HUOM! !!!!! Ukrainan sota 2022 !!!!!


"Kokouksen alkaessa hallinto julkisti 5 prosentin talouskasvutavoitteen, jonka turvin maa on tarkoitus saada takaisin voimiinsa. Avajaisissa julkistettiin lisäksi yksi menoerä ja puolustusbudjettia on tarkoitus nostaa 7,2 prosenttia. Budjetti on vuodelle 2023 224 miljardia dollaria. Puolustusbudjettia nostetaan jo toistamiseen yli seitsemän prosenttia."

Tää on kohta hyökkäysbudjetti
En lähtis aliarvioimaan mitään siellä idässä. Koska on varmaa, että ryssä ja kiina on kimpassa monessa asiassa vaikka julkisesti näin muka ei ihan olisi.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Todella hienosti sot.. kolmen päivän operaatio on mennyt. 😂
1. Maan talous on kuralla.
2. Kukaan ei suostu investoimaan venäjälle 50 vuoteen.
3. Perikato lähestyy.
4. Fiksuimmat tyypit ovat jo jättäneet maan.
5. Armeijan kalustoa tuhottu iso läjä.
Mutta kai näinkin voi lohtua hakea, että jollakin meni vielä huonommin. 😂
Se että ryssälä kärsii ja on epäonnistunut monessa asiassa, ei poista Ukrainan menetyksiä ja kärsimystä. Siitä tässä on loppupelissä kyse, kuollut Ukrainalainen siviili ei nouse haudasta sillä että naurat ryssälle.
Vihollisen aliarvioiminen ei koskaan kannata, myöskään röyhkeä ylimielisyys ei auta. Nuo johtavat vaan koviin virheisiin. Vertaa miten natsit piti muita ali-ihmisinä vaan mites kävikään? Ali-ihmiset miehitti ja kairas germaaninaaraat pakolla natsien nöyristellessä uudelleenkoulutusleirillä. Hitlerin valheissa sota oli voitettu aina jouluun mennessä...
Tilanne on raskas Ukrainalle ja tarvivat hitosti lisää apua vapauttaakseen alueensa. Aseavun täytyy muuttua taistelun ylläpitämisestä voittoon tähtäävään. Onko kulisseissa sovittu jo asteittain sopimukseen pakottamisesta? Näin epäilen koska apua rajoitetaan voimakkaasti.

Vaan ei siinä mässäile sinä palasiksi räjähtävillä ryssillä ja sivuuta Ukrainalaisten kärsimys kokonaan. Ovathan he lännelle halpa keino heikentää ryssää ja nöyryyttää Puttea. Satojatuhansia kuolee ja joillakin se tunnereaktio on vahingonilo= suorastaan sairasta.
 
On kyllä todellä ärhäkkäällä päällä foorumin pääryssän äänitorvi. Se tarkoittaa vain, että hommat ei taida luistaa kovin mallikkaasti ryssän taholta.
 
Se että ryssälä kärsii ja on epäonnistunut monessa asiassa, ei poista Ukrainan menetyksiä ja kärsimystä. Siitä tässä on loppupelissä kyse, kuollut Ukrainalainen siviili ei nouse haudasta sillä että naurat ryssälle.
Vihollisen aliarvioiminen ei koskaan kannata, myöskään röyhkeä ylimielisyys ei auta. Nuo johtavat vaan koviin virheisiin. Vertaa miten natsit piti muita ali-ihmisinä vaan mites kävikään? Ali-ihmiset miehitti ja kairas germaaninaaraat pakolla natsien nöyristellessä uudelleenkoulutusleirillä. Hitlerin valheissa sota oli voitettu aina jouluun mennessä...
Tilanne on raskas Ukrainalle ja tarvivat hitosti lisää apua vapauttaakseen alueensa. Aseavun täytyy muuttua taistelun ylläpitämisestä voittoon tähtäävään. Onko kulisseissa sovittu jo asteittain sopimukseen pakottamisesta? Näin epäilen koska apua rajoitetaan voimakkaasti.

Vaan ei siinä mässäile sinä palasiksi räjähtävillä ryssillä ja sivuuta Ukrainalaisten kärsimys kokonaan. Ovathan he lännelle halpa keino heikentää ryssää ja nöyryyttää Puttea. Satojatuhansia kuolee ja joillakin se tunnereaktio on vahingonilo= suorastaan sairasta.
Tosi hyvin sanottu. Olen myös ihan varma, että ukrainalaisia ei ole naurattanut viimeiseen vuoteen yhtään vaikka Venäjän 3 päivän operaatio ym. ryssimisen ei mennytkään ihan suunnitelmien mukaan.

Onhan tässä myös sellainen tulevaisuuden skenaario, että jos Venäjä häviää vielä lisää siihen pisteeseen asti, josta se ei enää nouse, niin Putinilla ei ole sen jälkeen enää mitään hävittävää, jolloin tärkeintä on, että Ukraina/länsi häviää vielä enemmän => nuke. Jos oikein olen ymmärtänyt, niin Venäjän nuken käytöstä ei päätä mikään ryhmä vaan lopullisen päätöksen tekee yksin presidentti.

Edelleenkään en osaa huutonauraa ryssille.
 
Tosi hyvin sanottu. Olen myös ihan varma, että ukrainalaisia ei ole naurattanut viimeiseen vuoteen yhtään vaikka Venäjän 3 päivän operaatio ym. ryssimisen ei mennytkään ihan suunnitelmien mukaan.

Onhan tässä myös sellainen tulevaisuuden skenaario, että jos Venäjä häviää vielä lisää siihen pisteeseen asti, josta se ei enää nouse, niin Putinilla ei ole sen jälkeen enää mitään hävittävää, jolloin tärkeintä on, että Ukraina/länsi häviää vielä enemmän => nuke. Jos oikein olen ymmärtänyt, niin Venäjän nuken käytöstä ei päätä mikään ryhmä vaan lopullisen päätöksen tekee yksin presidentti.

Edelleenkään en osaa huutonauraa ryssille.
Ydinaseista en olisi huolissaan, mutta kaikki muu miten tämä sota etenee taas tulee varmasti monelle yllätyksenä.
Ukrainalta tarvis nähdä kunnon vastahyökkäystä, mutta kyllä sielläkin porukka kuluu ja eivät varmasti arvostaisi tätä iltalehtilampaiden huutelua missä ryssää jatkuvasti aliarvioidaan ja taputellaan itseään olkapäälle kotisohvalla kuinka taad näytettiin niille!

Mä olen edelleen sitä mieltä ellei länsi/nato vie joukkoja konkreettisesti ukrainaan tässä sodan aikana, ei tule hyvin käymään.
 
Se että ryssälä kärsii ja on epäonnistunut monessa asiassa, ei poista Ukrainan menetyksiä ja kärsimystä. Siitä tässä on loppupelissä kyse, kuollut Ukrainalainen siviili ei nouse haudasta sillä että naurat ryssälle.
Vihollisen aliarvioiminen ei koskaan kannata, myöskään röyhkeä ylimielisyys ei auta. Nuo johtavat vaan koviin virheisiin. Vertaa miten natsit piti muita ali-ihmisinä vaan mites kävikään? Ali-ihmiset miehitti ja kairas germaaninaaraat pakolla natsien nöyristellessä uudelleenkoulutusleirillä. Hitlerin valheissa sota oli voitettu aina jouluun mennessä...
Tilanne on raskas Ukrainalle ja tarvivat hitosti lisää apua vapauttaakseen alueensa. Aseavun täytyy muuttua taistelun ylläpitämisestä voittoon tähtäävään. Onko kulisseissa sovittu jo asteittain sopimukseen pakottamisesta? Näin epäilen koska apua rajoitetaan voimakkaasti.

Vaan ei siinä mässäile sinä palasiksi räjähtävillä ryssillä ja sivuuta Ukrainalaisten kärsimys kokonaan. Ovathan he lännelle halpa keino heikentää ryssää ja nöyryyttää Puttea. Satojatuhansia kuolee ja joillakin se tunnereaktio on vahingonilo= suorastaan sairasta.
En minä ole aliarvioinut ketään. Älä laita sanoja mun suuhun. Siellähän reilu vuosi sitten Putleri aliarvioi täysin Ukrainan ja kädet on nyt täynnä paskaa. Miksi et kerro siitä? Nauran teidän aivan naurettavalle propagandalle ja kuinka mustasta saadaan valkoista. Älä viitti jeesustella ukrainalaisten kohtalolla.
 

Ilmeisesti edelleen on skismaa/mustasukkaisuutta ylimmän johdon ja Prigozhinin välillä. Wagnerilla taas pulaa ammuksista ja kyseessä enempikin se että ei haluta antaa, kuin ettei olisi mitä antaa. Lottovoitto Ukrainalle jos Shoigu/Gerasimov mustasukkaisuuksissaan torpedoivat Prigozhinin eli Wagnerin toiminnan. Vuhledarissa toimeenpaneva johto kapinoi järjettömiä ylemmän johdon hyökkäyskäskyjä vastaan. Ylhäältä alas korruptoitunut kommarisysteemi on aina huono puhaltamaan yhteen hiileen. En aliarvioisi silti.
 
En minä ole aliarvioinut ketään. Älä laita sanoja mun suuhun. Siellähän reilu vuosi sitten Putleri aliarvioi täysin Ukrainan ja kädet on nyt täynnä paskaa. Miksi et kerro siitä? Nauran teidän aivan naurettavalle propagandalle ja kuinka mustasta saadaan valkoista. Älä viitti jeesustella ukrainalaisten kohtalolla.
Pelle. Haukut ryssiksi ja propagandaksi kaikkea muuta kuin omaa pienisieluista horisonttia asioista mikä sekin kopioitu suoraan jostain median jutuista.

Tää on ihan uskomatonta miten sama looppi vaan toistuu kriisistä toiseen tässä nykymaailmassa.
 
Pelle. Haukut ryssiksi ja propagandaksi kaikkea muuta kuin omaa pienisieluista horisonttia asioista mikä sekin kopioitu suoraan jostain median jutuista.

Tää on ihan uskomatonta miten sama looppi vaan toistuu kriisistä toiseen tässä nykymaailmassa.
Pelle minä olen, sehän on selvää. Sinä ymmärrät putleria, mutta suret Ukrainan kohtaloa. Ei edes valtamediassa näe tuollaista tekopyhyyttä.
Ryzzät on aiheuttanut kriisejä 1000 vuoden ajan naapurikansoille ja edelleen löytyy hyödyllistä idiootteja selittelemään asiat parhain päin.
 
Ydinaseista en olisi huolissaan, mutta kaikki muu miten tämä sota etenee taas tulee varmasti monelle yllätyksenä.
Ukrainalta tarvis nähdä kunnon vastahyökkäystä, mutta kyllä sielläkin porukka kuluu ja eivät varmasti arvostaisi tätä iltalehtilampaiden huutelua missä ryssää jatkuvasti aliarvioidaan ja taputellaan itseään olkapäälle kotisohvalla kuinka taad näytettiin niille!

Mä olen edelleen sitä mieltä ellei länsi/nato vie joukkoja konkreettisesti ukrainaan tässä sodan aikana, ei tule hyvin käymään.
Joo totta. Kuuntelin toveri Toverin tuoreen esityksen tilannekatsauksen tallenteen jostain Kokoomuksen tilaisuudesta ja siellä Peku esitti yhtenä skenaariona, jotta jos Ukrainen kevään/kesään vastahyökkäys kusee ja Venäjä ei lähdekään perääntymään, niin voi olla mahdollista, että koko sota kääntyy Venäjän eduksi. Näin siksi, että rintamalinjat jumittavat paikalleen pitäksi kulutussodaksi, jossa molemmat osapuolet vaan lahtaavat toisiaan. Tämä olisi Pekun mukaan Venäjän etu, koska se ei arastele heittää miehiä lihamyllyyn jatkuvasti lisää ja lisää. Jos tätä jatkuu tarpeeksi pitkään, niin lännen apu voi alkaa hyytymään.
 
Ja olihan ryzzien tavoitteena vallata Ukraina, tuhota laboratoriot, tappaa kaikki natsit, estää NATOn laajeneminen, pelastaa lapset gayroopalta, pistää Eurooppa palelemaan.
Roopeli unohtuiko vielä jotain?
Ryssä-fanbaselle on kyllä kova paikka, miten vituiksi homma on mennyt. Putin itse julisti päällimmäisinä tavoitteina Ukrainan demilitarisoinnin ja hallinon syrjäyttämisen. Miten meni? No ryssiksi meni 😂
 
Joo totta. Kuuntelin toveri Toverin tuoreen esityksen tilannekatsauksen tallenteen jostain Kokoomuksen tilaisuudesta ja siellä Peku esitti yhtenä skenaariona, jotta jos Ukrainen kevään/kesään vastahyökkäys kusee ja Venäjä ei lähdekään perääntymään, niin voi olla mahdollista, että koko sota kääntyy Venäjän eduksi. Näin siksi, että rintamalinjat jumittavat paikalleen pitäksi kulutussodaksi, jossa molemmat osapuolet vaan lahtaavat toisiaan. Tämä olisi Pekun mukaan Venäjän etu, koska se ei arastele heittää miehiä lihamyllyyn jatkuvasti lisää ja lisää. Jos tätä jatkuu tarpeeksi pitkään, niin lännen apu voi alkaa hyytymään.
Siinähän tosiaan avoinna se iso kysymys että miten Ukraina saanut reserviä kerättyä. Minusta näyttää huonolta koska ryssän eteneminen bahmutissa osittain Ukrainan ammuspulaa. Miten muka kuukauden parin päästä ammukset sitten riittää isoon höökiin.

Ukraina lähtee liian aikaisin hyökkäämään ei joukot riitä ja tappiot kasvaa. Miinakentän läpi hyökkääminen tykistötulessa on varmasti karmeaa hommaa.

Aikaisemminkin tätä ehdottanut. Pitäisi länsimaiden ottaa 20 prikaatia Ukrainalaisia koulutettavaksi ja sitten koko kalusto mukaan kun menevät takaisin. Tulisi kerralla voimaa romauttaa ryssän rintama jossakin sekä jatkaa höökiä.
Suomikin voisi yhden prikaatin kouluttaa ja varustaa. En usko että Venäjä meitä kykenee suoraan uhkaamaan nyt moneen vuoteen.
Nykyinen puuhastelu jossa koulutetaan joku 5k kuukaudessa ei riitä edes tappioita paikkaamaan. Päivätappiot jos 200 kuollutta siihen haavoittuneet ja sairastuneet päälle. Puhutaan poistumasta joka on lähes 1000 ukkoa päivässä, osa toki palaa palvelukseen. Hankala siellä rakentaa isoa koulutettua reserviä kun päivittäinen kulutus on kovaa.
 
Ryssä-fanbaselle on kyllä kova paikka, miten vituiksi homma on mennyt. Putin itse julisti päällimmäisinä tavoitteina Ukrainan demilitarisoinnin ja hallinon syrjäyttämisen. Miten meni? No ryssiksi meni 😂
Jos sä viittat ryssä fanbasella minuun, mutta miksi et ota huomioon ettei minua kiinnosta ryssän menestys tai varsinkaan sen häviö?
Minä havainnoin mitä tapahtuu ja se on vittu pahinta myrkkyä perunoille täällä.

Miksi muuten ohitat toistuvasti sen kuinka olen suoraan jopa tänään kertonut, että naton/lännen pitäisi mennä sotilaiden kanssa ukrainaan avuksi tehokkaan ryssän häädön saavuttamiseksi? Olis pitäny mennä jo eilen.

Miksi ryssäfani haluaisi tehokasta sotatoimea ja kirjaimellisesti luun kurkkuun tuolla ryssälle?
Oletko koskaan miettinyt epäkohtia fantasioissasi?
 
Juu. Ymmärrän kyllä syyt jäädäkin yksilön näkökulmasta.

Mielestäni suomen sodissa karjala kirjaimellisesti evakoitiin eli viranomaismääräys. Muistaakseni vaarikin puhui että sieltä oli vaan lähdettävä ja todella nopeasti. Huomasi etteivät koskaan toipuneet siitä, että jättivät kotinsa ja nuorina se varmasti porautui vielä kovempaa psyykkeeseen.
Välttämättähän se ei vaadi edes sotaa. Kun tuo minun ryssä joutui vuosi sitten ajolähtönä poistumaan kotimaastaan ja nyt kun on käynyt hyvin selväksi, että paluu tuskin tulee olemaan "koskaan" mahdollista, niin huomaan kyllä välille kuinka koville se ottaa. Vaikka se näyttelee Miss Kovista, niin kyllä sen ajoittain huomaa. Sama varmaan olisi itselläkin, kun koko ikänsä on asunut Suomessa ja olen viimeisen päälle perussuomalainen, niin olisihan se karema paikka lähteä lopullisesti nopealla aikataululla tietäen, että paluuta ei ole edes lyhyellä visiitille.
 
Ukrainan joukot eivät osaa hyökätä ja koulutuskin armeijassa on retuperällä, tilitti Ukrainassa sotaa seurannut suomalainen upseeri viime viikolla Ylelle.

Kyseisen, nimettömänä pysyvän korkea-arvoisen upseerin mukaan Ukrainalta puuttuu sodankäynnin taitoa erityisesti hyökkäyksissä sekä liikkuvassa sodankäynnissä.

– Todella huonoa johtamista, huonoa taktista ja taisteluteknistä osaamista, mies arvioi Ylelle.
 
Ukrainan joukot eivät osaa hyökätä ja koulutuskin armeijassa on retuperällä, tilitti Ukrainassa sotaa seurannut suomalainen upseeri viime viikolla Ylelle.

Kyseisen, nimettömänä pysyvän korkea-arvoisen upseerin mukaan Ukrainalta puuttuu sodankäynnin taitoa erityisesti hyökkäyksissä sekä liikkuvassa sodankäynnissä.

– Todella huonoa johtamista, huonoa taktista ja taisteluteknistä osaamista, mies arvioi Ylelle.
Monesti meinasitte tämän saman jutun tänne linkittää? Varsinkin kun tuon "upseerin" taustat on jo selvitetty :ROFLMAO:
 
FqhiOk1XgAA4_E6
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom