Unissaan liikkuminen ongelmana. Muita?

Onkohan Pakkiksella kohtalontovereita? Ongelmana on se, että itse tulee tehtyä kaikenlaisia aktiviteetteja unessa ollessani. Ylensä se on vain sängyn reunalle istumaannousua ja jonkinlaista monologin käyntiä itseni kanssa. Tasaisin väliajoin tulee kuitenkin kuljettua pitkin huonetta siirrellen erilaisia tavaroita. Tänään herätessäni huomasin, että olin viime yönä purkanut läppärini kaikista piuhoista (sähkö, hiiri, netti jne..) ja lisäksi kiskaissut laturin piuhan irti seinästä.. Itsellä on tästä keikasta hyvin hatara muistikuva... Muistan siis vaihdellen enemmän ja vähemmän aina yöllisistä sessioista... Nyt tämä alkaa kuitenkin olemaan ongelma, sillä eriasteisia heräilyjä/häröilyja alkaa olemaan keskim. about 4 krt viikossa ja lukemaan ei luonnolisesti kuulu ne keissit joita en muista... Eikä siis ihmekkään, että aamulla saattaa 9h unien jälkeen olla rättiväsynyt kun on koko yön temmeltänyt. KYSYMYS kuuluu siis, miten olette asian kanssa tulleet toimeen jos ite/puoliso on ko. hienon lajin harrastaja? Onko jotain lääkityksiä tms. olemassa? Muita apuja tms.?

p.s Tämä ei ole enää tässä kohtaa mikään vitsi

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
:rock: ilmottaudun joukkoon.. joskus vähän enemmän ja joskus vähän vähemmän...

Vielä kotona asuessani nuoruudessa velipojalla oli aina välillä hauskaa katsoa mun toilailuja öisin ja kyllä sitä nykyäänkin tulee säädettyä unissaan kaikenlaista.

Mulla on ajoittain samaa, tosin nyt ei ole ollu piitkään aikaan. Teini-iässä oli kausi jolloin unissakävely unia oli paljon. Jollain tapaa silloin opin niitä myös hallitsemaan, opin sanomaan itelleni että tää on unta, käy nukkumaan. Mutta olen leukani murtanut unissa kävellessä.
Nyt tosiaan ei ole ollut reiluun vuoteen, en ainakaan muista eikä ole raportoitu että olisin kävelly unissa. Useimmiten nää kaudet ja yksittäiset kerrat liittyy henkisesti tai fyysisesti tressaaviin aikoihin. Viimeisin oli fyysisesti todella rasittavan viikonlopun jälkeen. Eli ei pelkästään yksi kava urheilusuoritus päivässä sitä tee, mutta jos koko päivä on kroppa kovilla niin käy sitten yölläkin käy ylikierroksilla.

Neuvoa en oikein muuta osaa antaa kuin että jos miettisit onko sulla jostain tressiä tai rasittaako päivisin joku asia (ikävä työ, liika/liian vähän liikuntaa jne.) että yöllä käyt ylikierroksilla.

Itsellä tulee harrastettua vauhdikkaita käännöksiä :D Eli siis kun nukun mahallani niin otan yhtäkkiä punnerrusasennon ja punnerran niin lujaa että käännyn 180 astetta ilmassa ja jysähdän selälleni.

Toinen on, että jos peitto on pudonnut lattialle niin revin lakanasta sopivan kokoisen palasen peitoksi.

Kummatki toimenpiteet tapahtuu tiedostamattomassa tilassa.

Ei mitään pahempia sattunu.. muutaman kerran lähteny käsi paikoiltaan ja pari kuhmua tullut kun sängyn kulmaan kolahtanut.

Oon koko ikäni puhunu silloin tällöin unissa... Mutta olikos nyt kun pe-la yönä en nukkunut oikeastaan yhtään, niin kun sunnuntaiaamuna heräsin (kello 3 iltapäivällä) niin huomasin että mun tyynyt oli jostain syystä olohuoneessa. Serkkukaan joka oli yötä ei tienny miten ne sinne joutu... että kai tässä ruvetaa kohta iteki öisin urheilee.

Olen unissani potkaissut seinään pari reikää.. Yksi hassu huuto unissani tapahtui rukalla lomaillessa kun oli tyttöystäväni ja hänen perheen kanssa siellä lomalla huusin aamulla kun kaikki muut olivat hereillä paitsi tyttöystäväni ja minä että nyt turpa kiinni saatana ! :D heräsin itsekin siihen huutoon ja kyllä aamupalalla nolotti mutta en silti mennyt selittelemään mitään. näitä huutoja tulee joka ikinen yö. voin puhua puoli tuntia putkeen ym ym aamulla sitten vasta kuulen niistä. Unissa en silti kävele tai mitään eli potkin huudan ja semmosta :)

Ite lähdin kerran kävelemään asunnosta ulos ja kun äiti kyseli mitä menen tekemään niin sanoin kuulemma "Meen kuuntelemaan musiikkia" :)
Kerran myös unissani lähdin 12 aikaan kävelemään kun veljeni tuli jostain kotiin silloin ja juttelin suht pitkään hänen kanssaan ja menin takaisin nukkumaan ja aamulla veljeni väitti kivenkovaa, että varmasti olin hereillä, vaikka oli unissani kävellyt ja höpötellyt :D
Onhan niitä muitakin sattunut. Kaveri on kerran kussut kumisaappaaseen kun lähti yöllä reissailemaan.

Veli myös lähti vähän aikaa sitten unissaan kävelemään ja kun hänen vaimonsa kysyi mitä hän menee tekemään niin veljeni sanoi että "Juomaan". No sitten vaimo katteli hieman hänen peräänsä ja oli ihmetellyt kun hän menikin olohuoneeseen eikä keittiöön ja kun vaimonsa meni sinne veli olikin juomassa isosta kulhosta joka oli täynnä hiekkaa ja koristekiviä :hyvä:

Todella yleistä se on, että löytää itsensä nukkumasta erinäisissä asennoissa tai sohvalta.

Messissä ollaan äärettömän vilkkaalla mielikuvituksella. Kovin usein alan pukemaan vaatteita päälleni luullen, että olohuoneessa on vieraita. Nuohan ovat vain aistiharhoja kun ollaan melkein valvetilassa, mutta ei kuitenkaan. Ihminen ei silloin tee kuitenkaan mitään moraalisia peritaatteitaan vastaan olevia toimitteita, mutta voi sekoilla muuten. Välillä sitä on putsattu sänkyä hiekasta, se hiekka tuntuu käsissä, mutta hiljalleen sitä valvetila nousee ja hiekka hiljalleen katoaa. Samoin olen kova suojelemaan parempaa puoliskoa ties miltä vaaralta milloinkin.

Ihminen ei silloin tee kuitenkaan mitään moraalisia peritaatteitaan vastaan olevia toimitteita, mutta voi sekoilla muuten.

Eiks sellasia tapauksia ole aika paljon, jossa joku on tappanu unissaan jonkun. Sitä en tiedä, onko tällänen mahdollista, tuli vaan kuukausia sitten dokkari jossa kerrottiin tälläsistä tapauksista mm. briteissä ja jenkeissä. Muutamat oli päästetty vapaaks, kun todettiin henkilö tapon hetkellä olleen unessa.

Edit: En halua keskustelun kääntyvän juupas-eipäs kinasteluks.

Originally Posted by Mike View Post
Ihminen ei silloin tee kuitenkaan mitään moraalisia peritaatteitaan vastaan olevia toimitteita, mutta voi sekoilla muuten.

mikasa: Eiks sellasia tapauksia ole aika paljon, jossa joku on tappanu unissaan jonkun. Sitä en tiedä, onko tällänen mahdollista, tuli vaan kuukausia sitten dokkari jossa kerrottiin tälläsistä tapauksista mm. briteissä ja jenkeissä. Muutamat oli päästetty vapaaks, kun todettiin henkilö tapon hetkellä olleen unessa.

mikasa: Edit: En halua keskustelun kääntyvän juupas-eipäs kinasteluks

bodylifestyle33: eli tämä mies olisi luultavasti tappanut sen ihmisen muutenkin, jos alitajunta on jo niin sairas että haluaa tappaa tämän henkilön.

Ite oon kuulemma aika kova puhumaan tai yleensä ottaen pitämään "meteliä" öisin eli kuulemma on tullu aika laajalla rintamalla erilaisia ääniä yöllä ku on jossain mökillä ollu kavereiden kanssa. Yhestäkin reissusta kaveri oli vaan sanonu et se oli heränny aamuyöstä ja kuullu ihme ääniä vierestä ja sit huomannu et minä siinä jotain olin mölissy ni oli vaan revenny nauramaan siin sitten. Että sillä tavalla.

Itellä tulee mieleen tapaus intissä jolloin olin "herännyt" etsimään koppakuoriaista punkasta. Vieruskaveri vähän ihmetteli et mitä helvettiä mä duunaan. Oon myös kova kiroilemaan unissani, ja en vissii mitenkään kovin pieneen ääneen tätä tee.

Yksi tapaus intissä oli myös kun tupakaveri oli viikannut kalsarinsa tyynyn viereen yön aikana.

Kerran käppäilin unissani ovesta ulos rappukäytävään, lukitsin toki oven perässäni. Kylmä lattia jalkojen alla ja pieni viima sitten herättivät.

Onneksi nykyisin nukun yöni aika rauhassa, joten muita kummempia kommelluksia ei ole tullut.

Yhden kerran olen tiettävästi käppäillyt unissani. Iskä oli ollu olohuoneessa kattomassa telkkua ja olin tullut sitten siihen hetkeksi seisoskeleen ja mennyt keittiöön tekeen voileipää.. tämän jälkeen menin vessaan pöntölle istumaan jossa sitten heräsin.. menin sit taas siihe olohuoneeseen kattoon mitä faija sieltä kyylää jonka jälkeen taas keittiöön ja spottasin pöydällä kaksi voileipää.. vähän aikaa siin mietin et onko faija tehny noi ja unohtanu tuohon ja kysäsäsin.. sano sitten että juu itte sä ne vähän aika sitten siihe teit :D

Juu itelläki samainen ongelma.
Kerran soittanut puhelimella jolleki noin 5 kertaa yöstä ja aamulla soittanut samalla henkilölle ja ihmetelly niitä soittoja sille niin kaveri vaan että olit unissaan puhunut jotaki halkojen hakkuusta.
Toinen oli ku olin joku 5vuotias ja en uskaltanut yksin nukkua ja porukat katso olkkarissa telkkaria niin olin unissaan menny itkemään äitille että minä en uskalla nukkua yksin ja sitten menny sänkyyn takaisi ja heränny kohta ku äiti istuu huoneen penkillä.:D

Sitten kun erottiin tyttö kaverista niin en minä pahemmin päivällä kehdannut itkeä yms mutta unissaan olin itkeny ja kaikkea muuta.
Olen myös kauhean kova kirvaamaan unissani, porukat sanoo että ainaki joka kolmas yö saavat kestää minun kirvaamista ja jotaki turhaa juttelua.

Serkku poika on vielä kovempi uneksimaan, isovanhempien luona tehdään aina heinätöitä niin serkku oli kävelly unissaan kävelly heinälatoon ja takaisin, sitten se kusi viime kesänä ikkunasta ja sanoi mulle että hmm en minä hmm kusta hmmm.

Joo laitan nukkumaan että jaksaa huomenna istua 5h autossa moro -> Palaillaan kuukauden päästä.

Välillä tulee puhuttua unissaan. Nyt juhannuksena kalajoella olin kuulema unissani hokenu pitemmän tovin "kiistän" ja "valitettavasti" sanoja :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom