UFC 282: Błachowicz vs. Ankalaev (La 10.12.2022 T-Mobile Arena, Las Vegas)

Repesin nauramaan kun mainin tasuri julistettiin, saatiin divarin tilanne vielä enemmän sekaisin, Texeira repi varmasti pelihousunsa samantien. Ja saatana että ärsytti että Rogan meni heti tivaamaan Janilta, että hävisitkö mielestäsi, hä? Hä?
Tivasihan Rogan Paddyltakin että oliko tasainen ja Paddy vaan siihen pokkana että ei ollut tasainen, hän voitti 2 vikaa erää 😆
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Olin todella epäileväinen siitä onko Paddylla rahkeita otella divarinsa parempaa puoliskoa vastaan voitokkaasti, ja ylipäätään olen kummastellut että miksi minun pitäisi olla todella kiinnostunut Paddysta, mutta en enää epäile tai kummastele. UFC:lla on käsissään todellinen talentti ja hiomaton 24 karaatin timanttikimpale enkä voisi olla enempää innoissani siitä että Paddy on suosittu.

Paddy puhui kaikkea hassua ennen ottelua, sitten otteli ja voitti ja Paddylla on kaiken päälle tosi paljon hypeä. Hypejuna on nimittäin lähtenyt asemalta ja ostin ensimmäisen luokan lipun tsuu tsuu. Ottelu oli näytöstyylinen esitys ja kun Paddy puhui vielä hauskalla aksentilla Roganille meinasin pissata housuuni. Oikeastaan olin jo siinä vaiheessa olin aivan myyty kun yleisö huusi kovaa ennen ottelua Paddy, Paddy, Paddy enkä voinut muuta kuin buuata kovaan ääneen Jared Gkakkapääordonille. Ottelusta ei jäänyt paljoa muuta kerrottavaa kuin että Paddy otteli ja minä olin haltioissani kun tuomari nosti Paddyn käden. Jotkut sanoivat että Paddy ei olisi ehkä voittanut, mutta olen itse sitä mieltä että Paddy voitti vaikka häviäisikin koska hänellä on melkein miljoona tilaajaa youtube-kanavalla.

En malttaisi oikein edes odottaa että pääsen näkemään että paljonko UFC maksaa Paddylle rahaa ja onko Paddy siihen tyytyväinen, koska viimeistään nyt ei kannata itseään myydä liian halvalla. Varmaan pressissäkin Paddy heitti jotain aivan uskomatonta hetulaa mutta en uskaltanut tsekata koska pelkään etten enää välitä kenestäkään toisesta ottelijasta sen jälkeen.

Summa summarum: Vähintään FOTN ja yksi ehdokas vuoden parhaaksi otteluksi, enkä usko että paljon soraääniä kuullaan jos sanon että Paddy on hyvin lyhyellä (1) listalla ehdokkaana vuoden ottelijaksi. Perusteluna 3 selkeää voittoa huippunimistä ja 2,4 miljoonaa instagram-seuraajaa. Paddyssa näen hyvin paljon samaa kuin Conorissa, molemmat ovat nimittäin todella suosittuja. Toivottavasti Paddy saa vähintään jonkun top-10 vastustajan seuraavaksi, paitsi jos ei saa tarpeeksi rahaa niin en halua nähdä sitä koska haluan nähdä että Paddy saa rahaa... katkerilta "asiantuntija" toimittajilta - LOL.
Tsiisus, kuvitteletko oikeasti, että Liverpoolin mies olisi muka samaa kuin Conorissa, Tässä miehessä on balls of steel kuten Sami Salolla!!
 
Paddyn suosio on ollut harvinaisen nopeaa ja varmasti löytyy faneja jotka seuraavat kaveria vain olemuksen ja muun kuin ottelemisenkin takia. Ennen ufc debyyttiä Paddyn Instagram tilillä oli 28 000 seuraajaa ja tällä hetkellä 2,4miljoonaa. Youtube kanavalla 787 000 tilaajaa.
Tämän hetken taso ottelijana ei riitä ranking listalle, mutta ufc:lle usein paljon tärkeämpi viihdearvo sen sijaan riittää mennen tullen. Eli Paddy on hyvää bisnestä ufc:lle, ainakin toistaiseksi.

Botti-armeija liikkeelle ja syntyy käsitys supertähdestä. Tässä lajissa suosiota toki löytyykin mutta pieniä on silakat joulukaloiksi.
 
Blahoa kovasti kehutaan herrasmieheksi. Mut mä kyl otin tän sen "give him his belt" -huudon enemmän semmosena kritiikkinsä ja kuittina Roganille siinä kesken Magomedin haastiksen. Plus kehtas huudella Rakic matsin jälkeen polakkilyllerö titteliä, kun texeiralle sen hävisi niin selvästi. Ite kyllä pidän Blahosta. Mutta ei sitä sinne tittelin enää ikinä pliis. Tämä matsi vain osoitti paistetunmuikun surkeuden ja tämän painoluokan heikon tason pois lukien Rakic ja Proha.
 
Minkä ihmeen takia nämä potkimisen seurauksena syntyneet jalkavammat lasketaan jonnekin paskan säkän ja jumalaisen väliintulon välimaastoon? Hämmästyttää kyllä etenkin tämän matsin jälkeen että Blacholle ei anneta ansiota Rakic-voitosta. Blachon alapotkut ovat hyviä, mutta alapotkujen blokkaamisessa Jan on aivan UFC:n terävintä kärkeä ja se on aivan ottelijoiden omaa hölmöyttä lähteä niiden kanssa kikkailemaan Jania vastaan. En yhtään ymmärrä miksi tässä on jotain kiistanalaista, eihän esim vähän jälkijunassa tulevia aivotällejäkään sanota miksikään sattumanvaraisiksi loukkaantumisiksi vaan teknisiksi tyrmäyksiksi.

--------------

Käytän tässä saman hengenvedon Darren Tillin kummastelemiseen. Moni on oikeasti sanonut että tämä oli ihan hyvä matsi Tilliltä tai vähintäänkin että Tillin toinen erä oli hyvä. Miten helvetissä tästä(kään) matsista voi jäädä jollekin sellainen ajatus että Till olisi esiintynyt jotenkin edukseen? Till oli aivan käsittämättömän avuton koko ensimmäisen erän ajan, toisen erän teknisesti ottaen varmaan voitti mutta olisihan tuossa nyt pitänyt pystyä paljon parempaan. Du Plessis oli selvästi aivan uupunut ja Tillillä oli paraatipaikka varastaa matsi tyrmäämällä puuskuttava pretoriaani, mutta sen sijaan paras mihin Till pystyi oli napsia erästä pisteet ja antaa Du Plessisin lepäillä kolmatta erää varten. Kolmannessa erässä viimeistään aloin ihmetellä että mitä ihmettä Till on oikein Khamzatin kanssa puuhaillut ja miltä se on näyttänyt, koska nyt näytti siltä ettei Du Plessis voinut epäonnistua alasvienneissä. Jotain vammaahan Till valitteli taas matsin jälkeen, mutta eihän tuo ensimmäisessä erässäkään näyttänyt sujuvan. Näytti suoraan sanottuna siltä kuin Till ei olisi koskaan edes paininut, niin vaivattomasti Du Plessis näissä tilanteissa hommaa vei. Jos joku vastustaja oli tyylillisesti etukäteen katsottuna Tillille suosiollinen, niin Du Plessisin piti olla juuri sitä. Kykyjensä ja meriittiensä puolesta Till ei pitäisi enää millään järjellä kuulua rankingeihin.

Kun katsoo taaksepäin niin vähän kriittisemmällä silmällä niin voidaan minusta sanoa, että edellinen kerta kun Till voitti vakuuttavasti jonkun oli vastassa Donald Cerrone vuonna 2017. Sen jälkeen Till voitti niukin naukin Thompsonin, missaten samalla painon aika pahasti, ja luulen että tuossakin Thompson kunnioitti Tilliä liikaa. Jos Till ja Thompson ottaisivat uusinnan, löisin rahat aivan satavarmasti Thompsonille. Gastelum-matsi oli niin kauheaa katsottavaa että varmaan jopa Till ei sitä jaksa kovin ylpeydellä muistella. Darren on niitä harvoja ottelijoita jotka jostain ihmeen syystä onnistuvat häviämään ylöspäin jatkuvalla syötöllä, some-seuraajat varmaan auttavat tässäkin aika paljon.

Till näyttää fyysisesti myös siltä että raamit eivät ole juurikaan kasvaneet MW-mittoihin, joka surkeiden painiesitysten päälle pistää miettimään, että kuinka kovaa ja vakavasti Till oikein kehittää itseään. Sekoiluun ja dokailuun ainakin näyttäisi riittävän aikaa siitä päätellen miten usein Till päätyy ongelmiin lain kanssa vähän joka puolella maailmaa, eikä jatkuvat haaverit varmaan asiaa myöskään helpota. Lempinimi "Gorilla" alkaa myös olla enemmän ironisen kuuloinen. Till tuntuu pärjäävän lähinnä silloin kun pystyy fyysisesti olemaan ottelijoista suurempi ja vahvempi. Silloin kun Tillillä oli meno ja momentum päällä 5 vuotta takaperin, hänhän itsekin monesti selitti haastatteluissa että on divariinsa aivan hirveän kokoinen ja että ottelupaino olisi about luokkaa LHW, mutta nyt kun vastustajatkin ovat järjestään myös samalla viivalla niin Tillin pelistä putoaa hämmentävän pahasti pohja pois.

Till vissiin haastiksessa sanoi että ei saa itsestään irti mitään otteluissa vaikka treeneissä menee niin helkkarin hyvin. Näitä ottelijoitahan on nähty useitakin jotka treenisaleissa olivat kuulemma ihan älyttömän hyviä, mutta matsit menivät penkin alle jostain ihmeen syystä kerta toisensa jälkeen. Tillin tapauksessa olisi mielenkiintoista kyllä nähdä miten ne treenit sitten oikein ovat menneet, koska eihän tässä matsissa nyt hyvin toiminut oikein mikään eikä ollut edes lähellä.

Kauhean mairittelevasti en pysty Tillin tähänastista UFC-uraa enää arvioimaan. Till sai aika nopean kaistan WW:n tittelimatsiin ja ratsastaa enemmän tai vähemmän yhä tuolla epäonnistuneella yrityksellä. 185 paunaisissa nyt viimeisin tittelimatsi varmaan osoitti että divarissa voi ilman ihmeempiä painitaitoja päästä hyvinkin pitkälle, kunhan vaan alasvientipuolustus on kuosissa. Mikään tähän asti nähty ei anna mitään syytä olettaa että Till olisi kehittymässä edes lähellekään riittävää tasoa. Veikkaan että Tillillä on korkeintaan pari matsia jäljellä UFC:ssa, mikäli nyt enää palaa lainkaan häkkiin kun miettii miten paljon kaveri on kärsinyt loukkaantumisistakin.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom