Useampia kysymyksiä liittyen kotona treenaamiseen, bulkkaukseen ym.

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Moro! Ja pahoittelut jo valmiiksi mikäli minun olisi pitänyt välttää uuden ketjun aloittamista ja eritellä kysymykseni useampaan eri paikkaan, mutta ajattelin, että helpompi rykäistä kaikki kysymykset ja info samaan viestiin, etenkin kun olen niin huono selittämään asioita lyhyesti.

Eli olen 24-vuotias mies, joka valitettavasti löysi lihastreenin ja kuntoilun kunnolla vasta vajaa vuosi sitten, eli nuoruus ennen paria viime vuotta meni lähinnä tietokoneen, pleikkarin, milloin minkäkin turhakkeen edessä, joskus mukana kuvioissa oli tietenkin myös kuningas alkoholi, mutta ainakin kaikki lihaskuntoon liittyvä oli täysin poissa meikäläisen varhaisemmilta vuosilta (olin niitä, jotka yläasteella eivät saaneet 20kg:n tankoa nostettua penkkitestissä edes yhdeksännellä luokalla). Luoja on myös suonut minulle aika huonon geneettisen pohjan ja vielä tässäkin iässä muistutan luustoltani lähinnä 10-vuotiasta pikkutyttöä, enkä aikuista miestä, noh kaikkea ei voi saada, onneksi sentään itseironiaani on aina kehuttu.

No kuitenkin; Aloitin "treenaamisen" viime vuoden alkupuolella käyden kaverin luona tekemässä penkkiä pari kertaa viikossa, mutta sekin oli sellaista räpellystä, että aina kun oli minun vuoroni nostaa, alkoi kaveri heittää jotain ihme läppää jolle en voinut olla repeämättä ja nostot menivät ihan perseelleen.. ja tietenkin sarjojen väliset tauot olivat jotain 3-8min luokkaa, riippuen siitä miten pahasti jutellessa unohtui ajankulu. Kaverilla oli myös mutkatanko jolla tein hauista aina penkkipäivän päätteeksi, eli toisin sanoin ensimmäiset puoli vuotta treenaamiseni oli puhtaasti pelkkää penkin/hauiksen tekemistä silloin tällöin ja vieläpä huonosti. Jonkin aikaa tämän farssin jälkeen aloin lukea netistä tarkemmin tietoa oikeista treenitavoista, liikeradoista, proteiinin tarpeesta yms. ja hommasin kotiin 2 säädettävää 15kg:n käsipainoa, suoratangon sekä leuanvetotangon ja nyt 5-7 kuukauden ajan olen kasvavalla aktiviteetilla treenannut näillä.

Tuloksiakin on tullut, sillä muistan aloittaneeni esim. hauistreenit 7kg:n käsipainoilla ja nyt pystyn tekemään keskitettyä hauiskääntöä sen 8-12 toistoa per sarja 15kg:n käsipainolla. Leukoja en saanut ennen leveällä myötäotteella yhtään, nyt saan ainakin 8, vähän päivästä riippuen.. pystypunnerrusta tulee tehtyä 12 toiston verran n. 35kg:lla jne. Olisi myös tarkoitus tilata kuukauden sisällä 4kpl 5kg:n levypainoja lisää, että saisi lisää painoa sekä molempiin käsipainoihin samanaikaisesti, että tuohon suoratankoon. Ja tosiaan, itsekin floppasin monen muun lailla ja jätin aluksi jalat ihan oman onnensa nojaan (= treenaamatta), vaikka ne ovat aina olleet pelkkää luuta ja nahkaa.. nyt olen n. kuukauden ajan niitä treenannut ja uskomatonta kyllä, tuo 35kg:n maksimi mitä tällä hetkellä suoratankooni saan, tuntuu vieläkin raskaalta esim. kyykätessä (niin olemattomat jalkalihakset minulla on).

Ja tosiaan, siksi en mene salille koska sellaista ei enää ole. Tämän "kaupungin" viimeinen sali lakkautettiin kunnan toimesta aikapäiviä sitten, koska ilmeisesti päättäjillä on parempaa käyttöä rahoilleen kuin kaupungin asukkaiden fyysinen (ja henkinen) hyvinvointi. Ja säännöllinen penkkipunnerrusmahdollisuuteni muutti paikkakunnalta pois n. kuukausi sitten, joten tällä hetkellä on tyydyttävä siihen mitä kotoani löytyy. Pakko myöntää, tilanteeni ei ole optimaalisin mahdollinen.

Sitten vähän niitä kysymyksiä; Onko 5-jakoinen ohjelma jollain tavalla huono (aloittelevalle treenaajalle) jos tavoitellaan "optimaalista" lihaskasvua? Ainakin vaikuttaisi siltä, että jokainen joka on täällä kysynyt treeniohjelmista, on ohjattu 3-jakoiseen treeniohjelmaan. Itse olen tehnyt 5 päivää/viikko treeniä nyt kuukauden tai kahden ajan enkä oikeastaan haluaisi siitä luopua, sillä olen alkanut pitää treenaamisesta sen verran paljon, että minulla on kova halu treenata usein. Tosin mikäli suosittelette minulle jotain erilaista ohjelmaa, eivät ehdotuksenne kuuroille korville mene - isoin prioriteettini nimittäin tällä hetkellä olisi saada massaa, sillä mittani ovat 186cm/73kg luokkaa. Kropastani katosi n. 10kg rasvaa alottaessani treenaamaan ja syömään terveellisemmin, joka tietenkin teki minusta vielä entistäkin laihemman näköisen, en nimittäin olemattomien raamieni takia ollut mitenkään ison näköinen painavempanakaan (koska nuo kilot mahtoivat olla enimmäkseen vyötäröllä ja naamassa).

Ja ravinnosta; jääkaappini sisältö koostuu lähinnä kananmunista, raejuustosta, maidosta, rahkasta ja muusta vaihtelevasta vähänkalorisesta ja proteiinipitoisesta ravinnosta ja kuivakaapistani löytyy aina pönttö (tai pussi) proteiinijauhetta, eli toisin sanoin päivittäinen proteiinintarpeeni on kyllä turvattu, mutta kuinka paljon kokoiseni henkilön pitäisi oikeastaan syödä saadakseen massaa? Välillä pelkään että päivittäinen kalorimääräni jää turhan kauas siitä mitä sen pitäisi olla, sillä en oikein tiedä millä aineksilla lisätä tuota määrää.. miten esim. tuo öljyn käyttö? Tarvitsisin hieman vinkkejä noiden kaloreiden keräämisen suhteen, sillä kuitenkin varmaan edelleenkin on väliä mitä syö, vaikka haluaakin lisätä painoa, läskejäni en takaisin halua.

Ja tosiaan budjettini on opiskelijabudjetti, eli toisin sanoin olematon. Niin ne vaan elintarvikkeiden ynnämuiden hinnat nousee kuukausi toisensa jälkeen mutta opintotuki on varmaan ollut yhtä alhainen viimeiset 10 vuotta, ei voi kuin ihmetellä.

Mutta joo, minulla varmaan oli muutakin asiaa, tai "asiaa", sekä jokunen kysymyskin.. mutta ne pääsivät unohtumaan tässä tarinoidessa.. jos nyt jolla kulla olisi kuitenkin tarve osoittaa minut parempaan suuntaan kuin tuo 5-jakoinen treeniohjelma, että edes jossain vaiheessa elämääni pääsisin tästä anoreksialookista, niin arvostaisin kovasti. Tai sitten jos tuota 5-jakoista voisi muokata jotenkin niin, että jotkut lihasryhmät saisivat treenia useammin kuin kerran viikossa (koska tällä hetkellä se on treeniä kerran viikossa per lihasryhmä, joka ilmeisesti voi olla liian vähän?), olisi se varmaan itselle mieluisin vaihtoehto. Ja sitten nuo ravintojutut.

Eiköhän tämän pituinen viesti riitä tälle kertaa vallan mainiosti, ellei sitten tullut jo liikaakin luettavaa.

Paljon asiaa tosiaan kerralla. Muutamia juttuja tuli mieleen tuosta ruokapuolesta. Kirjoitit että jääkaapista löytyy vähäkalorista tavaraa. Jos massaa on tarkoitus hankkia, voit pistellä ääntä kohti ihan huoletta esim. rasvaista jauhelihaa ja tonnikalaa öljyssä, pitäsi sopia vielä opiskelijabudjettiinkin. Maapähkinöissä on myös hyvä energia/hintasuhde, samoin öljyssä jonka "nautin" itse ihan snapsilasista. Makarooni ja riisi eivät myös paljoa maksa, ja koulussa kannattaa hyödyntää salaattipöytää reippaasti.

Voisit pistää päivittäiset syömisesi näytille, niin varmasti tulee tarkemmin kommenttia että mitä tulisi muuttaa jos painoa haluat lisätä. Tässä hyödyllinen nettisivu http://kalorilaskuri.fi/ , lähde liikenteeseen noin 3000-3500kcal/päivä ja katso lähteekö paino sillä nousuun.

Senverran sanon, että se, kuinka monta kertaa viikossa käyt salilla, ei määrää sitä moniko jakoinen ohjelma on käytössä. Vaikka kävisit sen 5krt viikossa salilla, niin voit siltikin tehdä esim tuota mainitsemaasi 3-jakoista. Sen kierron ei tarvitse aina olla juuri sitä täyttä viikkoa.

Ruokavalion, jos pääsääntöisesti noudatat semmoista, voisit laittaa tänne. Suoralta kädeltä voi varmaan suoraan todeta, että enemmän sitä rasvaa ja hiilaria, laadukkaita ei mitään pizzaa tai muuta sontaa. Sen nyt näytät tajunneenkin :)

wbb:n ohjeella, 3000-3500kcal, olisi hyvä lähteä katsomaan sitä aloitusta. Jos painoa tulee 0.5-1.5 kiloa per viikko on tahti varmaan ihan hyvä, lähemmäs kiloa kuitenkin. Sanotaan, että 10 viikkoa kun noudatat tuollaista +500kcal päivä niin johan rupeaa liha tarttumaan. Tämän ajanjakson jälkeen jos näyttää kovinkin "läskiltä" niin sitten vaan kiristellään :) Aerobista, kalorivajeella treenamista jne... Kattele foorumeilta lisää tietoa.

Kysyi, että onko liian vähän jos treenaat lihasryhmän per viikko? Ei ole.
On suoria ja sitten niitä epäsuoria treenejä. Ohjelman hiominen onkin sitten eri juttu. Kannattaa katsoa forumeilta 5-jakoista ohjelmaa, mutta joudut aika paljon varioimaan koska käytössäsi on kotisali... En sitten tiedä taipuuko sinun resulssit kotona tohon 5-jakoiseen, mutta kokeillahan saa...

Paria vaihtoehtoa voisit punnita. Esim. 3-jakoinen, joo tiedän aina muka suositellaan :), vaikka 5-6:n päivän kierrolla voisi olla sinun juttu? Työntävät, vetävät, jalat... Treeni-treeni-lepo-treeni-lepo-treeni-treeni-lepo... Ei tulisi viikkoa lepoa per lihasryhmä ja huomattavasti helpompi toteuttaa "kotisalilla" kuin 5 jakoinen.

Mieti näitä mietteitä ja kuuntele muita. Tee omasta mielestä parhaat päätökset ja jatka tuota hyvää meininkiä minkä olet saanut päälle.
Treeni se on mikä kannattaa!

Noh tässä esimerkki päivittäisistä syömisistäni, ruokailuilla on aina vähintään 2 tunnin aikaväli, maksimissaan 4 tunnin mikäli ei ole "mahdollisuutta" syödä aikaisemmin.

Aamupala on oikeastaan joka päivä sama: 2-2,5dl perus kaurahiutaleita ja vajaa scoopillinen proteiinijauhoa kulhoon, päälle tarpeeksi rasvatonta maitoa ettei tavara jää kuivaksi, lusikoidaan ääntä kohti semmoisenaan.

Välipala: Proteiinijuoma veteen/rasvattomaan maitoon sekoitettuna (nykyiset jauhot sekoitettava veteen kun ei sekoitu maitoon millään ilman tehosekoitinta) + hedelmä (useimmiten banaani).

Lounas: Hyvin vaihteleva, jos koululla niin se on jotain perusruokaa + salaattia, useimmiten jaottelen evääni siten, että salaattia on puolet lautasellisesta, pääruoan "lisuketta", esim. perunaa yleensä hyvin vähän, kuten 2 pientä perunaa ja sitten sitä itse pääruokaa tarpeeksi. Ruoan lisukkeena lähes poikkeuksetta 2 (pientä) lasillista rasvatonta maitoa ja ruisleipäviipale.

Kotona tuo lounas saattaa sitten olla milloin mitäkin, vaikkapa pakastevihanneksiin tai wokkiin sotkettuja kanasuikaleita tai jauhelihaa, tai jotain helposti valmistettavaa kalaa ja kasviksia yms. Mikäli itse ruoan proteiinipitoisuus jää liian vähäiseksi niin lisään annokseen esim. raejuustoa, paistettua/keitettyä kananmunaa tai vedän isomman mukillisen maitoa ruokailun yhteydessä.

Välipala: Lidlin sementtirahkaa + ananasta, iso mukillinen rasvatonta maitoa.

Tähän väliin olisin varmaan viimeistään tehnyt treenit ja on siis..
..palkkarin aika: Joko proteiinijauhetta (tavallista reilummin) maitoon sekoitettuna + banaani (tai kaksi), tai vastaavasti jotain gaineria; nyt olen käyttänyt palkkarissa fast nutritionin gainer prota jonkin aikaa, yleensä maitoon miksailtuna.

Iltapala: Yleensä jotain näistä; proteiinijuoma maitoon sekoitettuna + hedelmä, rahkaa + ananasta, raejuustoa sellaisenaan tai vaikkapa tonnikalaa purkillinen.

Eli siinäpä esimerkkitapaus päivittäisesta ravinnonsaannistani, joskus vedän myös välipalojen aikaan leipäsiivun joidenkin lisukkeiden kera, esim. tomaatti/kurkkusiivuja + leikkelettä. Leipä yleensä joko ruis tai täysjyväleipää (REAL!).

EDIT: Ainiin, aloitan myös vedenjuonnin heti aamupalan yhteydessä ja nautin sitä pitkin päivää siten, että ainakin 2 litraa per päivä tulee vettä vedettyä, todennäköisesti enemmänkin. Ja tosiaan juon myös pari kuppia kahvia per päivä, vähäisellä rasvattomalla maidolla yleensä, ne nyt jäi lisäämättä.

1,5kg viikossa? maximissaan 0.5kg, jos haluat vähääkään minimoida läskin kertymistä. Tommosessa kilo/viikko sikabulkissa ole mitn järkee

Paljon tosiaan asiaa. Itse en mikään kehonrakentaja ole mutta minun mielikuvan mukaan noi 4- ja 5-jakoiset alkaa olemaan jo semmosille kavereille kellä tangossa on tosiaan paljon rautaa ja energiat ei riitä enää treenaamaan kovinkaan montaa lihasryhmää kerralla.

Jos haluat pitää tuon 5 treenikertaa viikossa niin 3 jakoinen voisi olla ihan hyvä. Kolmessa viikossa siis 15 treeni kertaa ja 3-jakoisellahan kroppa menee sitten 5:sti läpi. Ajattelin vääntää rautalangasta kun en tiedä paljonka sulla nyt on taustatietoa aiheesta.

Ruokavaliosta sen verran että ei niitä hiilareita kannata liikaa välttää. Niinkun edellä mainittiinkin makaroonit ja riisit ruokavalioon mukaan. Halpaa energiaa. Ja muista syödä koulussa kunnolla.

1,5kg viikossa? maximissaan 0.5kg, jos haluat vähääkään minimoida läskin kertymistä. Tommosessa kilo/viikko sikabulkissa ole mitn järkee

Puoli kiloa viikossa on hyvä vauhti, mutta en nyt näe että lähempänä kiloakaan olisi liian paha, kaveri kuitenkin suht laiha. Myönnän, että jos haluat minimoida läskin kertymistä niin rauhallisesti se kannattaa ottaa. 1,5kg viikkoon on kyllä liian paljon, mutta jos aloittelet tuolla 3000-3500kcal per päivä niin et kyllä siihen pääsekkään.

Monijakoisilla ohjelmilla ideana on treenata tietty lihas kerralla piippuun täysillä, monipuolisesti ja useilla liikkeillä. Se edellyttää myös riittävän hyviä tiloja ja välineitä, joita aloittajalla ei ole käytössä. Tällöin on parempi pysyä pienijakoisessa ohjelmassa, jossa riittävät pitkälti pelkät perusliikkeet kun rasitusta tulee useamman kerran viikossa. Sinun tapauksessasi en noilla välineillä muuta miettisikään kuin yksijakoista.

tuo 35kg:n maksimi mitä tällä hetkellä suoratankooni saan, tuntuu vieläkin raskaalta esim. kyykätessä (niin olemattomat jalkalihakset minulla on).

Voit kyykätä tuolla samalla painolla vaikka pari vuotta ja silti se tuntuu edelleen yhtä raskaalta. Lisää rautaa tankoon vaikka väkisin ja sitten kun joskus teet sarjaa esim. kuudellekympillä niin tuo nykyinen 35 alkaa vähitellen tuntua kevyeltä, niin se menee.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Meinasin kanssa kirjoittaa samaa, eli ei todellakaan mitään sikabulkkia.

Mutta esim. siellä kouluruokailussa kannattaa mättää ruokaa ääntä kohdi niin paljon kuin jaksaa. Ihan kunnolla vaan perunaa, pastaa tai mitä onkin. Sieltä saa hyvin kaloreita ilmaiseksi. Maitoa myös vaan reilusti koulusafkalla. Muuten nuot nyt oli kohtuu ok. Iltapalalle voi vaikka rypsäriä tai oliiviöljyä lisätä.

Ja 5-jakoinen on ihan jees kelle tahansa jos treenaa viidesti viikossa, mutta kuten edellä sanottiin, se vaatii oikean punttisalin laitekannan, jotta siitä on hyötyä. Jos kotisalilla treenaan, niin se 3-jakoinen olisi omakin valinta. Vetää sitten sen 5 treeniä viikossa jos siltä tuntuu, menee siis melkein kaksi kertaa kroppa läpi viikossa. Kevyttä viikkoa vaan väliin vaikka joka viiden viikko. Silloin voi tehdä vaikka vaan sen kolme treeniä ja vielä tietysti kevittäen painoja.

Mutta älkää helvetissä ruvetkto mitään 1-1,5 kg viikossa painoanne nostamaan, jollei sumopainikisat ole tavoite. Tuo Vilun mainitseman 0,5 kg max on hyvä jos haluaa että siitä painonnoususta suurin osa on lihasta.

Ja semmonen pointti vielä, että jos noita painoja ei tuonne tankoon ole kuin 35kg, niin tuo omanpainon nostaminenkin on lähes hyödytöntä. Kuukauden jälkeen noi painot jää pieneksi joka osa-alueella, paitsi ehkä hauiskäännössä ja liian vähän ärsykettä lihakselle = 0 kasvu. Näin se nyt vaan valitettavasti menee. Vaikka kyykkäisit 10vuotta jokapäivä sillä 35kilolla, niin ne jalat ei siitä mihinkään kasva, muutakun siihen mittaan, että jaksat sen 35kg tehdä lyhyen sarjan.

Ja semmonen pointti vielä, että jos noita painoja ei tuonne tankoon ole kuin 35kg, niin tuo omanpainon nostaminenkin on lähes hyödytöntä. Kuukauden jälkeen noi painot jää pieneksi joka osa-alueella, paitsi ehkä hauiskäännössä ja liian vähän ärsykettä lihakselle = 0 kasvu. Näin se nyt vaan valitettavasti menee. Vaikka kyykkäisit 10vuotta jokapäivä sillä 35kilolla, niin ne jalat ei siitä mihinkään kasva, muutakun siihen mittaan, että jaksat sen 35kg tehdä lyhyen sarjan.

Levypainoja on kyllä tulossa 20kg:n edestä pian lisää.. ja niitä nyt voin ostaa enemmänkin sanotaan nyt esim. joka 3. kuukausi. Kerralla vaan vaikea ostaa montaa, kun on todellakin kyse opiskelijabudjetista ja tuollaiset rautakiekotkin osaa olla yllättävän arvokkaita. Sen verran kuitenkin tajuan itsekin, etten voi loppuelämääni treenata 35kg:lla ja odottaa tuloksia. :)

Ja joo, termistö on itsellä selkeästi ollut hieman hakusessa (aloittelija, minkäs teet), kun oli aina sellainen mielikuva, että esim. 2- tai 3-jakoisella ei "saisi" treenata sanotaan nyt vaikka viittä kertaa viikossa, mutta jos tuo treenipäivien määrä kerta voi pysyä samana vaikka tuo jakoisuus muuttuisikin, niin sitten minun varmaan kannattaisi vaihtaa tässä threadissa ehdotettuihin 1- tai 3-jakoisiin ohjelmiin.. olisikos molempiin heittää jotain esimerkkiohjelmaa tähän?

Joudut hankkimaan paljon enemmän painoja tankoosi (+ kyykkytelineen ja penkin), muuten sun lihakset ei tule saamaan tarpeeksi rasitusta. Aika uskomatonta muuten ettei kunnallasi ole ainuttakaan salia, tuskin kuitenkaan missään tunturilla asut kun olet opiskelijana siellä. Luulisi nyt että edes oppilaitoksellasi olisi oma sali.

Kannattaa nyt vielä katsoa löytyykö sitä salia mistään, koska kunnolliset punttikamat ovat kalliita hommata himaan. Mahdollisesti voit vielä päästä halvemmalla opiskelijahinnalla salille.

Joudut hankkimaan paljon enemmän painoja tankoosi (+ kyykkytelineen ja penkin), muuten sun lihakset ei tule saamaan tarpeeksi rasitusta. Aika uskomatonta muuten ettei kunnallasi ole ainuttakaan salia, tuskin kuitenkaan missään tunturilla asut kun olet opiskelijana siellä. Luulisi nyt että edes oppilaitoksellasi olisi oma sali.

Kannattaa nyt vielä katsoa löytyykö sitä salia mistään, koska kunnolliset punttikamat ovat kalliita hommata himaan. Mahdollisesti voit vielä päästä halvemmalla opiskelijahinnalla salille.

Koululla kuulema joskus oli kuntosali, mutta sen tilalle tuli uusi opetuskeittiö kokkiopiskelijoita varten, jotka joutuivat jättämään vanhat opiskelutilansa homeongelman tai jonkun takia. Tämän jälkeen joku yksityinen ilmeisesti osti salivermeet ja vuokrasi tilat jostain, pyöritti salia aikansa ja huomasi ettei se ollut kannattavaa, ja pisti putiikin kiinni. Sen jälkeen salivehkeet vaihtoivat vielä kerran paikkaa, ilmeisesti kunnan rahoittamiin tiloihin jossa sali pyöri vielä jokusen kuukauden, mutta jonkin ajan kuluttua kunta päätti ruveta "säästämään" ja yksi säästökohteista oli tuo kuntosali, laitteet seisovat vieläkin samassa paikassa keräämässä pölyä, todennäköisesti määrittelemättömän ajan. Itseasiassa koulullamme ei ole edes omaa liikuntasalia, sillä sekin rakennus, jossa liikuntasali oli, jouduttiin repimään maan tasalle myöskin homeongelman takia.. että näin. Nuorisoasteen liikuntatunnit pidetään ilmeisesti paikallisella tennishallilla, tai ala/yläasteiden liikuntasaleissa, itse opiskelen aikuispuolella ja meillä ei ainakaan vielä ole liikuntaa ollut.

Hieman offtopiccia, mutta piti vähän valottaa tämän kämäisen kunnan tilannetta. Ja ei huolta, muutan kyllä täältä pois heti kun valmistun, eli toivottavasti viimeistään n. vuoden päästä, mutta tuon vuoden ajan en kuitenkaan haluaisi treenaamatta olla, vaikkei salia olisikaan käytössä, siksi näitä vinkkejäkin kyselen.

Sää voisit tehä 2 tai 3jakosta 2on 1off tyylillä. Kaikki riippuu siitä miten palaudut. Sit jalkatreeniin sen verran,että ota askelkyykyt mukaan ne voit tehä ihan käsipainoilla. Sit Bulgarialainen kyykky on todella loistava liike takareisille. Niin ja hack kyykky tangolla kans mukaan.. Noilla pääsee jalkareenissä jo pitkälle.

Sää voisit tehä 2 tai 3jakosta 2on 1off tyylillä. Kaikki riippuu siitä miten palaudut. Sit jalkatreeniin sen verran,että ota askelkyykyt mukaan ne voit tehä ihan käsipainoilla. Sit Bulgarialainen kyykky on todella loistava liike takareisille. Niin ja hack kyykky tangolla kans mukaan.. Noilla pääsee jalkareenissä jo pitkälle.

+ pistoolikyykyt

Missä hyvät rasvat? Lisäisin öljyä ruokavalioon noin 30-40g per päivä. Omaan makuun syöt aika reippaasti noita jauhoja, itse korvaisin osan rahkalla, mutta tämä on vain minun mielipide.

Back
Ylös Bottom