Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Yeah, just näin päin se meneekin, nytkään kukaan/mikään taho/henkilö ei ole todisteetta suoraan syyttänyt venäjää putkien räjäytyksestä, ainoastaan USA on julkisesti syytettynä,eiku.....
Jos olisin putte, niin olisin kyllä räjäyttänyt (juuri sattumoisin valmistuneen) norja-puola -putken, joka voi korvata nord putket, enkä omaa putkea, joka on/oli paras valttikortti euroopan kiristämiseen, ja se rupes juurikin tuottamaan tulosta....
![]()
Nord Stream -sabotaasi ja Ukrainan "kaasusota" (päivittyvä aikajana) | Vastaan Sanomat
Tässä päivittyvässä artikkelissa seuraamme Nord Stream -sabotaasin jälkipyykkiä ja kaasuvuotoja edeltäneitä tapahtumia aikajanalla.vastaansanomat.com
Itse jättäisin todennetusti törkyä suoltavat vaihtoehtomediat kokonaan väliin ja luottaisin edelleen medialukutaitoon ja -kriittisyyteen, jota palstan johtavien valtamediakriitikoiden vastaväitteistä huolimatta on iät ajat opetettu jo peruskoulusta lähtien, nykyään ilmeisesti jo varhaiskasvatuksessa.
Oon kans ihmetelly näitä, kun muka ajatellaan omilla aivoilla, mutta sitten kaikki ryssän propaganda näyttää menevän läpi.
Ällöttää kyllä nähdä Anon kaltaisilla ihmisillä Suomen lippua nimen vieressäNe ovatkin ryssäbotteja. Oli asia mikä tahansa, niin nämä ovat sokeasti Venäjän puolella. Noille isänmaallisuus tarkoittaa Venäjää.
katso liitettä 248203katso liitettä 248204
Mitäköhän nyt höyryät? Kehotin jättämään todennetusti törkyä suoltavat kokonaan väliin ja muutoin harjoittamaan mediakriittisyytyä. Eli tietysti myös valtamediaa kohtaan kriittisellä silmällä, sitä siellä koulussakin opetettiin, jos olit hereillä.Tietenkin. Tämä valtamediakriittinen haiskahtaa vähän itse keksityltä sanalta. Google antaa kokonaista 11 tulosta tuolla haulla + täällä viljellyt.
Eli oikea sana on mediakriittinen (5500 tulosta).
Mediakriittisyyteen kuuluu kriittisyys ja laatuvaatimukset myös valtamediaa kohtaan. Ei ainoastaan vaihtoehtomedioita kohtaan. Onko tämä täysin vastustettava asia mielestäsi? Romahtaako journalismi, saako vihollinen vallan keskellämme, särkyykö kupla, mitä tapahtuu jos mediaa kritisoi? Vai voiko media jopa toimia paremmin sitä kritisoimalla? Vai onko niin että monien mielestä vain Ukrainan sotaan liittyen ei saa olla mitään mediakritiikkiä väärään suuntaan? Itse uskon tähän viimeisimpään. Tunteellinen asia.
Ja vielä: vaihtoehtomedioihin uskova ei ole mediakriittinen - päinvastoin kritiikitön. "Valtamediakriittinen" on siis jonkinlainen takaperin kerrottu ilmaus vaihtoehtomediauskovaisesta. EI mitään tekemistä aidon mediakriittisyyden kanssa.
Mauno Saaren höpinöitä on tullut blogin muodossa lueskeltua aika ajoin. Itse A-studiota eilen katsellessani tuli selkeästi ilmi, ettei kukaan haastatelluista halunnut julistaa tai väittää Venäjää syylliseksi, vaan oltiin todella kieli keskellä suuta tämän suhteen. Eikö YLE:n pitänyt olla yksi pahimmista totuusmedioista?Nappasit Mauno Saaren varmaankin toisesta ketjusta. Hän puhui totuusmediasta joka julistaa totuuksia tutkimatta ja irtaantunut tasapuolisesta tutkivasta journalismista. Eikö tässä nimenomaan ole kyse siitä? Venäjä julistetaan syylliseksi tutkimatta? En sano etteikö Venäjä olisi todennäköisin syyllinen, mutta jos valikoivasti unohtuu kertoa relevantteja asioita ja syylliset selviää tutkimatta, niin huono tiehän se on. Mielestäni kuulostaa väistämättä tieltä joka ennemmin tai myöhemmin exploitataan siihen suuntaan että syyttömistäkin voidaan tehdä syyllisiä. Ja onhan se toki jo tehtykin.
Poliittisen mustavalkoisen totuusmedian löytää tuosta rajan takaa.
Tämä ei siis tarkoita sitä että jotain vaihtoehtomediaa tai jännempiä teorioita pitäisi uskoa sen enempää, päinvastoin olla vielä kriittisempi niitä kohtaan. Mutta täydellinen huomiotta jättäminen koska tietää kaiken totuuden etukäteen on vähän kehno vaihtoehto sekin.
Yhteiskuntaoppi ainakin piti ja pikaisesti vilkaistuna pitää edelleen sisällään medialukutaitoa. Tästä on jo ainakin pariin kertaan tässä ketjussa keskusteltu ja koulussa hereillä olleet tuntuivat muistavanTuo medialukutaidon opetus on jäänyt vaivaamaan, kun en muista ollenkaan sellaista kouluajoilta, olen vm. -80. Minkä aineen yhteydessä sitä opetettiin? Ala- vai yläasteella?
Mauno Saaren höpinöitä on tullut blogin muodossa lueskeltua aika ajoin. Itse A-studiota eilen katsellessani tuli selkeästi ilmi, ettei kukaan haastatelluista halunnut julistaa tai väittää Venäjää syylliseksi, vaan oltiin todella kieli keskellä suuta tämän suhteen. Eikö YLE:n pitänyt olla yksi pahimmista totuusmedioista?
Sai ainakin nopean lähdön ja näytti muutenki melkein armolliselta "tuhlata" ammus yhteen sotilaaseen.
View: https://www.reddit.com/r/CombatFootage/comments/xr25wo/a_russian_soldier_is_directly_hit_by_a_drone/?utm_source=share&utm_medium=mweb
Ainakin minä muistan ysärin alussa tehneeni erilaisia uutisanalyysejä, ryhmäkeskusteluita, pakinan tulkintoja yms. Erityisesti Jugoslavian hajoamista tutkittiin ja mietitiin monelta kantilta. En tosin muista kertaakaan kuulleeni sanaa "mediakriittisyys", mutta kovasti silloin kannustettiin miettimään, miten paljon uutisen merkitys voi muuttua vain vaihtamalla otsikon sanajärjestystä - tai yrittääkö se tekstin kirjoittaja kertoa jotain rivien välissä. Varmaan opettajan kannalta pirun vaikeita asioita opettaa, etenkin jos aihe ei yhtään kiinnosta.Tuo medialukutaidon opetus on jäänyt vaivaamaan, kun en muista ollenkaan sellaista kouluajoilta, olen vm. -80. Minkä aineen yhteydessä sitä opetettiin? Ala- vai yläasteella?
Nyt saattaa olla sellainen tilanne, että en välttämättä muista edes sellaista ainettakaan olleen, kuin yhteiskuntaoppi. Todetaan siis vaan, että parasta ennen -päiväys on miehellä jo mennyt. Jonka jo toki tiesin ennen tätäkin lahoamista.Yhteiskuntaoppi ainakin piti ja pikaisesti vilkaistuna pitää edelleen sisällään medialukutaitoa. Tästä on jo ainakin pariin kertaan tässä ketjussa keskusteltu ja koulussa hereillä olleet tuntuivat muistavan![]()