Te keillä melatoniini toimii niin osaisitteko suositella millaista annosta, oon täl hetkellä jenkeissä ja täältä saa walmartista 3mg ja 5mg tabuja niin mietin kumpia ostais. Tiedän kyllä, että omat univaikeudet johtuu koulustressistä niin se siitä.
Osui silmään, niin vastaanpa: olen ostanut melatoniinia jenkeistä, Kiinasta, Saksasta ja kai jostain muistakin maista (Suomesta ?) - muistaakseni yhteinen ongelma melatoniinipurkeissa on vahvuuksien heittelehtiminen: Kiina-melatoniinissa oli tabletin melatoniinipitoisuus ihan jotain muuta kuin muissa ostamissani jne.
Jenkkitableteissa 3mg on riittänyt mulle aika hyvin, 5mg'n ero on ollut vähäisehkö. Melatoniinin kanssa tulee joskus otettua yöksi tryptofaania, joka on mulla vaikuttanut positiivisesti unen pituuteen ja laatuun (REM-uni aamuyöllä parempaa eli näen mukavasti unia ja herään levänneempänä
Tryptofaania myydään Suomessa, mutta nykyään ostokseni suuntautuvat EU-alueen nettiapteekkeihin. Melatoniini taitaa vaatia vieläkin reseptin EU-alueella ?