UFC 246: McGregor vs. Cowboy (La 18.1.2020 Paradise / Las Vegas, United States)

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

UFC 246: McGregor vs. Cowboy, la 18.1.2020. Kumpi voittaa?

• Total voters
    76
  • Poll closed .
Kahdessa painoluokassa mestaruuden on voittanut 7 ihmistä koko UFC:n historiassa. Minkään painoluokan mestariksi ei varmaan päädy edes prosentti UFC-ottelijoista ja UFC:ssa pääsee ottelemaan ehkä prosentti kaikista ammattilaisvapaaottelijoista. Kukaan suomalainen ei ole päässyt edes painoluokkansa 15 parhaan joukkoon koskaan.

Joten eihän se tuplamestaruus automaattisesti ole kova saavutus. Valoja päälle nyt oikeesti.

Joskus käy mielessä, että olis mukava kirjoitella mietteitä otteluista. Sitten lukee näitä threadeja ja muistaa miksei jaksa kovinkan usein enää kirjoittaa palstalle.

Cowboy vs. Conor on otteluna mielenkiintoinen ja sen voi purkaa monella eri tavalla osiksi. Mä veikkaan, että conorin gameplan:ssa haetaan erilaisilla potkuilla osumaa cowboyn keskivartaloon. Leukahan cowboy:lla on ihan hyvä, mutta keskivartalosta löytyy akilleen kantapää. Cowboy halunnee viedä matsin myöhempiin eriin ja käyttää kardiota ja ehkä bjj:ta/painia voiton hakemiseen.

Jos on varaa halveksia toisen saavutuksia, niin kai se lähtökohta on se, että itsellä löytyy jotain kovempia meriittejä? Isä opetti minulle jo lapsena, että pitäisi pystyä itse parempaan, jos haluaa jotain mollata.
Kävis melko tylsäksi lajin seuraus kun ei tyyliin kukaan muu saisi sillon arvostella vapaaottelijaa kun toinen häntä parempi vapaaottelija. Jääkiekko mikä on meille suomalaisille tuttu laji niin ainoostaan ne stanley cup mestarit olisivat oikeutettuja arvostelemaan että menipä toi peli nyt huonosti ja päästipä Suomen maalivahti helpon vedon.

Nyt taisi käydä niin ettei toinen ymmärtänyt toista...

Jos on varaa halveksia toisen saavutuksia, niin kai se lähtökohta on se, että itsellä löytyy jotain kovempia meriittejä? Isä opetti minulle jo lapsena, että pitäisi pystyä itse parempaan, jos haluaa jotain mollata.

Isäsi opetti ihan kelpoa tapakulttuuria, mutta sorrut kuitenkin yhteen ehkä käytetyimmistä argumentointivirheistä. Tietänet itsekin, mutta linkkaan nyt varmuudeksi.

Toki täällä arvostellaan aika kovasanaisesti Conoria, mut eiköhän se punainen lanka oo, että osa niistä mahdollisuuksista, jotka osana muuta ottelumenestystä tekevät hänestä yhden poikkeuksellisimmista ottelijoista, on ikään kuin annettu hänelle liiketoiminnan vuoksi. Ohitti aika monta jonossa, koska hänen otteluitaan halutaan katsoa, jolloin kyse ei ole puhtaasti urheilullisesta meriitistä.

edit: @Spidey mun mielestä noita sen juttuja on vaikee tulkita, ku välillä tulee ihan timanttista otteluanalyysia ja johdonmukaisia ajatuksia ties mistä aiheesta, mut sit kuitenki tällasta ripulia, joka tosiaan vaikuttaa trollaamiselta. :D

Ei pitäis varmaan osallistua, mutta....

tuplamestaruus on melko poikkeuksellista, Conor voitti vielä melko vaivattomasti kummatkin mestarit

Sitten voi asiaa tarkastella toisesta kulmasta:
Conorilla on isoja voittoja.......5? ja höyhensarjan jälkeen ottelut on 2-2. Tämä on myös hienoa, mutta ei enää poikkeuksellista.

Conorilla on teknisestä näkökulmasta ihan eliittitason lyöminen ja suojaus. Kunto on kohtalainen ja bjj välttävä tuolla tasolla.
Asian voi ilmaista myös noin ja mielestäni tuossa ei ole mitään radikaalia.

Mieluusti miehen matseja vielä katselisin.
Jos Conor meinaa jatkaa uraansa, niin tällä tahdilla kolmevitoset on nopeasti edessä. Tarvitsisi alkaa tapahtumaan myös kehän sisäpuolella.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Minusta tuntuu että Andy haluaa usein vain ylläpitää keskustelua kysymyksillään. Menee itsellänikin välillä pahasti ihon alle tuo keskustelun väkisin kaivaminen, mutta siitä pääsee helpolla kun ignoraa miehen. Asiantuntemus on kuitenkin andyn vahvuus joten luen kyllä aina miehen kommentit. Pliis andy, jatka sillä asiapitoisemmalla linjalla niin ei tarvi käyttää ignore nappia ja missata välillä ihan hyvääkin sisältöä.

Päämatsista paha sanoa mitään. Tuntuma on kuitenkin se että jos menee 3 erää pidemmälle niin Cerrone vie. Conor jos osuu hyvillä countereilla kun on vielä kuntoa jäljellä niin voi kaivaa Cerronesta tko voiton helpohkosti.

Jos ajattelee jatkumoa esim Conor vs Masvidal, ai siinä olisikin erityisen kiinnostava matsi. Tosin bmf lopettaisi Conorin viimeistään kolmannessa.

Tuossa on viisautta takana. Sitä paitsi olipa niitä meriittejä tai ei, elämä olisi keskimäärin parempaa, kun muistaisi keskittyä löytämään ihmisistä hyvää sen sijaan että tuhlaisi energiaansa vihaamiseen.

En erityisemmin pidä McGregorin persoonasta, mutten voi häntä huonosta urheilullisesta enkä taloudellisesta menestyksestä moittia.

Samaa mieltä, mutta miten Conoria on mollattu?

Conor vie tyrmäyksellä. Cerronella tuntuu pakka hajoavan aina kun vastustaja tulee päälle eikä anna Cerronelle tilaa tehdä omaa juttuaan. Veikkaan et Conor hallitsee keskikehää ja painostaa Cerronea häkkiä vasten ja ottaa siitä lopulta KO/TKO voiton

Argumentum ad hominemia on käsittääkseni harjoittanut lähinnä nimimerkki j0ser.

Jos on sitä mieltä, että tuplamestaruus ei ole kovin ihmeellinen saavutus, niin olettaisin kyllä että itseltä tai omilta valmennettavilta tai joltain muulta lähipiirissä löytyy sitten parempia saavutuksia. Ja jos ei löydy, niin lienee sitten aika surkea, kun ei ole edes niin vähäistä juttua onnistunut saavuttamaan.

Minusta jo yksi UFC:n mestaruus olisi suunnaton urheilusaavutus. Miettikää nyt, miten hyvä vapaaottelija Tom Niinimäki parhaimmillaan oli. Ja silti hän ei pärjännyt UFC:ssa juuri mitenkään, vaan yhtä onnistumista lukuunottamatta vain hävisi matseja. Siitä voi sitten miettiä, miten hyvä pitää olla, että nousee UFC:ssa mestariksi. Kahden painoluokan mestaruudesta puhumattakaan.

Jos on sitä mieltä, että tuplamestaruus ei ole kovin ihmeellinen saavutus, niin olettaisin kyllä että itseltä tai omilta valmennettavilta tai joltain muulta lähipiirissä löytyy sitten parempia saavutuksia. Ja jos ei löydy, niin lienee sitten aika surkea, kun ei ole edes niin vähäistä juttua onnistunut saavuttamaan.

En verrannut omia tai lähipiirini saavutuksia Conorin tuplamestaruus saavutukseen.
Vertasin sitä muihin huippu ottelijoihin.
Sen moni tuntui tajuavan, mutta sä näköjään tykkäät tarttua yhteen sanaan ja ymmärtää tekstin tahallaan väärin.
Arvostan itse henkilökohtaisesti enemmän esim. Woodleyn 4 vyön puolustusta kun Conorin tuplamestaruutta.
Silti Woodleyn hype ei ole ollut puolessakaan vauhdissa missään vaiheessa verrattuna Conorin hypeen.
Ja nyt ei Woodleyn hype liiku enää mitään vauhtia ja Conorin hypeä on vielä paljonkin vaikka molemmat on hävinneet ylivoimaisesti nykyisille sarjansa mestareille.
Uskon myös, että Woodleystakin olisi tullut historiallinen tuplamestari mihin vaan harvat pääsee jos olisi päässyt ottamaan Bispingiä vastaan.
Sitä matsia Woodley halusikin, mutta ei UFC suostunut.
Conor sen sijaan pääsi jonon ohi yhden matsin voittoputkessa ottelemaan Alvarezia vastaan mestaruudesta vaikka sarjassa oli kaksi 10 matsin voittoputkessa olevaa ottelijaa jonossa.
Nyt jälkikäteen ollaan nähtykin mitä olisi Conorin tuplamestaruudelle tapahtunut jos ei olisi päässyt jonon ohi ottelemaan.
Huipulla ei loppupeleissä ole niin isoja tasoeroja ja jos huipulla oleva ottelija pääsee ottamaan ketä vastaan milloin haluaa niin hyviä saavutuksia on paljon helpompi saada kun muiden.

Argumentum ad hominemia on käsittääkseni harjoittanut lähinnä nimimerkki j0ser.

Tämä on kyllä niin absurdia argumentointia ja toistuu vuodesta toiseen. Kilpaurheilijaa saatikka ammattilaista ei ole lupaa kritisoida, arvioida tai verrata vertaisiinsa, jos ei omaa vastaavia meriittejä itse. Tämä vesittää kaiken keskustelun ja jos tällä tavalla suhtauduttaisiin esimerkiksi yhteiskunnallisiin asioihin, ei olisi olemassa minkäänlaista demokratiaa.

Conor erityisesti todella suuren luokan julkisuuden henkilönä on suurennuslasin alla ja jakaa mielipiteitä, kuten mielestäni kuuluukin. On täysin käsittämätöntä, että tällaisella foorumilla voi toimia moderaattorina mies joka vesittää tähän tapaan keskustelut.

On kyllä ärsyttävää ettei viaplay voi ottaa kanta-asiakkaita huomioon, jotka periaatteessa maksaneet nähdäksen kaikki ufc-iltamat. Ymmärrän että bisnestä pitää tehdä ja 20-30eur lisämaksu ok. Kasuaaleille sitten täysi ppv maksu.

Veikkaan että Cowboyn taktiikka etujalan rankomista alapotkuilla, muutakin potkua etäisyyden päästä ja yrittänee hakea alasvientiä. Loppua kohden sitten käsiä mukaan. Uskon vaan että Conor saa ne tarpeelliset osumat tarpeeksi ajoissa, jotka kääntää ja ratkaisee ottelun. Olis kyllä hienoa jos Cowboy sais homman maihin ja lopetuksen. Sitten oliskin rikas mies kun Conor vaatis vielä uusinnan ja Cowboy antais sen - vähän kalliimmalla kuin ekan ottelun. 😉

Minusta tuntuu että Andy haluaa usein vain ylläpitää keskustelua kysymyksillään. Menee itsellänikin välillä pahasti ihon alle tuo keskustelun väkisin kaivaminen, mutta siitä pääsee helpolla kun ignoraa miehen. Asiantuntemus on kuitenkin andyn vahvuus joten luen kyllä aina miehen kommentit. Pliis andy, jatka sillä asiapitoisemmalla linjalla niin ei tarvi käyttää ignore nappia ja missata välillä ihan hyvääkin sisältöä.

Saisikin käytettyä Andyn kohdalla edelleen ignore-nappulaa, mutta tuon Mode-statuksen takia ei onnistu, ja joutuu katsomaan välillä tuota ihme pelleilyä. Parasta on, ettei henkilö ikinä edes yritä ymmärtää hänen keskustelutyyliin kohdistuvaa kritiikkiä, vaan jättää ne huomiotta iloisesti.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom