HUOM! !!!!! Ukrainan sota 2022 !!!!!

Ei vittu oikeest 😂

Mites Oskari, kiinnostaako urheilu? No oletetaan että jääkiekko nyt ainakin. Seuraatko silti ihan kaikkea muutakin urheilua? Miksei joku muukin urheilulaji kiinnosta samalla tavalla, onks sut ohjelmoitu?

Ymmärsitkö pointin?

Ootko ajatellu että toi ukrainan sota on tossa aika lähellä meitä ja toinen osapuoli liittyy meihin Suomeen aika tavalla, kun naapureita ollaan.
En seuraa mitään urheilua.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mitenkähän jatkossa menee noi pakotteet. Periaatteessa hiljalleen voitais alkaa eristään ryssiä kokonaan tällä pallolla. Siis semmoinen suuremman luokan syrjiminen jätettäis voimaan lakeihin ehdolla, että niin kauan kun Putin on johdossa, mikään ei muutu. Tulee vähän maksaan enemmän bensat ja kaasut, mutta kyllä sitä kaasua saa muualtakin kuin Siperiasta.

Jenkit vois myös valehdella märmäteille Lähi-idässä, että Putin haukkui Allahia, että se pissas sen kuvan päälle ihan oikeesti. No nehän on niin herkkähipiäistä porukkaa, että ihon alle menee ja kunnolla. Voi sitä itemurhaiskujen määrää venäjällä.

Kyllä minä kuitenkin itse haluaisin että Venäjä muuttuisi enempi länsimaiseksi valtioksi missä voisi yhtä helposti käydä. Kuitenkin tuossa vieressä on. Nykyvuosina esim Freeride kelkkailu, kalastusmatkailu ym harrastuksen onnistuneet paremmin Venäjällä kuin aikoihin. En tosin itse ole käynyt, mutta varmasti kävisin jos homma olisi helpompaa ja ei tarvisi pelätä että poliisi vie kelkat ja rahat.. Ei taida aivan hetkessä onnistua. Jotain toivoa luulisi olevan koska tuskin nuorempaan somesukupolveen kaikki valhe menee läpi koska seuraavat muutakin maailmaa. En usko että niillä kiinnostaa eristäytyä muusta maailmasta.
 
Kun huomioi ruplan nykyisen kurssin, niin onko tuo juurikaan kalliimpi lupaus kuin vaikka "saat turvapaikan maastamme ja vuoden sosiaaliturvan?".

Jotenkin vaikee nähdänää azov batalioonan tyypit järkää venäiläiset sotavangit jonnekin mestaan missä niille annetaan 41000e ja toivotetaan hyvää jatkoa.
Miten joku viittii välittää tollasia juttuja uutisina?
 
Kyllä minä kuitenkin itse haluaisin että Venäjä muuttuisi enempi länsimaiseksi valtioksi missä voisi yhtä helposti käydä. Kuitenkin tuossa vieressä on. Nykyvuosina esim Freeride kelkkailu, kalastusmatkailu ym harrastuksen onnistuneet paremmin Venäjällä kuin aikoihin. En tosin itse ole käynyt, mutta varmasti kävisin jos homma olisi helpompaa ja ei tarvisi pelätä että poliisi vie kelkat ja rahat.. Ei taida aivan hetkessä onnistua. Jotain toivoa luulisi olevan koska tuskin nuorempaan somesukupolveen kaikki valhe menee läpi koska seuraavat muutakin maailmaa. En usko että niillä kiinnostaa eristäytyä muusta maailmasta.
No tuskin se onnistuu, kun eikös viimeksi esim. Trump koittanut olla paremmissa väleissä niin alkoi valtava lokakampanja, että Trump on venäjän nukke. Eli tuskin siihen yleisesti koskaan päästään. Venäjä tulee aina olemaan lännen vihollinen.
 
Jotenkin vaikee nähdänää azov batalioonan tyypit järkää venäiläiset sotavangit jonnekin mestaan missä niille annetaan 41000e ja toivotetaan hyvää jatkoa.
Miten joku viittii välittää tollasia juttuja uutisina?

Propaganda uppoaa ihmisiin hyvin kuten nähdään. En mäkään voisi ryssien propagandaa lukea missä ukraina jatkuvasti teloittaa viattomia ihmisiä idässä nytkin sekä ukrainan jakamilla aseilla tehdään pelkästään siviilimurhia sekä ihmiset ampuukin vaan toisiaan siellä jne. Sekä ukraina ampuu itse pommeja omiin kaupunkeihin saadakseen sympatiaa jne. Mitä hittoa mä levittäisin sellaista roskaa. Osa taitaa vaan tykätä enemmän sen antamasta mielikuvasta.

Kyllä jokaisen pitäisi käsittää, että varsinkin sodassa totuus häviää ensimmäisenä. Sama kuin postaisi kummelin azis kombat fighteria tähän niin menisi varmaan läpi osalle.
"Kadyrovin miehillä moraali alhaalla ja sota ei kulje, bensa loppu ja eivät tiedä missä edes ovat"
 
Mun salainen haave on, että Ukraina kerää aseita nyt muilta, sitten tekevät jotain mihin ryssät ei osaa edes reagoida. Elikä ne iskee vastaiskuna ryssien maalle ja kohti Moskovaa. Jos ne runkut sotaa haluaa, niin Ukraina vois sen niille antaa. Ihan ekana mattopommituksia pari viikkoa putkeen jokaiseen lähikaupunkiin, sitten nato siirtää 400 tuhatta sotilasta rajoille ja laittaa ydinaseet valmiuteen. Putin paskantaa housuihinsa kun bluffi kusi pahemman kerran.
Turhan iso maa vallattavaksi.
Napoleon ja Aatu yritti jo. Varmasti olisi erilailla motivaatiota heillä puolustaa maataan, kun hyökätä Ukrainassa.
 
Isoveli-Kiinan toimilla on huomattava merkitys pikkuveli-Venäjälle, koska Putin kunnioittaa vain Kiinaa, joka pystyy tarvittaessa toimimaan yhtä häikäilemättömästi kuin Venäjä. Jos Kiina päättäisi sanoa Venäjälle kovan sanan, voisi se edesauttaa Ukrainan kriisin laukeamista.

Kiina on omassa strategiassaan ottanut tavoitteekseen olla maailman johtava suurvalta. Tähän asemaan pääsy edellyttää kuitenkin normaaliolojen jatkumista eikä nyt näköpiirissä olevaa Putinin masinoimaa uhkaavaa maailmanpaloa.

Siksi saattaakin olla, että lännen sanktioiden merkittävin vaikutus tulee epäsuorasti Kiinan kautta. Aasian jättiläinen voi laskelmoida oman etunsa niin, että Putin on saatava kuriin ja rauha maahan. Kiinan askeleista tähän suuntaan on jo saatu ensimmäisiä viitteitä maan tarjouduttua Ukrainan ja Venäjän rauhanvälittäjäksi.
--
 
Isoveli-Kiinan toimilla on huomattava merkitys pikkuveli-Venäjälle, koska Putin kunnioittaa vain Kiinaa, joka pystyy tarvittaessa toimimaan yhtä häikäilemättömästi kuin Venäjä. Jos Kiina päättäisi sanoa Venäjälle kovan sanan, voisi se edesauttaa Ukrainan kriisin laukeamista.

Kiina on omassa strategiassaan ottanut tavoitteekseen olla maailman johtava suurvalta. Tähän asemaan pääsy edellyttää kuitenkin normaaliolojen jatkumista eikä nyt näköpiirissä olevaa Putinin masinoimaa uhkaavaa maailmanpaloa.

Siksi saattaakin olla, että lännen sanktioiden merkittävin vaikutus tulee epäsuorasti Kiinan kautta. Aasian jättiläinen voi laskelmoida oman etunsa niin, että Putin on saatava kuriin ja rauha maahan. Kiinan askeleista tähän suuntaan on jo saatu ensimmäisiä viitteitä maan tarjouduttua Ukrainan ja Venäjän rauhanvälittäjäksi.
Taitaa valitettavasti olla vain toimittajan toiveajattelua.
 
