UFC 232: Jones vs Gustafsson 2 (La 29.12.2018 Las Vegas)

Äänestekää voittajat!


  • Total voters
    141
  • Poll closed .
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO


Tässä tuo haastattelu. Jones on lisäksi ollut livenä tänään studiossa Helwanin vieraana, mutta itse missasin sen. Kuulemma melkoista settiä tullut siellä Jonesin suusta.
 
Mitä se nyt tarkalleen siis tuossa valehteli? En ole niin tarkkaan tätä seurannut viime aikoina, mutta eikö se suurinpiirtein ole tuota samaa linjaa pitänyt.

En välttämättä usko täysillä Jonesin puheisiin, mutta yhtä vähän uskottavuutta on mielestäni Usadalla. Ihme sotkuja, sekoilua ihani liikaa.

Jos tota Helwani haastista pitäisi itse arvioida niin minusta Jones vaikutti siinä seesteiseltä ja jopa aidolta. Ei sillä että se mua erityisesti kiinnostaisi.

Mielestäni hyvä mentaliteetti Jonesilta olla välittämättä ulkopuolisten mielipiteistä tässä kohtaa. Vihaa tulee joka paikasta joka tapauksessa teki se tulevaisuudessa mitä tahansa. Hulluksihan sitä tulisi jos niistä alkais itseään stressata.

Kun nyt ottelis vaan. Se ainakin mua eniten kiinnostaa. Jones on otelessaan harvinaista must see kamaa joka kerta.
 
Viimeksi muokattu:
Mitä se nyt tarkalleen siis tuossa valehteli? En ole niin tarkkaan tätä seurannut viime aikoina, mutta eikö se suurinpiirtein ole tuota samaa linjaa pitänyt.

Kyllä, samaa "kiellän kaiken hautaan asti" - linjaa on pitänyt kokoajan. Eli joutuu valehtelemaan joka kerta, kun aiheesta puhutaan. Välillä meinaa jo säälittää, mutta toisaalta itseäänhän hän voi vain siitä syyttää.

Mielestäni hyvä mentaliteetti Jonesilta olla välittämättä ulkopuolisten mielipiteistä tässä kohtaa.

Se olisi mielestäni parasta mitä Jonesille voisi tapahtua ihmisenä kasvamisessa, mutta pitääkö se nytkään paikkansa vain siksi, että Jones sanoo niin.. Koska tuota samaa "nyt olen oppinut olemaan välittämättä" - tarinaa on kuultu vuodesta toiseen. Jones on vielä ainakin tämän vuoden puolella trollaantunut somessa ihan vanhaan malliin randomien - huuteluista, mikä viittaisi siihen, että mikään ei ole sen suhteen muuttunut.

Oma näkemys sen perusteella mitä on Jonesin julkista esiintymistä tullut seurattua viime kuukausien aikana on, että Jones on ennemminkin taantumassa takaisin taaksepäin sinne vanhojen ongelmien suuntaan, kuin kasvamassa poispäin niistä. Mielestäni bile/ongelma - Jones on taas nostamassa päätään pienen hiljaiselon jälkeen. Aika näyttää.
 
Kukaan meistä ei tiedä koko totuutta ja sikäli olisi mielestäni parempi olla tuomitsematta noin suoraan ja täydellisesti valehtelijaksi. Kaikilla saa olla omat mielipiteet ja niiden pohjalta luoda omat teoriansa, mutta ne pitäis yrittää erottaa siitä mitä ihan oikeasti tiedetään. Näitä asioita voi nähdä monelta kantilta.

Jonesin henkinen kasvutarina on oma lukunsa, josta jenkit tykkää jostain syystä aina jauhaa. Itseä se ei kyllä jaksa kiinnostaa kovin paljoa. Ihan sama mulle onko se uskossa tai sinut jeesuksensa kanssa vai ei. Yksi fakta on se että perheessä on kolme lapsenmilelistä multimiljonääri veljestä ja meno tuskin on aina Jessen oppien mukaista. Aika vaikea tollasta sakkia on pitää aisoissa ja todennäköisesti hommat roiskuu yli jossain kohtaa jatkossakin. Mulle ihan sama, kunhan nyt ei liikaa uraan tai ulkopuolisiin vaikuttaisi enää.
 
Kukaan meistä ei tiedä koko totuutta ja sikäli olisi mielestäni parempi olla tuomitsematta noin suoraan ja täydellisesti valehtelijaksi. Kaikilla saa olla omat mielipiteet ja niiden pohjalta luoda omat teoriansa, mutta ne pitäis yrittää erottaa siitä mitä ihan oikeasti tiedetään. Näitä asioita voi nähdä monelta kantilta.

Jonesin henkinen kasvutarina on oma lukunsa, josta jenkit tykkää jostain syystä aina jauhaa. Itseä se ei kyllä jaksa kiinnostaa kovin paljoa. Ihan sama mulle onko se uskossa tai sinut jeesuksensa kanssa vai ei. Yksi fakta on se että perheessä on kolme lapsenmilelistä multimiljonääri veljestä ja meno tuskin on aina Jessen oppien mukaista. Aika vaikea tollasta sakkia on pitää aisoissa ja todennäköisesti hommat roiskuu yli jossain kohtaa jatkossakin. Mulle ihan sama, kunhan nyt ei liikaa uraan tai ulkopuolisiin vaikuttaisi enää.


Mies jää kiinni pariinkin otteeseen dopingista ja nyt puhelee kuinka turina tuli varmaan jostain taikakeijulta. Eihän tässä kukaan totuutta tiedäkkään mutta kyllä todisteet osoittaa aika vahvasti siihen suuntaan että mies vetelee steroideja. Jos jäisin jossain duunin huumetesteissä kiinni kokkelista tiistaina (mutta jäämät olisivat erittäin pienet) niin olisiko todennäköisempää että vkl oli kunnon bileet ja suurin osa on ehtinyt poistua kehosta vai että elimistöön juuri tänään on vaan jostain ihmeen syystä vahingossa joutunut hyvin pieni määrä sitä josta en saisi edes iloa.
Miehen otteita häkissä on aina hauska katsoa, mutta kuinka ottelijat saavat erilaista kohtelua johtuen nimestä niin on aivan älytöntä.
Ottelet väärän mallisissa housuissa kenkää, jäät kiinni pilvestä, 5 vuotta bannia. Siviilissä hölmöilet, kenkää, kenkää kenkää kenkää kaikille paitsi isoille nimille.
 
No Jones voi olla douppaaja ja kayttaa huumeita mutta jos tassa aletaan kivia heittelemaan niin eipa unohdeta etta Gusse on vankilaan tuomittu vakivaltarikollinen eika mikaan pyhimys. Gussen homma nayttaa ulospain seesteiselta mutta nama jutut tahtoo menna niin etta jos kerran vetaa muijaa lattyyn niin yleensa ei jaa viimeiseksi. Toivotaan etta Jonesin ja Gussen suunnalta ei tule kummaltakaan huonoja uutisia - miltaan saralta.
 
Jones tulee kyllä viemään mutta veikkaan että hyvä matsi kuitenkin tulossa.
Jones pystyisi viemään Cormierilta HW mestaruudenkin mutta itse toivon että pysyy LHW:ssä koska siinä painoluokassa ilman ongelmaia pystyy ottelemaan. LHW ollut aina oma suosikkini painoluokista ja en pidä siitä että pompitaan eri painoluokissa ellei siihen ole painonpudotusongelmat syynä.
 
Mies jää kiinni pariinkin otteeseen dopingista ja nyt puhelee kuinka turina tuli varmaan jostain taikakeijulta. Eihän tässä kukaan totuutta tiedäkkään mutta kyllä todisteet osoittaa aika vahvasti siihen suuntaan että mies vetelee steroideja. Jos jäisin jossain duunin huumetesteissä kiinni kokkelista tiistaina (mutta jäämät olisivat erittäin pienet) niin olisiko todennäköisempää että vkl oli kunnon bileet ja suurin osa on ehtinyt poistua kehosta vai että elimistöön juuri tänään on vaan jostain ihmeen syystä vahingossa joutunut hyvin pieni määrä sitä josta en saisi edes iloa.
Nimenomaan. Kyllä Jonesin syyllisyydestä ja jatkuvasta valehtelusta on todisteita enemmän kuin tarpeeksi. Mies vain jaksaa tunnollisesti toteuttaa kaiken kieltävää strategiaa niin hyvin, että naiivimmat jopa uskovat sen. Se, että aineita näkyy testeissä vain ihan pikkipikkiriikkisen vähän, ei mielestäni kerro mystisestä vahingosta, vaan sitä että peiteaineet ovat pettäneet.
 
Nimenomaan. Kyllä Jonesin syyllisyydestä ja jatkuvasta valehtelusta on todisteita enemmän kuin tarpeeksi. Mies vain jaksaa tunnollisesti toteuttaa kaiken kieltävää strategiaa niin hyvin, että naiivimmat jopa uskovat sen. Se, että aineita näkyy testeissä vain ihan pikkipikkiriikkisen vähän, ei mielestäni kerro mystisestä vahingosta, vaan sitä että peiteaineet ovat pettäneet.

En väitä etteikö voisi valehdellakin, mutta se mitä mä olen aiheesta lukenut/kuullut niin ei ole kyllä tuonut ihan noin selkeää/jyrkkää näkemystä asiasta.

Onhan Usada useammankin muun tapauksen yhteydessä todennut että käryt on aiheutuneet jostain mitä ottelijat eivät ole käyttäneet huijaus mielessä ja niissä tapayksissa lyhentänyt/kumonnut tuomioita. Käsittelettekö te nämäkin tapaukset samaan tapaan että ovat silti huijareita koska kiellettyä ainetta on löytynyt?

Toinen asia mikä ei mun järkeen täysin käy on, miksi Jones valitsi turinabolin aineeksi? Se ei mun lukeman perusteella ole mitenkään looginen valinta? Jostain luin/kuulin että tätä ei nykyään juurikaan enää käytetä, koska paljon parempia, uudempia ja vaikeammin jäljitettäviäkin aineita olisi saatavilla.

Näistä peiteaineista kuulee myös puhuttavan täällä. Eikös ne ole myös kiellettyjen listalla ja kyllähän niitäkin pystyy käsittääkseni testaamaan? Niistä en mielestäni ole kyllä koskaan kuullut kenenkään Usada keissin yhteydessä puhuttavan? Onko ne jotenkin vielä vaikeammin havaittavia aineita vai miten ne eivät paljastu testeissä?

Lisäksi ihmetyttää se miksi Jones on kaksi kertaa kärynnyt juuri tässä ottelun alla tehtävässä testissä. Ainoa testi jonka ottelija tietää etukäteen varmasti tulevan. Onko se puhdasta sattumaa että on muista "tuurilla" selvinnyt ja tässä sitten peiteaineet pettäneet ja tullut käry? Vai onko tuo ottelua edeltävä testi jotenkin tarkempi tai muuten random-testeistä poikkeava sisällöltään?

Kyselen siis oikeasti mielenkiinnosta, koska en tunne asiaa mitenkään syvällisesti. On totta että Jones on kärynnyt kahdesti, mutta on tässä silti mielestäni vähän häiritseviä epäloogisuuksia.

Tästä on paljon juttua netissä, mutta paljon jutuista on aika sisällötöntä ja paljolti Jonesin suoraa tuomitsemista ilman erityistä argumentointia. Ne harvat keskustelut mitä itse pidän puolueettomina niin eivät kyllä ole niin suoraan tuomitsevia Jonesin suuntaan kuin yleinen keskustelu esim täällä. Viittaan tällä nyt lähinnä Roganin podcasteitin, jossa asiaa puitu monessakin jaksossa ja useamman henkilön toimesta.
 
Viimeksi muokattu:
Se, että käry käy juuri ottelun alla, voi olla hyvinkin kovan painonpudotuksen syytä.

Turinabolin vähättely tuntuu olevan Jonesin puollustajien pääargumentti. Nyt kun Venäjä jäi kiinni tästä valtiojohtoisesta dopingin käytöstä ja peittelystä Olympialaisissa, yksi heidän pääaineistaan oli Turinabol. Ei kai nyt Venäjän kaltainen urheilun suurmaa valitse ihan surkeita douppeja urheilijoilleen, jotka muuten voittivat aika läjän mitaleita.

Turinabolin vaikutuksia lihasmassan lisäämisen ohella on rasvanpolttaminen ja painon pysyminen aisoissa. Tästä lienee aikamoinen hyöty painonpudottajalle.

Vapaaottelijan roinan käytössä on muitakin aspekteja kuin lihasten kasvatus, sillä paino ei kuitenkaan saa nousta paljoa.

Suomen ADT:n lääketieteellinen johtaja Timo Seppälä ainakin kertoi Turinabolin olevan tehokasta kamaa urheilijalle. Voiko hänen lausuntonsa painaa vain villaisella siis?

Nyt en siis sen enempää sano oliko Jones ainetta käyttänyt vai ei, vaan ennemminkin puutun tähän väittämään ettei Turinaa kukaan nykyään käyttäisi. Kyllä käyttäisi ja käyttääkin.
 
En väitä etteikö voisi valehdellakin, mutta se mitä mä olen aiheesta lukenut/kuullut niin ei ole kyllä tuonut ihan noin selkeää/jyrkkää näkemystä asiasta.

Onhan Usada useammankin muun tapauksen yhteydessä todennut että käryt on aiheutuneet jostain mitä ottelijat eivät ole käyttäneet huijaus mielessä ja niissä tapayksissa lyhentänyt/kumonnut tuomioita. Käsittelettekö te nämäkin tapaukset samaan tapaan että ovat silti huijareita koska kiellettyä ainetta on löytynyt?

Toinen asia mikä ei mun järkeen täysin käy on, miksi Jones valitsi turinabolin aineeksi? Se ei mun lukeman perusteella ole mitenkään looginen valinta? Jostain luin/kuulin että tätä ei nykyään juurikaan enää käytetä, koska paljon parempia, uudempia ja vaikeammin jäljitettäviäkin aineita olisi saatavilla.
USADA on lyhentänyt tuomioita sellaisissa tapauksissa, joissa urheilija on pystynyt kertomaan mitä lisäravinteita on käyttänyt ja mistä on ne ostanut. Sitten jos USADAn samasta paikasta ostamasta purkista on löytynyt kiellettyjä aineita, niin synninpäästö on saatu. Jones taas ei osannut toimittaa mitään lisäravinnepurkkeja tai auttaa asiaansa mitenkään muutenkaan, paitsi julistamalla että mitään ei oo ottanut.

Meinaatko tosiaan arvuutella miksi Jones on valkannut juuri turinabolin eikä jotain fiksumpaa ainetta, ja se on jotenkin todiste miehen syyttömyydestä, koska eihän kukaan nyt voi olla niin tyhmä? Puhutaan kuitenkin miehestä, joka on mielestään harras uskovainen ja perheellinen mallikansalainen, mutta ajaa kolareita kokkelipäissään takapenkki täynnä huoria, käryää kahdesti doping-testeissä ja kertoo päihdeongelmistaan huolimatta käyttävänsä päihteitä, kun siltä tuntuu jne. Vaikuttaako tällä tavalla urheilu-uransa kuseva urheilija älykkäältä? Jones on erittäin kova vapaaottelija, mutta muuten ihan naiivi saapas.

1. May 19th 2012: Crashes car into a pole and gets arrested for DUI.
2. January 5th 2015: Fails a drug test prior to UFC 182, pops for cocaine.
3. April 27th 2015: Crashes into a pregnant woman, runs away, comes back, grabs money and weed, runs away from scene again. Belt stripped.
4. July 8th 2016: Fails a drug test prior to UFC 200. Removed from card. Suspended for 1 year.
5. August 22nd 2017: Fails another drug test leading up to UFC 214. Belt stripping. Suspended again.
 
Aika moni muukin kieltää käytön kun jääty kiinni, ettei tossa ny mitään uutta ole.
Ihan suomessakin on talonmies ollut syyllinen ja toinen löytäny doupit pururadalta.
Täs vois olla gussen sauma voittaa, jones varmaan aika testattu. Gusse kuitenkin itse douppaa niin antais suuren edun.
Vaan eiköhän ne molemmat.
 
USADA on lyhentänyt tuomioita sellaisissa tapauksissa, joissa urheilija on pystynyt kertomaan mitä lisäravinteita on käyttänyt ja mistä on ne ostanut. Sitten jos USADAn samasta paikasta ostamasta purkista on löytynyt kiellettyjä aineita, niin synninpäästö on saatu. Jones taas ei osannut toimittaa mitään lisäravinnepurkkeja tai auttaa asiaansa mitenkään muutenkaan, paitsi julistamalla että mitään ei oo ottanut.
Tuo on totta että ei pystynyt selvittämään turinabolin alkulähdettä. Tässä viittasin enemmänkin siihen ensimmäiseen tapaukseen, jossa Usada pystyi toteamaan että se oli se dickpill, mistä käry johtui. Tuo Usadan prosessi on muuten aika monipuolinen ja siinä ei riitä että vaan se että sitä ainetta löytyy jostain. Silti tätäkin tapausta käsitellään niin kuin Jones olisi päivän selvästi ja tarkoituksen mukaisesti käyttänyt kiellettyjä aineita.

Meinaatko tosiaan arvuutella miksi Jones on valkannut juuri turinabolin eikä jotain fiksumpaa ainetta, ja se on jotenkin todiste miehen syyttömyydestä, koska eihän kukaan nyt voi olla niin tyhmä?
En esittänyt todisteita miehen syyttömyydestä. Esitin kysymyksen mihin en tiedä vastausta, mutta jota on eri tahoilla arvuuteltu? Novitzkyn mukaan Turinabolin testausmetodit on viimevuosina kehtittyneet niin radikaalisti että sen käyttö ei käy järkeen. Novitzkyn mukaan aiemmin se näkyi vain muutamia päiviä käytön jälkeen, mutta nykysiin se havaitaan kuukausienkin päästä parempien testien myötä. Käsittääkseni lyhyt tuomio perustui osin juuri siihen että turinabolia ei näkynyt aiemmissa testeissä eikä käryä seuraavassa testissä, minkä johdosta tehtiin päätelmä että siitä määrästä mitä löytyi ei saatu merkittävää hyötyä ja oletettavasti käyttö ei ole ollut tarkoituksen mukaista.
Puhutaan kuitenkin miehestä, joka on mielestään harras uskovainen ja perheellinen mallikansalainen, mutta ajaa kolareita kokkelipäissään takapenkki täynnä huoria, käryää kahdesti doping-testeissä ja kertoo päihdeongelmistaan huolimatta käyttävänsä päihteitä, kun siltä tuntuu jne. Vaikuttaako tällä tavalla urheilu-uransa kuseva urheilija älykkäältä? Jones on erittäin kova vapaaottelija, mutta muuten ihan naiivi saapas.
Ei ole fiksua toimintaa tietenkään. En ole puolustellut Jonesin älykkyyttä tai elämänvalintoja. Mun mielestä tapauksia pitää kuitenkin käsitellä erillisinä tapauksina eikä vetää johtopäätöksiä että koska on aiemmin toiminut näin niin varmasti tähänkin on sitten syyllinen.
 
Novitzkyn mukaan Turinabolin testausmetodit on viimevuosina kehtittyneet niin radikaalisti että sen käyttö ei käy järkeen. Novitzkyn mukaan aiemmin se näkyi vain muutamia päiviä käytön jälkeen, mutta nykysiin se havaitaan kuukausienkin päästä parempien testien myötä. Käsittääkseni lyhyt tuomio perustui osin juuri siihen että turinabolia ei näkynyt aiemmissa testeissä eikä käryä seuraavassa testissä, minkä johdosta tehtiin päätelmä että siitä määrästä mitä löytyi ei saatu merkittävää hyötyä ja oletettavasti käyttö ei ole ollut tarkoituksen mukaista.
On UFC:n etujen mukaista, että Jones on ottelukelpoinen, eikä hyllytettynä ja Novitzky on UFC:llä töissä (VP Athlete Health & Performance at UFC), joten hänen sanomisiaan voidaan pitää hyvin puolueellisina. Jonesin saama lyhennetty tuomio on ihan vitsi, koska muut ovat saaneet vastaavista rikkeistä monen vuoden kakkuja. Tästä olisi pitänyt tulla 4 vuotta ottelukieltoa, mutta se saatiin jotenkin puljattua vähäisemmäksi. Jos seuraa yhtään USADA:n toimintaa, niin Jones on ainoa, jonka tapausta on vatvottu pitkään ja sitten vielä alennettu tuomion pituutta – muut ovat saaneet suoraan pitkiä banneja, eikä niitä ole UFC:n henkilökunta puolustellut yhtään. Eikä olisi pitänyt puolustella Jonesinkaan kohdalla.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom