USA:sta tilaaminen?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Nökö
  • Aloitettu Aloitettu
Onko kokemuksia USA:sta tilaamisesta? Jos tilaa tuotteita joita myydään Suomessakin välittäkö tulli mitään? Kuinka suuresta summasta joutuu maksamaan verot?. Onko kokemuksia tosta www.bodybuilding.com tai muista firmoista?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Originally posted by Nökö
Jos tilaa tuotteita joita myydään Suomessakin välittäkö tulli mitään? Kuinka suuresta summasta joutuu maksamaan verot?.
Jokaiseen EU:n ulkopuolelta tulevaan tuotteeseen lisätään ALV-vero, jonka lisäksi tulee tullimaksu, joka riippuu tuotteesta (tarkat hinnat tullista). Se, myydäänkö tuotteita Suomessa vai ei, ei vaikuta mitenkään veroihin tai tulleihin. Verot maksetaan luonnollisesti koko tuotteesta... mikä mahtoi olla postimaksujen vaikutus veroon? Oliko se verotonta? Kaikkea ei voi muistaa...

Tilaa EU-alueelta, niin pääset paljon helpommalla.

Onko kokemuksia USA:sta tilaamisesta? Jos tilaa tuotteita joita myydään Suomessakin välittäkö tulli mitään? Kuinka suuresta summasta joutuu maksamaan verot?. Onko kokemuksia tosta www.bodybuilding.com tai muista firmoista?

Yleinen ALV lisäravinteissa sama kuin ruoassa eli 17% paitsi ainakin kreatiinissa oli ennen 22%. ALV riippuu siitä miten tuote luokitellaan. Lisäksi tilatusta tuotteesta tulee maksaa tullia, joka vaihtelee, normaali tulli 5-15% välillä riippuen edelleen tuotteen luokittelussa. Tulliin ja ALV:hen lasketaan mukaan ainakin osa postituskuluista hinnasta riippuen lähetyspaikasta.

Tuotteen hintaan voi näinollen laskea hinnan päälle ainakin 30% lisää ALV:nä ja tullimaksuina ja lisäksi postituskulut.

Lisäksi täytyy ottaa huomioon myös se mahdollisuus, että tulli takavarikoi tavarat (kokemusta on) ja tutkituttaa ne ja tämä voi sitten tulla kohtuu kallliiksi.

Eli kaiken kaikkiaan kannattanee tilailla tavaraa joko Suomesta tai EU:n alueelta ja välttää kyseiset vaikeudet.

Näin maahantuontifirmassa työskentelevänä olen kyllä noteerannut ettei se tulli pysäytä usa:sta tulevaa tavaraa kuin hyvin satunnaisesti. Johtuneeko sitten siitä että tulevat firman nimissä. Ja alvithan tilitetään joka tapauksessa siinä vaiheessa kun tuote myydään. Eli kannattaisi vaikka keksiä joku Toiminimi Nökö tai vastaava niin on suurempi todennäköisyys saada kamat ilman alveja sun muita hässäköitä. Eihän niillä siellä tullissa ole kovin suuria resursseja joka ikistä pakettia katsoa läpi.

Tullista ei koskaan tiedä, mitä sieltä tulee läpi ja mitä ei. Kaverini tilasi Koreasta 10kg:n paketin (ei bodaukseen liittyvää =) ja paketti tuli tullista läpi että hujahti ilman lisämaksuja. Kun minä tilasin sitten samanlaisen paketin, se jäi tulliin kiinni ja jouduin maksamaan maksuja ja veroa € 110. Joskus onnistaa, joskus ei.

Originally posted by Pave
Näin maahantuontifirmassa työskentelevänä olen kyllä noteerannut ettei se tulli pysäytä usa:sta tulevaa tavaraa kuin hyvin satunnaisesti. Johtuneeko sitten siitä että tulevat firman nimissä. Ja alvithan tilitetään joka tapauksessa siinä vaiheessa kun tuote myydään. Eli kannattaisi vaikka keksiä joku Toiminimi Nökö tai vastaava niin on suurempi todennäköisyys saada kamat ilman alveja sun muita hässäköitä. Eihän niillä siellä tullissa ole kovin suuria resursseja joka ikistä pakettia katsoa läpi.

Jos tulli huomaa maahan tulevan lisäravinteita yrityksen nimissä, vaatii se tällöin tuotteisiin pykälät täyttävät suomen- ja ruotsinkieliset etiketit. Ennen näiden hankkimista ei tuotteita saa tullista ulos. Eli jos haluaa tehdä asiasta monimutkaista niin kannattaa tilata lisäravinteita EU:n ulkopuolelta yrityksen nimiin.

Muutenkin tulli on tarkkana lisäravinteiden suhteen. Huomasin tämän, kun tilasin kesällä USA:sta yjsitysihenkilönä kurkkupastilleja joissa oli kofeiinia 15mg/karamelli (vrt. kahvikuppi n. 100mg). Tulli konsultoi lääkelaitosta, jonka tulkinnan mukaan kyseessä on reseptilääke ja sitä ei yksityishenkilö saa maahan tuoda. Näinollen tuote hävitettiin tullin toimesta.

Eli kannattanee miettiä kaksi kertaa maksaako vaivan tilata EU:n ulkopuolelta

Kannattaa tosiaan harkita, aikooko tilata ulkomailta. Varsinkaan minkään itse keksityn toiminimen "laskuun", koska jos toiminimeä ei ole oikeasti olemassa on toiminta laitonta (mikäli se jotain kiinnostaa). Rikosnimikkeenä ehkä viranomaisen erehdyttäminen tai petos / lievä petos tai jotain vastaavaa...

-Sumu

Miksi? Suomessa lisäravinteet ovat ainakin omasta mielestäni aivan asiallisissa hinnoissa,siis perusromut protsku,hiilarit,kreatiini ja vitamiinit. Miksi punnertaa turhaa? Jos olet retkahtanut jenkkimainoksiin niin ei maksa vaivaa. Laittomuuksia ei kannata kiinnijäämisen uhalla turhaan tilailla,kun niitä saa (yleensä) Suomestakin ja vielä tehokkaampia.

Originally posted by Olbe
Miksi? Suomessa lisäravinteet ovat ainakin omasta mielestäni aivan asiallisissa hinnoissa,siis perusromut protsku,hiilarit,kreatiini ja vitamiinit. Miksi punnertaa turhaa? Jos olet retkahtanut jenkkimainoksiin niin ei maksa vaivaa. Laittomuuksia ei kannata kiinnijäämisen uhalla turhaan tilailla,kun niitä saa (yleensä) Suomestakin ja vielä tehokkaampia.

Vai ASIALLISIA HINTOJA Suomessa lisäravinteista kiskotaan mun mielestä sikahintaa, mutta maksaahan ruokakin täälä hyvin.:mad2:

Vai ASIALLISIA HINTOJA Suomessa lisäravinteista kiskotaan mun mielestä sikahintaa, mutta maksaahan ruokakin täälä hyvin.:mad2:

No minkäs verran sitä esim.Fastin tuotteiden pitäisi olla halvempia,että teikäläisen kukkarolle sopisivat? Suomessa maksavat tupakka ja viina sikahintoja. Yhden baari-illan budjetilla pysyn lisäravinteissa pari kuukautta.

Joopa

Se nyt on vähän tulkinnan varaista onko laitonta kutsua itseään vaikka Turkin Shaahiksi. Jos laitat tilauksessa vastaanottajan kohdalle vaikka My Import Company ja oma osoite perään, en ymmärrä mitä siinä on väärin. Ethän sä silloin väitä yhtään mitään.

Se on taatusti totta että lisäravinteet jäävät herkemmin tullin syyniin. Meillä tuotteet ovat niin harmittomia että tulli kiinnostuu vain noin joka 30. lähetyksestä.

Re: Joopa

Se nyt on vähän tulkinnan varaista onko laitonta kutsua itseään vaikka Turkin Shaahiksi. Jos laitat tilauksessa vastaanottajan kohdalle vaikka My Import Company ja oma osoite perään, en ymmärrä mitä siinä on väärin. Ethän sä silloin väitä yhtään mitään.

No jos kutsut itseäsi Turkin Shaahiksi, niin asia on mun puolesta ihan ok. Mutta jos tilaat ulkomailta tuotteita ja pistät pystyyn keksityn firman välttääksesi tullimaksut ja verot, niin ihan taatusti kierrät lakia.

Kunhan jaksan, niin voin etsiä jostain ko. kohdan ja ehkä hyvänä päivänä esimerkkitapauksen...

-Sumu

Itse en kyllä tilaa enää mitään EU:n ulkopuolelta, paitsi ehkä kirjoja jotka tulee suoraan kotiin ilman tullikusipäitä. Joka kerta kun EU:n ulkopuolelta olen lisäravinteita yms. tilannut on joutunut menemään sinne helvetin tullin varikolle lentokentän lähelle (ts. hevosen perseeseen jonne ei edes bussi kulje) ja siellä onkin syynätty niin vitusti joka purkkia kuin olisi jotain pernaruttoa tuomassa.

Helpommalla pääsee kun tilaa vain EU:n sisäpuolelta. Hinnat ehkä kalliimpia mutta eipähän tarvitse ostaa rauhoittavia siihen ultimate vitutukseen minkä Suomen tullilaitos aiheuttaa muulloin. :mad2:

Samaa mieltä. Ei ole mitään järkeä lähteä tilaamaan muutamaa purkkia. Jos jostain Usa:sta lähtee tuomaan lisäravinteita niitä on syytä tuoda sitten kunnolla. Yksittäiselle ihmiselle tulee todennäköisesti jopa kalliimmaksi tilata "halvempaa". Plus ne harmaat hiukset.

Re: Joopa

Se on taatusti totta että lisäravinteet jäävät herkemmin tullin syyniin. Meillä tuotteet ovat niin harmittomia että tulli kiinnostuu vain noin joka 30. lähetyksestä.

Jos tilaa yrityksen nimiin täytyy yrityksen olla virallinen eli se täytyy olla rekisteröity kaupparekisteriin ja sillä täytyy olla viralliset tunnukset käytössä. Tullilla lienee myös mahdollisuus tarkastaa onko yritys olemassa jos ei niin tavaroita ei ainakaan tuon kuvitteelllisen yrityksen nimissä saa.

Yrityksen nimiin tilaamalla ei voi todellakaan jättää veroja maksamatta vaan verot maksaa yritys. Eri asia on sitten jos yritys myy tavarat etenpäin niistä maksamallaan hinnalla.

Itse olen tilannut tavaraa ns. kimppatilauksina tietyiltä myyjiltä tiettyjen valmistajien tuotteita (mm. Optimum ja Twinlab sekä joitakin muitakin valmistajia) sekä EU:sta että sen ulkopuolelta. EU:n sisäpuolelta tilaaminen huomattavasti yksinkertaisempaa.

Tällaisella kimppatilauksella saa tilausmäärät tarpeeksi ylös ja hinnat alas (arviolta 20-30% Suomen hintatasoa alemmas, tuotteesta riippuen enemmänkin). Mikäli jotain kiinnostaa lähteä mukaan tällaiseen tilaukseen niin tervetuloa.

En tarkoittanut että tilaisi virallisesti yrityksen nimissä. Pistää vaan vastaanottajan (eli oman nimen ylä- tai alapuolelle) kohdalle keksityn fírman nimeltä kuulostavan kirjainyhdistelmän. Tällöin et missään vaiheessa väitä olevasi yritys tai tekeväsi mitään tämän kuvitteellisen kirjainyhdistelmä"yrityksen" nimissä.
Jos tulli sattuu tarkastamaan eihän se voi kuin pudistella päätään että mitä hittoa ne on nuo ameriiikan poijjaat tähän kirjoitelleet. Siis eihän siihen mitään olemattomia VAT:teja olla laittamassa (joka voisi jo täyttää petoksen tunnusmerkit). Tulli sitten ottaa ne alvit sun muut niinkuin normaalisti, siis jos ne vaivautuu ylipäätään pysäyttämään pakettia.

Kohta 2. Samaa mieltä.

Kimppatilaus voisi kiinnostaa. Kannattaisi yrittää ottaa yhteyttä suoraan tuotteiden isoihin jakelijoihin. Näin voisi saada Usa:n hinnoista alea reippaastikin. Eiköhän noissakin tuotteissa ale prossat liiku jossain 40-50 välillä. Tietty tilaus olisi olematon sille jakelijalle, mutta ainahan voi antaa ymmärtää että "kokeilemme" ensin. Ainakin ite olen hämmästynyt miten hepposilla perusteilla saa 30-40 prossaa alea tuotteesta kuin tuotteesta (joka yksittäisistä) jos vaan tietää mihin sen faxinsa lähettää.

Tää nyt olis varmaan sopinut paremmin sinne yleiseen keskusteluun. Enemmistöä ei pahemmin kiinnostane.

Toiminimi, avoinyhtiö ja Ky ovat toimintakelpoisia syntyhetkestään asti siis ennen virallista rekisteröintiä PRH:n.

Itse olen tilannut koliinisitraattia jenkeistä ilman mitään tulleja ja alveja. FedEX toi kotiovelle 3 päivän päästä tilauksesta.

Jos paketin päällä lukee "bodybuilding.com" tai mitä tahansa "bodybuilding", niin tulli kiinnostuu lähetyksestä satavarmasti.

Suositut

Back
Ylös Bottom