HUOM! !!!!! Ukrainan sota 2022 !!!!!

Huomaa kyllä et joillain ei ole kyllä ku yks totuus. Olin tulossa vielä muokkaamaan, että jos on epäilystä asiasta niin ei venäläisiä kiinnosta onko siellä siviilejä seassa. Korruptoitunut maa pirilabroineen kertoo ainostaan totuuden

Luuletko oikeasti että ukrainalaiset ovat niin tyhmiä että sijoittavat sotilaskalustoa ostoskeskukseen ja kuvittelevat ettei ryssä niitä pommita sieltä? Kuitenkin lähes päivittäin siviilejä tappavat. Siellä kuitenkin on lääniä sijoittaa ne paikkaan missä ei ole ostari vieressä. On teillä kyllä ihme jutut..
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Luuletko oikeasti että ukrainalaiset ovat niin tyhmiä että sijoittavat sotilaskalustoa ostoskeskukseen ja kuvittelevat ettei ryssä niitä pommita sieltä? Kuitenkin lähes päivittäin siviilejä tappavat. Siellä kuitenkin on lääniä sijoittaa ne paikkaan missä ei ole ostari vieressä. On teillä kyllä ihme jutut..
Miksei se sijoittaisi kaikkiin mahdollisiin paikkoihin mitä löytyy kaupunkisodassa tai sodassa ylipäätään? Olisipa taktisesti sopivaa jos olisi ns. paikkoja mihin ei saa ampua niin voit olla varma, että sitä käyttäisi kumpikin hyväksi sotatilanteessa. Ukrainalla on valtavasti kalustoa siviiliporukan oman siviiliporukan lähellä eikä sille voi mitään, koska ovat maa mitä vallataan. Toki näistä tehdään isot lööpit aina.

Mitä helvetin reilukerhoa te luulette sodan olevan?
 
Fakta on, että ostarilla ei ollut aseita tms. ja se oli täysi sotarikos iskeä siviilikohteeseen. Ei tuo selittely muuta tilannetta mihinkään. Enemmän ihmetyttää tuo into millä sotarikoksia selitellään. Minkälaiset tyypit ei näe tuomittavana naisten ja lapsien massamurhaa ja etsivät tilanteesta jotain harmaan sävyjä ja hyväksyttäviä syitä?
 
Miksei se sijoittaisi kaikkiin mahdollisiin paikkoihin mitä löytyy kaupunkisodassa tai sodassa ylipäätään? Olisipa taktisesti sopivaa jos olisi ns. paikkoja mihin ei saa ampua niin voit olla varma, että sitä käyttäisi kumpikin hyväksi sotatilanteessa. Ukrainalla on valtavasti kalustoa siviiliporukan oman siviiliporukan lähellä eikä sille voi mitään, koska ovat maa mitä vallataan. Toki näistä tehdään isot lööpit aina.

Mitä helvetin reilukerhoa te luulette sodan olevan?

Noh sinähän se nojatuolikenraalina olet löytämässä järkisyitä Venäjän ohjusiskulle kun lähes kaikki muut ovat sen tuominneet.

 
Ai niin joo, te olitte niitä asiantuntijoita jotka koronassakin olivat niin olevinaan.

Sinulle on esitetty todisteet Venäjän hirmuteoista ja en ymmärrä miten voit olla eri mieltä tästä. Olin kyllä koronasta myös eri mieltä pääsääntöisesti valtamedian kanssa, vaikka 2 rokotetta on tullut otettuakin. Jouduin ottamaan ne matkustelun takia, niin henk.koht syiden kuin töidenkin takia. Ajattelet tosi mustavalkoisesti, että on vain lampaat jotka uskoo valtamediaa ja omilla aivoilla ajattelevat, jotka kyseenalaistaa asioita. Tosiasiassa Ukrainan kohdalla ne "omilla aivoilla ajattelevat" nielevät vain Venäjän propagandaa kyseenalaistamatta. Samaa tapahtuu myös koronan kohdalla, kun tuo porukka uskoo mitä tahansa mitä nyt vaan valtamedian ulkopuolella sanotaan koronasta.
 
Sinulle on esitetty todisteet Venäjän hirmuteoista ja en ymmärrä miten voit olla eri mieltä tästä. Olin kyllä koronasta myös eri mieltä pääsääntöisesti valtamedian kanssa, vaikka 2 rokotetta on tullut otettuakin. Jouduin ottamaan ne matkustelun takia, niin henk.koht syiden kuin töidenkin takia. Ajattelet tosi mustavalkoisesti, että on vain lampaat jotka uskoo valtamediaa ja omilla aivoilla ajattelevat, jotka kyseenalaistaa asioita. Tosiasiassa Ukrainan kohdalla ne "omilla aivoilla ajattelevat" nielevät vain Venäjän propagandaa kyseenalaistamatta. Samaa tapahtuu myös koronan kohdalla, kun tuo porukka uskoo mitä tahansa mitä nyt vaan valtamedian ulkopuolella sanotaan koronasta.
Eikö tässä ole vähän niin kuin kaksi valtamediaa ja kaksi valtamedian täysin päinvastaista narrattivia vastakkain.

1. Lännen valtamedia
2. Venäjän valtamedia

Jos ja kun noiden valtamedioiden väliltä pitää valita niin kallistun kyllä vaihtoehtoon 1 siitä huolimatta, että siinä on vahvasti läsnä Ukrainan narratiivi. Kakkosvaihtoehdon narratiivi on niin sakea, etten pysty sitä nielemään vaikka kuinka yrittäisin varsinkin kun Venäjän historiaa tietää. Jos jotain uskottavia vastakkaisia todisteita löytyy niin muutan kyllä sujuvasti mieleni mutta vielä en ole törmännyt sellaisiin.
 
Miksei se sijoittaisi kaikkiin mahdollisiin paikkoihin mitä löytyy kaupunkisodassa tai sodassa ylipäätään? Olisipa taktisesti sopivaa jos olisi ns. paikkoja mihin ei saa ampua niin voit olla varma, että sitä käyttäisi kumpikin hyväksi sotatilanteessa. Ukrainalla on valtavasti kalustoa siviiliporukan oman siviiliporukan lähellä eikä sille voi mitään, koska ovat maa mitä vallataan. Toki näistä tehdään isot lööpit aina.

Mitä helvetin reilukerhoa te luulette sodan olevan?
Ei ole paikkaa mihin ryssä ei ampuisi.
Sotakalustoa voivat ja pitävätkin muualla kuin kauppakeskuksissa. Sehän on selvää kun tietävät hyvin miten vihollinen toimii. Tehtaita ym ei voi siirtää ja niiden lähellä tietysti on myös siviilejä, varsinkin jos alue on satoja km taistelualueista niin silloin siviilit saattavat pysyä alueella kun jatkuvia pommituksia ei ole. Ukraina on iso maa, monessa paikassa arki pyörii lähes normaalisti. Ryssä vaan ampuu ohjuksia välillä tällaisillekkin alueille vaikka siitä ei mitään hyötyä saisi.

Venäläis terroristit taas käyttävät surutta siviilejä suojana. Eiväthän ne omia ole vaikka eihän ne kyllä omiakaan sääli. Tietysti osa itä-ukrainan alueen ihmisistä on propagandan uhreja niin kuin sinä ja pitävät Ukrainaa vihollisena. Sehän tuolla on välillä ollutkin ongelma ettei Ukraina voi pommittaa tiettyjä venäläisten valtaamia alueita koska siviilejä seassa eivätkä suostu lähtemään vaikka olisi mahdollisuus. Jos valtaavat alueen takaisin missä siviilejä niin sen jälkeen perääntyneet venäläiset pommittavat rakennukset sileäksi ja vähät välittävät sinne jääneistä paikkallisista.
 
Tosiasia on, että median hallinnalla vaikutetaan sodan kulkuun ja siellä tapahtuvien tekojen oikeutukseen. Eri maissa nämä "valtamediat" ovat kaupallisia tai valtiollisia, mutta niitä yhdistää se, että ne ovat joko puolesta tai vastaan Venäjää tässä tilanteessa. Venäjän omat mediakampanjat ja vääristelyt heti konfliktin alussa on tehnyt sen, että lähes kaikki Venäjän ulkopuoliset mediat, olivat ne kaupallisia tai valtiollisia ovat uutisoineet "Venäjävastaisesti". Sitten nämä "vaihtoehtomedia", blogit, epäuskottavat youtube kanavat ja muut instanssit, niin niidenkin tarkoitus on hyötyä siitä, että joku uskoo heidän näkemyksiään asiasta. Joko heitä tuetaan informaatiovaikuttamisen kautta Venäjältä tai he ovat ihmisiä, joilla on vain tavoitteena luoda henkilökulttia/uskottavuutta vain "haastamalla valtamediaa". Sitten meillä on paljon yksilöitä, jotka ovat turhautuneet yhteiskuntaan ja saaneet siipeensä syystä tai toisesta, niin heille syntyy todella helposti vaikutelma, että se "toinen puoli kuin valtamedia/yhteiskunta" on todennäköisesti oikeassa ja siihen nämä salaliittoteoreetikot kuten Alex Jones ja muut vastaavat vetoavat. "Sinulle valehdellaan valtamedian ja yhteiskunnan toimesta".

Asiaa tehostamaan näihin clippeihin ja blogeihin linkitetään asioita, joita on lähes mahdoton tarkistaa tai niiden tarkistaminenkin on turhaa, koska ne edustavat "valtamediaa".

Ukrainan ja Venäjän sodan pohjalla on kaksi isoa seikkaa, jotka nyt kytevät pinnan alla. Venäjällä on todella kattava ja oikeasti tehokas hakkerointikoneisto. Siinä vaiheessa kun Venäjä sisäisesti tajusi, että eivät voi kilpailla Abrahams tankkien ja F-35 koneiden kanssa, niin he tajusivat, että kerrostalollinen nörttejä ja verkkoinfraa maksaa sadasosan yhdestä tankista tai hävittäjästä, mutta niillä saadaan suunnatonta tuhoa anonyymisti rauhanaikana kun jenkkien ulkopoliittinen vaikutus perustuu voiman projektoimiseen kehittyvissä maissa ja sitä kautta kotimaan työpaikkojen ylläpitämiseen. Jenkin romahtaisi taloudellisesti ilman jatkuvaa konfliktien ja pelon ilmapiiriä, joka työllistää miljoonia suoraan ja epäsuoraan alihankkijoilla.

Sota on nyt silti käynnissä ja Venäjä jatkaa 2014 alkanutta miehitystä saattaakseen päätökseen. Ja Putinin omien sanojen (huom!) mukaan hän kaipaa ja hakee vanhaa Neuvostoliiton tyyppistä järjestystä. Ukraina on ollut piikki hänen lihassaan jo pitkään, sillä Ukraina on menestynyt taloudellisesti hyvin, lähentynyt länsimaita ja tuonut niitä lähemmäksi Venäjää, joka taas on saanut Venäjän näyttämään heikolta, vanhanaikaiselta ja kykenemättömältä uudistumaan. Putin ei halua menettää kasvojaan vaikka toisin on käymässä. Samasta syystä Putin ei voi perääntyä Ukrainan konfliktissa vaan sen on joko saatava omat tavoitteensa läpi (Ukrainan tuhoaminen ja sen jälkeen jälleenrakentaminen omilla ehdoilla osaksi Venäjää) tai sitten merkittävä voitto, jolla voi pitää kasvonsa.
 
Laitetaan tähän vielä tuoretta tietoa:

The Kyiv Independent:

⚡️Ukraine's military says Russian forces have left Snake Island.

Ukraine's Operational Command "South” reported on June 30 that Russian troops "hastily evacuated the remnants of its garrison" and “likely left the island” after they were attacked by Ukrainian forces overnight.

Andriy Yermak, head of President Volodymyr Zelensky’s office, later confirmed the the command's report.

The Russian government-controlled RIA Novosti news site also said Russian troops withdrew their garrison from the Snake Island.



View: https://twitter.com/AndriyYermak/status/1542427080255836160
 
Mä en nyt ikävä kyllä suoraan pysty nielemään kaikkea mitä lännen valtamedia suoltaa ku tossa yritettiin 2 vuotta kusettaa aivan 100-0. Suurin osa siihen menikin ja samat sekoilee tälläkin puolella
 
Mä en nyt ikävä kyllä suoraan pysty nielemään kaikkea mitä lännen valtamedia suoltaa ku tossa yritettiin 2 vuotta kusettaa aivan 100-0. Suurin osa siihen menikin ja samat sekoilee tälläkin puolella

En tiedä mihin viittaat kusetuksella, sillä joku taloudellinen motiivi niillä olisi pitänyt olla, mutta mihinkään mediaan ei pidä suhtautua varauksettomasti ja niitä konteksteja pitää katsoa laajemmalla otannalla. Eli miten lähteitä käytetään, kuinka paljon tutkimusta tehdään ja miten muissa vastaavissa medioissa asiaa käsitellään. Ääriesimerkkinä kaupallisista medioista ovat iltapäivälehdet, joiden myynti ohjaa enemmän journalistisia periaatteita kuin itse sisältö tai sen oikeellisuus.
 
Olis kiva nähdä kun Pakkotoistolla janarit olis ampumassa noita ohjuksia, joiden pitäis osua 100m tarkkuudella kun ammutaan kilsojen päästä. Ja samaan aikaan samat janarit selittävät miten ryssien armeija on aivan lopussa ja huono moraali ja keräilyerää, niin onko se nyt ihme ettei ne osu noilla iskuillaan kun helvetillisellä haarukalla. Luulis nyt joka ostari olevan jo matalana jos kerran niitä sihtailevat.
Meititäänpä vielä yhdessä: mitä luulet, kritisoiko ihmiset tässä nyt sitä, että venäläiset on niin paskoja ampumaan etteivät osu edes sadan metrin tarkkuudella, vai sitä, että venäläiset ampuvat kohteisiin joita ympäröi sadan metrin säteellä siviilikohteet? Jos ne eivät osu kuin helvetillisellä haarukalla, näkisitkö että siinä otetaan helvetillinen riski siihen että osuu ostariin eli siviileihin, jos se ostari sijaitsee helvetillisen haarukan sisällä? Jos oisivat ampuneet vaikkapa illalla tai yöllä, oisko siellä ostarilla ehkä vähemmän siviilejä?

Toi on vähän sama kuin jos pommittais Kirurgisen sairaalan tuusaksi ja levittelis käsiä että mitä, Pääesikuntaan tähdättiin, tulkaa ite ampuun paremmin.
 
Mä en nyt ikävä kyllä suoraan pysty nielemään kaikkea mitä lännen valtamedia suoltaa ku tossa yritettiin 2 vuotta kusettaa aivan 100-0. Suurin osa siihen menikin ja samat sekoilee tälläkin puolella
Mä en nyt ikävä kyllä pysty nielemään mitään mitä vaihtoehtomedia suoltaa, ku tossa yritettiin 2 vuotta käyttää tilannetta hyväksi ja kusettaa aivan 100-0. Jotkut siihenkin meni ja samat on tulleet nyt tännekin sekoilemaan ja pilaamaan hyvän ketjun.

Jotkut saa sen kuulostamaan siltä, että korona ja rajoitukset oli valtamedian vika. Jos paikat päätetään laittaa kiinni ja päätetään maskisuosituksista ja rajoituksista, niin mitä valtamedian olisi pitänyt uutisoida? Että tehkää päinvastoin kuin noi sanoo, olkaa tottelemattomia? Sittenkö olisitte olleet tyytyväisiä? Tai jos moni asiantuntija sanoo, että rokotukset on hyödyllisiä, niin mitä valtamedian olisi pitänyt uutisoida? Että älkää menkö ottamaan niitä myrkkypiikkejä? Olisko se sit ollut hyvä? Median tehtävä on kuitenkin uutisoida mitä täällä ja maailmalla tapahtuu, niin uutisoimatta jättäminenkään ei olisi oikein vaihtoehto.

En mä ollut valtamedian kanssa yhtä mieltä esimerkiksi siitä, että koronalukuja on pakko uutisoida jatkuvasti, tai ei ollut hyviä ne rokottamattomia syyllistävät uutiset, mutta ei nekään olleet valtamedian keksintöä. Ei ne ketään kusettaneet sillä. Jos joku kertoo mulle, että 2+2=3 enkä osaa kyseenalaistaa sitä ja kerron sen eteenpäin kaverille, niin en mä valehdellut. Olin vain väärässä. Tämä liittyy tuohon valtamediaan hyvin paljon. Moni asia mitä ne uutisoi, on voitu jälkikäteen todeta vääräksi, mutta se ei tarkoita sitä, että ne teki sen tahallaan ja kusetti ihmisiä.
 
Mä en nyt ikävä kyllä pysty nielemään mitään mitä vaihtoehtomedia suoltaa, ku tossa yritettiin 2 vuotta käyttää tilannetta hyväksi ja kusettaa aivan 100-0. Jotkut siihenkin meni ja samat on tulleet nyt tännekin sekoilemaan ja pilaamaan hyvän ketjun.

Jotkut saa sen kuulostamaan siltä, että korona ja rajoitukset oli valtamedian vika. Jos paikat päätetään laittaa kiinni ja päätetään maskisuosituksista ja rajoituksista, niin mitä valtamedian olisi pitänyt uutisoida? Että tehkää päinvastoin kuin noi sanoo, olkaa tottelemattomia? Sittenkö olisitte olleet tyytyväisiä? Tai jos moni asiantuntija sanoo, että rokotukset on hyödyllisiä, niin mitä valtamedian olisi pitänyt uutisoida? Että älkää menkö ottamaan niitä myrkkypiikkejä? Olisko se sit ollut hyvä? Median tehtävä on kuitenkin uutisoida mitä täällä ja maailmalla tapahtuu, niin uutisoimatta jättäminenkään ei olisi oikein vaihtoehto.

En mä ollut valtamedian kanssa yhtä mieltä esimerkiksi siitä, että koronalukuja on pakko uutisoida jatkuvasti, tai ei ollut hyviä ne rokottamattomia syyllistävät uutiset, mutta ei nekään olleet valtamedian keksintöä. Ei ne ketään kusettaneet sillä. Jos joku kertoo mulle, että 2+2=3 enkä osaa kyseenalaistaa sitä ja kerron sen eteenpäin kaverille, niin en mä valehdellut. Olin vain väärässä. Tämä liittyy tuohon valtamediaan hyvin paljon. Moni asia mitä ne uutisoi, on voitu jälkikäteen todeta vääräksi, mutta se ei tarkoita sitä, että ne teki sen tahallaan ja kusetti ihmisiä.
Ongelma oli siinä, että valtamedia ja toimittajat eivät koskaan sanallakaan haastaneet näitä narratiiveja vaikka niiden epäloogisuus haisi kilometrien päähän. Jutut julkaistiin sellaisenaan muodossa, jolla pyrittiin puhtaasti vain lietsomaan maksimaalinen määrä pelkoa. Toimittajien työhän on nimenomaan selvittää taustoja, faktoja sekä kyseenalaistaa ja haastaa asiantuntojoiden ja poliitikkojen näkemyksiä, tarkistaa faktoja jne. Nyt nämä elementit loistivat täysin poissaolollaan kahden vuoden ajan ja kaikki jutut menivät ilman faktantarkistusta eetteriin ilman kritiikin häivääkään. Tämän takia voidaan sanoa, että kyseessä oli valtamedian kaikkien aikojen rimanalitus. Mentiin jopa alempaa kuin 2015 matuaallossa. Kyseessä ei ollut journalismi vaan narratiivin toistaminen papukaijan tavoin. En ole yhtään ihmeissäni, että joillain luottamus meni täysin.
 
Viimeksi muokattu:
Ongelma oli siinä, että valtamedia ja toimittajat eivät koskaan sanallakaan haastaneet näitä narratiiveja vaikka niiden epäloogisuus haisi kilometrien päähän. Jutut julkaistiin sellaisenaan muodossa, jolla pyrittiin puhtaasti vain lietsomaan maksimaalinen määrä pelkoa. Toimittajien työhän on nimenomaan selvittää taustoja, faktoja sekä kyseenalaistaa ja haastaa asiantuntojoiden ja poliitikkojen näkemyksiä, tarkistaa faktoja jne. Nyt nämä elementit loistivat täysin poissaolollaan kahden vuoden ajan ja kaikki jutut menivät ilman faktantarkistusta eetteriin ilman kritiikin häivääkään. Tämän takia voidaan sanoa, että kyseessä oli valtamedian kaikkien aikojen rimanalitus. Mentiin jopa alempaa kuin 2015 matuaallossa. Kyseessä ei ollut journalismi vaan narratiivin toistaminen papukaijan tavoin. En ole yhtään ihmeissäni, että joillain luottamus meni täysin.
Toi ei kyllä pidä mun mielestä paikkaansa. Kyllä mä näin paljon uutisia miten koronarajoitukset kaataa yrityksiä, näin uutisia mitkä kyseenalaisti maskien hyödyn ja näin uutisia siitä miten korona tuskin häviää mihinkään ja sen kanssa on opittava elämään. Mä luulen, että aivot on pitäneet olla kytkettynä jo valmiiksi jonkinlaiseen valtamediavastaiseen tilaan jos koronauutisoinnin näkee täysin puolueellisena. Ei se kyllä munkaan mielestä 100 % nappisuoritus ollut, mutta samalla olen sitä mieltä, että jotkut ylireagoi pahemman kerran.
 

Suositut

Back
Ylös Bottom