(Unelma-)ammattisi?

Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Ikä
41
Mitäs pakkistytöt tekevät työkseen, tai mistä ammatista vielä haaveilette? Itse vasta valmistun vuoden vaihteen jälkeen restonomiksi ja työnhakuprosessi on kovassa vauhdissa. Toki olen töitä tehnyt opiskelunkin ajan, sattuu vaan tämänhetkisessä työpaikassani (ilmailualan yritys) olemaan nyt YT-neuvottelut meneillään, joten uutta hommaa on etsittävä ennen kun irtisanotaan. Lentoemännän työt ovat kiinnostaneet aina, ja kolmeen mahdolliseen paikkaan olenkin nyt hakenut. Saa nähdä tärppääkö.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Opiskelen viidettä vuotta kotimaista kirjallisuutta, unelma-ammatti liittyy siihen. Tutkija tai joku kustannustoimittaja musta varmaan tulee. Kirjailija olisi paras.

Ja mitä olen tehnyt? Muun muassa konttorirottailua ja maataloustöitä :jahas:

Voisin kutsua itseäni graafisenalan sekatyömieheksi. Olen töissä kirjapainossa/sanomalehdessä (samassa talossa molemmat). Toimenkuvaan kuuluu kaikki graafisesta suunnittelusta perustaittoon, lehti-ilmoituksista kirjoihin ja kaikkea siltä väliltä. Niin ja lisäksi teen nettisivuja.. Joo ja tätä vois kyllä kutsua mun unelma-ammatiksi...

Tällä hetkellä myyjän hommissa. Valmistun helmikuun lopulla tradenomiksi. Unelma-ammatista ei oo kyllä hajuakaan. Musta on kauheen kiva kuunnella ihmisiä, jotka oikeasti tietävät, mitä haluavat tehdä, joilla on kutsumusta tai intohimoa. Itellä vaan ei tunnu olevan aavistustakaan. "Kaikki" kiinnostaa vähän, mutta en oo vielä löytänyt sitä, mikä kiinnostaisi erityisesti...

Kuudetta vuotta yliopistolla kirjoilla, gradu loppusuoralla. Tosin sitä tulee kirjoiteltua nykyisin lähinnä silloin, kun tytär on päikkäreillään. :)

Tämänhetkinen ammatti on olla kotirouvana, joka tosin EI ole se unelma-ammatti... :rolleyes: Miehen työn takia reissataan varmaankin nelisen vuotta maailman kolkasta toiseen, jospa sitä sen jälkeen alkaisi etsiä töitä ja toteuttaisi vähän itseäänkin.

Jassoo, mä voisin väittää että mä viä "vähän" haen mitä teen. Mutta se mulle (tässä iässä) viä anteeks suotakoon :D.

Mulla on jo 3 ammattia oikeastaan. Eli oon painotuotanto assistentti - ulkoasun toteuttaja (ent. painopinnan valmistaja). Ihan peruskoulutuksen käyneenä, 3-vuotisen amiksen tulos. Sitten nykyään oon vartija :D ja järjestyksenvalvoja. Sivuduunina teen keikkatyötä lastentarhoissa/päiväkodeissa.

Enkä todellakaan ole viä varma mitä haluan tehdä :rolleyes:. Näistä ehkä hohdokkain on ollut toi alle kouluikäisten kanssa temmeltäminen, on hauskaa kun saa vähän riehaantua :hyper:. Graafisen alan töihin olisin enemmän kun mielelläni mennä, mutta aikani sitä Mansessa yritin tuloksetta ja lähdin sitten koittamaan onneani ihan totaali erilaisella alalla, turvallisuusalalla.... noo, eipä tässäkään mitään varsinaista valitettavaa ole.... mutta en voi sanoa että "jesh, tätä haluan tehdä koko loppuelämäni"..... Myöskään unelma-ammatista ei ole mitään selkeetä mielikuvaa, siksi kai haenkin "vähän" viä paikkaani työelämässä. (Mistä hitosta sen ees tietää mitä haluaa tehdä loppuelämänsä(?), onko semmosta duunia olemassa missä haluaa ihan innoissaan joka päivä mennä duuniin ja lähtee yhtä iloisena takaisin kotiin... vai onko kyse työstä, jota vaan sietää niin että sitä vois jäädä junnaamaan eläke-ikään asti(?).. Kunhan pohdiskelen :rolleyes: )

Oon ympäristöinsinööri, mikä on mielestäni ammattina ok. Hyvä puoli on, että voi hakeutua monenlaisiin eri tehtäviin. Tämänhetkinen toimenkuva ei oo vaan aivan se, mitä toivoisin. Kaipaisin hiukan mielekkäämpää ja haastavampaa hommaa samalta alalta. Haaveena on myös päästä opiskelemaan ympäristöpolitiikkaa, ja ensi keväänä pistän paperit aivan kokeilumielessä menemään. Muutaman vuoden voisi ainakin olla työelämässä. Pelkään vaan, että opiskelemaan lähtö tulee aina vain vaikeammaksi, mitä pitempään on töissä...

Voi jos vaan olis mahdollista, niin mä olisin auttamassa kodittomia eläimiä.. Ja olisin luonnollisesti varakas ja pystyisin kustantamaan eläimille hyvät olot.
Tai sitten luontokuvaaja.. TAI sitten huippu personal trainer :hyper:
Voi mua ja mun hassui unelmia.

Totuus on kylmä ja karu. Vakuutusyhtiössä kärvistelen.

Zone-sarja -42%
ZannaZ sanoi:
Sitten nykyään oon vartija :D ja järjestyksenvalvoja. Sivuduunina teen keikkatyötä lastentarhoissa/päiväkodeissa.

Minullakin 100h vartijakurssit käytynä, ja sillä alalla nyt vajaa vuosi takana.. tosin opiskelen samalla tradenomiksi ja teen keikkana pr- ja esiintymisjuttuja.
Kaikenlainen pr ja myynninedistäminen ja somistaminen onkin aikalailla just sellaista työtä mitä tahdon tehdä - mutta en MYYDÄ. En missään nimessä tuputtaa mitään vaan odottaa että ihmiset omin neuvoin tulee ostamaan..

Unelmaduuni olisi siis jotain sellaista, missä saisi olla laittautuneena ja näyttää hyvältä mutta kuitenkin tehdä jotain muuta kuin "misseilyä" - esimerkiksi meikkimyyjä jossain stokkalla ;)

Täälläkin yksi vartija lisää, tosin ne 'oikeat' vartijanhommat on onneks jääny vähemmälle, kun respassa oon töissä. Unelmahommasta en taas osaa sanoa, kait se ois joku juttu josta pidän ja josta saa paljon rahaa :D

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
joo vartija minäkin, respassa...koulutukselta ravintola-ja suurtalouskokki, niitä hommia tehnyt paljon mutta vakkarityötä oli vaikeaa saada, pieni lapsi ja vain päivätyö onnistuu...joten nyt istun respassa ma-pe 8-16...eikä hajuakaan mitä tekis, taloudellisesti mahdotonta opiskella mutta oppisopimuksella vois käydä vaikka vartijan ammattitutkinnon

Mä valmistun kesällä 2006 biokemian kandiksi:) Sit jos kaikki vaan menee hyvin, pääsen 4 vuoden trainee koulutukseen NHS:lle kliiniseksi biokemistiksi ja teen siinä samalla maisterin. Sitten joskus ois tosi hienoa olla vaikka jonkun yliopistollisen sairaalan kliinisen labran johtaja tai jotain:) Aika näyttää.

Minä olen jotenkin kummallisesti ajautunut sattumien kautta lapsuuden ajan unelma-ammattiin, eli graafisella alalla ollaan, tällä hetkellä nimikkeellä tuotanto-AD. Tämän hetkinen unelma olisi olla menestyvä, hyvin toimeentuleva freelance-valokuvaaja...

Ma olen 8 vuotta tayspaivaisesti yliopistossa opiskeltuani ja itseni kipeaksi opintolainoilla tehtyani tyoskennellyt nyt 3 vuotta tayspaivaisesti Englannissa kaupunkisuunnittelun ja kehityksen parissa. Ensin arkkitehtitoimistossa ja nyt valtiolla. Taa on mun unelma-ammatti kunhan se vaan sais aarettomalla budjetilla ja ilman politiikan kiemuroita. Mut mielenkiintosta on muovata rakennettuaymparistoa ja kehittaa maaseutua. Miettia rakennusperimaa ja silti rakentaa uutta ja modernia. Haaveena on UN tai muu globaali organisaatio ja kehitystyo siella missa sita tarvitaan eli koyhissa ja sodanruntelemissa maissa ja luonnonkatastrofien jalkeen. Toisaalta alan akateeminen tutkimustyo voisi myos olla mielenkiintoista. Eli mahdollisuuksia on.

Opiskelen sairaanhoitajaksi ekaa vuotta, tammikuussa alotin, sitä ennen pari vuotta mediatuottajaopintoja amk:ssa, mutta tuli valaistuminen ja halusin yhtäkkiä vaihtaa rikkaan ja luovan tuottajan tulevaisuuteni huonoihin työolosuhteisiin. Jei! Terveysala tuntuu "omalta". Isona rupean joksikin konsultiksi ja maailmanparantajaksi. Perheen perustaminen ja jatko-opiskelu on tulevaisuuden suunnitelmissa, en tiedä miten ne sopii yhteen.

Fysioterapeutiksi opiskelen parhaillaan ekaa vuotta! :D Täytyy sanoa, että on juuri sitä, mitä haluan tehdä. Nuorempana halusin urheiluhierojaksi, mutta onneksi tajusin fysioterapeutin ammatin, sillä se on paljon monipuolisempi. Ja asiakasryhmä laajempi.

Aikaisemmalta ammatiltani olen mainosgraafikko. Se homma on jotain aivan :wall:
Pakosta kuitenkin sen koulun kävin loppuun. Joillekin se sopii, mutta mulla puutuu perse jo kun istun kymmenen minuuttia paikallani! Täällä olikin jo muutama graafikko tunnustautunut... :kippis1:

Sairaanhoitoalalta on koulutus mutta sitä työtä en tee, olen aikuisviihteen parissa ollut töissä vuosikausia, ensin opiskeluiden jne sivussa ja nykyään monia vuosia jo päätoimisesti sitä tehneenä.

Sairaanhoitoala on ehkä ihan kiva ala ja joku ammattihan sitä on oltava, mutta itselläni unelmatyöt ovat kyllä sellaisia joissa haisee raha. Työn mielekkyydellä toki on oma merkityksensä mutta rehellisesti voin sanoa että raha on se joka motivoi.

Omat aikuisviihdealan työni ovat päivänvalon kestäviä 'siveellisiä' hommia olleet aina, seksikaupan pitämisestä ja aikuisviihdelinjojen keskuksena ja puhujien esimiehenä toimimisesta nykyiseen hommaan jossa itse olen 'oma pomo' sikäli ettei kukaan ole huohottamassa niskaani ja määräämässä työtahtiani, vaan saan kaikessa rauhassa omien halujeni ja intressieni mukaan tehdä töitä tietokoneella 24/7 silloin kun itselleni sopii.

Mitä jatkoa ajattelen niin vain 'helppoa rahaa' työt kiinnostavat. Töiden tulisi sijoittua joko iltaan/yöhön jottei tarvitsisi joutua 'taviskansalaisten oravanpyörään' ma-pe 8-16 helvettiin, vaan oma elämä olisi tärkein ja työ tulee vasta sitten, eli menoja ei suunnitella töiden mukaan vaan työt menojen mukaan :) Rahallisen korvauksen tulisi olla hyvä, tai ainakin työn määrään nähden ok. Sellaisia töitä vain ei varmaan paljoa ole joten tässä pysytään niin kauan kun jaksaa tai jotain vielä rahakkaampaa tulee vastaan.

Ainoa 'raatamistyö' joka kiinnostaa on yksityisyrittäjyys, sitä voisin harkita vakavasti jos yritys olisi kumppanini kanssa yhteinen projekti.

Hiihaa! Mun ehdoton unelma-ammatti olisi planeettojen välinen astronautti-seikkailija-soturi (joo, katseltu taas liikaa sci-fiä) :) , mutta koska se ei taida onnistua niin ehkä pyrin Korkeasaareen hoitamaan tiikereitä tai jätskitehtaalle maistajaksi. :hyper:

Tai sitten jatkan konttorirottana. Ja luen sci-fiä, pelaan pleikkaria, syön jätskiä ja haaveilen jostain ihan muusta. :D

Mä olen kai jonkinnäköinen sekatyömies.. :rolleyes: Tai siis että paljon olen kaikenlaista tehnyt. Eniten on kokemusta myyjän ja kouluavustajan hommista. Lisäksi mä olen pyörinyt firmojen toimistoissa tehden sitä sun tätä ja blaablaa. Nykyään työ on sit toimistohommaa sekä asiakaspalvelua. Koulujakin on tullut vähän käytyä:nolo: , mutta vain lukion olen loppuun asti suorittanut. Nyt sit olis ens syksynä tarkoitus ihan oikeasti lähteä kouluun ja saada itselle ammatti. :whip: Nuo toimistotyöt kiinnostais, mutta myös joku liikunta- tai opetusala vois olla niitä mun juttuja. Onhan tässä onneksi vielä aikaa miettiä, että mitä sitä tahtoo isona tehdä.

Latest posts

Back
Ylös Bottom