UFC 284: Makhachev vs. Volkanovski (Su 12.2.2023 RAC Arena, Perth, Australia)

Kumpi vie?

  • Alexander Volkanovski

    Votes: 12 31,6%
  • Islam Makhachev

    Votes: 26 68,4%

  • Total voters
    38
  • Poll closed .
Jos ois mennyt toisinpäin, ni ois mennyt väärin. Erävoitot oli selkeästi 3-2 Islamin eduksi. Jos muistelet koko ottelua alusta loppuun, ni Volkanovskilla oli ainoastaan se viimeisen erän lopussa oleva hetki, kun sai hyvän osuman sisään ja sitä kautta Islamin selälleen. Muisteleppa kuinka monta kertaa Islam osui hyvillä osumilla koko ottelun aikana ja kuinka monta kertaa oli Volkanovskin selässä tai muuten hallitsevassa positiossa. Islam päätyi myös parempaan positioon jokaisen skrämbläystilanteen päätteeksi. Tuppaa porukalla unohtumaan ottelutapahtumat, kun mieleen jäänyt vain tuo vikan erän pariminuuttinen. Ottelu kuitenkin kesti sen 25 min, jota Islam suurimmaksi osaksi hallitsi niin pystyssä, häkkiä vasten kuin matossa. Vaikka ottelu olikin erittäin tasainen.

Itse veikkaan, että Islam kehittyy tulevina vuosina enemmän kuin Volkanovski ja uusinnassa ottaa vakuuttavamman voiton.

Kyllä Volkin voi nostaa listalle "kaikkien aikojen suurimmat", kuten sanoit. Samaan listaan nousee myös Khabib, Jones, Aldo, Silva, Cormier ja moni muu. Sä taisit aiemmin kuitenki nostaa Volkin goat keskusteluun eli "kaikkien aikojen suurin" ja siihen titteliin ei Volkilla ollut tarpeeksi näyttöjä ennen Islam matsia, eikä myöskään sen jälkeen, vaikka hävisikin tyylikkäästi. Huom. hävisi. Ehkä jollain vakuuttavalla viiden erän dominoinnilla Islamista ja parilla muulla isolla voitolla olisi voinut kolkutella ovea. Mutta voitot Hollowaytä, Ortegaa, Aldoa, Mendesiä ja Zombia vastaan ei vielä riitä nostamaan miestä goatiksi.
En mä väitä, että islam hävisi. Jones on otellut heikkotasoisessa painoluokassa ja osan matseista voittanut siellä nippa nappa kontroversiaalisti. Cormier on vitsi. Hapiippi ja Aldo kovia, niin on se jonesikin, mutta mä oon punninnut mun ylivoimaisilla kamppailu-urheilu näkemyksilläni, että ei aivan riitä Schevchenkon, Fedorin, GSP:n, Volkon vertaisiksi. Aldosta ja Hollowaysta voitot riittää oikein hyvin. ilman Max - volko 3:sta voitaisiin kiistellä, kuka näistä kolmesta on painoluokan ykkönen ikinä. Nyt voi olla muut hiljaa. Anderssonis voitaisiin harkita goat listalle, mutta ei saanut tyrmättyä edes Demian Maiaa joten voidaan unohtaa.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tähän täytyy sen verran sanoa, että luulen Chandlerin tehneen tietoisen valinnan tultuaan UFC:hen että kaikki peliin eikä edes yritetä otella fiksusti, mahdollisimman viihdyttävästi vaan tuli sitten voitto tai häviö koska vuosia ei ole ottelijana paljon jäljellä. Nyt tuo uurastus palkitaan sitten matsilla Conoria vastaan ja ultimate fighter kaudet yms, uran suurin palkkio tulossa. Onhan hänellä toki urallaan ollut niitä sotia Bellatorissa Eddie Alvarezia vastaan. Tämä on siis vain oma teoria enkä varmaksi sano onko asia näin.
Hei. Ei se Chandler osaa otella fiksusti. Kato sen Bellator matseja.
 
Mutta onneks Danakin tajusi jättää Volkon pauna paunasta listauksen ykköseksi, vaikka markkinoi ottelun panoksena olevan p4p 1. Sija. Joten sielläkin tajutaan kuka on todellinen pässi
 
Vaikka Dana vähät välittää siitä mitä maailmalla tapahtuu tai ketä pitäisi milloinkin boikotoida, niin kyllähän tuo Volkanovskin jättäminen ykköspallille on varmaan maineen ja peeärrän puolesta ihan hyvä veto. Ehkä jopa täysin harkittu sellainen.

Sitä ei tiedä tällaisena maailmanaikana että millaisen uutismyllyn siitä voisi saada aikaan, kun keskustelu käy kuumana venäläisten urheilijoiden ulosjättämisestä arvokisoissa, ja samaan aikaan UFC nostaa venäläisen ottelijan "arvostetuimmalle" P4P listalleen ykköseksi. Eikä edes mitään venäjän toimia jotenkin kritisoinutta tai venäjältä lähtenyttä ottelijaa, vaan ihan velivenäläisen.

Kun tuo tarina on pyörittänyt itseään vähän isommaksi alkaa ihan oikeat mediat kysellä haastatteluita, ja siinä vaiheessa kyllä varmasti toimistolla kaikilla on pieni jännäkakka jo valmiina ettei se nyt vaan mene sillä huonolla englannillaan sanomaan jotain minkä voi tulkita tarkoittamaan jotain aivan karseeta. Islam ei nyt ole varsinaisesti loistanut paineen alla haastattelutilanteissa ja sieltä voi ihan helposti tulla sitten joku "of course I support my country in...war, war must stop but... support for my country war... but hope peace".

Siittä sitten vaan rakentamaan kaverille mestarin tarinaa. Piece of Cake.
 
Mutta onneks Danakin tajusi jättää Volkon pauna paunasta listauksen ykköseksi, vaikka markkinoi ottelun panoksena olevan p4p 1. Sija. Joten sielläkin tajutaan kuka on todellinen pässi
Ufc ehti twiitata muistaakseni kolme kertaa, että islam on p4p #1 matsin ja rankingien välissä.

View: https://mobile.twitter.com/ufc/status/1624647401809014784


Dana ei tee rankingeja, ei p4p eikä mitään muutakaan. Itseasiassa niitä ei tee edes ufc, vaan mma media.
 
Dana ei tee rankingeja, ei p4p eikä mitään muutakaan. Itseasiassa niitä ei tee edes ufc, vaan mma media.
Tää nyt on käyty varmaan sata kertaa läpi jo aiemmin. Aiemmin ne ainakin väitetysti teki tuo riippumaton mma-mediapaneeli. Sittemmin tuo paneeli kutistui ja sieltä tuli aika paljon puraisia ääniäkin sisältä että homma on melko turhaa. Yleinen konsensus näissä kaikissa rankingeja käsittelevissä median läpikäynneissä on se, että vaikka ufc on näön vuoksi kertonut muodostavansa rankingit puhtaasti median perusteella, heitä ei missään nimessä todellisuudessa sido tuo median konsensus, vaan UFC voi laittaa loppukädessä nuo rankingit aivan miten se haluaa. Ei UFC anna kontrollia mistään sen liiketoiminnan aspekteista ulkopuolisille toimijoille, ainakaan ellei näitä voida hallita täysin.

Olen koettanut vähän tonkia noita riippumattomia mediapaneeleita mitkä muka rankingit muovaavat, mutta vaikea niistä on löytää oikein mitään tarkempaa tietoa. UFC sulkeutui niiden suhteen aika haipakkaan jo aikaa sitten. Paneeliin kuulunut journalisti Brian Campbell noista ainakin on suht paljon jorissut, mm miksi lähti noista hommista ja minkä realiteettien puitteissa toimittiin. Joka tapauksessa ainakin aivan kiistaton fakta on se, että vaikka joku riippumaton mediapaneeli liittyisikin rankingien tekemiseen, ei UFC ole sidottu millään lailla noihin paneelien tuotoksiin vaan se voi muodostaa aivan toisenlaisia päätöksiä rankien suhteen ilman minkään sortin ongelmaa. Jos vaikkapa taloudellisesti olisi parempi tehdä jotain aivan toisin kuin paneelin ehdotus oli, niin paneelin mielipide pääsee tutustumaan roskakoriin aika lailla välittömästi.
 
Volka kertoi painaneensa kehässä 170 ja veikkasi että Islam olisi ollut jótain 178 (tämä nyt on kaikki arvailua kummankin puolelta mutta en kyllä itse pitänyt miehiä samanpainoisen näköisinä ja kaikki mistä olen lukenut niin ovat veikanneet Islamin olleen 5-10 paunaa painavampi)
Faktaa oli kuitenkin se että Volka painoi punnituksessa 154.5 ja Islamin piti riisua vaatteetkin että pääsi 155 painoon.
No ne alkkarit ei paljoa paina
 
Nyrkkeilypuolelta kaivetaan myös historiasta ottelijoita jotka ovat voittaneet uransa aikana nipun kovia nimiä, ei kukaan nosta erikseen esiin kuinka joku oli jo uransa ehtoopuolella tai joku oli vasta nousemassa primeensä.
Itseasiassa kyllä nostetaan ihan samalla tavalla jos ei jopa enemmänkin, ainakin ne jotka seuraa vuosikausia lajia.
 
Vaikka Dana vähät välittää siitä mitä maailmalla tapahtuu tai ketä pitäisi milloinkin boikotoida, niin kyllähän tuo Volkanovskin jättäminen ykköspallille on varmaan maineen ja peeärrän puolesta ihan hyvä veto. Ehkä jopa täysin harkittu sellainen.

Sitä ei tiedä tällaisena maailmanaikana että millaisen uutismyllyn siitä voisi saada aikaan, kun keskustelu käy kuumana venäläisten urheilijoiden ulosjättämisestä arvokisoissa, ja samaan aikaan UFC nostaa venäläisen ottelijan "arvostetuimmalle" P4P listalleen ykköseksi. Eikä edes mitään venäjän toimia jotenkin kritisoinutta tai venäjältä lähtenyttä ottelijaa, vaan ihan velivenäläisen.

Kun tuo tarina on pyörittänyt itseään vähän isommaksi alkaa ihan oikeat mediat kysellä haastatteluita, ja siinä vaiheessa kyllä varmasti toimistolla kaikilla on pieni jännäkakka jo valmiina ettei se nyt vaan mene sillä huonolla englannillaan sanomaan jotain minkä voi tulkita tarkoittamaan jotain aivan karseeta. Islam ei nyt ole varsinaisesti loistanut paineen alla haastattelutilanteissa ja sieltä voi ihan helposti tulla sitten joku "of course I support my country in...war, war must stop but... support for my country war... but hope peace".

Siittä sitten vaan rakentamaan kaverille mestarin tarinaa. Piece of Cake.
Tuskin noi venäjänmuslimit paljoa tuntee mitään isänmaallistaylpeyttä ortodoksista venäjää kohtaa, siellä kuitenkin menee kirkko ja valtio käsikädessä. Tuskin identifioituvat edes venäläisiksi. En silti usko, että UFC vähätvälittää mitä siellä ruskit huutelee maansa puolesta.

luulenpa, että toivovat Merabillekkin tappiota Yania vastaan, ettei vaan taas pääse georgialainen mikrofonin ääreen vuodattamaan poliittista propagandaa ja russofobiaa. Vois olla huonoksi UFC:n tuleville business intresseille.

tossa Volkon pitämisessä ykkösenä on ihan täysin todennäköisesti kyse vain ja ainoastaan siitä, että saadaan uusinta näin oikeutettua paremmin, kun nähdään ja myydään asiaa, että molemmat voittivat ottelun tahoillaan.
 
Olen nyt katsonut Islam vs. Volk neljä kertaa, joista kolme ilman ääniä ja mainitaan vielä, että olen Volk-fani.

En silti ymmärrä, miten muka monen mielestä Volk voitti? Islamille 3-2 on mielestäni hyvinkin selkeä. Moni sanoo, että tuo oli ryöstö. Mitä helvettiä?!? :D Tasainen matsi, jonka oikea mies voitti.
 
Ufc on näön vuoksi kertonut muodostavansa rankingit puhtaasti median perusteella, heitä ei missään nimessä todellisuudessa sido tuo median konsensus, vaan UFC voi laittaa loppukädessä nuo rankingit aivan miten se haluaa.
Tällä kertaa kuitenkin paneeli päätyi eri suuntaan kuin ufc. Joo tottakai mma media pelaa korttinsa just niinku ufc/dana haluaa tai muuten istutaan kotona katsomassa eventit niinkuin esimerkiksi Helwani.

Dana sanoi ennen eventtiä että tämä trendaa top5 alltime, ehkä jopa top1 alltime myynteihin. Ei ole sanonut mitään eventin jälkeen, joten jäätiin varmaan sinne top5 tasolle. Siltikin, kalju haluaa varmasti revanssin asap jotta kassa kilahtaa.

Kohta tulee uutinen että oliveira-dariush on interim vyöstä jotta islam-volk saadaan kasaan heti. Menee kyllä melkoseksi perseilyksi ja painoluokkien raiskaamiseksi jos näin käy.
 
Olen nyt katsonut Islam vs. Volk neljä kertaa, joista kolme ilman ääniä ja mainitaan vielä, että olen Volk-fani.

En silti ymmärrä, miten muka monen mielestä Volk voitti? Islamille 3-2 on mielestäni hyvinkin selkeä. Moni sanoo, että tuo oli ryöstö. Mitä helvettiä?!? :D Tasainen matsi, jonka oikea mies voitti.
Sama täällä olen katsonut matsin kolmeen kertaan. Itse sanon jopa 4-1 islamille, mutta hyväksyn 3-2. Uusintaottelussa tullaan näkemään, että islamin voitto on/oli itse asiassa aika selkeä. Yleisön ja kommentsattorien reaktiot vaan vääristävät mielikuvaa.

Sekä tokassa että kolmannessa erässä islam saa selvästi kovemmat iskut perille, volk taas ei kolmannessa saa juuri mitään kunnollista muuta kuin alapotkut etujalkaan. Islamilla on systemaattisesti se tyyli, että häkkiä vasten ahdistettuna sukeltaa jalkoihin. Se sitten iskujen vaihdossa näyttää siltä, että volk sai aikaan knock downin. Joten siinä mielessä on ihan ymmärrettävää, jos yleisö tai tuomarit laittavat jomman kumman erän volkille. Islam saa syyttää siitä ottelutyyliään.

Hidastuksesta (ja kun yleisön ja kommentaattorien reaktiot unohtaa) kuitenkin näkee ettei volk saa knock downia muuta kuin viimeisessä erässä.

Sinänsä kyllä olen todella yllättynyt, että volk kesti täydet 5 erää ja lopussa vielä oli huomattavasti paremmissa voimissa kuin islam. Olin aivan varma, että tasoero painissa on vaan liian suuri. Ei ollut. Uskomattoman kova jätkä. Uusintaottelussa volkanovskin kannattaa heti alusta alkaen laittaa kaasu täysille ja yrittää väsyttää makhachev.
 
Sama täällä olen katsonut matsin kolmeen kertaan. Itse sanon jopa 4-1 islamille, mutta hyväksyn 3-2. Uusintaottelussa tullaan näkemään, että islamin voitto on/oli itse asiassa aika selkeä. Yleisön ja kommentsattorien reaktiot vaan vääristävät mielikuvaa.

Sekä tokassa että kolmannessa erässä islam saa selvästi kovemmat iskut perille, volk taas ei kolmannessa saa juuri mitään kunnollista muuta kuin alapotkut etujalkaan. Islamilla on systemaattisesti se tyyli, että häkkiä vasten ahdistettuna sukeltaa jalkoihin. Se sitten iskujen vaihdossa näyttää siltä, että volk sai aikaan knock downin. Joten siinä mielessä on ihan ymmärrettävää, jos yleisö tai tuomarit laittavat jomman kumman erän volkille. Islam saa syyttää siitä ottelutyyliään.

Hidastuksesta (ja kun yleisön ja kommentaattorien reaktiot unohtaa) kuitenkin näkee ettei volk saa knock downia muuta kuin viimeisessä erässä.

Sinänsä kyllä olen todella yllättynyt, että volk kesti täydet 5 erää ja lopussa vielä oli huomattavasti paremmissa voimissa kuin islam. Olin aivan varma, että tasoero painissa on vaan liian suuri. Ei ollut. Uskomattoman kova jätkä. Uusintaottelussa volkanovskin kannattaa heti alusta alkaen laittaa kaasu täysille ja yrittää väsyttää makhachev.
Täähän oli Islamin eka 5-eräinen. Hyvin veti näin kovalla intensiteetillä. Luulisi, että cardioon aletaan panostaa nyt entistä kovempaa. Samaa mieltä siitä, että uusinnan Islam voittaa todennäköisesti vielä selvemmin.
 
Myönsikö Ali vahingossa rikkeen?

Saa nähdä miten tässä käy. Omaan silmään muutenkin vaaralliset painonpudotukset missä vedetään urheilija ihan kuivaksi niin kuulostaa hölmöltä, toki en näistä niin tiedä suuntaan ja toiseen. Jos näistä eroon haluttaisiin niin varmaan samalla kun annetaan doping näytteitä niin samalla mitataan ottelijan luonnollinen paino aina, ja sen mukaan annettaisiin joku skaala että alemmas ei saa pudottaa tai vastaavaa. Näistä kun tuntuu olevan aina vähän väliä vääntöä ja on noita otteluita mitkä ei myös toteutu jos vaaka näyttää punnituksessa liikaa
 
Jep, Islam voittaa uusinnan helposti. Onhan tämä historiassa nähty lukuisia kertoja, että kun altavastaaja on LÄHES voittanut ylivoimaisena pidetyn suosikin, niin uusinnassa tuo suosikki on vienyt ottelun selvästi:

Silva vs. Sonnen
Jones vs. Gusse
Griffin vs. Bonnar
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom