Tässä on asioita mistä olen samaa mieltä. Minulla ei sinällään ollut mitään omaa analyysia armeijoista maailmalla, mutta selvä mielikuva oli, että jenkeillä on täysin ylivoimaiset sotajoukot. Seuraavana tulee suvereenisti Venäjä ja oletus oli että he voivat hyvinkin desert storm -tyyliin pyyhkäistä jostain heidän länsinaapurista yli. Esimerkiksi Suomi, joku Baltian maa tai Ukraina. Niin taisi luulla Venäjän poliittinen johtokin. Se aivan järkyttävä nöyryytys mitä tuosta lyhyestä erikoisoperaatiosta Venäjälle tuli on varma yllätys kaikille. Se mihin seuraan hyökkääjä on päätynyt kertoo tilanteesta kaiken ja tästä tulee aasinsilta minun analyysiin.
Olen mielessäni analysoinut ketkä tästä hyötyy: Ilmeinen proxy-vaikutus on Kiinan ja Venäjän välillä. Eli kiina käyttää Venäjän ressukoita ilmeisenä Proxyna. Toiset hyötyjät ovat Pohjois-Korea ja Iran. En äkkiseltään keksi kuka muu tämän proxy-operaation takana voisi olla koska kaikki muut oikeastaan ovat maksamassa tätä täydellisen turhaa sekoilua. Mietin aluksi foliohattujen lailla jenkkejä, mutta tämän foorumin kaksi sankaria on tehneet täysin selväksi, että jenkeiltäkin kuluu vain rahaa tähän ja homma jakaa sielläkin kansaa. Eli taas johtaa jäljet samalle sylttytehtaalle, eli Kiina, Pohjois-Korea ja Iran. Ukraina kärsii eniten ja seuraavana on Venäjä. Toivon, että tämän sodan jälkeen Ukraina korjaa kurssiaan ja siitä saadaan joskus oikeasti Eurooppalainen maa ja heillä voi olla hyväkin tulevaisuus. Eli näen lopullisena häviäjänä Venäjän kävi miten kävi. Tai siis Venäjän kansan. Jotenkin tuossa maassa johtajant, silovikit ja oligarkit onnistuvat aina varastamaan itselleen rahan avulla mukavan elämän. Ei vapaan, mutta mukavan.
Tuo itänaapurin mielenlaatu on niin sekavaa, että sitä on vaikea ymmärtää. Todellisuudessa jos he vain tajuaisivat mennä omalle puolelle rajaa nyt, niin asiat voisivat olla nopeammin paremmin ja välit normaalihkot. Toki siihen menee yksi sukupolvi, eli 20-30 vuotta. Se että hyökkäys meni aivan päin hanuria oli selvää jo keväällä 2022. Ikävä kyllä Putin tietää, että jos antaa periksi niin henki lähtee. Maine ensin ja sitten henki. Tässä sitä sitten ollaan.