UFC 279: Chimaev vs. Diaz (La 10.9.2022 T-Mobile Arena, Las Vegas)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kyllä se ihan mielellään tuli kokonaan katottua, enempi sellaisena näytösluontosena showna mutta nekin kelpaa oikein hyvin. UFCssä siis, ei esim. nyrkkeilyssä.

Khamzat on kyllä kova suorittaja, ei vaan pysty muuten fanittamaan kaveria, ehkä parempi kattoa vaan ottelut ja muut mölinät mutella. Toisaalta en tiedä oliko Holland mitenkään hyvä ottelupari tuohon. Nyt laittaisi jonkun kuka oikeasti osaa painia niin Khamzatia vastaan kuten Usman. Colby vs Edwards ja siintä Colbylle vyö ja sitten vastaan asettuu Khamzat tai Usman niin voisi saada ihan hyvän setin aikaiseksi. Tosta saisi joko hyvän trilogian millä Usman voisi ottaa vyön takaisin tai sitten Khamzat vs Colby voisi monella tapaa heti pressistä lähtien olla melkoista viihdettä.

Diazilla varmaan aika oikeaan aikaan päättyy soppari nyt, toki toivoisin että tulevaisuudessa mieluusti vaikka vuoden sisään ottaisi sen ottelun Conoria vastaan, tuolla nyt tosin ei olisi muutakun viihdearvoa.
Fergusonin taru on varmaan aika lailla ohi, ei ainakaan omaan silmään ole enää kuin nimi samaa mitä ennen.

Jätin tarkoituksella kaikki Tsimaevin haastiksen yms välistä. Mutta ilmeisesti olisi ollut katselemisen arvoinen, kun Rogan oli ilmeisesti esittänyt niitä epämiellyttäviä kysymyksiä ja katsomosta buuattu tuo paistettu muikku ulos.
Luin ekaks, että "paistettu mulkku" ja mietin, että harvinaisen osuva kuvaus rotasta. :oujee:

Olenko mä ainoa, jonka mielestä Diaz-Ferguson oli kamalaa katsottavaa?
Tonyn pitäisi nyt ihan ehdottomasti jäädä eläkkeelle. Ei enää yhtäkään ottelua, jos minulta kysyt.

Ja komppaan sitä mitä yllä ansiokkaasti todetaankin: Khamzat tietenkin yrittää tehdä conoreita huutelemalla ja ärsyttämällä kaikkia. Selvästi toimii, koska kyllä tommonen hullu ääri-islamisti kadyroviitti herättää pelonsekaista inhoa kenessä tahansa länkkärissä. Ne tappamiset voisi jättää retoriikastaan pois mutta muuten on oikein ansiokasta touhua häneltä.

Toi I kill everybody ja allahu akbar ei liittynyt mitenkään toisiinsa. Heitti lopussa terveiset omalla kielellä ja kiitti tuesta. Loppuun sanoi vaan inshalla ja allahu akbar. Noita heitellään ilman mitään sen enempää tarkoittamatta. Kuuluu osana kulttuurin kielikuvaa ja puhetyyliä. Pointti tällä mun viestillä oli vaan korjata toi sun väärä tulkinta. Samaa mieltä Khamzatista muuten eli aika vaikea on tän viikonlopun jälkeen enää miehen persoonasta tykätä. Ottelijana toki täysi monsteri. Ilman glove touch shoottia olisi silti voittanut ton matsin..

Tämä on kyllä uskomatonta selittelyä. Kyllä Chimaev täsmälleen tietää mitä sanoo.

No jaa, minusta kaveri vetää vain samanlaista roolia mitä Conor, että mediaan huudellaan fuck you, kill you all, i beat everybody ja näytöt vakuuttaa kehässä. Siviilissä sitten olet rauhallinen kaveri joka kanssa vois vetää vaikka kuppia. Just tommosella "kusipää" asenteella saa sitä famea ja PPV tulot nousee -> ottelijan tulot nousee myös.

No ehkä sen verran erotuksella että kyllä Conorilla vähän sekosi pakka kun siviilissä löi pappoja ja heittelee tikkaita bussiin.

Sitten kaverit, Jones tms jotka huumeilla sekoilee, silloin tietää henkilö ei vedä enää roolia kun siviilissä sattuu ja tapahtuu.

Joo mitä nyt vaan Chimaev koetti aloittaa kolme joukkotappelua fightweekillä (Costa, Holland, Diaz) (y)

Joo mitä nyt vaan Chimaev koetti aloittaa kolme joukkotappelua fightweekillä (Costa, Holland, Diaz) (y)
Ehkä nyt aivan kaikkea tapahtunutta ei tarvitse Chimaevin niskaan kaataa. Costa on pyörinyt kuulemma Performance Institutella, venueiden bäkkäreillä sekä ottelijoiden hotelleilla ilman mitään järkevää syytä jo pitkälle toista viikkoa ennen matsia, tarkoituksenaan lähinnä vaan olla härkkimässä porukkaa. Khamzat varmasti on provonnut kaikenlaista tässä, mutta Costa osaa kyllä tuon spedeilyn jalon taidon myös ihan mainiosti.

Mä luulen että tuossa Costan touhussa on myös vielä vähemmän pilkettä silmäkulmassa kuin edes Chimaevilla. Costasta on ainakin meikäläiselle tullut varmaan pahemmat narsisti-vibat kuin mitä olen saanu kenestäkään muusta ottelijasta, enkä heittele tuota sanaa ympäriinsä ihan heppoisesti.

Silloin jos jotain aivan totaalisen " :david: :david: :david: " tapahtuu ja Costa liittyy asiaan jotenkin, niin en kovin helpolla usko etteikö homma olisi vähintään 50% Costan aiheuttamaa tai tämän syytä jollain lailla.

Kirjotin eka viestiä miten Chimaev on ainut jonka kanssa Costa tappelee, mutta sitten näin tämän videon ja tuli yläaste mieleen ja raivo nousi. Varmasti menee Chimaevilla tunteisiin ja hän hyökkää Costan kimppuun seuraavan kerran kun näkee kerran Costa tuolleen törkeesti kohtelee toisen lippistä. 🙁

Ehkä nyt aivan kaikkea tapahtunutta ei tarvitse Chimaevin niskaan kaataa. Costa on pyörinyt kuulemma Performance Institutella, venueiden bäkkäreillä sekä ottelijoiden hotelleilla ilman mitään järkevää syytä jo pitkälle toista viikkoa ennen matsia, tarkoituksenaan lähinnä vaan olla härkkimässä porukkaa. Khamzat varmasti on provonnut kaikenlaista tässä, mutta Costa osaa kyllä tuon spedeilyn jalon taidon myös ihan mainiosti.

Mä luulen että tuossa Costan touhussa on myös vielä vähemmän pilkettä silmäkulmassa kuin edes Chimaevilla. Costasta on ainakin meikäläiselle tullut varmaan pahemmat narsisti-vibat kuin mitä olen saanu kenestäkään muusta ottelijasta, enkä heittele tuota sanaa ympäriinsä ihan heppoisesti.

Silloin jos jotain aivan totaalisen " :david: :david: :david: " tapahtuu ja Costa liittyy asiaan jotenkin, niin en kovin helpolla usko etteikö homma olisi vähintään 50% Costan aiheuttamaa tai tämän syytä jollain lailla.
Costahan on puhdas trolli. 😄 Oli tosiaan aiemmin melko vastenmielisen ja omahyväisen douchebagin oloinen, en tiedä johtuiko huonosta kielitaidosta vai mistä. Etenkin Izzy-matsista Vettori-matsiin oli varmaan inhokkipersoona koko UFC:stä.

Mutta nyt kun viime aikoina seurannut miehen somekäyttäytymistä, etenkin tämän Chimaev-"beefin" ympärillä, niin ihan pelkkää rölläämistähän se touhu on. Virnuillen härkkii joka suuntaan ja nimenomaan pilke silmäkulmassa, ainakin mitä minulle noista keisseistä on välittynyt. Ihan tarkoituksellakin ottanut tuollaisen totaalispeden roolin, mutta ei nyt kuitenkaan mitään tappojuttuja huutele kurkku suorana tai riehu bäkkäreillä. Kunhan tökkii ja kokeilee, että missä kalikka kalahtaa.

Costahan on puhdas trolli. 😄 Oli tosiaan aiemmin melko vastenmielisen ja omahyväisen douchebagin oloinen, en tiedä johtuiko huonosta kielitaidosta vai mistä. Etenkin Izzy-matsista Vettori-matsiin oli varmaan inhokkipersoona koko UFC:stä.

Mutta nyt kun viime aikoina seurannut miehen somekäyttäytymistä, etenkin tämän Chimaev-"beefin" ympärillä, niin ihan pelkkää rölläämistähän se touhu on. Virnuillen härkkii joka suuntaan ja nimenomaan pilke silmäkulmassa, ainakin mitä minulle noista keisseistä on välittynyt. Ihan tarkoituksellakin ottanut tuollaisen totaalispeden roolin, mutta ei nyt kuitenkaan mitään tappojuttuja huutele kurkku suorana tai riehu bäkkäreillä. Kunhan tökkii ja kokeilee, että missä kalikka kalahtaa.
Niin vähän niinkuin esim tökki sitä hoitajaa joka ei suostunut koronapassia Costalle tekemään ihan vaan sillä että Costa sitä uhkailemalla vaati? Tietty Costan touhut näyttää varmaan ihan symppiseltä kun niitä seuraa Costan omista keekoiluvideoista.

Niin vähän niinkuin esim tökki sitä hoitajaa joka ei suostunut koronapassia Costalle tekemään ihan vaan sillä että Costa sitä uhkailemalla vaati? Tietty Costan touhut näyttää varmaan ihan symppiseltä kun niitä seuraa Costan omista keekoiluvideoista.
Jaa, tuollainen on mennytkin itseltä ohi. Varmaan se Costakin sitten pöljäilee, mutta imo sentään suurimmilta osin lystikkäämmällä tavalla kuin Chimaev. Khamzat ei kyllä itsestään onnistu sympaattista kuvaa luomaan edes niillä omilla videoillaan. 😉

Myönnettäköön, että antipatioihini Khamzatia kohtaan vaikuttaa aika isosti tuo terroristien ja murhaajien kanssa veljeily. Tosin, Conoria pidän ihan yhtä kovassa arvossa.

Saman kategorian kavereista Colbystä taas jostain syystä tykkään. Ehkä siksikin, että hänestä näkee roolin läpi aika selkeästi, että siellä takana on kuitenkin ihan hyvä jätkä. Ehkä myös se minä vs. maailma saa jotenkin symppaamaan.

En minäkään Khamzatissa pidä tuosta seurasta missä liikkuu, enkä monesta muustakaan asiasta, mutta vaikea tässä minusta määräänsä enempää on ottelijoita alkaa moittia siitä jos koettavat saada huomiota kaiken maailman idiotismilla, kun selvästi UFC:n ympyröissä idiotismista on lähinnä palkittu jos sillä saa lisää huomiota ja mahdollisia katsojia. Ottelijoiden liksa on pääasiassa aika pieni ja kyse on omasta toimeentulosta ja tulevaisuudesta, väistämättähän tämä touhu menee välillä ihan tolkuttomaksi kun kyseessä on kuitenkin nyrkkitappelulla elantonsa saavat ihmiset joiden harkintakyky ei turhan usein päätä huimaa.

Khamzatista kyllä yhä uskon että tuossa on showta mukana roppakaupalla ihan silläkin, että eihän tuollainen "I kill everybody"-kiekuja voisi olla ihmisenä mitenkään edes niin funktionaalinen että voisi olla edes työelämässä, saatikka ammattiurheilun huipulla. Conorkin on aiheuttanut sen verran paljon oikeita haavereita ja vaaran paikkoja sivullisillekin omalla täysin edesvastuuttomalla toiminnallaan, että en kyllä usko mitenkään etteikö Khamzat saisi aika ronskia "islam&ähläm-lisää" vihaamisen suhteen, kun katsoo miten koomisiin mittasuhteisiin tämäkin on mennyt näin lyhyessä ajassa. Mutta sitähän tuo haluaakin selvästi, eli kyseessä on win-win tilanne ottelijalle sekä yleisölle, keep up the good work! Ei Tony Halmekaan yrittänyt saada kaikkia ihmisiä tulemaan paikalle katsomaan kun tämä voittaa.

Khamzatista kyllä yhä uskon että tuossa on showta mukana roppakaupalla ihan silläkin, että eihän tuollainen "I kill everybody"-kiekuja voisi olla ihmisenä mitenkään edes niin funktionaalinen että voisi olla edes työelämässä, saatikka ammattiurheilun huipulla. Conorkin on aiheuttanut sen verran paljon oikeita haavereita ja vaaran paikkoja sivullisillekin omalla täysin edesvastuuttomalla toiminnallaan, että en kyllä usko mitenkään etteikö Khamzat saisi aika ronskia "islam&ähläm-lisää" vihaamisen suhteen, kun katsoo miten koomisiin mittasuhteisiin tämäkin on mennyt näin lyhyessä ajassa. Mutta sitähän tuo haluaakin selvästi, eli kyseessä on win-win tilanne ottelijalle sekä yleisölle, keep up the good work! Ei Tony Halmekaan yrittänyt saada kaikkia ihmisiä tulemaan paikalle katsomaan kun tämä voittaa.
Olen hiukan eri mieltä. En välttämättä siitä, että touhussa on show'ta mukana, mutta siitä, että Khamzat erityisesti hakisi mahdollisimman voimakkaita tunnereaktioita faneilta ja kyseessä olisi pelkkä tietoinen konnan roolin ottaminen a'la Colby.

Iso osa Khamzatin viehätystä UFC-uransa alussa oli itsevarma uhoaminen ja show huomattavasti pienemmässä mittakaavassa, " fight anybody, smash them all". Kaveri tuli, puhui ja teki. Miltä minun silmääni näyttää, niin suosion kasvaessa tässä nyt on tullut sellainen too much too soon -efekti. Hurmioidutaan suosiosta, lyödään aina vain lisää kierroksia koneeseen tajuamatta, että se hyvän maun raja meni jo aikaa sitten. Aletaan ajattelemaan, että pystyy (ja kannattaa) tehdä ihan mitä tahansa, kaikki on kotiinpäin ja Dana taputtaa käsiään. Aletaan olemaan omassa mielessään jo puolijumalia, jonka seurauksena rooli ja ns. oikea minä alkaa pikku hiljaa sekoittumaan. Ihan kuten Conorille kävi, ja sen tarinan lopunhan kaikki jo tietävät. En sano, että koko tarina on jo tapahtunut, mutta minusta Khamzat on ihan samalla tiellä. Onneksi ei sentään päihteitä käytä kunnon muslimin tapaan, ainakaan tiettävästi.

Toki tämä vain oma näkemykseni, totuuttahan ei varmaan tiedä kuin Chimaev ja hänen lähipiirinsä.

Olen hiukan eri mieltä. En välttämättä siitä, että touhussa on show'ta mukana, mutta siitä, että Khamzat erityisesti hakisi mahdollisimman voimakkaita tunnereaktioita faneilta ja kyseessä olisi pelkkä tietoinen konnan roolin ottaminen a'la Colby.
Minä en ole missään vaiheessa väittänyt että Khamzatin touhussa olisi kyse pelkästään roolin vetämisestä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom