UFC Live: Sanchez vs. Kampmann 3.3.2011 ***SPOILERS***

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja VTG
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kuin vaikeaa se on ymmärtää?

Kuten itsekin huomaat, pelkästään lukemalla omia postejasi, on se aika vaikeaa. ;)

Sääntökirjat ei tunne mustelmia, vekkejä tai verta. Mutta tuntee käsitteen "efficient striking", mikä antaa tuomarille vapauden tulkita ja arvostella tuota omalla harkinnalla. Ja niin kauan kuin tuomareina toimivat ihmiset tietokoneiden sijaan, vaikuttaa näkyvä damage arvosteluun ja pisteytykseen. Sääntökirja on kuin lakikirjatkin, ne antavat lopullisen tulkinnan sen lukijalle.

Ottelun henk.koht arvosteluun vielä sen verran, että minä arvostin Kampmanin teknistä, terävää ja tehokasta pystyä enemmän kuin Diegon huitomista. Minä myös arvostan 20 puolustettua alasvientiä enemmän kuin yhtä onnistunutta. Tämä on mielestäni osa octagon-controlia. Vielä kun tähän lisää sen että Kampman napautteli clinch tilanteissa joka kerta polvia ja alakoukkuja perille.

Kuten itsekin huomaat, pelkästään lukemalla omia postejasi, on se aika vaikeaa. ;)

Sääntökirjat ei tunne mustelmia, vekkejä tai verta. Mutta tuntee käsitteen "efficient striking", mikä antaa tuomarille vapauden tulkita ja arvostella tuota omalla harkinnalla. Ja niin kauan kuin tuomareina toimivat ihmiset tietokoneiden sijaan, vaikuttaa näkyvä damage arvosteluun ja pisteytykseen. Sääntökirja on kuin lakikirjatkin, ne antavat lopullisen tulkinnan sen lukijalle.

Ottelun henk.koht arvosteluun vielä sen verran, että minä arvostin Kampmanin teknistä, terävää ja tehokasta pystyä enemmän kuin Diegon huitomista. Minä myös arvostan 20 puolustettua alasvientiä enemmän kuin yhtä onnistunutta. Tämä on mielestäni osa octagon-controlia. Vielä kun tähän lisää sen että Kampman napautteli clinch tilanteissa joka kerta polvia ja alakoukkuja perille.

Haistan erittäin vahvat Kampmann blehat sun päässä ;) Hassua, koska kun ottelun päätöstä oltiin antamassa, niin olin varman että Tieeeegon käsi nousee pystyyn. Vaikka oli naama norsun ja seepran vituilla.

Kampaajalta vaan puuttuu veren maku suusta. Ehkä se on se skandinaavinen rauhallisuus :D.

Ei vaikuta suoraan pisteytykseen millään tavalla. Eli se ei ole mikään kriteeri. Kuin vaikeaa se on ymmärtää?

En mä tainnut niin väittääkään. Mun mielestä pystyottelu oli kuitenkin melko tasaista kokonaisuudessaan (Kampman vei todella selvästi ekan erän, toinen erä oli melko tasainen ja Diego hallitsi kolmatta erää IMO).

En mä tainnut niin väittääkään. Mun mielestä pystyottelu oli kuitenkin melko tasaista kokonaisuudessaan (Kampman vei todella selvästi ekan erän, toinen erä oli melko tasainen ja Diego hallitsi kolmatta erää IMO).

Näin on näppylät. Toisessa erässä Diego sai kuitenkin painavammat osumat sisään ristiinleipomistilanteissa häkkiä vasten. Siihen se taisi ratketa. Tuli muuten heti mieleen matsi Guidaa vastaan, se ekan erän alku oli samanlaista mättöä.

Diegolle ansaittu tahtovoitto. Ihme etta jengi jaksaa narista. Selvasti pohjoismaiset lasit paassa naita matseja katsotaan. Jos Kampmannin naama olis nayttany samalta kun Diegon ja olis voittanu, jengi hehkuttais sita taalla aivan onnessaan.

Diegolle ansaittu tahtovoitto. Ihme etta jengi jaksaa narista. Selvasti pohjoismaiset lasit paassa naita matseja katsotaan. Jos Kampmannin naama olis nayttany samalta kun Diegon ja olis voittanu, jengi hehkuttais sita taalla aivan onnessaan.

Jos selaisit jotain muita forumeita ku pakkotoistoa ni tietäsit, että ei oo ainoastaan pohjoismaiset kaverit joitten mielestä oli huono decission.

Haistan erittäin vahvat Kampmann blehat sun päässä ;) Hassua, koska kun ottelun päätöstä oltiin antamassa, niin olin varman että Tieeeegon käsi nousee pystyyn. Vaikka oli naama norsun ja seepran vituilla.

Kampaajalta vaan puuttuu veren maku suusta. Ehkä se on se skandinaavinen rauhallisuus :D.

blehat? Voitko suomentaa? Kampmanin ottelemisesta kyllä diggailen, mutta ei mulla mitään Diegoa vastaan ole. Ei todellakaan ole tarkoitus kumpaakaan suosia tai dissata. Otteluhan oli tiukka ja vaikea tuomita, enkä edes pidä vääryytenä vaikka Diego veikin pisteillä. Itse olisin tuominnut 29-28 Kampmanille, em. mainittujen kriteerien takia.

Diegolle ansaittu tahtovoitto. Ihme etta jengi jaksaa narista. Selvasti pohjoismaiset lasit paassa naita matseja katsotaan.

Eiköhän se ole selvää, että jos ottelu on tasainen, niin etu menee paikalliselle ottelijalle. Yllätys olisi ollut, jos jenkkiläiset tuomarit olis antanut matsin tanskalaiselle. Voin tietysti olla tapani mukaan väärässä.

Kuinka ottelu olisi pisteytetty nyrkkeilymatsissa?
Lähtökohtina:

- MK tarjonnut selvästi suuremman määrän perille menneitä iskuja
- MK:N osumatarkkuus selvästi parempi
- DS agressiivisempi ja omasi näin ottelun "näennäisen hallinnan", muutama todella vakuuttava "swing 'n' miss-ryminä"
- DS:n naama todella moukaroitu, MK selvisi verrattain vähällä (John McCarthyn mielipidettä lainaten: “At the end of the day it’s a fight, and the winner of the fight should be the guy who does the most damage.”)
- MK:n pystyottelu teknillisesti vallattomasti parempi kuin DS:n (ei saisi kenties vaikuttaa, mutta uskon että alitajuinen vaikutus lajiteknilliseseti paremmalla suorituksella kuten muissakin arvostelulajeissa)

Nyrkkeilykriteerein Kampmann olisi todennäköisesti voittanut ottelun liki jokaisessa mahdollisessa puolueettomassa ammattilaiskehässä. Vaparissa tätä päätöntä ryminää arvostetaan valitettavasti aivan eri lailla.

(Ai niin, nyrkkeilytuomareita kaiken viimeisenä halutaan vaparikehiin).

Jos selaisit jotain muita forumeita ku pakkotoistoa ni tietäsit, että ei oo ainoastaan pohjoismaiset kaverit joitten mielestä oli huono decission.

Olis voinu menna kuinka pain tahansa. Olisin ollu itse tyytyvainen myos Martinin voittoon. Mutta jos vastakkain olis ollu pari amerikkalaista tai pari brasilialaista, uskon etta ei jengi jaksais nain paljon analysoida / jauhaa. Mun mielesta ihan hyva etta Diego voitti kovan paineen ansiosta. Huomattavasti viihdyttavampaa kun jabeilla pisteitten nakuttelu.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Komppaan. Olipa hienoja subi yrityksiä ja subi.

Perkele että kouraisee oikeen mahan pohjasta kun toi apina suoristaa selkänsä ja alkaa vääntämään voimaa noihin jalkalukkohin. Auts...

Ainoa asia mikä harmittaa Palharesin otteissa on nuo "epäurheilijamaisuudet". Nyt mies piti kiinni Branchin rukkasista moneen otteseen, joskus menee lukot pahasti pitkäksi ja usein miehen näkee tuijottelevan tuomaria anovasti kun vastus hiemankin tekee jotain sääntöjen rajoilla olevaa.. Kova matsaaja, mutta sais siistiä käytöstään ja asennettaan.

Jos ootte trackerilla, niin sieltä löytyy myös Palharesin matsi.

Palhares otti kyllä ihan nätin lopetuksen ja muutama muukin subiyritys oli ihan kaunista katseltavaa. Hävisi kuitenkin ekan erän ihan selvästi eikä muutenkaan esittänyt mielestäni mitään häikäisevää. En oikein osaa päättää, että onko tosta Palharesista terävimpään kärkeen vai ei. Jos Maialle ei olisi matsia sovittuna, niin olisin tilannut matsin Maia-Palhares. Olisko Palharesille seuraavaks Bisping tai Belfort? Molemmat match-upit kiinnostais mua. Tosin Bisping varmaan ainakin haluaa varmaan top-10 kaverin Jorgen jälkeen.

Palharesia uskaltaa kohta pitää MMA-skenen ikävimpänä lukottajana edesottamuksien puolesta. Miehellä on varmasti potentiaalia lukottaa kuka tahansa painoluokkansa ottelija. Lähihistorian tappiot ovat tulleet UFC-uran alussa Hendolla sekä kyseenalaisessa ottelussa Marquardtille.

Siinä missä Jon Jones on raajojen pituuden suhteen friikki, niin Palharesin luontainen ruumiinrakenne on kaikessa mittakaavassa poikkeuksellisen järkälemäinen, taitotasokin lukotuksien suhteen nähtävästi hypen arvoinen. Pystyottelun tason voinee tuolla ruumiinrakenteella kehittää sille tasolle, että mies ei tule tyrmätyksi ja pääsee lähietäisyydelle, ei tuosta pökkelöstä iskijää rakenneta.

Itseäkin hirvittää ajatus, kun kehonrakentajan lihasmassalla voidaan toteuttaa korkeimman mahdollisen tasoa mattokamppailua, välillä jopa keinoja kaihtamatta. En tykännyt Drwal-ottelussa pitkitetystä lukosta ja hanska-episodia Branchin ottelussa tuskin pystyy laittamaan pelkästään kielimuurin piikkiin. Epäurheilijamaisuuden suhteen ollaan siis rajamailla, mutta kaitpa tuolla tasolla on kaikki keinot käytettävä. Odotan kuitenkin miehen tulevia otteluja ja veikkaan, että harva ottelija pitää ajatuksesta otella Toquinhoa vastaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom