HUOM! !!!!! Ukrainan sota 2022 !!!!!

-Tämä tapaus korostaa, että emme voi vain jättää huomioimatta venäläisväitteitä, hän jatkaa.

Tuo tyrmättiin syksyllä ryssän valheina kun ne kertoi torjutusta höökistä.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tuli oltua eilen yössä ja vastaan tuli Ukrainalaisia äijiä. Eikös näiden pitäs olla tantereella eikä Suomessa?
Näitkö henkkarit töiden puolesta yms? En siis epäile etteikkö täällä ukrainalaisia kolleja jonkun verran olisi, mutta tuli vaan mieleen, että itse saattaisin venäläisenä "sotapakolaisena" esitellä itseni ukrainalaisena maassa jossa venäläiset ei ole just nyt kovin suosiossa.
 
Onkohan tässä jotain ns. oma vastuuta olemassa? Jos kutsuu toisia Putinin huoriksi ja ei siksi uskaltaisi mennä takaisin Venäjälle, niin kelpaako tuollainen selitykseksi? Tulee mieleen, että tuolla tavallahan sitä voisi kuka tahansa mamu postailla jotain "allahia ei ole olemassa" tms. juttuja someen ja saada automaattisen turvapaikan.

Jos ei ole, niin pyydä sitä postaamaan Vkontakteen se aikaisemmin postaamani kuva missä kuolleet venäläiset sotilaat makaavat pellolla ja siinä on jotain ZZzzZZZ tekstiä. Siihen joku kommentti, että Ukraina olisi jo vallattu jos meidän sotilaat ei olisi niin laiskoja tms. niin varmasti turvapaikka tulee :D
Koita nyt pysyä nahoissas, vitun typerää juttua taas kerran!
 
Näitkö henkkarit töiden puolesta yms? En siis epäile etteikkö täällä ukrainalaisia kolleja jonkun verran olisi, mutta tuli vaan mieleen, että itse saattaisin venäläisenä "sotapakolaisena" esitellä itseni ukrainalaisena maassa jossa venäläiset ei ole just nyt kovin suosiossa.

Köröttelin paikallisbussissa ja siellä istui kolme nuorta naista, jotka puhuivat keskenään venäjää (minä osaan kieltä jonkun verran). Hieman hutikassa oleva täti kysyi ihan ystävällisesti, mitä kieltä he puhuivat. Yksi heistä vastasi hjuonolla suomenkielellä, ettei tahdo sanoa. Oli vähän kiusallinen tilanne.

Varmaan ukrainalaisia miehiä on jäänyt palaamatta Ukrainaan, jos ovat sopivasti olleet opiskelemassa tai töissä ulkomailla ja kyllähän ulos Ukrainasta varmasti on päässyt/pääsee epävirallisesti maastapoistumiskiellosta huolimatta.
 
Köröttelin paikallisbussissa ja siellä istui kolme nuorta naista, jotka puhuivat keskenään venäjää (minä osaan kieltä jonkun verran). Hieman hutikassa oleva täti kysyi ihan ystävällisesti, mitä kieltä he puhuivat. Yksi heistä vastasi hjuonolla suomenkielellä, ettei tahdo sanoa. Oli vähän kiusallinen tilanne.
Minun tehnyt mieli muutaman kerran kysyä mistä päin venäläistyyppistä murretta puhuva on. Sitten vallannut kiusallinen fiilis mieleni jo ennen suun avaamista, kun aatellut ettei venäläiset ehkä mielellään sano. Ja uskoisinko ukrainalaiseksi vaikka niin sanoiskin. Varmaan vielä näitä pohtiessani olen näyttänyt siltä että joku minua häirittee heissä. Eli ryssät on vähän ryssinyt minun ystävällisen asenteen ukrainalaisia kohtaan, ihan vaan olemalla olemassa 😆
 
Noihin saa vermeitä kiinni.

Taitais mennä vuosia toimituksissa jos kotimaiselta tilais. Eikä todellakaan kaikille ole kunnollista kypärää hyvä noita saada nopeaa lisää.


Voiskohan rakennuksetki tilata nyt jenkkilästä NATOn myötä? 😇 Tää oli sitten puoleksi vitsi, mutta kyllä Suomessakin osattaisiin yhteensopivat kypärät valmistaa kaikilla mausteilla.👍
 
Eli ryssät on vähän ryssinyt minun ystävällisen asenteen ukrainalaisia kohtaan, ihan vaan olemalla olemassa

Joo. Itse kärsin pahasta venäläisvastenmielisyydestä. Ihan oikeasti siis kärsin, koska kirkon piirissä on tietysti venäläisiä/venäjänkielisiä ja on ikävä huomata itsessään, kuinka karsaasti heihin on alkanut vuoden kuluessa suhtautua. Ei mikään kaunis piirre omassa itsessä.
 
-Tämä tapaus korostaa, että emme voi vain jättää huomioimatta venäläisväitteitä, hän jatkaa.

Tuo tyrmättiin syksyllä ryssän valheina kun ne kertoi torjutusta höökistä.
Ei kai se edelleenkään totta voi olla kun siitä kertoo valtamedia
 
Joo. Itse kärsin pahasta venäläisvastenmielisyydestä. Ihan oikeasti siis kärsin, koska kirkon piirissä on tietysti venäläisiä/venäjänkielisiä ja on ikävä huomata itsessään, kuinka karsaasti heihin on alkanut vuoden kuluessa suhtautua. Ei mikään kaunis piirre omassa itsessä.
Sama täällä, mutta en tunne siitä huonoa omaatuntoa. Olisin vaan tyytyväinen kun ei koskaan tarvisi nähdä tai edes kuulla venäläisiä
 
Minun tehnyt mieli muutaman kerran kysyä mistä päin venäläistyyppistä murretta puhuva on. Sitten vallannut kiusallinen fiilis mieleni jo ennen suun avaamista, kun aatellut ettei venäläiset ehkä mielellään sano. Ja uskoisinko ukrainalaiseksi vaikka niin sanoiskin. Varmaan vielä näitä pohtiessani olen näyttänyt siltä että joku minua häirittee heissä. Eli ryssät on vähän ryssinyt minun ystävällisen asenteen ukrainalaisia kohtaan, ihan vaan olemalla olemassa 😆
Mikä sua häiritsee Venäjän kansalaisissa, vaikka Putin kuinka vituttais ei se kansalaisten vika ole.

Ennen kuin alat länkätä kyllä on kansan vika ja pitäs nousta Putinia vastaan. No suomessa kansaa raiskattiin perseeseen kokkelinokan toimesta eikä täällä kukaan uskaltanut nousta vastaan, Venäjällä kun saattaa olla hivenen kovempi kynnys/sanktiot jos aletaan mieltä kunnolla näyttämään
 
Mikä sua häiritsee Venäjän kansalaisissa, vaikka Putin kuinka vituttais ei se kansalaisten vika ole.

Ennen kuin alat länkätä kyllä on kansan vika ja pitäs nousta Putinia vastaan. No suomessa kansaa raiskattiin perseeseen...
Ei mulla mitään Suomessa lymyäviä venäläisiä vastaan olekaan. Ymmärsit kirjoitukseni väärin. Päin vastoin, minähän koitan välttää sellaisten tilanteiden luomista missä venäläisille syntyisi epämukava tai kiusallinen olo.
 
Tuli oltua eilen yössä ja vastaan tuli Ukrainalaisia äijiä. Eikös näiden pitäs olla tantereella eikä Suomessa?

Jos Suomestakin löytyy näin paljon ryssän ymmärtäjiä kun tälläkin foorumilla niin mitäpä luulet löytyykö Ukrainasta myös muutama tyyppi jotka mielummin lähtee maasta kuin menevät sotimaan? Tässä lähellä oli yhdellä maatilalla ukrainalainen tyyppi vuosia töissä, kun sota alkoi niin se lähti Ukrainaan puolustamaan maataan.
 
Joo. Itse kärsin pahasta venäläisvastenmielisyydestä. Ihan oikeasti siis kärsin, koska kirkon piirissä on tietysti venäläisiä/venäjänkielisiä ja on ikävä huomata itsessään, kuinka karsaasti heihin on alkanut vuoden kuluessa suhtautua. Ei mikään kaunis piirre omassa itsessä.
Ihan inhimillinen piirrehän tuo on. Numerojen valossa enemmistö venäläisistä kannattaa putinin hyökkäyssotaa, joten on hyvin todennäköistä, että ne täällä olevat venäläiset niin ikään kannattavat. Eihän se mitään lämpimiä tunteita nostata.
 
Onhan ne voinu olla suomessa hoidossa ja toipuminen loppusuoralla?

Osa saa Ukrainassa vapautuksen terveydellisistä syistä, paljon lapsia jollaki ei tarvi mennä palvelukseen. Onhan niitä huhuja ollu että ostamalla saa vapautuksen sellaistakin tapahtuu...Sekä tietysti on niitä rajan yli omin lupineen loikkineitakin toki.
Varmasti jokaisessa sotaa käyvässä maassa löytyy niitäki.
Saksassa työkeikalla (paperiteollisuus) oli samaan aikaan Ukrainalainen mies (32 v.) joka oli ottanut keikan vastaan (3 vuoden komennus) ettei tarvitse olla Ukrainassa. Saksassa oli oikein leppoisaa kuulemma, vaimo ja lapset Ukrainassa passissa.
 

Suositut

Back
Ylös Bottom