Et taida Japi olla myyntialalla? Tai ainakaan myynyt kamppailuvarusteita.
Ensinnäkin iso osa mainostuksesta on näkyvyyttä. Etenkin silloin kun jonkun alakortin ottelijan housuissa lukee Everlast tai Fairtex tai Venum. Varustevalmistajalle ei ole oleellista se kenen housuissa se merkki näkyy kunhan se näkyy isolle joukolle ihmisiä, joilla on intressit ostaa Everlastin hanskat, Fairtexin säärisuojat tai Venumin kypärä. Kyse on samasta ilmiöstä kuin silloin kun ostat kokispullon (etkä jaffaa). Et sinä ajattele että ostit kokispullon siksi että näit edellisenä iltana telkkarissa kauniin naisen juovan kokista ja taustalla luki "Coca Cola is it!" Mutta kokiksen markkinointiosasto tietää silti että kun se TV-mainos näytetään niin myynti nousee. Ei ne siitä mainoksesta huvikseen maksa.
Ja niistä Bellatorin miljoonasta katsojasta paljon useampi kuin 1/1000 harrastaa jotain kamppailulajia, on harkinnut aloittavansa kamppailulajin, on hankkimassa säkkiä ja säkkihanskoja joilla saa "cardiota" punttitreenin oheen tai sitten nostelee puntteja ja syö lisäravinteita, joita ottelija voi myös mainostaa kamppailukamojen lisäksi.
Toinen asia on sitten ne ottelijan omat fanit. Olen ihan varma että lukijoista useampikin on ostanut Crestin hanskat siksi että Anton Kuivanen käyttää niitä ja ottelee Crestin shortsit päällä. Tunnen jopa tällaisia ihmisiä. Eikä ne osta pelkkiä hanskoja vaan ne ostaa hanskat 75€, säärisuojat 70€, alasuojat 30€, kypärän 60€, käsisiteet 10€, shortsit 50€, vaparihanskat 50€, hupparin 50€ ja hammassuojat 10€. Siinä on jo yli 400€ liikevaihtoa ja voittoakin alkaa jäädä jotain muuta kuin 5 taalaa. Ei se Mikko huvikseen Antonia sponssaa.