HUOM! !!!!! Ukrainan sota 2022 !!!!!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Postasin väärään ketjuun.

On tullut ukrainalainen kundi konttorille töihin. En vielä ehtinyt käydä jutulla mikä meno hänen mielestä. Palaan aiheeseen myöh.
 
Suomen suoja on uskottava PV ja neutraalius näissä asioissa.
Tässäkin ketjussa on ilmottautunut ihmisiä ketkä eivät aikoisi suomea puolustaa konfliktitilanteessa, en tiedä kuinka paljon heidänlaisiaan rottia suomen kansalaisista löytyy, mutta sekin on otettava huomioon reserviläisten määrässä
 
Kas kyllä meille olisi kelvannut apu molemmissa sodissa, jatkosodassa Saksa auttoikin. Miten luulet tulevaisuuden sodassa, auttaako Saksa meitä?
Mistä mä vitusta mä sen tiedän? Siksihän mä sanoin, että vahva oma PV on se tärkeä mikä meillä jo nyt onkin. Omavaraisuus yleisesti eikä aina riiputa jonkun toisen toimista täysin. Mitä jos se toinen ei autakaan kuten tuossa jutussakin kerrottiin ettei artikla 5 takaa yhtään mitään konkreettista paitsi "jotain tukea" eli se voi olla mitä vain ammuksista sinkoihin mutta ei ne ratkaise mitään.
Siksi kasvatetaan omaa lihasta ja ylläpidetään sitä. Ei odoteta kaveri Kaken tulevan hakkaan naapurin Kille. Mitä jos Kake ei tuukkaan ja ollaan ärsytetty Killeä viimiset 10v, kun Kake vielä käyny tos naureskelemas sille, kun Kakel nyt oikeus tulla tohon meidän aidalle viskoon vähän kakkea? No nyt Kille vetää turpaan ja Kake postailee someen suomenlippua.

Ei nämä ole monimutkaisia asioita.
 
Tässäkin ketjussa on ilmottautunut ihmisiä ketkä eivät aikoisi suomea puolustaa konflikti tilanteessa, en tiedä kuinka paljon heidänlaisiaan rottia suomen kansalaisita löytyy, mutta sekin on otettava huomioon reserviläisten määrässä
No mä luulen että tuo määrä ei vielä puolustusta laske ja toki osa ei siihen lähtisi. Suomella on hyvät joukot jo nyt mutta aina voi parantaa ja miinat yleisesti takas.
 
Nuo sun sanomat jutut passaa Ukrainaankin täysin. Itsenäinen valtio, ei ole uhannut Venäjää, ei kuulu natoon, hyvät välit 2014 asti.
Äläkä ala vääntämään siitä että paljon venäjää puhuvaa väestöä. Ei ne suinkaan siellä ryssiä kukkasin ota vastaan. Pistää hitosti harkovakin vastaan vaikka siellä venäjää äidinkielenään puhuvien osuus korkein.
Mitään järkeä ei ole tuossakaan hyökkäyksessä, ainakaan meidän järjenjuoksulla. Putinin ajatuskuviot voikin sitten olla aivan muuta.
Ei oo uhannut Venäjää :D Nehän on tapellut siellä kokoajan. Ja katos, Ukrainalla ei ole rauhansopimusta venäjän kanssa.
 
Mistä mä vitusta mä sen tiedän? Siksihän mä sanoin, että vahva oma PV on se tärkeä mikä meillä jo nyt onkin. Omavaraisuus yleisesti eikä aina riiputa jonkun toisen toimista täysin. Mitä jos se toinen ei autakaan kuten tuossa jutussakin kerrottiin ettei artikla 5 takaa yhtään mitään konkreettista paitsi "jotain tukea" eli se voi olla mitä vain ammuksista sinkoihin mutta ei ne ratkaise mitään.
Siksi kasvatetaan omaa lihasta ja ylläpidetään sitä. Ei odoteta kaveri Kaken tulevan hakkaan naapurin Kille. Mitä jos Kille ei tuukkaan ja ollaan ärsytetty Kakea viimiset 10v, kun Kille käyny tos naureskelemas sille, kun Killellä nyt oikeus tulla tohon meidän aidalle viskoon vähän kakkea? No nyt Kake vetää turpaan ja Kille postailee someen suomenlippua.

Ei nämä ole monimutkaisia asioita.

Ei tämä ole mikään kaken ja killen taistelu, ihan mielipuolinen vertaus. Suomi on pitänyt puolustusvoimat hyvässä iskussa, eikä niitä päästetty -90 luvulla retuperälle, mutta natoon liittymisellä varmistetaan se, että niitä ei jouduta käyttämään. Ihan sama mitä siinä lukee 5 artiklasta, hyökkäys yhtä nato maata kohtaan on hykkäys kaikkia kohtaan. Vai epäiletkö ryssän tulevan nato maahan?
 
No sehän on selvä sit... Sota hävitään koska pakkiksen valioyksilöt fyysisyydessään jättää uppoavan laivan :( noin miljoonan reservi kutistuu aikas paljon.
Tässäkin ketjussa on ilmottautunut ihmisiä ketkä eivät aikoisi suomea puolustaa konfliktitilanteessa, en tiedä kuinka paljon heidänlaisiaan rottia suomen kansalaisista löytyy, mutta sekin on otettava huomioon reserviläisten määrässä
 
Ei tämä ole mikään kaken ja killen taistelu, ihan mielipuolinen vertaus. Suomi on pitänyt puolustusvoimat hyvässä iskussa, eikä niitä päästetty -90 luvulla retuperälle, mutta natoon liittymisellä varmistetaan se, että niitä ei jouduta käyttämään. Ihan sama mitä siinä lukee 5 artiklasta, hyökkäys yhtä nato maata kohtaan on hykkäys kaikkia kohtaan. Vai epäiletkö ryssän tulevan nato maahan?
Miksei tulisi jos se kokee sen uhaksi? Sä peilaat nyt historiallisiin asioihin.

Sama kuin mä perustelisin työssäni jotain asiaa että ei oo ennenkään hajonnu kattomatta edes tilannetta tai kokonaisuutta tai mitä tapahtuu, mitä osia ja mikä muuttunut.
Sä pidät varmana että nato tuo autuuden mistä et voi olla varma mitenkään. Ainoa mikä on varma että se luo konkreettisen uhan venäjälle. Se on varma.

Sekä vertaukseni on hyvä koska se on tilanne tässä tiessäsi.
 
Mikä olis muuten Natoon liittymisen isoin yksittäinen haittapuoli? Venäjän kauppasuhteet?
Katsokaa kokonaiskuvaa. Ihan ekana se, että Putin tekee sen mitä sanoi, eli se sitten vähintäään bluffaa ja liikuttelee asevoimia Suomen rajalle päin provotakseen. Ja mitä se aiheuttaa, no sen te kaikki tiedätte mitä tässä maassa tapahtuu jos on todellinen sodan uhka. Tää maa menee aivan vitun sekaisin, siis totaalisesti. Ihmisten paniikkia ei voi edes kuvitella.

Me miehet sitten lähtetään kanssa vähintään valmiuteen, eli maa menee päin persettä jossa se on ollut aika syvällä jo pari vuotta.
 
Katsokaa kokonaiskuvaa. Ihan ekana se, että Putin tekee sen mitä sanoi, eli se sitten vähintäään bluffaa ja liikuttelee asevoimia Suomen rajalle päin provotakseen. Ja mitä se aiheuttaa, no sen te kaikki tiedätte mitä tässä maassa tapahtuu jos on todellinen sodan uhka. Tää maa menee aivan vitun sekaisin, siis totaalisesti. Ihmisten paniikkia ei voi edes kuvitella.

Me miehet sitten lähtetään kanssa vähintään valmiuteen, eli maa menee päin persettä jossa se on ollut aika syvällä jo pari vuotta.
Ei kyl jaksais enää näitä kriisejä tai muuta paskaa mitä väännetty jo keinotekoisesti pitkän aikaa.
 
Miksei tulisi jos se kokee sen uhaksi? Sä peilaat nyt historiallisiin asioihin.

Sama kuin mä perustelisin työssäni jotain asiaa että ei oo ennenkään hajonnu kattomatta edes tilannetta tai kokonaisuutta.
Sä pidät varmana että nato tuo autuuden mistä et voi olla varma mitenkään. Ainoa mikä on varma että se luo konkreettisen uhan venäjälle. Se on varma.

Sekä vertaukseni on hyvä koska se on tilanne tässä tiessäsi.

Se ei tule sen vuoksi että sitten täälä on takana iso sotilasmahti, jota rssä kyllä kunnoittaa, se tietää että maksaa kalliisti siitä jos lähtee kokeilemaan. Se on ihan sama kun jos olet jonkin masiinan huoltaja minkä hajamistiheys on 100h ja sanot että "nyt ei tapahdu mitään koska on mun työvuoro, olen niin erityinen".
 
Se ei tule sen vuoksi että sitten täälä on takana iso sotilasmahti, jota rssä kyllä kunnoittaa, se tietää että maksaa kalliisti siitä jos lähtee kokeilemaan. Se on ihan sama kun jos olet jonkin masiinan huoltaja minkä hajamistiheys on 100h ja sanot että "nyt ei tapahdu mitään koska on mun työvuoro, olen niin erityinen".
Ei mulla ole työvuoroja vaan liukuva työ.
 
Back
Ylös Bottom