UFC 83: Serra vs. St. Pierre 2

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Tai ehkä GSP:n kannattais kokeilla heittää muutama terävä spinning backfist kehiin. Niiden kanssa Serralla on ollut ennenkin suuria ongelmia!! :rolleyes:

Onhan Serralla toki kaikki edellytykset voittoon niin pystyssä kuin matossakin, mut on tuo GSP varmasti yksi hankalimmista lukotettavista jo pelkästään atleettisuutensakin takia.

En nyt jaksaisi vastata näille trolleille....

mutta jos Serralla on vaikeuksia saada jotain Shonie Carteria ja Chris Lyttleä mattoon niin miten vitussa se saa divisioonan parhaan painijan sinne? Älkääkä nyt ruvetko väittämään että nokun GSP vie Serran mattoon. Fakta: GSP ei todellakaan tuu olemaan pitkään siinä guardissa ja jos Pennin rubber guard ei tuottanut vaikeuksia niin en näe mitään mitä Napoleon vois tuoda pöytään.

Sanokaa mitä sanotte, mutta mä väitän ettei Serra tule todellakaan voittamaan GSP:tä matossa. Se ei vaan oo mahdollista. Voidaan sitten eventin jälkeen kattoa kuinka mun väite osui oikeaan.

Pystyssä sillä on mahdollisuus koska kuten sanoin, Serra dominoi edellisen matsin iskujen vaihtoa.

Puhuttaessa Serrasta ja GSP:stä samassa lauseessa tulee väkisinkin mieleen äijien aikasen erilaiset ruumiinrakenteet. Serran kropalla saa aikaan pahoja counttereita mutta mattotyöskentelyssä ruumiinrakenne on GSP:n puolella ja sekin on etu jos taidot ovat kummallakin huippuluokkaa.

mutta jos Serralla on vaikeuksia saada jotain Shonie Carteria ja Chris Lyttleä mattoon niin miten vitussa se saa divisioonan parhaan painijan sinne? Älkääkä nyt ruvetko väittämään että nokun GSP vie Serran mattoon. Fakta: GSP ei todellakaan tuu olemaan pitkään siinä guardissa ja jos Pennin rubber guard ei tuottanut vaikeuksia niin en näe mitään mitä Napoleon vois tuoda pöytään.

Sanokaa mitä sanotte, mutta mä väitän ettei Serra tule todellakaan voittamaan GSP:tä matossa. Se ei vaan oo mahdollista. Voidaan sitten eventin jälkeen kattoa kuinka mun väite osui oikeaan.

Pystyssä sillä on mahdollisuus koska kuten sanoin, Serra dominoi edellisen matsin iskujen vaihtoa.

Sä nyt yrität vastata väitteisiin joita kukaan ei ole esittänyt. Kyllähän GSP on ainakin mun kirjoissa ennakkosuosikki. Ja todennäköisesti sen voiton avaimet on just siinä että se vie Serran mattoon ja lyö siellä älyn ämpäriin. Tosin toivon että Serra voittaa, enkä pidä sitä edes mitenkään älyttömän epätodennäköisenä.

Voi olla hyvin mahdollista että täällä muutkin seuraavat ja ovat seuranneet MMA:ta jo jonkun vuodet, tuskin olet ainoa. Ja mun mielestä täällä on paljon järkeviä vastauksia miksi Serra voisi voittaa GSP:n ja perusteluita jopa päälle. Eiköhän se GSP ole suuremman yleisön silmissä ennakko suosikki, mutta toivon että Serra voittaa ja näyttää että se ei ollut mikään yhden ottelun ilta. Tuntuu että moni aliarvioi Serran lukotus taitoja ja kontrollia. Vaikka se ei ole kertaakaan ketään lukolla lopettanu niin nään todella suuren mahdollisuuden siihen ihan koska tahansa hän ottelee. Kumminki puhutaan ihan mailman luokan graplaajasta.

Serran kunto

Jos itellä olisi mennyt selästä välilevy väärään osoitteeseen joulukuussa, niin en tiedä miten nopeasti olisin valmis vääntämään itseäni tuhannen solmuun matossa ja reenaamaan 100% teholla. Saa nähdä miten vaikuttaa, kurjaa jos matsi ratkeaa siihen että selkä menee Serralla uudestaan tai että ei ole pystynyt harjoittelemaan..

Heh, hyvähän se on tupista "faktoista", joo Serralla oli vaikeuksia saada esim. Lyttle mattoon. Sinulta nyt näyttää puuttuvan ymmärrys tätä lajia kohtaan ihan täysin. Tottakai GSP on suosikki, mutta on käytännössä mahdotonta sanoa mitään varmaa siitä, että mitä tulee tapahtumaan. Serrahan tyrmäsi GSP:n jo kerran.

Jos et tiennyt niin Serra veti pari vuotta sitten tasaisen matsin BJ:tä vastaan ja jos ollaan sama matsi nähty niin BJ ei kyllä ollu mitenkään kusessa GSP:n kanssa, päinvastoin. Täysin turhaa alkaa laskemaan 1+1 edellisten matsien perusteella, se vaan ei ole niin simppeliä.

Katotaan eventin jälkeen kuinka mun väite osu oikeaan lol. Ei tarvi olla mikään ennustaja, jos väittää että GSP vie gnp:llä. Sehän se on todennäköisin vaihtoehto, mutta kun tässä ollaan mietitty muitakin vaihtoehtoja. Tuolla sinun leijumisella ei ole mitään virkaa tässä threadissa, muuta kuin se, että sinä kuvittelet olevasi jokin ihmeen tärkeä tietäjä tässä asiassa.

Mutta ei tuo Serra niin floppi ole minä sitä suurin osa pitää. Kaverilla on kuitekin tosi kovat BJJ ansiot ja hyviä matseja takana UFC:ssä. Carteria vastaan Serra oli selkeästi viemässä decisionia, mutta Shonie kiskaisi jäniksen hatusta ja tyrmäsi Serran ensimmäistä kertaa tämän uran aikana (ei ole muuten tuon jälkeen tyrmätty eikä lukotettu Serraa). Hävinnyt tiukasti tuomariäänin BJ:lle ja Karolle sekä voittanut mm. Yves Edwardsin kun mies oli vielä kirkkainta kärkeä.

Minusta nyt on huvittavaa, että jotku pitää mestaruusmatsia läpihuuto juttuna. Tässä nyt on kyse paljon muustakin kuin vain siitä, että kumpi on parempi ottelija. Kestääkö GSP:n pää, onko Serran selkä kuntoutunu kunnolla jne.

Yhteen vetona voisin todeta, että GSP on selkeä suorikki viemään matsin, mutta mikään ei estä Serraa yllättämästä uudestaan. Serralla jos jollain on riittävät taidot yllättää GSP myös matossa, selältään. Serra tuskin päätyy GSP:n päälle ilman, että pystyssä saa mieheltä jalat alta. Jos et sattunut tietämään niin kyllä Serra on puhtaassa BJJ:ssä GSP:tä vielä edellä.

Voi olla hyvin mahdollista että täällä muutkin seuraavat ja ovat seuranneet MMA:ta jo jonkun vuodet, tuskin olet ainoa. Ja mun mielestä täällä on paljon järkeviä vastauksia miksi Serra voisi voittaa GSP:n ja perusteluita jopa päälle. Eiköhän se GSP ole suuremman yleisön silmissä ennakko suosikki, mutta toivon että Serra voittaa ja näyttää että se ei ollut mikään yhden ottelun ilta. Tuntuu että moni aliarvioi Serran lukotus taitoja ja kontrollia. Vaikka se ei ole kertaakaan ketään lukolla lopettanu niin nään todella suuren mahdollisuuden siihen ihan koska tahansa hän ottelee. Kumminki puhutaan ihan mailman luokan graplaajasta.

Tosi hyvä posti, mutta tuo toteamus kyllä kalskahtaa ikävästi korvaan.

Win Greg Melisi Submission (Armbar)
Win Jeff Telvi Submission (Guillotine Choke)
Win Graham Lewis Submission (Armbar)
Win Kelly Dullanty Submission (Triangle Choke)

Serra on myös ensimmäinen jenkki joka on saanu mustanvyön Renzo Gracien opissa ja on pärjänny hyvin ADCC:ssäkin mm. kuristamalla Takanaro Gomin.

ADCC on ihan eri asia kuin MMA. Sitäpaitsi Gomin matto-osaaminen rajoittuu täysin painiin.

Ja miten niin on mahdotonta sanoa, mitä tulee tapahtumaan? Serra ei voi tehdä GSP:lle mitään matossa eikä mun mielestä ole mitenkään vaikeata todeta tätä. Piste.

Noilla raskailla käsillä on aina mahdollisuus tyrmätä kuten viimeksi nähtiin, mutta uskoisin Rushin shoottaavan aika nopeasti tällä kertaa ja vievän matsin sinne missä on parhaimmillaan.

ADCC on ihan eri asia kuin MMA. Sitäpaitsi Gomin matto-osaaminen rajoittuu täysin painiin.

Mietityttää vaan että mitä hemmettiä Gomi tekee ADCC turnauksessa jos se ei osaa muuta kuin painia? Kai niillä Japanissakin on jonkinlaiset karsinnat tuonne vai olenko nyt käsittänyt jotain pahasti väärin?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Ja miten niin on mahdotonta sanoa, mitä tulee tapahtumaan? Serra ei voi tehdä GSP:lle mitään matossa eikä mun mielestä ole mitenkään vaikeata todeta tätä. Piste.

Noilla raskailla käsillä on aina mahdollisuus tyrmätä kuten viimeksi nähtiin, mutta uskoisin Rushin shoottaavan aika nopeasti tällä kertaa ja vievän matsin sinne missä on parhaimmillaan.

Tuo viimeinen lause nyt kertoo missä mennään. Kun ensin vakuuttelee, että pystyy sanomaan mitä tulee tapahtumaan ja seuraavaksi spekuloi taas "mutta uskoisin". Koitahan kaveri päättää.

Kyllähän tuo GSP varmaan vie, mutta toivotaan että Serra hoitaa niin joudut toteamaan, että mikään ei ole varmaa. Se on ihan eriasia onko jokin asia todennäköinen vai sata varma ja sinä nyt olet vakuuttanut, että GSP vie matossa ja tämä on sata varma. Jos ei vie niin olet sitten virallisesti :david:

Tuo viimeinen lause nyt kertoo missä mennään. Kun ensin vakuuttelee, että pystyy sanomaan mitä tulee tapahtumaan ja seuraavaksi spekuloi taas "mutta uskoisin". Koitahan kaveri päättää.

Mitä tässä nyt pitäisi päättää?

Olen sanonut vain että jos matsi menee mattoon niin GSP vie helposti.

Mitä siitä?

Gomi on puhdas painija, luultavasti joku oranssivyö jujutsussa
Gomi on kevytsarjalainen
GSP on helvetisti isompi kuin Gomi, parempi painija, parempi BJJ
Vapari on edelleenkin vähä eri asia kuin ADCC

On kyllä rasittavaa tommonen ylimielisyys. Varsinkin kun et ole tähän keskusteluun mitään erikoista tuonut. Nuo samat kommentit voi lukea esim. Sherdogilta joka toisesta postista kyseiseen aiheeseen liittyen.

Tosi hyvä posti, mutta tuo toteamus kyllä kalskahtaa ikävästi korvaan.

Win Greg Melisi Submission (Armbar)
Win Jeff Telvi Submission (Guillotine Choke)
Win Graham Lewis Submission (Armbar)
Win Kelly Dullanty Submission (Triangle Choke)

Serra on myös ensimmäinen jenkki joka on saanu mustanvyön Renzo Gracien opissa ja on pärjänny hyvin ADCC:ssäkin mm. kuristamalla Takanaro Gomin.

Joo mun moka Spidey, tarkotus oli nytten puuttua siihen mitä se on tehnyt tai sille tehty viime matseissa kun siitä on niin paljon ollu puhetta tässä threadissa, jäi muutama sananen vaan pois välistä.

Hämmästyttävää ehdottomuutta ottaen huomioon että GSP:llä on vain 2 ottelua hyviä BJJ miehiä vastaan. Toisessa voitti (split decision) ja mikäli muistan oikein niin ei mennyt heittämällä ohi (menikö kertaakaan) väsähtäneen BJ:n guardista. Toisessa tosiaan tuli sitten tyrmätyksi.

Eli matossa GSP on nähty hyvän lukkopainijan kanssa kerran. Ja jos väsynyt BJ pystyi pitämään GSP:n guardissa ja uhkaamaan sitä lukotuksella ajoittain, niin en vaan millään pysty pitään varmana sitä että GSP menee sekunnissa Serran guardista ohi. Mahdollista se toki on.

Meikä laittaa rahaa Serran puolesta likoon vaikka varmaanhan se GSP matsin vie (ihan kipeet kertoimet).

Serra on mielestäni kovempi jätkä kun mitä ihmiset puhuu. Otellut kovia jannuja vastaan ja eipä kukaan miestä ole ikinä täysin dominoinut.
Miehellä on hyvä pysty, hyvät mattotaidot, painavat kädet ja kaveri on todella vahva henkisesti eikä varmasti luovuta.

Ja tosissaan kun ottaa huomioon miten miesten viime kohtaaminen päättyi, niin en ymmärrä miten jotku on sitä mieltä että Serralla ei_ole_mitään_mahdollisuuksia. Serrahan pieksi GSP:tä ympäri kehää ja pisti jalat hyytelöksi ainakin kolme kertaa ennen lopetusta. Luulisi että tuolla olisi jotain henkistäkin vaikutusta, saa nähdä pistääkö GSP homman painiksi seuraavassa kohtaamisessa.

Mikään ei ole niin varma kuin epävarma !
Nimenomaan!

Sehän siinä MMA:ssa on mielenkiintoista (moni muukin asia on), kun koskaan ei tiedä mitä tapahtuu. Voi olla, että GSP tiputtaa Serran ensimmäisellä lyönnillä tai toisinpäin... Sitä ei voi tietää. Hyvää ottelua odotan kuitenkin.

Suositut

Back
Ylös Bottom