Unet ja unitekniikat

Ihminenhän ei tajua nukkuessaan, että näkee unta, mutta huomatessaan tämän hän näkee selkounta. Tajutessaan tämän selkounessa voi tehdä mitä ikinä haluaa. Kuinka oppia ja mistä tämän voi huomata?

Oon koittanu rentoutua sekä itsesuggestioo, mutta tuloksetta. Nään joka yö unta, mutta ei vaan tajua uneksivansa. Tiedän kaikennäkösistä todellisuusteistä sun muista, mutta ei niistäkään oo apua, jos ei tajua olevansa unessa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mä näen aika vähän noita selkounia, mutta kyllä silloin tällöin tulee lenneltyä ja tehtyä kaikkea mitä muuten ei voisi. Olen huomannut, että kaikista helpointa selkounen saavuttaminen on, jos herää keskellä yötä ja valvoo sellaisen puolesta tunnista tuntiin, ennen kuin taas nukahtaa. Joskus kun herää vain keskellä yötä, eikä saa heti uudestaan unta, niin siitä monesti tavallaan tippuu suoraan selkouneen, kun uni vihdoin tulee uudestaan. Ensin alkaa kuulla jotain ääniä, tulee jotain välähdyksiä, vartalo veltostuu ja naps. Huomaat olevasi unessa ja voit tehdä kaikkea kahjoa.

Toi on mun mielestä helpoin tapa, kun tuossa tilanteessa voi alkaa suoraan näkemään unta ja siihen voi pyrkiä kun yrittää nukahtaa. Normaalistihan, kun menee illalla nukkumaan, unennäkö ei ala heti. Tietääkseni. Ja tuo on juuri se tilanne, minkä yhteydessä olen useimmat selkouneni nähnyt. Huomattavasti harvemmassa on ne kerrat, kun olen kesken unen tajunnut näkeväni unta. Ja nekin liittyy aina johonkin sellaiseen, jos unessa tapahtuu jotain outoa ja tajuaa sitä kautta näkevänsä unta. Kerran aloin ihmeellisesti leijua ja leijuin vain, vaikka yritin pysyä maassa. Tässä vaiheessa jotenkin tajusin, että untahan tämä on ja päätin sitten leijua ovesta ulos ja lähdin lentelemään.

Tiedän kaikennäkösistä todellisuusteistä sun muista, mutta ei niistäkään oo apua, jos ei tajua olevansa unessa.
Noi pitää toteuttaa hieman eri tavalla. Yksi suosituimmista vaihtoehdoista lienee kirjoittaa paperille "Onko tämä unta?", ja pistää se lappu taskuun. Kun otat sen uudestaan taskusta, niin olet unessa mikäli teksti on muuttunut. Kun teet noin tarpeeksi usein todellisuudessa, niin tapa tulee kyllä vielä uniinkin. Samalla tavalla toimii myös seinänläpi kävely.

Jostain olen myös lukenut, että unien muistaminen parantaisi selkounien näkömahdollisuuksia. Jos siis tosissasi haluat niitä nähdä, niin muistele aina herättyäsi uniasi ja pidä unipäiväkirjaa. Ihminenhän näkee joka yö kymmeniä unia, mutta ei välttämättä muista niistä yhtäkään. Tämän lisäksi selkounien näkeminen vaatii yleensä vielä muutakin harjoittelua, sillä koska selkounet eivät ole ihmiselle luonnollisia, keho pyrkii lopettamaan unen silloin, kun tajuat uneksivasi. Eli siis toisinsanoen siitä ei vielä ole paljon iloa, että tajuaa uneksivansa, jos selkounivaihe kestää vain alle kymmenen sekuntia.

Mulla tulee noita selkounia silloin tällöin vaikka en mitenkään ole "harjoitellut" sitä varten.. Nuorempana varsinki tuli tosi useasti. Jännä ku siitä voi sitten halutessaan herätä jos tulee tukalat oltavat (:D) ja tosiaan voi tehdä mitä haluaa.. Ihan kivaa.

Yleensä yksinkertasesti ku nipistän itteäni enkä tunne mitään nii tajuan näkeväni unta. On sitä unissaan tullu bylsittyä vaikka ketä ja käytyä aika eksoottisissa paikoissa :D

Semmoset asiat, joita tekee hereillä ja jotka voivat tulla uneen, ovat olleet itselläni paras keino nähdä selkounia. Juurikin joku valojen rämppääminen ja tuo lappu-taskussa. Kun noita on tullu niin paljon nähtyä, niin nykyään riittää aika pienikin vaiva, jos tosiaan haluaa yöllä nähdä selkounen. Kavereiden kanssa esim. puhuttiin yhdesä pienestä hyppyristä hyppäämisestä, että unessa tosta vois lähteä lentoon, ja mulla se tosiaan tuli uniin ja lähin lentoon ja tajusin olevani unessa.

Älä sitten liikaa innostu, kun tajuat olevasi unessa. Itse ainakin joudun monesti taistelemaan heräämistä vastaan:D. Ja voi olla että ei heti onnistu, jos kuvittelet lentäväsi samalla, kun jotan seksuaalista tapahtuu samalla:rolleyes:

edit: oon muuten aika varma että tän asian pohtiminen nyt sen verran, että kirjotin tämän, aiheuttaa ensi yönä taas selkounen:D

Joskus on kyllä tullut nähtyä noita, ja on se hauska, kun pystyy itse kontrolloimaan omaa untaan ja tekemään kaikenlaista. Sääli, että tosi harvoin onnistuu.

Itsellä on aika usein käynyt niin päin, että on selkounessa joutunut todella kusiseen paikkaan ja koittanut siitä päästä hereille :D Eipä sekään joka kerta ole onnistunut (tarpeeksi ajoissa) ja siinä sitä ollaankin oltu keskellä painajaista.

Itsellä tuli muinoin karmea pettymys kun mietin, että olenko unessa vai en ja kaikki hauskat jutut jätin tekemättä :(

Siitä lähtien olen noudattanut yhtä ohjetta:
Jos joudut miettimään oletko unessa niin olet todennäköisesti unessa.
Tämän avulla päässyt pari kertaa selkouneen.

ps. en vastaa sitten niistä ketä lähtee kännissä tai aineissa hyppelemään katolta lentämisen toivossa :D

Mulla koko homma sai alkunsa joskus lapsena kun näin painajaisia ja niihin herätessä kehittelin mielessäni unelle onnellisen lopun että pystyin taas jatkamaan unta. Tämä sitten jossain vaiheessa muuttui sellaiseksi, että kesken painajaisen tajusin että kyseessä on uni ja pystyin muuttamaan painajaisen kulkua miten halusin.

Nykyään tätä tulee muulloinkin kuin painajaisia nähdessä, useimmiten silloin kun juoksee niin kovaa että huomaa lentävänsä.. Ja sitten voikin lennellä miten huvittaa vaikka kuinka kauan.

Toisinaan mulla myös samat unet toistuu monta kertaa. Kutsun niitä "leffauniksi" :), juoni on aina sama ja tiedän unessa koko ajan mitä tulee tapahtumaan. Vähän niinku katsoisi samaa elokuvaa uudestaan ja uudestaan.

Musta helpoin tie päästä selkouneen on viikonloppuisin kun aamulla saa nukkua pitkään ja uni on aamulla hyvin katkonaista. Juuri kun on herännyt hetkeksi, sulkee silmät ja yrittää pitää tajunnan "hereillä" niin pian huomaa silmien lukkiutuneen kiinni ja alkaa nähdä välähdyksiä ja kuulla ääniä niin kuin Powerhousukin kuvaili. Siitä ei kestäkään kauan niin nukahtaa tietoisena unesta. Kuitenkin usein aamuisin pitkään nukkuminen johtaa mulla myös unihalvauksiin, mitkä ei sitten olekaan niin kivoja kokemuksia.

Carlos castaneda: Unen näön taito.
Menee kyllä juhan af gran sektorille paikoin carloksen jutut ja viidakoissa liikutaan shamaanien kanssa ja ayahuascan vaikutuksen alaisena. paikoin on todella hapokasta sekoilua. Mutta unennäkö on tekniikka ja siihen voi todella oppia.
Eka kandee opetella lentämään itse yleensä lennän matolla. Yleensä kaikki painava pitää heivata pois oli se tapahtuma kohtalo tms. no siis jos tuntuu painavalta. mielestäni kaikki rajoittavat tekijät ovat blokkeja ja siten illuusiota ja ne pitää oppia puhkaisemaan, miten se tapahtuu on ainut mysteeri se nimittäin pitää itse oppia.
new age kirjallisuus suorastaan pursuaa kaikkea mikä liittyy, mikä tahansa voi toimia, sitä on mahdoton ennalta tietää. toiset tosin ovat vakuuttavampia kuin toiset.

Minä näen melkein joka yö selkounia. Unen aikana minun pitää aina testata onko tämän unta vai totta ja kun huomaan sen olevan unta niin sitten voin tehdä mitä ikinä haluan ja kykenen luonnollisesti kaikkeen.
Kun olen unessa niin alan yleensä epäilemään, että kyseessä on uni. Varsinkin jos siinä tapahtuu joitain outoa tai sellaista mitä ei yleensä normaalielämässä tapahdu. Testaaminen tapahtuu seuraavasti: minulla on kaksi tapaa.
1. Tätä käytän yleensä. Painan pääni seinää tai muuta kiinteää vastaan ja rupean työntämään päätä sen läpi. Aluksi se voi vastustaa mutta sitten pääni menee "aineettomaksi" ja se liukuu seinän sisään, kohta myös koko keho liukuu seinästä läpi ja tajuan ettei tämä ole normaalisti mahdollista ja alan hallitsemaan unta.
2. Jos olen ulkotiloissa tai muuten vaan ei tuo seinäjuttu onnistu niin menen istumaan/makaamaan maahan ja yritän nosta ilmaan. Yleensä se ei heti onnistu mutta jonkin ajan päästä nousen 10-20cm korkeuteen. Aluksi en ymmärrä tämän olevan unta, koska en pääse lentoon mutta sitten käsitän, että tuo 10-20cm leijuminenkin on mahdotonta, joten huomaan olevani unessa ja lähden lentoon.

Täällähän on ollu asiallista keskustelua, jos ei ota huomioon trollieibin kiukuttelua.

Näköjään moni näkee selkounta, jos vain haluaa. Onhan se helppoa niille, jotka sen osaa. Meitsi näkee unen tietynlaisena filminä enkä pysty säätää siinä mitään. Onko kukaan kokeillu itsehypnoosia?

Itsekkin tulee selkounia nähtyä tasaiseen tahtiin. Usein tulee näitä unia mitkä näkee uudestaan ja uudestaan, jolloin tajuan unessa että tämä on taas unta. Myös muiden mainitsemat yliluonnolisuudet unissa saa itsenikin tajuamaan että untahan tämä on.
Harmi vain että melkein aina omat selkounet tuppaa olemaan painajaisia alunperin, niin herätän itteni ennemmin kuin yritän muuttaa perässä juoksevan mörön tontuksi... :D Joskus sitten tulee jäätyä johonkin kivaan uneen pidemmäksikin aikaa, mutta en oo vielä oppinu pitämään itteäni unessa oikeasti pitkiä aikoja.

Itselläkin kun on tuo nukkuminen ollut jo viimeiset lähemmäs 10v mitä on, niin tämän tyyppisten unien näkeminen missä tajuaa olevansa unessa on jo omasta mielestä täysin normaalia. Monta kertaa unessa tapahtuu jotain hc-settiä, missä vaiheessa alan miettimään että "hei täähän on taas unta" ja katson ihan piruillessani aina unen loppuun vaikka olisi miten karseeta painajaista, koska tiedän ettei mulle voi kuitenkaan käydä mitään, eikä se uni enää näin ollen myöskään tunnu niin rasittavalta kuin painajainen yleensä. Pystyn myöskin käymään kesken unen kusella kun hiihtelen suunnilleen silmät kiinni vessaan ja sen jälkeen jatkamaan samaa unta ihan kun leffaa jos tuntuu että haluan nähdä sen loppuun...tämä on oikeesti friikkiä shittii :D Jostakin syystä näen myös toistuvaa unta, että lasken snoukalla ja droppaan sillä vahingossa jostain aivan järjettömästä rotkosta josta pitäisi normaalisti kuolla, mutta jotenkin aina selviän jaloilleni alas ja sen jälkeen tajuan että tämä on unta ja pystyn tekemään laudalla aivan mitä haluan, tyyliin että päätän ilman aikana että vedänkö 1080 vai laitetaanko pari kierrosta lisää. Että tämmöstä meillä päin...

Carlos Castanedan kirjassa unennäkemisen taito, neuvotaan katsomaan kättänsä unessa. Se on aika vaikeaa, mutta jos siihen pystyy, pystyy mihin vain unessa. Mun shamaanikaveri on mestari tässä. Se kuulemma trippailee toisten ihmisten unissa joka yö ja lentelee taivaalla.

Itellä onnistuu kans tuo unien jatkaminen. Jos pitää hiippailla kuselle, menee pimeessä eikä laita valoja päälle. Kun takas sängyssä, alkaa miettiin mihin jäinkään ja taas homma jatkuu :) Mutta ne ei kyllä ole selkounia, vaan leffoja joihin en ite voi vaikuttaa. Niiden jatkaminen onnistuu kyllä lähes aina. On se mukava, kun on jotain hc-settiä menossa ja joutuu herään, mutta jatkaa taas siitä mihin jäi.

No kyllähän tää jotenki etenee. Näin nimitäin unta, jonka jälkeen näin unta siitä, että olin pöydän päässä ja kokeilin tota käsijuttua. Näin erittäin hyvin käteni, mutta en tajunnu uneksivani. Tosin kädet, jotka näin olivat ihan saman näköset ja muotoset ennen nukkumaanmenoa. Eihän tää etene yhtään, jos teen todellisuustestejä, mutta en tajua niitä siltikään :D

Viimeisimmät selkounet ovat tulleet juuri yöllisen heräämisen takia. Ennen se oli tosin paljon helpompaa.
Lapsena psyykkasin itseäni usein jo iltapäivän jälkeen, että yöllä pääsisi uuniin sisään. En siitä ikinä kenellekkään puhunut, mutta parasta oli kuvitella itsensä sängyllä makaamassa ja lukemassa Aku Ankkaa. Kamera kuvasi usein takaa ja hetken hidastuksen jälkeen se zoomasi Aku Ankkaan mikä oli aina lehti kansiossa edellisten viikkojen lehtien kanssa. Tämä oli myös kuva jota pidin mielessä nukahtaessa.
Sen jälkeen havahduin kun kamera lähestyi lehteä ja huomasin olevani unessa jota kuvittelin päässäni ennen nukahtamista. Sitten näin mitä ihmeellisempiä tarinoita aiheesta ja se tuntui kuin jokin olisi lukenut niitä puhekuplia samalla kun silmissä vilisee sarjakuvia jatkuvalla tahdilla. Nyt meni pieni hetki selkounista lukiessa joten katsotaan jos tajuaisi olevansa unessa hetken päästä.

Mulla on noita tosi usein. Joka kerta varmaan tulee jos nukkuu myöhään, mutta ainakun ihan unenpöppörössä hieman herää niin vaan jatkaa unia. Takuuvarmasti tulee kun vielä ajattelee sitä edellistä unta mitä on nähnyt, jos sen muistaa ja palaa siihen. Mitä tahansa en noissa unissa voi tehdä esim. lentää tai päättää mitä tapahtuu, vaan olen tavallaan todella kiinnostavassa maailmassa mitä tutkailen ja missä tapahtuu mun tahdosta riippumattomia asioita, mutta pystyn hallitsemaan itseni täysin, mutta en kuitenkaan tekemään sellaista mitä en voisi oikeassakaan elämässä tehdä(esim. lentää). Usein ne sitten pikkuhiljaa hiipuu sille tasolle että huomaa olevansa jo hereillä mutta ajattelevansa jotenkin syvästi ja kun vähän skarppaa pääsee unimaailmaan usein taas uudestaan. Tässä vaiheessa muuten kun on siinä rajalla onko hereillä vai unessa, niin tuntee jo kehonsa ja makaavansa sängyllä, mutta ei pysty liikkua, tavallaan rimpuilemalla siitä pääsee kyllä nopeasti sitten "irti".

edit: en muuten kyllä ole varma pystyisinkö esim. lentämään niissä unissa, koska se ei ole koskaan tullut mieleeni. Yleensä keskityn naisiin näissä unissani.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom