Olihan tahti Harkovan suunnalla hurja, kun nämä sinne jätetyt joukot karkasivat raita housuissa. Pakko välillä pysähtyä, saada oma huolto kuntoon, porukka organisoitua uudelleen. Eikä toimia niinky ryssä helmikuun lopussa Kiovan kulmilla.Itse tässä kans miettinyt mikä on seuraava askel. Oiskohan tiedustelu vaihe päällä? Yhdysvalloilta/länneltä tule tietoa ja niiden pohjalta yrittävät löytää parhaan tavan hyökätä? Samalla tuhoavat kriittisiä ammusvarastoja, siltoja jne Venäjältä pitkän kantaman aseilla?
Ja kun hetki on otollinen pusketaan taas kunnolla.
Tämä taas omaa spekulaatiota.
Harkovan alueelta siirrettiin pätevä porukka puolustamaan Hersonia Ukrainan propagandan vuoksi. Ja siksikin, tottakai, Ukraina etenee siellä hitaammin, koska vihulaista on vastassa paljon, eikä omia haluta uhrata kuten ryssä syöttää tykinruokaa rintamalle.On ne siellä puskenu koko ajan. Paikoitellen vastustus ollu liian kovaa ja hyökkäykset epäonnistuneet. Myös Venäjän tykistö on iskenyt paikoitellen pahasti.
Joissakin asutuskeskuksissa ryssä lähes motissa, Ukraina hyökännyt monesta suunnasta mutta ryssä kestänyt. Toki nyt Ukraina pikkuhiljaa painaa paikoitellen eteenpäin. Mahdollista myös sekin että isompaa vaihdetta seuraa.
Sitä vaan että ryssän ote on kuitenkin nyt erilainen. Sieltä Harkovan läheltä ne juoksi karkuun löysät housuissa. Mikä on muuttunut että ne nyt pistää kovasti hanttiin.
Itse asiassa olen hämmästellyt sitä, kuinka hyvin Ukraina on Hersonin alueella edennyt, pystyy tuhoamaan ilmapuolustusta ja toimimaan ilmavoimilla jne...