HUOM! !!!!! Ukrainan sota 2022 !!!!!

Aika moni täälläkin tuntuis olevan median vietävissä.
Ei tästä montaa vuotta kun ukrainan parlamentissa vai eduskunnassa nyrkkitappeluja jatkuvasti kehitysmaa tyyliin, ja tais olla euroopan korruptoitunein maa.
Onhan näitä nyrkkitappeluita muistaakseni tähänkin ketjuun postailtu ja kun miettii kuinka pahaksi tilanne lopulta eskaloitui tähän päivään mennessä, ei ihmetytä ollenkaan.
Ei puhettakaan että olisivat EU tasoinen maa, ihan ryssämaa.
Nyt kaikki muuttunut, ovat eurooppalaisia monien mielipiteissä.
Oikeesti media vaan luonut sen mielikuvan.
Ja sinulle on jäänyt palanut kiinni sellainen mielikuva, että Ukraina olisi vain korruptoitunut "ryssämaa". Joskus olisi kuitenkin hyvä tarkistaa syvälle juurtuneiden mielikuviensa paikkansapitävyyttä - esimerkiksi viimeisen vuosikymmenen kuluessa Ukrainassa on ollut selkeästi havaittavissa kehitystä parempaan suuntaan - toisin kuin niissä "ryssämaissa", joissa ei ole mitään mielenkiintoa/mahdollisuutta kurkotella länsimaistumisen suuntaan.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Siis toimiiko kukaan täysijärkinen niin, että iltalehden lööppien varaan perustaisi mielipiteensä? Mun mielestä niillä on vain hiven enemmän painoarvoa kuin esimerkiksi täällä one-linereita ja meemikuvia postailevilla nimimerkeillä.
Tuosta minäkin oon pyöritellyt päätäni useampaan kertaan tällä palstalla. Luetaan jotain jumalauta Iltalehden klikkipaskaotsikoita kuin piru raamattua ja meuhkataan kuinka valtamedia syöttää sitä ja tätä, valehtelee yms. Kukkuu :D
 

Zelenskyi: Keväthyökkäys viivästyy​

klo 10:17: Ukrainan kauan odotettua vastahyökkäystä joudutaan odottamaan vielä jonkin aikaa. Ukrainan presidentin Volodymyr Zelenskyin mukaan maan asevoimat tarvitsee enemmän aikaa ennen kuin se voi aloittaa hyökkäyksen.

Eikös just lukenu et hyökkäys on alkanut?
 

Zelenskyi kommentoi asiaa eurooppalaisille yleisradioyhtiöille Kiovassa.

– Voisimme edetä ja olla menestyksekkäitä sillä, mitä meillä tällä hetkellä on, hän sanoo.

– Mutta menettäisimme paljon ihmisiä. Sitä on mahdotonta hyväksyä. Joten meidän täytyy odottaa. Tarvitsemme vielä hieman lisää aikaa.


Oma mutuilu tällä kertaa suht oikeassa oli.
 
Aika moni täälläkin tuntuis olevan median vietävissä.
Ei tästä montaa vuotta kun ukrainan parlamentissa vai eduskunnassa nyrkkitappeluja jatkuvasti kehitysmaa tyyliin, ja tais olla euroopan korruptoitunein maa.
Ei puhettakaan että olisivat EU tasoinen maa, ihan ryssämaa.
Nyt kaikki muuttunut, ovat eurooppalaisia monien mielipiteissä.
Oikeesti media vaan luonut sen mielikuvan.
Jep. En sano nyt itse, mutta omalla tapaa pienellä totuudella tästä sodasta eli

ryssät tappaa ryssiä

Eihän porukka täälläkään (suomessa ja pakkiksella selvästi) yleisesti tiennyt edes reilu vuosi sitten tämän sodan olleen käynnissä jo kohta 10v
Ukrainan liput vaan someen ja hoetaan mitä pitää hokea.
 
Viimeksi muokattu:
Siis toimiiko kukaan täysijärkinen niin, että iltalehden lööppien varaan perustaisi mielipiteensä? Mun mielestä niillä on vain hiven enemmän painoarvoa kuin esimerkiksi täällä one-linereita ****** postailevilla nimimerkeillä.

Hiukan viestiäsi editoimalla, kuvasit juuri itsesi.
 
Oli vaan taas pakko hyökätä, kun ei mitään muuta sanottavaa ollut?
Niinkö?

Onpa sinulta aika "hassu" ulostulo, koska ihan viestihistorian perusteella, sinä olet juurikin se, joka hyökkää lyhyillä haistapaskan "argumenteilla" (useissa ketjuissa) pilkaten "väärää" (sinun kanssasi eri) mieltä olevien kimppuun aivan jatkuvalla syötöllä. Ja nytkö sitten loukkanut, kun sinulle asiasta mainitaan?
 
Ei todellakaan ole ollut. Nythän voidaan huomata miten pienelle kapasiteetille natomaiden asetuotanto on ajettu, kun valmius aseavustuksiin on varsin rajallinen. Mikäköhän se valmius olisi ollut suoraan aseelliseen konfliktiin?
Vissiin sen verran että koitettiin laajentaa mihin sitten ryssät toki vastaa.
Kuten monesti sanottu ei mikään muukaa suurvalta tässä pallolla katsele tuollaista vain sivusta.
 
Onpa sinulta aika "hassu" ulostulo, koska ihan viestihistorian perusteella, sinä olet juurikin se, joka hyökkää lyhyillä haistapaskan "argumenteilla" (useissa ketjuissa) pilkaten "väärää" (sinun kanssasi eri) mieltä olevien kimppuun aivan jatkuvalla syötöllä. Ja nytkö sitten loukkanut, kun sinulle asiasta mainitaan?
Olen pahoillani, ettei minulla facebook-kavereita, joiden tuottamaa puppua tänne suoltaisin. Mutta jos haluat lukea minulta pidempiä kommentteja jatkossa, lupaan parantaa tapani.
Ironisemmat kommenttini pidän jatkossakin lyhyinä, koitahan elää sen kanssa.
 
Tartsanin saa manattua paikalle muutamalla taikalorulla kirjoitettuna

-covid rokote haittavaikutukset simbsalabim!

- trump simbsalabim!

- valtamedia kusettaa/aivopesee simbsalabim!
 
1. Putinin propaganda horjuu pahasti.
- Kyllähän tuosta on ollut juttua monesta suunnasta, että kaikki ei tuota propagandaa enää osta.

2. Putinin väitettään sairastavan syöpää
- Tämä on vähän tällainen klikki otsikko mielestäni. Samalla tapaa myös uutisoidaan esim. Charlesista, hänen turvonneista sormista.

3. Venäjälle jättitappiot itärintamalla
- Tämä varmaan aika totta, itärintama romahti siinä yhdessä vaiheessa, ja Venäjä menetti paljon alueita tässä yhteydessä.

4. Pelko leviää Venäjän eliitissä
- Tuo varmaan vähän sellainen arvailu uutinen, mutta jokainen voi puntaroida kuinka paljon pelkäävät. Mutta varmaan jotku pelkää kun aika paljon ihmisiä tippunut ikkunoista jne.

5. Putinin uusi synkkä strategia
- Tässä varmaan viitataan siihen kun muutti ohjusiskujen pääpainoa siviili infraa vastaan.

6. Tällaista on Venäjän Suomi-propaganda
- Tätä Venäjä tekee joten en näe ihmeeksi, että siitä uutisoitu.

7. Putinin viisi ratkaisevaa virhettä
- Näissä varmaan viitataan sotamenestykseen, näissä monien asiantuntien mukaan on tehty paljon virheitä. Se onko päätöksiä ollut tekemässä Putin, en tiedä.

8. Putinin suurhyökkäys jäi piippuun
- Tätä on monet sota-asiantuntiat käyneet läpi, että aika epäonnistunut oli varsinkin se Kiovan valloitus yritys.

9. Putin on pettynyt, katkera ja vihainen
- Ei varmaan kaukaa haettua jos erikoisoperaatio oli sellainen, että hänelle oli puhuttu sen olevan ohitse nopeasti ja nyt on sodittu yli vuosi.

10. Mikä on totuus Putinin terveydestä?
- Tässä erittäin hyvä kysymys, ja mielestäni järkevä otsikko. Sitä on monet spekuloineet jne. On ollut vapinoita ja tärinöitä. Ikääkin kuitenkin alkaa olemaan.

11. Putin tajusi tehneensä virheen
- Voisin kuvitella, että tuollaisia tunteita on voinut tulla kun sota ei ole edennyt kuten suunniteltu.

12. Putinista leviää hämmentävä video lasi kädessä
- Putin kuitenkin Venäjän päämies, hänen tekemisiä seurataan aika tarkkaan. Jos keltainen lehdistö toisinaan uutisoi samaan tapaan jostain Suomi julkkiksista, niin en ihmettele, että tuollainen on haluttu uutisoida.

13. Maailma järkyttyi julmuuksista
- Tämä taitaa olla uutinen siitä kun Ukraina valtasi Venäjän valtaamia alueita takaisin ja sieltä löydettiin paljon kuolleita siviileitä. Näitä sotarikoksia on tullut esiin koko aika, joten kyllä otsikko aika oikeutettu.

14. Putin toistaa Hitlerin virheitä
- Varmaan jotku sotahistoriaa lukeneet voivat löytää yhtäläisyyksiä ja koska hyökkäys ei ole ollut kauhean onnistunut, varmasti voidaan löytää virheitä.

15. Näin hurjaa propagandaa Venäjällä leviää nyt Suomesta
- Ne oli niin paksuja juttuja mitä siellä uutisoitiin, että vähemmästäkin tuollainen otsikko.

16. Valtava muutos Putinin esiintymisissä
- Varmasti tähänkin alan asiantuntijat ovat kiinnittäneet huomiota. Itse en ole seurannut ja kytännyt Putinin esiintymisiä, että osaisin mitään suurta sanoa. Ei ole kiinnostanut.

17. Näin Putin tuhosi eliitti joukkonsa
- Tässä varmaan puhutaan sodan ensimmäisistä päivistä. Nämä joukot yritti vallata Kiovan lähellä sijaitsevia tärkeitä kohteita ja ilmeisesti melkein kaikki kuolivat ensimmäisiä viikkojen aikana.

18. Putinin sodan kannatus romahti Venäjällä
- Tästä varmaan kieli myös se, että näissä keskustelu ohjelmissa kritisoitiin omia ja väläytelty jopa häviämistä. @MÖYKKYNEN osaa varmaan vähän avata onko sodan kannatus tippunut. Sekin viittaa siihen kun maasta poistuu porukkaa.

19. Yksinäisellä Putinilla vai muutama luotettu
- Tämä taitaa olla aika yleistä diktaattoreilla, että luotto ystäviä ei kovin montaa ole. Jotenkin en usko, että Sauli Niinistön ruuat aina joka kerta maistellaan ennen kuin annetaan hänelle.

20. Putinin esiintymiset herätti kysymyksiä
- Näihin varmaan liittyy niitä, että välissä piti olla 10m välissä kun tapasi omia ja sitten yhtäkkiä pukkasi kansalaisten kotiin porisemaan mukavia jne. Varmasti jotku havaitsevat esiintymisissä enemmän asioita kuin tavan kulkijat. Itseä ei niin kauheasti kiinnosta nuo, niin en niin tarkkaan ole esiintymisiä katsonut, että osaisin sanoa, onko niissä ollut poikkeavaa.


Millä tapaa nuo otsikot oli kauheaa propagandaa? Ja aina tärkeintä on se itse juttu. Keltainenlehdistö tekee rahaa sillä, että ihmiset ostaa lehden. Ihminen saadaan ostamaan lehti houkuttelevalla otsikolla.

Millä tapaa itse näet nuo otsikot?
On tosi vaikea kysymys. Se mitä olen pannut oman ryssäni jutuista merkille, on selkeä välinpitämättömyyden lisääntyminen eli tilanteeseen ollaan totuttu. Ehkä se tavallaan on myös ainakin aktiivisen kannatuksen vähenemistä. Tosin jälleen disclaimerina, että minun lähdejoukko on pieni, alle 10 ihmistä, kaikki minkkejä, ja hyvin erikoislaatuisia minkkejä. En tiedä kuinka hyvin ne vastaavat keskimääräisen venäläisen ajatusmaailmaa, hehe.
 
Aika moni täälläkin tuntuis olevan median vietävissä.
Ei tästä montaa vuotta kun ukrainan parlamentissa vai eduskunnassa nyrkkitappeluja jatkuvasti kehitysmaa tyyliin, ja tais olla euroopan korruptoitunein maa.
Ei puhettakaan että olisivat EU tasoinen maa, ihan ryssämaa.
Nyt kaikki muuttunut, ovat eurooppalaisia monien mielipiteissä.
Oikeesti media vaan luonut sen mielikuvan.

No mitäpä luulet oliko siellä parlamentissa hermot hieman kireämmällä kuin vaikka Suomessa missä ryssä ei ole soluttautunut eduskuntaan eikä ryssä miehitä osaa Suomesta niin kuin Ukrainassa tuolloin teki? Ryssä on kuin syöpä joka leviää. Tuolla se oli päässyt leviämään jo turhan pitkälle. Kyllä mä luulen että nyrkit heiluisi muuallakin jos tilanne olisi vastaava. Siellä kuitenkin jatkuvasti tapettiin Ukrainalaisia ryssän toimesta siihen aikaan.
 
No mitäpä luulet oliko siellä parlamentissa hermot hieman kireämmällä kuin vaikka Suomessa missä ryssä ei ole soluttautunut eduskuntaan eikä ryssä miehitä osaa Suomesta niin kuin Ukrainassa tuolloin teki? Ryssä on kuin syöpä joka leviää. Tuolla se oli päässyt leviämään jo turhan pitkälle. Kyllä mä luulen että nyrkit heiluisi muuallakin jos tilanne olisi vastaava. Siellä kuitenkin jatkuvasti tapettiin Ukrainalaisia ryssän toimesta siihen aikaan.
Ai nyt joku nakkikioskimättö onkin sitä parempaa väkivaltaa?
Tarvis saada siihen pelto termiinkin nyt joku vahvistus mikä se oikeasti on teidän päässä. Onko se pelto metsää jos katsoo lännestä itään vai mitä ihmettä?
Sekä paskahousu covid ketjussa odotetaan edelleen.
 

Suositut

Back
Ylös Bottom