Kyllä minä kuitenkin itse haluaisin että Venäjä muuttuisi enempi länsimaiseksi valtioksi missä voisi yhtä helposti käydä. Kuitenkin tuossa vieressä on. Nykyvuosina esim Freeride kelkkailu, kalastusmatkailu ym harrastuksen onnistuneet paremmin Venäjällä kuin aikoihin. En tosin itse ole käynyt, mutta varmasti kävisin jos homma olisi helpompaa ja ei tarvisi pelätä että poliisi vie kelkat ja rahat.. Ei taida aivan hetkessä onnistua. Jotain toivoa luulisi olevan koska tuskin nuorempaan somesukupolveen kaikki valhe menee läpi koska seuraavat muutakin maailmaa. En usko että niillä kiinnostaa eristäytyä muusta maailmasta.
Venäjä olisi kyllä huikea matkailukohde jos se olisi vähän enemmän länsimainen. Haapasalon dokumentteja kun katselee niin olisihan siellä nähtävää ja koettavaa joka lähtöön. Olen työn puolesta reissannut aikanaan paljon Venäjästä itsenäistyneissä maissa ja hyvin persoonallisia paikkoja ja vielä persoonallisempia ihmisiä vaikka työreissuilla ei nyt paljon ehdikään muuta näkemään kuin toimistoja, hotelleja, saitteja ja tissibaareja.

Eipä vaan taida meidän elinaikanamme toteutua.
 
Jotenkin vaikee nähdänää azov batalioonan tyypit järkää venäiläiset sotavangit jonnekin mestaan missä niille annetaan 41000e ja toivotetaan hyvää jatkoa.
Miten joku viittii välittää tollasia juttuja uutisina?
Onko sen palkkiojärjestelmän väitetty toimivan juuri noin tyhmästi kuin esität? Suoranainen valehtelu on nimittäin äärimmäisen huono tapa tehdä propagandaa.
 
Venäjä olisi kyllä huikea matkailukohde jos se olisi vähän enemmän länsimainen. Haapasalon dokumentteja kun katselee niin olisihan siellä nähtävää ja koettavaa joka lähtöön. Olen työn puolesta reissannut aikanaan paljon Venäjästä itsenäistyneissä maissa ja hyvin persoonallisia paikkoja ja vielä persoonallisempia ihmisiä vaikka työreissuilla ei nyt paljon ehdikään muuta näkemään kuin toimistoja, hotelleja, saitteja ja tissibaareja.

Eipä vaan taida meidän elinaikanamme toteutua.
"ei paljon kerennyt näkemään työreissuilla"

hahaha
Ite en paljon reissaa, mutta kaveri käy ja se kans "näkee" kaikkea kun hukkaa joka työreissulla ainakin yhden työpuhelimen. Varmaan "töitä" tehty kovaa ja päätä särkee
 
"ei paljon kerennyt näkemään työreissuilla"

hahaha
Ite en paljon reissaa, mutta kaveri käy ja se kans "näkee" kaikkea kun hukkaa joka työreissulla ainakin yhden työpuhelimen. Varmaan "töitä" tehty kovaa ja päätä särkee
No tuo oli virallinen totuus, joka meni visit raporttiin pomolle, hehe.
 
Miten se menee?
En tiedä, mutta keksisin aika monta tapaa järjestää tuollaisen houkuttimen sen sijaan, että tarvitsisi turvautua valehteluun - tai ilman että palkkionhakijoiden suuresta määrästä koituisi ylitsepääsemätöntä ongelmaa. Ei tää oo mitään tähtitiedettä, ainoastaan järjestelykysymys.
 
Mä en oo niin hirveesti seurannut tätä.Minkä takia venäjä alotti ton hyökkäyksen?
Niin, melkoinen kysymys :D riippuu niin katsantakannasta ja ties mistä.

Jos yhdestä lähteestä ja Suomen näkökulmasta haluat tarkastella asiaa, niin lue Mika Aaltolan ajatuksia ja haastatteluja. Hyvin pragmaattinen lähestymistapa koko soppaan.
 
Tämä city vissiin piiritettynä https://fi.wikipedia.org/wiki/Mariupol

Aika vähän löytyy uutisista tilanteesta tuolla.
Toivottavasti siviilit on evakuoitu.

Löytyy sitten lentokenttä ja satama Putlerin kelmien käyttöön jos saavat vallattua. Parantaa varmasti sitten huollon tilannetta.
En tiedä kuinka ajantasainen/totuudenmukainen tämä https://www.google.com/maps/d/viewer?mid=180u1IkUjtjpdJWnIC0AxTKSiqK4G6Pez&ll=47.20387544456691,37.381882325352905&z=9
Joo Mariupolissa on kovat kahinat päällä.
1646236383362.png
 
Back
Ylös Bottom