HUOM! !!!!! Ukrainan sota 2022 !!!!!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tässä sodan sumussa on hyvä katsoa miten kunkin näkemys toteutuu, eli miten uskot Kurskin hyökkäyksen päättyvän?

1. Ukraina pitää nyt vallatut alueet ja mahdollisesti hieman laajentaa kontrollia

2. Ukraina vetäytyy osittain alueilta, muttei täysin

3. Venäjä puskee Ukrainan ulos kokonaan tai Ukraina itse vetäytyy

Jos palataan tilanteeseen 3kk päästä ja katsotaan miten kävi. Ei sitten tarvitse kinata kuka oli väärässä. Itse äänestän 3. vaihtoehtoa.
 
Tässä sodan sumussa on hyvä katsoa miten kunkin näkemys toteutuu, eli miten uskot Kurskin hyökkäyksen päättyvän?

1. Ukraina pitää nyt vallatut alueet ja mahdollisesti hieman laajentaa kontrollia

2. Ukraina vetäytyy osittain alueilta, muttei täysin

3. Venäjä puskee Ukrainan ulos kokonaan tai Ukraina itse vetäytyy

Jos palataan tilanteeseen 3kk päästä ja katsotaan miten kävi. Ei sitten tarvitse kinata kuka oli väärässä. Itse äänestän 3. vaihtoehtoa.

Kolmonen ilman muuta.
Mielenkiintoista olisi myös sitten tehdä yhteenvetoa siitä, kuinka strategisesti järkevä liike tuo oli?
Ja miten Ukraina tuosta hyötyi. Mutta 3 kuukauden jälkeen tuosta ei saa keskustelua enää täällä aikaiseksi -veikkaan...
 
Kolmonen ilman muuta.
Mielenkiintoista olisi myös sitten tehdä yhteenvetoa siitä, kuinka strategisesti järkevä liike tuo oli?
Ja miten Ukraina tuosta hyötyi. Mutta 3 kuukauden jälkeen tuosta ei saa keskustelua enää täällä aikaiseksi -veikkaan...
Varmasti oli järjetöntä. Mutta järjettömämpää oli ryzziltä jättää raja auki. Eivät varmasti siivoa kolmessa kuukaudessa paikkoja.
Vastaan vaihtoehto 4. Ukraina pitää edelleen ryzziltä alueita hallussa. Ja saamme kuulla neutraaleilta naurettavia tekosyitä miksi näin.
 


Itse miettinyt että jos olisin Ukrainan johtaja niin olisin hyvin aikaisessa vaiheessa antanut käskyn kehittää jotain likaista pommia jos ei ydinpommia onnistu kehittää näin nopealla aikataululla. Kun olisi valmista niin asia ryssän johdon tietoon ja kertoa että jos käyttävät ydinaseita niin Ukrainan puolelta lähtee esim 1000 pitkän kantaman droonia ladattuna ydinmoskalla ja nämä tulevat Moskovaan ja pietariin. Se olisi 100% varma tuho näille kaupungeille, siis saastuisivat ikiajoiksi. Olisi todella tyhmää olla tekemättä jotain tämä tyylistä varmistinta.
 
Tässä sodan sumussa on hyvä katsoa miten kunkin näkemys toteutuu, eli miten uskot Kurskin hyökkäyksen päättyvän?

1. Ukraina pitää nyt vallatut alueet ja mahdollisesti hieman laajentaa kontrollia

2. Ukraina vetäytyy osittain alueilta, muttei täysin

3. Venäjä puskee Ukrainan ulos kokonaan tai Ukraina itse vetäytyy

Jos palataan tilanteeseen 3kk päästä ja katsotaan miten kävi. Ei sitten tarvitse kinata kuka oli väärässä. Itse äänestän 3. vaihtoehtoa.

En harrasta veikkaamista. En tiedä Ukrainan tavoitetta eikä oikeaa tietoa ole saatavilla niin se voi olla mikä tahansa nuista. Olen ilmeisesti ainut "neutraali seuraaja"? Jos tilanne olisi että Ukrainalla olisi vapaat kädet käyttää länsiaseita niin luultavasti saisivat pidettyä alueita koska pystyisivät tuhoamaan ryssän keskittymiä ennen kuin hyökkäävät. Nyt joutuvat pääasiassa tappeleen tappituntumalla ja tiedustelu seuraa kun ryssä kerää tuhansia ukkoja, mutta ei ole lupaa käyttää mitään järeämpää asetta. Eli atacms, taurus, SS ovat edelleen bannissa. Tämän takia voipi olla, että Ukrainalla on pakko pakitella tai sitte taktiikka pitää vaihtaa pysyvästi enempi liikkuvaksi. Muuten eivät pärjää koska ei ole varaa tapattaa ukkoja samaan tyyliin kuin ryssät jumittavassa sodankäynnissä.
 
Aina ku puhutaa mitä roopeli vastaa tänne ni esimerkiks jorma bulkkinen spammannu 12 viestiä ilman yhtäkää omaa mielipidettä vuorokauden aikana 🤔

Ja tää taitaa tapahtua joka päivä

Joo, soon ollut viime aikoina vähän laiskemmalla tuulella.
Silti edes työttömällä tuskin riittäisi aika noita kaikkia edes lukea...
 
"Venäjä on vakuuttanut, että evakuoinnit ja taistelut Kurskin alueella sujuvat hyvin. Evakuoitujen asukkaiden mukaan raja-alueella on sekasortoista." Yle.fi

20240814_082703.webp
 
Aina ku puhutaa mitä roopeli vastaa tänne ni esimerkiks jorma bulkkinen spammannu 12 viestiä ilman yhtäkää omaa mielipidettä vuorokauden aikana 🤔

Ja tää taitaa tapahtua joka päivä

Bulkkinen postaa asiallisia viestejä paskapostaamisen sijaan ja siksi se on OK.
 
Aina ku puhutaa mitä roopeli vastaa tänne ni esimerkiks jorma bulkkinen spammannu 12 viestiä ilman yhtäkää omaa mielipidettä vuorokauden aikana 🤔

Ja tää taitaa tapahtua joka päivä
Se on kato sitä "parempaa" juttua.
Itse koitan välttää spammaamasta mitään kuten moni tekee ja annan kyllä omia mielipiteitä tilanteista auliisti... mistä sitten saa kuulla mutta koirat ne aina ulisee karavaanin kulkiessa. Ei mitään uutta
 
Back
Ylös Bottom