras mittari.

Tuskin noissa tosiaan sitten suurempia vikoja on kuin, että autoa on voitu sotkea vähän enemmän ja ehkä tupankia joku poltella, mutta toisaalta nuo vuokrausfirmat kyllä pesevät autoja aika usein.

Ja huoltohan tuolle tehdään ja katsastuksesta pitää mennä läpi, joka Saksassa on ymmärtääkseni Suomea tiukempi, toki harvoin varmaan 1,5 vuotta vanhat autot hylätään.

Zone-sarja -42%
No mitä itse olen kyseisellä alalla työskennellyt ja siten myös auton kohteluja nähnyt, niin on vähän yksilöstä kiinni minkälaiseen kohteluun ne joutuvat. Huollot ja korjaukset tehdään kyllä nopeasti ja ajallaan, mutta monesti nuo autot saavat aikamoista käsittelyä(sanotaanko että punaraja ei ole vieras käsite, mutta toisaalta ei myöskään karstoitu) työntekijöiden puolelta. Toisaalta työntekijät eivät niillä autoilla paljon aja. Eli suomeksi sanottuna tarkista hyvin ja ota hyvä yksilö. Pätee ihan niinkuin normikäytössä olleen auton ostossakin.

Kyseinen auto olisi automaattivaihteinen niin se ehkä vähän ehkäisee kytkimenkäyttötaidottomien mokailua eikä silloin varmaan muutenkaan revitellä sillä autolla niin paljo, kun tehokaan ei kuitenkaa järjettömästi ole. Tai ainakin voi aina niin itselleen uskotella.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom