Uinti, tarvitseeko salia?

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
40
Intistä pääsin juuri ja nyt oon saanut sitten pienen kipinän urheilemiseen. Ennen inttiä tuli tehtyä n. puol vuotta sellaisella kotikuntosalilaitteella eri liikkeitä.

Tiedän, että forumi on lähinnä tehty salia harrastaville, mutta ajattelin silti kysyä jos teillä on tietoa.

Olen miettinyt että jos rupeaisi käymään viikossa n. 3-4 kertaa uimassa matkaa (sammakko on tyyli..). N. 1500m matkoja näin aluksi. Niin tarvitseeko sitten juurikaan salilla käydä? Uimisessa koko kroppa saa liikuntaa. Hyvään kesäkuntoon olisi tarkoitus päästä v. 2006. Kehittyykö voimat hyvin uimisessa?

ihan hyväkroppasiahan noi uimarit yleensä on, mutta kyllähän nekin nyt salitreeniä tekee siinä samalla. ja kyllä kai toi salitreeni nyt parempi vaihtoehto on lihastenkasvuun?

Uiminen ja salitreeni täydentää toisiaan mutta vain toisella ei saa kummankin toivottuja tuloksia. Itse olen uinnut salitreenin jälkeen ihan sellaista kepoista vauhtia ja matkaa ns. loppuverryttelyksi. Ja sitten taas olen joskus joku lepopäivä käynnyt sellaisena "palauttavana/aerobisena" treeninä uimassa kepoiseen tahtiin. Näin se toimii mutta nopeammin ja varmemmin tulee lihasmassa salitreenillä.

OmiaSanoja sanoi:
Niin tarvitseeko sitten juurikaan salilla käydä? Uimisessa koko kroppa saa liikuntaa. Hyvään kesäkuntoon olisi tarkoitus päästä v. 2006. Kehittyykö voimat hyvin uimisessa?
Määrittele "kesäkunto"... Jos kesäkunnolla tarkoitat kireetä kroppaa missä on hiukkasen lihasta niin uinnilla (+siisti ruokavalio) saat kyyllä rasvoja tippumaan, mutta lihaksia saa helpommin puntilla. Eli jos lihaksia haluat lisää niin puntti mukaan.

Ehdottomasti suosittelen jotain tekniikkakurssia tohon uintiin. Kroolin kun opettelee kunnolla ja vielä volttikännökset, niin siinäpä sitten on tehokas liikuntamuoto ja varmasti on kova kulutus!

Usein uimahallissa näkee näitä, jotka hiljalleen vetävät selkää tai rintaa, palauttavaan harjotukseen noistakin on, mutta kulutuksessa ei kyllä päästä kroolin kanssa samoihin tuloksiin.

Itse käyn vetämässä semmoisia 3-4 kilsan lenkkejä dietillä, massakaudella käyn harvemmin. Kerran kahessa viikossa kuitenkin pitäisi käydä vetämässä rankempi treeni, että verenkiertoelimistökin saa omansa.

Olipan 8-vuoden kilpauinnistakin jotain hyötyä.

T: Ezkm

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom