Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Overeemin decision voitolle tarjoaisi vitosen kertoimen. Aika kova ottaen huomioon, että Hunttia ei helposti tyrmätä.
No jopas oli.
Nyt minulla on sellainen tapa, että seuraan vapaaottelusta vain tiettyjä ottelijoita. En tapahtumia tai organisaatioita. Olen viimeksi katsonut kokonaisen UFC-kortin joskus UFC 100:n tienoilla. Seuraan siis tiettyjä ottelijoita, jotka joko tunnen muusta syystä (esim. Hunt, Overeem, Lesnar, CM Punk...) tai jotka ovat jotenkin kiinnittäneet huomiotani, yleensä jotenkin poikkeuksellisilla eistyksillään (Conor, Anderson Silva, Fedor..).
Seuraan jo potkunyrkkeilyn puolelta Glorya, Kunlun Fightia, Wu Lin Fengiä, K-1:a, King of Kingsiä, W5:a, Superkombatia ja eräitä pienempiä organisaatioita, niin vapaaottelun seuraaminen jää vähemmälle. En kuitenkaan ole itse vapaaottelija, vaikka toki tänäänkin olen vetänyt pystytreenejä vapaaottelijoille.
Pääkortilta tunnen ottelijoista Overeemin, Huntin, Khabibin ja Fergusonin. Viimeksimainitun lähinnä siksi että hän on Conorin potentiaalinen haastaja. Woodleysta olen joskus kuullut, mutten olisi tiennyt hänen olevan mestari tai edes että missä painoluokassa ottelee. En koe syyllisyyttä siitä, että olen avannut tämän ketjun tällä tietotasolla. Syynä tähän oli lähinnä kiinnostus Huntin ja Overeemin kohtaamiseen.
Tuo Lando Vannata alkoi kiinnostaa siksi, kun hänellä vihjattiin olevan poikkeuksellisia kykyjä. En ole aiemmin koko miehestä kuullutkaan saati että tuntisin ulkonäöltä. Mitä tulee siihen, että enkö voisi selvittää kuka on kyseessä, niin teinkin juuri siten - kysymällä asiaa. Tuossa sattui parikin sekaannusta, kun miehen nimi on editoitu viestiin sen jälkeen kun päivitin selaimen ja linkki tosiaan (ehkä resoluutioon liittyvistä syistä) johti minut naisten matsin sisältävään viestiin.
Katsoinkin nyt muutaman Lando Vannatan highlightin ja vaikuttaa mielenkiintoiselta kaverilta. Ehkä lisään hänet seurattavien ottelijoiden listalleni. En kuitenkaan pidä toimintaani erityisen moitittavana.
On kylla tosi kova kerroin kun ottaa huomioon etta Overeem voitti Roy Nelsonin decisionilla joka on samantyyppinen pomminhakija kuin Hunto.
Overeem ja hunt on k-1 mestareita, joten mielenkiintoinen matsi tulossa.Et kai sinä oikeasti vertaa Huntia ja Nelsonia? Nelson on pystyn puolesta täysin yksikätinen ottelija ja sillä yhdelläkin kädellä on vain yksi uhkaava isku, jota ei edes kummemmin alusteta. Ajoitus on Nelsonilla hyvä, ja siksi tyrmääkin yleensä kaikki huonot ottelijat helpon näköisesti, mutta ottaa kuokkaan rumasti kaikilta, jotka osaavat varoa sitä yhtä ainotta hyökkäystä. Huntilla sen sijaan on varmaan divarin paras etukäden koukku ja takakäden arsenaalista löytyy muutakin kuin se overhand right. Juuri etukäden koukku on se salakavala isku, johon vastustaja usein ensimmäisen kerran tipahtaa, joka on sitten lopun alkua.
Pystyottelun erot näkyvät hyvin esim. herrojen keskinäisessä kohtaamisessa. Nelsonia vastaan toimii, kuten Hunt näytti, pelkästään se, että väistää joka kerta oikealle tai alas, koska sieltä ei tule mitään muuta kuin over hand rightia. Hunt sen sijaan lyö molemmilta puolin + osaa ajoittaa upparinsa erittäin hyvin, jos vastustaja alkaa väistelemään kumartumalla.
Tämä ei tarkoita sitä, että Hunt voittaisi Overeemin, joskin hyvät mahdollisuudet löytyy. Mutta Huntin vertaaminen Nelsoniin...
Et kai sinä oikeasti vertaa Huntia ja Nelsonia? Nelson on pystyn puolesta täysin yksikätinen ottelija ja sillä yhdelläkin kädellä on vain yksi uhkaava isku, jota ei edes kummemmin alusteta. Ajoitus on Nelsonilla hyvä, ja siksi tyrmääkin yleensä kaikki huonot ottelijat helpon näköisesti, mutta ottaa kuokkaan rumasti kaikilta, jotka osaavat varoa sitä yhtä ainotta hyökkäystä. Huntilla sen sijaan on varmaan divarin paras etukäden koukku ja takakäden arsenaalista löytyy muutakin kuin se overhand right. Juuri etukäden koukku on se salakavala isku, johon vastustaja usein ensimmäisen kerran tipahtaa, joka on sitten lopun alkua.