UFC 209 Woodley vs Thompson 2 (4.3.2017)

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mitäs ihmettelemistä siinä on joku ei tiedä kuka Lando Vannata on. Tällä kortilla
On pari muutakin matsia jotka saattaa kiinostaa ja ketjua tulee sit luettua niiden takia.
Ihme kommentti.

Tyhma kommentti Aidanilta erityisesti kun ottaa huomioon etta AndyS on kuitenkin yksi asiantuntevimmista kirjoittajista taalla. Pitaisko kaikki monta sataa UFC ottelijaa tietaa etta taalla saa avata suunsa? Ei mulla ainakaan ole aikaa kaikkia seurata vaikka UFC fani olenkin.

Laitoin 20e siihen ja sit triplana:

veto.JPG

Ei se Khabibkaan ole ollut täysin dominoiva UFC urallaan. Omasta mielestäni hävisi Gleison Tibaulle. Tosin matsi käyty melkein viisi vuotta sitten joten ei ole ihan ehkä täysin relevantti ottelu :D

No jopas oli.

Nyt minulla on sellainen tapa, että seuraan vapaaottelusta vain tiettyjä ottelijoita. En tapahtumia tai organisaatioita. Olen viimeksi katsonut kokonaisen UFC-kortin joskus UFC 100:n tienoilla. Seuraan siis tiettyjä ottelijoita, jotka joko tunnen muusta syystä (esim. Hunt, Overeem, Lesnar, CM Punk...) tai jotka ovat jotenkin kiinnittäneet huomiotani, yleensä jotenkin poikkeuksellisilla eistyksillään (Conor, Anderson Silva, Fedor..).

Seuraan jo potkunyrkkeilyn puolelta Glorya, Kunlun Fightia, Wu Lin Fengiä, K-1:a, King of Kingsiä, W5:a, Superkombatia ja eräitä pienempiä organisaatioita, niin vapaaottelun seuraaminen jää vähemmälle. En kuitenkaan ole itse vapaaottelija, vaikka toki tänäänkin olen vetänyt pystytreenejä vapaaottelijoille.

Pääkortilta tunnen ottelijoista Overeemin, Huntin, Khabibin ja Fergusonin. Viimeksimainitun lähinnä siksi että hän on Conorin potentiaalinen haastaja. Woodleysta olen joskus kuullut, mutten olisi tiennyt hänen olevan mestari tai edes että missä painoluokassa ottelee. En koe syyllisyyttä siitä, että olen avannut tämän ketjun tällä tietotasolla. Syynä tähän oli lähinnä kiinnostus Huntin ja Overeemin kohtaamiseen.

Tuo Lando Vannata alkoi kiinnostaa siksi, kun hänellä vihjattiin olevan poikkeuksellisia kykyjä. En ole aiemmin koko miehestä kuullutkaan saati että tuntisin ulkonäöltä. Mitä tulee siihen, että enkö voisi selvittää kuka on kyseessä, niin teinkin juuri siten - kysymällä asiaa. Tuossa sattui parikin sekaannusta, kun miehen nimi on editoitu viestiin sen jälkeen kun päivitin selaimen ja linkki tosiaan (ehkä resoluutioon liittyvistä syistä) johti minut naisten matsin sisältävään viestiin.

Katsoinkin nyt muutaman Lando Vannatan highlightin ja vaikuttaa mielenkiintoiselta kaverilta. Ehkä lisään hänet seurattavien ottelijoiden listalleni. En kuitenkaan pidä toimintaani erityisen moitittavana.

Jannittavaa tulee olemaan myos ppv myyntien arvailussa. Periaatteessa kortti on todella hyva paperilla, mutta myyko kortti alle vai yli 500k kappaletta? Loytyyko esim. venajalta khabib faneja, jotka ostavat ppv:ta ja yllattaen miljoonan raja rikkoutuisi? Vai onko tama hyva kortti vain hc faneille, kasuaaleja ei kiinnosta ja myynti jaa pieneksi?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Eiköhän tämä ole 250-300k ppvn kortti. Ei sitä 500k todellakaan ylitetä tänä päivänä ellei tarjolla ole todellakin jotain erityistä. (Lisätäkseni vielä että onhan tämä helvetin hyvä kortti mutta ei ppv mielessä)

Venäjältä nyt ei ainakaan niitä ppv ostoja tule,
UFC inks new TV deal in Russia starting with UFC 209
http://www.mmamania.com/2017/2/23/1...ssia-starting-ufc-209-khabib-nurmagomedov-mma

No jopas oli.

Nyt minulla on sellainen tapa, että seuraan vapaaottelusta vain tiettyjä ottelijoita. En tapahtumia tai organisaatioita. Olen viimeksi katsonut kokonaisen UFC-kortin joskus UFC 100:n tienoilla. Seuraan siis tiettyjä ottelijoita, jotka joko tunnen muusta syystä (esim. Hunt, Overeem, Lesnar, CM Punk...) tai jotka ovat jotenkin kiinnittäneet huomiotani, yleensä jotenkin poikkeuksellisilla eistyksillään (Conor, Anderson Silva, Fedor..).

Seuraan jo potkunyrkkeilyn puolelta Glorya, Kunlun Fightia, Wu Lin Fengiä, K-1:a, King of Kingsiä, W5:a, Superkombatia ja eräitä pienempiä organisaatioita, niin vapaaottelun seuraaminen jää vähemmälle. En kuitenkaan ole itse vapaaottelija, vaikka toki tänäänkin olen vetänyt pystytreenejä vapaaottelijoille.

Pääkortilta tunnen ottelijoista Overeemin, Huntin, Khabibin ja Fergusonin. Viimeksimainitun lähinnä siksi että hän on Conorin potentiaalinen haastaja. Woodleysta olen joskus kuullut, mutten olisi tiennyt hänen olevan mestari tai edes että missä painoluokassa ottelee. En koe syyllisyyttä siitä, että olen avannut tämän ketjun tällä tietotasolla. Syynä tähän oli lähinnä kiinnostus Huntin ja Overeemin kohtaamiseen.

Tuo Lando Vannata alkoi kiinnostaa siksi, kun hänellä vihjattiin olevan poikkeuksellisia kykyjä. En ole aiemmin koko miehestä kuullutkaan saati että tuntisin ulkonäöltä. Mitä tulee siihen, että enkö voisi selvittää kuka on kyseessä, niin teinkin juuri siten - kysymällä asiaa. Tuossa sattui parikin sekaannusta, kun miehen nimi on editoitu viestiin sen jälkeen kun päivitin selaimen ja linkki tosiaan (ehkä resoluutioon liittyvistä syistä) johti minut naisten matsin sisältävään viestiin.

Katsoinkin nyt muutaman Lando Vannatan highlightin ja vaikuttaa mielenkiintoiselta kaverilta. Ehkä lisään hänet seurattavien ottelijoiden listalleni. En kuitenkaan pidä toimintaani erityisen moitittavana.

Et kuitenkaan tunne Stephen Thompsonia? Mietin vain kun kaveri on voittanut viisi kertaa potkunyrkkeilyn maailmamestaruuden. Eikä oo tarkoitus mitenkään vittuilla, lähinnä vaan ihmetyttää että moninkertainen maailmanmestari ja voittamaton ottelija ei ole tunnetumpi entisessä lajissaan. En myöskään tiedä paljonko potkunyrkkeilyssä on organisaatioita, lähinnä vaan kiinnostaa onko noi Thompsonin mestaruudet/voitot sitten jostain ihan pilipali organisaatioista.

Tuossa noi Wonderboy:n "world" championshipit. Itse en tiedä noista mitään, eli minkä "arvoisia" ovat. Tuntuu että osa on vaan nimeltään world... kuten kai usein tapana kun liittoja miljoona ja niillä on mestaruudet?
  • 2001 U.S.A.K.B.F Light Heavyweight Amateur World Champion
  • 2001 W.P.K.A Light Heavyweight Amateur World Champion
  • 2003 I.K.F Light Cruiserweight Amateur World Champion
  • 2003 I.A.K.S.A Cruiserweight World Champion
  • 2005 W.A.K.O Cruiserweight World Champion
https://fi.wikipedia.org/wiki/Stephen_Thompson#Potkunyrkkeily
https://en.wikipedia.org/wiki/Stephen_Thompson_(fighter)#Kickboxing_2

Olihan se silti väkisin kova jannu, koska: In 2006, Thompson was the #1 ranked fighter in Chuck Norris’ World Combat League. :D

Wonderboy -nimi soitti kelloa ja hänet tunnen myös, joskin vain vapaaottelusta. Olisin tosin tiennyt myös sen että on potkunyrkkeilytaustainen.

Noiden tittelien suhteen ei olisi ollut mitään jakoa tietää. Potkunyrkkeilyssä on sikäli surullinen tilanne, että noita liittoja on aivan tuhoton määrä. Alemman tason vyöt mukaanlukien jo Thompsonilla on titteleitä kahdeksasta eri liitosta. En tunnista edes kaikkia noita liittoja ja osaa ei varmuudella ole enää olemassa. Pakkaa sekoittaa se että koko ajan on siirrytty siihen suuntaan, että nyrkkeilytyylisten liittojen sijaan titteleitä myöntävät organisaatiot samaan tyyliin kuin vapaaottelussa. Ero on siis sama kuin esim. nyrkkeilyn WBA:lla ja vapaaottelun UFC:lla, mutta saman lajin sisällä.

Tästä seuraa se, että monien tittelien arvo on vähäinen. Tai siis kyllä Thompson hyvä on ollut, mutta monia samoja titteleitä (etenkin ammattilaisissa) on varmasti pitänyt moni paljon huonompi ottelija. Kaikki MM-tittelit eivät siis ole saman arvoisia eivätkä aina takaa ottelijan tasoa. Wonderboy on lisäksi otellut ns. yläpotkuottelussa ja siitäkin alkaa olla jo yli kymmenen vuotta.

Tuo WAKO:n amatöörien MM-voitto on ihan hyvä meriitti. Itseasiassa samoissa kisoissa Suomen Jere Reinikainen voitti -67kg sarjan, mutta ei hänkään ole mikään megajulkkis sen ansiosta. Finaalimatsi tässä:

View: https://www.youtube.com/watch?v=UhMX0KQN90M

Vastassa on Sergei Bogdan, jonka olisin kyllä tuntenut. Hän on otellut suomalaisista ainakin Laineen Tepon kanssa ja voitti seuraavissa MM-kisoissa 2007 finaalissa ruotsalaisen, nykyään Superior Challengessa vapaaottelua ottelevan Sadiboy Syn, jonka kanssa ottelin itse heikolla menestyksellä samana vuonna.

Tuo Chuck Norrisin WCL ei ole mikään vitsi, vaikka systeemi ei oikein ottanutkaan tuulta purjeisiin. Idea oli että eri kaupunkien joukkueet ottelivat keskenään aina yksi pari yhden erän kerrallaan. Konsepti ei toiminut, mutta parhaat ottelijat olivat siellä kyllä hyviä. Tässä Wonderboyn esitys WCL:sta.

View: https://www.youtube.com/watch?v=T444hPPvy-g

On kylla tosi kova kerroin kun ottaa huomioon etta Overeem voitti Roy Nelsonin decisionilla joka on samantyyppinen pomminhakija kuin Hunto.

Et kai sinä oikeasti vertaa Huntia ja Nelsonia? Nelson on pystyn puolesta täysin yksikätinen ottelija ja sillä yhdelläkin kädellä on vain yksi uhkaava isku, jota ei edes kummemmin alusteta. Ajoitus on Nelsonilla hyvä, ja siksi tyrmääkin yleensä kaikki huonot ottelijat helpon näköisesti, mutta ottaa kuokkaan rumasti kaikilta, jotka osaavat varoa sitä yhtä ainotta hyökkäystä. Huntilla sen sijaan on varmaan divarin paras etukäden koukku ja takakäden arsenaalista löytyy muutakin kuin se overhand right. Juuri etukäden koukku on se salakavala isku, johon vastustaja usein ensimmäisen kerran tipahtaa, joka on sitten lopun alkua.

Pystyottelun erot näkyvät hyvin esim. herrojen keskinäisessä kohtaamisessa. Nelsonia vastaan toimii, kuten Hunt näytti, pelkästään se, että väistää joka kerta oikealle tai alas, koska sieltä ei tule mitään muuta kuin over hand rightia. Hunt sen sijaan lyö molemmilta puolin + osaa ajoittaa upparinsa erittäin hyvin, jos vastustaja alkaa väistelemään kumartumalla.

Tämä ei tarkoita sitä, että Hunt voittaisi Overeemin, joskin hyvät mahdollisuudet löytyy. Mutta Huntin vertaaminen Nelsoniin...

Ferguson on yks viihdyttävimmistä koko rosterissa. Hölmöltä se vähän vaikuttaa aina mut jos se ei ikinä puhuis mitään niin olis mun lempiottelija! Voittaja on se joka menee eteenpäin ja on aggressiivinen. Tästä ei tuu mitään kolmen erän sparria. Kannattais buukata extralääkintämies pelkästään näiden kahden takia

Woodley vaikuttaa kans vähän pässiltä mut veikkaan et se voittaa tyrmäyksellä. Toivon et Wonderboy on saanu parempaa sparria ku näiden kahden kans
LPV9eK

Joojoo tiedetään.

Toivottavasti jompi kumpi tyrmää ei väliä kumpi mut rahat menee Woodley ko3

Hunt tyrmää Alistairin ekassa.

Et kai sinä oikeasti vertaa Huntia ja Nelsonia? Nelson on pystyn puolesta täysin yksikätinen ottelija ja sillä yhdelläkin kädellä on vain yksi uhkaava isku, jota ei edes kummemmin alusteta. Ajoitus on Nelsonilla hyvä, ja siksi tyrmääkin yleensä kaikki huonot ottelijat helpon näköisesti, mutta ottaa kuokkaan rumasti kaikilta, jotka osaavat varoa sitä yhtä ainotta hyökkäystä. Huntilla sen sijaan on varmaan divarin paras etukäden koukku ja takakäden arsenaalista löytyy muutakin kuin se overhand right. Juuri etukäden koukku on se salakavala isku, johon vastustaja usein ensimmäisen kerran tipahtaa, joka on sitten lopun alkua.

Pystyottelun erot näkyvät hyvin esim. herrojen keskinäisessä kohtaamisessa. Nelsonia vastaan toimii, kuten Hunt näytti, pelkästään se, että väistää joka kerta oikealle tai alas, koska sieltä ei tule mitään muuta kuin over hand rightia. Hunt sen sijaan lyö molemmilta puolin + osaa ajoittaa upparinsa erittäin hyvin, jos vastustaja alkaa väistelemään kumartumalla.

Tämä ei tarkoita sitä, että Hunt voittaisi Overeemin, joskin hyvät mahdollisuudet löytyy. Mutta Huntin vertaaminen Nelsoniin...
Overeem ja hunt on k-1 mestareita, joten mielenkiintoinen matsi tulossa.
Jos overeem pystyy ottelemaan (juoksu) etäisyydeltä, niin voitto on lähes varma. Jos taas lähtee lyömään ristiin, niin uni tulee melko nopeasti.

Kerro mita ottelijaa saa sinun kriteerilla verrata Huntiin?

Suositut

Back
Ylös Bottom