MULTI UFC: Undisputed 2010

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Deleted member 56124
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Voisko joku nyt heittää tarkempaa vinkkiä millä tosta sparrista saa enemmän pisteitä? Joka kerta tulee 20-30 vaikka tyrmäis kaverin kolmesti, eikä ite saa kun pari kolme koppia...

Kannattaa pitää fatigue alhaisena ja cardiot ylhäällä ennen sparriin menoa, muuten ne vaikuttaa pisteiden kertoimiin. Sparrissa en oo huomannut et tyrmäyksestä sais pisteitä (ainakaan paljoa), joten olen tehnyt niin että lyön sarjoja päähän ja välillä vartaloon. Jos se vastustaja menee "rocked", niin sit lyön sitä vartaloon kunnes palautuu normaaliksi ja päähänlyönti jatkuu. Kova tempo päällä ja liikut eteenpäin. Muistathan sit ajoittain parantaa sitä sparrivastustajaa, kun Laimon sitä sähköpostissa ehdottaa. Se vaikuttaa pistekertoimeen.

Sparrissa en oo huomannut et tyrmäyksestä sais pisteitä (ainakaan paljoa)

Tyrmääminen ei tosiaan anna paljoa lisäpisteitä, ja kun sparrin pisteet lasketaan kaavalla omat pisteet - vastustajan pisteet x kertoimet, on tärkeintä saada reilusti enemmän osumia perille kuin vastustaja. Kannattaa huomioida, että pisteitä taitaa tulla myös torjunnoista, joten ihan silmittömästi ei kannata sohia. Itse yritin aina sparreissa viedä kaverin selälleen ja moukaroida mountista. Tämäkään ei aina toimi jos kaveri vain nakuttelee pisteitä altapäin. Joten sinänsä tuo sparri kaipaisi vähän parempia painotuksia.

Tulihan tämä nyt hankittua ja vaikka aluksi hieman epäilytti, kyllähän tämä vaparifanin koukuttaa.

Oman ottelijan tekaisin, John Matrixin ura tosin alkoi vähän hankalasti. Jo amatööriotteluissa tuli ensimmäinen tyrmäystappio, no sellaista se on. Nyt ammattilaisura aloitettu ja pari voittoakin jo alla! Treenikuviot oli aluksi jotenkin sekavia, mutta nyt olen vaan ahkerasti sparrannut ja sitten vaan sijoitellut niitä pisteitä. Normaali "training" on jäänyt vähän epäselväksi, miten sitä kannattaa käyttää?

Isona Fight Night fanina napeista lyöminen on IMO vähän tylsää eikä tavoita läheskään sitä sulavuutta ja realistisuutta mihin EA:n nyrkkeilysarja pääsee. Pystyottelu ei ole pelin vahvin osa-alue kun animointikin on suorastaan yllättävän kökköä. Pelissä on kuitenkin mukana vaparin jokainen osa-alue, joten vaikka ottelijastani teinkin thaikkutyylisen pystymiehen, olen huomannut kyttääväni jatkuvasti hyviä paikkoja viedä ottelu mattoon tai sitoa.

Managerointi on vielä vähän hakusessa, mutta alkaa hahmottua. Uramoodi vaikuttaa ihan kivalta, ehkä silti muutamia asioita olisi voinut jättää pois?

Yhteenveto.

+ Ehdoton vapaaottelupelien kuningas, ei sillä että kilpailua juuri olisi. Ottelijakaarti on hyvin kattava.
+ Kaikki tekniikat mukana ja tämä huomioon ottaen, kontrollit toimivat kiitettävästi.
+ Otteluiden arvaamattomuus. Yksi lyönti voi lopettaa kaiken!
+ Ottelijat ottaa damagea realistisen näköisesti. Mitään staminamittareita en luonnollisesti pidä päällä, eikä tarvitsekkaan. Kun kylkeen potkii tarpeeksi, alkaa se punoittaa. Tai kun ground and poundaa, aukeaa silmäkulma jne. Väsyessä liikkeet hidastuu ja kaveri rupeaa selkeästi hyytymään.
+ Counterit toimii realistisesti. Jos kaveri potkaisee, voi takakäden heijarilla lyödä yli, ampua jalkoihin jne jne. Toimii tarpeeksi hyvin, että voi käyttää ihan taktiikkana esim. jos haluaa viedä ottelun mattoon.

- Animaatio on aika kökköä, suorastaan hyvin kökköä. Liike ei ole kovin sulavaa, eikä peli nyt graafisestikaan häikäise.
- Uramoodi on ehkä vähän hiomaton, kuten pelin käyttöliittymä muutenkin.
- Matsien välillä saa puuhastella välillä vähän liikaakin, tietty treenin voi automatisoida. Minun makuuni treeniä on liikaa, se on kuitenkin loppujen lopuksi aika tylsää.

Jos nyt pitäisi pisteitä antaa, niin antaisin 85 pistettä ja suosituksen kaikille kamppailufaneille! Vikoineenkin huippuviihdettä jos vapari kiinnostaa.

ps. Naurattaako muita pelin musiikkiteema? Alkumenussa musiikista voisi päätellä katsovansa Conan Barbaaria, vähän turhan eeppistä. :D

Kyssäreitä kokeneemmille.

- Miten clinchistä pääsee irrottautumaan? En millään meinaa onnistua ja jos kaveri sitoo, niin siinähän halaillaan.
- Miten normaalia trainingia tulisi hyödyntää? Olen vaan sparrannut koska siitä saa niitä pisteitä. Entä gameplan?
- Miksi ottelijani ei osaa slämmätä tai potkia päähän? Miten uusia tekniikoita saa käyttöön?

-Normaalin trainingin avulla voit nostaa ottelijan voima-, nopeus- sekä kuntotasoa. Eli tulee kovemmat iskut, nopeammat liikkeet eikä kaveri hyydy ensimmäisen sarjan jälkeen. Kantsii nostaa ne numerot intense-harjoittelulla täysille ja parannella maksimitasoa, kun Marc Laimon sähköpostissa ehdottaa. Kun saat maksimit täysille 80 tai 100 arvoon, niin light-treenillä sit ylläpidät niitä otteluun valmistautuessa. Treenaaminenhan nostaa fatiguen arvoa ja lepo laskee training-arvoja, eli tasapainottelu on avainasia.

-Gameplanista voi olla parhaiten hyötyä uran alussa kun omat taidot on alhaiset, silloin saat seuraavaa ottelua varteen ylimääräisiä taitopisteitä riippuen valitusta strategiasta. Esim. jos strategiasi on Ground and Pound, niin alasvientitaitosi ja mattolyöntitaitosi saa lisäpisteitä tilapäisesti. Uran ja taitojen kehittyessä hyöty alkaa olemaan pienempi.

-Uusia tekniikoita oppii camp invite-valikon kautta. Siellä valitaan sopiva camp ja haluttu uusi liike. Sitten treenataan harjoitteita, kuten lukotuksia tai lyöntisarjoja ja kerätään pisteitä. Pisteiden ylittäessä tietyn rajan saat tekniikan käyttöön vakituisesti. Samaa tekniikkaa voi parannella kaksi kertaa, tehden siitä tehokkaamman. Samoin joitain tekniikoita voi opetella vasta kun on oppinut jonkun helpomman tekniikan.

-Toi clinch on hankala, mutta ohjaa vasemmalla tatilla poispäin vastustajasta ja kääntele oikeaa tattia. Siihenkin vaikuttaa clinch grapple-taitopisteet.

Kiitti vinkeistä!

Ymmärrän kyllä hyvin jos tästä pelistä ei tule arvostelumenestystä (näyttäisi arvostelut olevan allea kasia), mutta fanit saa tästä kyllä paljon irti.

Miten päällä oltaessa guardissa/halfguardissa saa asennon pystympään lyöntien tehostamiseksi? Eli irti kaverin sidonnasta.

Miten päällä oltaessa guardissa/halfguardissa saa asennon pystympään lyöntien tehostamiseksi? Eli irti kaverin sidonnasta.

Samaa pähkäilen minä. Aina jos vien kaverin mattoon ja hetkenkin yritän keskittyä lyömiseen, potkaisee vastustaja minut pois ja nousee pystyyn.

Peli on muuten aika haastava, näin UFC aloittelijalle. 2009 versiota pelasin vaan muutamia kertoja. Tällä hetkellä pro recordi on 6-6, nyt sentään kolmen voiton putki. Välillä tuntui, että taju lähtee heti kun vähän kolahtaa, ottelijani tyrmättiin varmaan kolme kertaa peräkkäin. :D

Clinch ja mattotyöskentely on vielä aika hakusessa, pitää nyt palata ihan tutorialin pariin...

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

nouset ylös minor transitionilla ja sitte ku näät tyyppis asennon muuttuvan ja ikäänku repivän käsiään irti nii voit tehä lyhyitä koukkuja ja kyynärpäitä jne, sitte voi vasemmalla tatilla koittaa nousta enemmän ite ylös et saat lyötyä kunnolla.

Tutorial.

ja hei oikeesti, kysymysten laadun perusteella ketää tääl ei vissii oo käyny tutorialeja tai lukenu ohjeita jne??

careeristaki löytyy kaikki mahollinen info siel info kohdas..

Kyllä, olen käynyt tutoriaalia läpi. Mutta onhan tässä nyt ihan hitosti opittavaa aluksi, joten cut me some slack...

Zone-sarja -42%
Voih, uramoodi ottaa koville, mun ottelija ei pärjäisi edes Ken Shamrockille...

Mielestäni hanskaan pelin jo ihan jees, olen voittanut kolme neljästä turnauksesta (16 miehen) pro tasolla. Ne ovat olleet ihan helppoja, olen torjunut alasviennit ja lopettanut jokaisen ottelun pystyssä.

Mutta uramoodi! Mun ottelija näkee tähtiä heti kun vähän kopahtaa, taas se saatana läski on tyrmätty joku kolme kertaa putkeen. Ottelut menee aika samalla kaavalla millä yleensä voitankin. Ottelen tarkkaan pystyssä ja potkin paljon kylkiin. Välillä clinchiin ja lisää polvea kylkeen, yleensä toisessa erässä saa kaverin jo tiputettua vartalosta, sitten pari slämmiä ja gnp voitto!

No, liian usein mun ottelija ottaa sen yhden kopin leukaan ja nukahtaa siihen paikkaan. Eipä se nyt haittaa sinänsä, ainakin on hauskaa ja jännää. :D Recordi on tällä hetkellä jotain 7-7 tasoa, UFC soppari häämöttää!

Ihan loistava pelihän tämä on vikoineenkin, pelaaminen on hauskaa. Tosin edelleen olen sitä mieltä, että liikaa saa tehdä että pääsee otteluun, harjoittelua voisi karsia. Autotrain tietty löytyy, mutta sillä saa niin vähän pisteitä ettei kannata.

Mikä on hyvä tapa väsyttää vastustajaa? Oisko hyvä jos ground ´n poundaa vai antaa niitten vähä mätkii itseäni? On katsos semmonen ongelma että lukot ei onnistu. Tai saan ne onnistuu, mut en saa niitä taputtaa.

Mikä on hyvä tapa väsyttää vastustajaa? Oisko hyvä jos ground ´n poundaa vai antaa niitten vähä mätkii itseäni? On katsos semmonen ongelma että lukot ei onnistu. Tai saan ne onnistuu, mut en saa niitä taputtaa.

yleensä ainut lukko mikä onnistuu on se perus armbar ku toinen on rocked:ina maassa makaamas :D .. kokeilin iha tahallani kerra et mätkin joka kerta rockedii kaverin ja yritin jalkalukkoo heti perää ni ei onnistunu kertaakaa, mut oon joskus sparris saanu sen onnistuu (subi offense 70)

Kyssäreitä kokeneemmille.

- Miten clinchistä pääsee irrottautumaan? En millään meinaa onnistua ja jos kaveri sitoo, niin siinähän halaillaan.
- Miten normaalia trainingia tulisi hyödyntää? Olen vaan sparrannut koska siitä saa niitä pisteitä. Entä gameplan?
- Miksi ottelijani ei osaa slämmätä tai potkia päähän? Miten uusia tekniikoita saa käyttöön?

clinchissä joko vatkaat sen asennon et sulla on muay thai clinch eli sen jannun kuupast kii molemmil käsillä, tai sulla on underhookit sen kainaloissa, sit vasemmalla tuutilla KLIKKAAT ni se tönäsee sen pois.. muuten siitä ei mihinkään pääse

Eilen otin career modessa ekat lukotusvoitot...Annoin muutan hyvän osumat kylkiin jolloin kaverin stamina putoaa. Sitten vaan kaveri mattoon ja lukotusta...pitäs onnistua :)

Ehdottomasti potkut ja lyönnit kroppaan, ja opi myös pari heittoa..
Tullu useampi lukotus sillä että keskikroppaan tähdättyjen kombojen jälkee clinch ja slamilla toinen maahan, jos on keskikroppa paskas kunnos nii tulee rocked ja lukotus on helppo.

Ja toki ihan seki et teet vartaloihin iskuja ja sitte vaikka GnP päähän ja odotat et saat rocked... myös ihan se et vartaloiskujen jälkee vie tyypin maahan ku se väsyttää itteään ja sit vaikka perus transition spammilla väsyttää vielä enemmän ja lukotus, volá

Jep, ostinpa pari päivää sitten ja aika helpolla lopulta sain parin painosarjan vyöt careerissa itelleni. Submission ja clinch/ground grapple defenset korkeeks. Campissa pari lyöntiä 3 lvl ja str ja strike offense tappiin, niin jokanen matsi on ohi alle minuutin. Täytyypä varmaan seuraavaksi alottaa jostain lightweightistä ja tehdä painija vaihtelun vuoksi.

Miten tuossa kun aloittaa Career-Moden, niin onnistuu valita omalle ukolle taistelutyylit?? Vaikka siinä laittas että se on BJJ painotteinen niin silti sitä puhutellaan Boxer/streetfighter:na??

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom