Useampi jakoiset vs 1-jakoinen

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Pitempiaikainen lukija, ensikertalainen postaaja

Elikkä ongelmana tällä hetkellä itsellä on se että olen miettinyt olisiko enemmän järkeä tehdä esimerkiksi 2-jakoista ohjelmaa kuin tätä arskan g6 jota olen kohta 2kk vääntänyt jos tavoitteena on enemmänki ulkonäön parantaminen ja muutenki kauniimpaa sukupuolta viehättäminen (joo nauraa saa tälle jos haluaa :rolleyes: ) sekä siinä sivussa myös voiman nostaminen ja hyvä lihaskunto. Eli suurta massaa en hae eli "köntiksi" tuleminen ei niinikään ole tavoite vaan pelkästään vaatimattomasti elokuvatähden roppa ;)

Urheilua olen harrastanut 6 vuotiaasta asti mutta salilla olen käynyt noin puolivuotta 3 kertaa viikossa omatoimisesti ja sitä ennen vain reeneissä. Palautuminen ei ole ongelma (ainakaan tähän asti ole ollut :D). Välipäivinä vedän HIITiä / lenkkiä

Eli mielipiteitä kaipaisin tähän ja myös mahdollisia ohjelmia (olen kyllä täältä joitakin useampia jakoisia lueskellut) enkä jaksa kommenteista loukkaantua.

-kiitos! :worship:

Eli suurta massaa en hae eli "köntiksi" tuleminen ei niinikään ole tavoite vaan pelkästään vaatimattomasti elokuvatähden roppa ;)

Tuohonkin tavoitteeseen saat treenata pitkään ja kaikkesi antaen etkä silti välttämättä pääse siihen, joten en pitäisi ensisijaisena ongelmana pelkoa siitä että kasvat vahingossa liian isoksi. Jos kuusikko tuntuu tuottavan tulosta, niin jatka sillä vain vielä hetken aikaa.

Kyllähän tuo kuusikko muuten tuottaa tulosta mutta penkki jurraa paikallaa :jahas: ja jotenki se käy hiukan tylsäksi pitkän päälle hinkata samaa kuuden settiä :rolleyes:
Oisko järkeä vaihdella hiukan sarjojen pituuksia penkissä? esim isommilla vähemmän toistoa tai päinvastoin

No jos vasta puolvuotta oot vetäny niin ei vielä mitään syytä vaihtaa pois 1-jakosesta jos se vaan tuottaa tulosta. Sit vasta kannattaa harkita ku alkaa kehitys hidastumaan kunnolla. 2-jakoseen voit tietty halutessas siirtyä, se ei hirveesti poikkea intensiteeliltään 1-jakosesta, mut mitään sen isompia jakoja ei kannata harkita vielä pitkään aikaan. Penkissä kannattaa vaihdella toistomääriä jos junnaa paikallaan, tai totaalinen tauko siitä vaikka viikon ajaks vois kans virkistää.

Kertoisitko millä painoilla teet eri liikkeet? Myös lähtötasot olis hyvä, jos muistat edes +/- 5kg tarkkuudella. Näistä tiedoista olisi vähän parempi lähteä tekemään johtopäätöksiä. Oletan että noudatat orjallisesti Kultaisen Kuusikon toisto/sarja-määriä.
Kaksijakoinen ohjelma saattaa olla ajankohtainen, mikäli puolessa vuodessa on sitä woemaa jo tullut jonkun verran ja mikä tärkeintä, TEKNIIKKA on vaaditulla tasolla! Mutta pohditaan sitä kunhan kerrot sarjapainot. Maastavedon sarjapainot olis myös kova tieto, vaikkei se kuulukkaan G6:n ohjelmaan.

Eikös asia ole niin, että 1 tai 2-jakoisessa ohjelmassa sarjoja ei tehdä loppuun, vaan jätetään pari toistoa varastoon hermoston rasittumisen vuoksi. Muissa jakoisissa sarjat vedetään loppuun asti.

Eikös asia ole niin, että 1 tai 2-jakoisessa ohjelmassa sarjoja ei tehdä loppuun, vaan jätetään pari toistoa varastoon hermoston rasittumisen vuoksi. Muissa jakoisissa sarjat vedetään loppuun asti.

Suunnilleen noin, mutta kannattaa muistaa että vasta-alkajalla niitä toistoja jää helposti varastoon sen yhden tai kahden sijasta viisi, kun ei ole tottunut rasittamaan itseään äärirajoille eikä vielä tunne, missä ne äärirajat oikeasti ovat. Ei siis kannata varoa ihan liikaakaan itsensä rasittamista, kunhan osaa rauhoittaa treeniä sitten jos kone alkaa oikeasti piiputtamaan.

Jep, itse kyllä vedän 2-jakoisessa sarjat melkein aina loppuun asti. Ei kai siitä niin paljon haittaa ole aloittelijalle, vaikka vetäisikin sarjat loppuun pienjakoisilla treeneillä?

Jep, itse kyllä vedän 2-jakoisessa sarjat melkein aina loppuun asti. Ei kai siitä niin paljon haittaa ole aloittelijalle, vaikka vetäisikin sarjat loppuun pienjakoisilla treeneillä?

Itsekkin vedän ainakin sen viimeisen sarjan kaikissa paitsi ykkösliikkeessä loppuu asti. Olen jo vähän pidempään treenannut eikä ole mitään ongelmaa ollut. Failure on eri asia, mutta jossain vipunostoissa tai hauiskäännöissä se on aika yksi lysti.

Joo sarjat mä vetelen yleensä loppuun asti mutta joskus jätän esim penkissä pari toistoa varastoon koska ei ole varmistajaa niin ei uskalla ihan viimeisiä puristella. Palautuminen ei kyllä ikinä ole ollut ongelma
Ja noista painoista: penkin sarjapaino noussu tässä vajaan 2kk aikana 5kg (ärsyttää ku ei millään tunnu nousevan tuo), kyykky noin 15 kg, haboissa noussu vaan kiloilla käsipainoit :( ja pystärissä 5kg noussu. Tekniikat ovat kyllä kunnossa koska tarkkailen niitä aina peilistä ja viime talvena tuli valmentajan kanssa käytyä kaikki läpi :)
Orjallisesti on ohjelmaa tullut noudatettua paitsi leuat vaihdoin erilliseen leukaohjelmaan ja vatsoja teen voimapyörällä + rutistuksia.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mä nyt en mikään ekspertti ole, mutta voiskohan syy siihen että ei sarjapainot nouse olla siinä ettet syö tarpeeks? Meinaan siis että jos haluut tulla "sopivan isoks" ja nostaa sarjapainoja samaa aikaa kun pelkäät että läskiä kertyy sun muuta kun ei Brad Pittilläkään sitä ole?:)

Mulla vaan ei g6 tuottanut tulosta. 2kk vedin sitä ja päätin vaihtaa 2-jakoiseen. Tämä toimii loistavasti!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom