UFC on FX: Maynard vs. Guida (TÄNÄ YÖNÄ 22.06) *SPOILERS*

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Erona oli kuitenkin se että Guida hävisi lyönnit, Condit ei. Ei se nyt silleen mene että vaikka Diaz on äijä ja polttaa hamppua et sen pitäis voittaa matsit sillä perusteella, urheilullisin perustein noi on voitettava, ja Condit oli parempi ja pieksi Nickin eläkkeelle. Tai ainakin Nick sanoi eläköityvänsä, eikä ole itse perunut sitä.

Onko se lyöntien määrä nyt niin ratkaiseva sitten. Tai siiis onko sillä suurempi arvo kuin vaikka kehäkontrollilla? tai näillä muilla arvostelukriteereillä. kun eihän Condit tai diaz saaneet oikein näitä isoja osumia kumpikaan ja eikö lyöntienmäärä nyt ollut aika tasoissa muuten. Minusta on vain vähän hölmöä että ammattilaisvapaaottelun voi voittaa sillälailla että saa nyt lyötyä jabia ja väistelemään/välttelemään toista. jos näitä tuomittaisiin enemmän tasan niin se saattaisi edesauttaa sitä että voittoa pitäisi hakea jollain muulla tavalla kuin että numerot näyttävät tilastoissa paremmalta kuin vastustajalla. Vaikea nyt vaikka Conditia on voittajana pitää vaikka tuomio niin meni, mutta en nyt häntä kovempana silti pidä.

Tässä hieman sääntökertausta teille sanchez, Vilu ja Jm1, kun ette tunnu ymmärtävän vapaaottelusta mitään.

Oon ihan helvetin kiitollinen, kun opetat mua ymmärtämään jotain vapaaottelusta :david:

Tolla samalla listalla mitä postasit, Condit syyllistyi jokaiseen samaan, joten mites se sitten? Silloiset tuomaritkaan ei tainnut ymmärtää vapaaottelusta mitään. Harmi, että sä et oo vielä päässyt sinne tuomaroimaan, niin saataisiin oikeat tuomiot.

Onko se lyöntien määrä nyt niin ratkaiseva sitten. Tai siiis onko sillä suurempi arvo kuin vaikka kehäkontrollilla? tai näillä muilla arvostelukriteereillä. kun eihän Condit tai diaz saaneet oikein näitä isoja osumia kumpikaan ja eikö lyöntienmäärä nyt ollut aika tasoissa muuten. Minusta on vain vähän hölmöä että ammattilaisvapaaottelun voi voittaa sillälailla että saa nyt lyötyä jabia ja väistelemään/välttelemään toista. jos näitä tuomittaisiin enemmän tasan niin se saattaisi edesauttaa sitä että voittoa pitäisi hakea jollain muulla tavalla kuin että numerot näyttävät tilastoissa paremmalta kuin vastustajalla. Vaikea nyt vaikka Conditia on voittajana pitää vaikka tuomio niin meni, mutta en nyt häntä kovempana silti pidä.

Mun käsittääkseni ne osumat tai pysty tehokkuus on listalla ennen octagon controllia. Pysty/matto tehokkuus on eka arvostelumittari. Diaz-Condit signifigant strikes* 105-151, on tossa aika iso ero, tai en tiedä kuinka iso sen pitäisi olla että se on merkittävä, Conditilla kuitenkin puolet enemmän.

*statistics provided by fightmetric

Joo onhan tuossa selvä ero numeraalisesti kun katsoo. Ottelun kun katsoo niin ei siitä sellaista oloa vaan jäänyt minulle, että Condit rökittää Diazia. lähinnä minua harmittaa tässä se että noinkin tärkeä matsi voidaan voittaa sillälailla että saadaan johonkin laskugategoriaan enemmän merkintöjä kuin toinen, ja se saa toisen näyttämään paljon paremmalta paperilla, mutta ottelu on taas saattanut olla jotain ihan muuta. Tasapeli tuosta olisi ollut oikea tuomio.

Sitten kun ruvetaan arvioimaan matseja mutu tuntumalta, miten tuntui eikä huomioida oikeasti pisteisiin oikeuttavia osumia niin mennään metsään.
Suomikin tosin voittaa ruotsin joka kerta siinä kohtaa kun mennään miltä tuntuu eikä lasketa viimeisellä minuutilla päästettyjä maaleja.

Mutta mikä sitten on se pisteisiin oikeuttava osuma? Se tässä minulle on ongelmna, tämä ei kumminkaan ole mitään amatöörikilpailua, missä se että vain osuu toiseen riittää, tai ei minusta ainakaan pitäisi riittää.

Mutta mikä sitten on se pisteisiin oikeuttava osuma? Se tässä minulle on ongelmna, tämä ei kumminkaan ole mitään amatöörikilpailua, missä se että vain osuu toiseen riittää, tai ei minusta ainakaan pitäisi riittää.

Sen takia laitoinkin noi significant* strikesit enkä total strikesit.

*merkitsevä

Kyllä joo jos ottelu olisi pisteottelemista niin Condithan tuon voittaisi. Mutta kyllähän noilla Nickin kehähallinnalla mikä taisi kestää koko 5 erää ja pienellä mattopainilla lopussa, jota Nick hallitsi pitäisi myös olla väliä, mikä minulla ainakin tasoittaa noita pisteitä. Liikaa on minusta nyt arvoa noilla osumilla. Ei tuossa kumpikaan kuitenkaan horjunut tai ollut alakynnessä noiden iskujen takia missään vaiheessa. Mitenhän nuo ylipäätään lasketaan, mitkä ovat merkityksellisiä ja mitkä eivät?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Miksi päämatsi vie melkein aina huomion kaikilta muilta matseilta vaikka muut matsit olisi kuinka hyviä tahansa.
Nyt tietty on väittelyä kumman olisi pitänyt voittaa kun splitti mutta näin käy yleensäkkin.

Kyllä joo jos ottelu olisi pisteottelemista niin Condithan tuon voittaisi. Mutta kyllähän noilla Nickin kehähallinnalla mikä taisi kestää koko 5 erää ja pienellä mattopainilla lopussa, jota Nick hallitsi pitäisi myös olla väliä, mikä minulla ainakin tasoittaa noita pisteitä. Liikaa on minusta nyt arvoa noilla osumilla. Ei tuossa kumpikaan kuitenkaan horjunut tai ollut alakynnessä noiden iskujen takia missään vaiheessa. Mitenhän nuo ylipäätään lasketaan, mitkä ovat merkityksellisiä ja mitkä eivät?

Ei Nickillä ollut kehänhallintaa, Nick käveli pää pystyssä lyönteihin, se ei ole hallintaa, hallintaa on eteneminen onnistuvien iskujen muodossa, ei eteneminen osumia ottaen.

Condit voitti sen matsin.... Pisteillä... Se miten raukkamainen gameplani sillä oli ei vaikuta arviointiin.. maailmassa on vielä paljon korjattavaa.

./spit condit

En ymmärrä miten porukka puolustaa Condittia. Monet ammattilaiset olivat sitä mieltä että päätös oli väärä. Se miten joku Machida tai Silva counter puchaa on oikea tapa mutta se miten Condit tekee sen on raukkamaista. Rogankin sano että Diazille ois menny ku se kattoo uusinnan

Anyways Päämatsi oli kyllä ihan hyvä tässä. Onneksi Maynard voitti ja uskon myös että Maynardilla ois aika hyvät mahdollisuudet hendersonia vastaan.

Aika vekkulin ottelutyylin Guida on itselleen kehitellyt, huvittavaa sinkoilua ympäri häkkiä. Ihme ettei pyörtynyt kesken kaiken siihen raivokkaaseen pään vatkaamiseensa.

Condit käytti ihan samanlaista "juoksennellaan kellosta sekunnit pois"-taktiikkaa, häpesin Ruttenin puolesta kun hän teki vertauksia Muhammed Aliin. Jos kääntää selän vastustajalle ja juoksee karkuun, niin pitäisi samantien tuomita luovutustappio. Sehän on ilmiselvä merkki siitä ettei halua enää otella.

401864_248159838628475_1051821618_n.jpg

Olen kyllä minäkin onnellinen että päämatsi meni Maynardille. Guida tiesi tasan tarkkaan Maynardin olevan sen verran kova jätkä ettei normityylillä tulosta tule, ja tuollaista yritettiin. Kyllä Guida enemmän osumia sai mutta kyllä tuollaisesta tyylistä pitää rangaista.

Kuinka kova jätkä Ebersole oikein on, morjes mikä comeback. Oikea teräsmiesten peräsmies.

Matt Brown vähän samasta puusta, kaivaa voiton vaikka väkisin jos taitoero ei ole liian suuri.

Erona oli kuitenkin se että Guida hävisi lyönnit, Condit ei. Ei se nyt silleen mene että vaikka Diaz on äijä ja polttaa hamppua et sen pitäis voittaa matsit sillä perusteella, urheilullisin perustein noi on voitettava, ja Condit oli parempi ja pieksi Nickin eläkkeelle. Tai ainakin Nick sanoi eläköityvänsä, eikä ole itse perunut sitä.

Nää sun viiltävät ja puolueettomat analyysit on kyllä parhaita.

Ne on ihan yhtä analyyttisiä vähintään kuin ne joissa saadaan Diaz voittajaksi kun juoksi Conditin nyrkkiin ja potkuihin.

Suositut

Back
Ylös Bottom