UFC 193: Rousey vs. Holm (15.11.2015, Melbourne)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja M4RC
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Oon kyl nii ilone Holmin puolesta! Tosi symppiksen olonen ja oliha se kiva voittaa vähä rahaaki. Vaikka uskoinki Holmiin nii tää oli kyl viel paljo hienompaa ku mitä kuvittelin. Turha täs varmaa kauheesti on maassa makaavaa alkaa potkii, mut voi veljet et vitutti se ku 12 ottelun jälkeen Rondaa kutsuttiin jo Once in a life time atheleteks. Toivottavasti Danat ja Roganit tajuu tän jälkee vähä rajottaa juttujaan.

Asia mistä ei paljoa puhuta koska ottelu ja ottelijat olivat mitä olivat, mutta ottelussa Jake Matthews VS Akbarh Arreola lääkärin keskeytys oli selkeästi ennenaikainen. En usko että vastaavassa tilanteessa olisi esimerkiksi Roysey VS Holm ottelua keskeytetty, ainakaan Holmin eduksi :D

Itselläni pisti silmään Herbin epäröinti ottelun keskeytyksessä. Yleensä kun ottelija tipahtaa jaloilta maahan yhtä suojaamattomaan tilaan kuin Ronda, ottelu keskeytetään samantien. Aivan turhaan Ronda imi kolme iskua tuossa tajuttomana ollessaan.

Nämä on niitä tilanteita, joissa pieni osa ottelijoista tokenevatkin ja pystyvät jatkamaan ottelua. Mutta se suurinosa kärsii aivan turhia iskuja maassa. Yleensä tämä etu tuppaa tulemaan vielä hallitsevalle mestarille.

Kickboxing

the-key-to-success1.jpg

Päämatsi oli ennalta arvattavissa ja punnituksen jälkeen homma olikin jo Holmin heiniä. Rousey näytti fysiikan puolesta että
sänkyleikit Travisin kanssa on vieneet parhaan mehun. Holm on myös ensimmäinen vastustaja joka oli fyysisesti erittäin kovassa tikissä + cardio täydet 100 pinnaa. Holmin eduksi vielä Jackson&lasisilmän mestari plan jota myös noudatettiin kylmän viileästi.

Rousey has no heart, endurance or technique.

Viimeksi muokattu:
Oon vaan niin lopen kyllästynyt näihin rematcheihin. On sitten ollut kuinka dominoiva champpi tahansa niin olisi aina mukava nähdä vähintään yksi ottelu välissä (täydellisessä maailmassa useampi) ja antaa hypen rakentua uudelleen. Nämä jatkuvat rematchit ovat myös petollisia ottelijoiden kannalta, jotka piestään putkeen ja päätyvät no mans landille divarissaan esim. JDS ja Barao.

Juuri näin, uusinta pitäisi ehdottomasti ansaita parilla matsilla.

Meitsistä tuli kertaheitolla Holly fani. Pystyottelija, jolla mahtava persoona. Eihän tota mimmiä vastaan yksinkertaisesti voi kannattaa. Oon toivonu Rondan häviötä siitä asti ku sen ärsyttävää turpaa rupesi näkymään muutamia vuosia sitten. Ylimielinen lehmä, joka sai ansionsa mukaan. Näin ne pahimmat leijujat ja suunsoittajat saa aina loppujen lopuksi kuonoonsa (Ronda, Sonnen, Koscheck, Lesnar yms. ja seuraavana Conor)

En itse lajia juurikaan seuraa. Ihmettelin kovasti juttuja joissa sanottiin Rondan voittavan Floydin tai Mannyn!
Cyborgia vastaan ei ottele koska 20lbs painoero, mutta samanpainoista nekkailun miesmestaria kyllä.
Kyllähän Ronda urheilija on. Judon olympia kulta on iso saavutus.
MMA on vaan vielä lajina niin nuori että ulkopuoliset erikoistujat voi hyvinkin pärjätä. Ja vastaanväittäjät usein unohtavat että voihan se erikoistunutkin jotain muuta osata. Jos painija saa niskalenkin toisesta niin varmaankin osaa paukuttaa nyrkillä naamaan vaikka sitä ei painissa olekaan opeteltu?

Mielummin silti tyttöni ottaisi roolimalllin Rondasta kuin kaikenmaailman tositv pissiksistä.
Toi koko hype pilasi hienon jutun.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Katsoin tuossa muutama päivä sitten tämän videon, jonka joku taisi laittaa tänne ja meinasin sen takia laittaa rahaa Holmille, mutta nyt tietysti vituttaa, kun en kehdannut. :D Tuossa matsissa tulivat kyllä esille nuo Rondan selkeät puutteet pystyosastolla; jahtaa vastustajaa suorassa linjassa, suojaus putoaa samalla ja sivuttaisliike puuttuu. Vaadittiin Rondan tasoinen urheilija, jolla on vahva tausta pystyottelussa, että tuo viimein nähtiin.

Mestarit ne vaan vaihtuu. Seuraavaks saman tekee Conor hyvällä liikkumisellaan.
Ei pysty näkemään Rondalla mitään saumaa uusinnassakaan. Liian hidas, liian huono pysty, liian huono kunto. Eikä riittänyt voimatkaan heitellä isompaa Holmia. Holm on naisten JBJ:D

Mä mietin ennen matsia kun ronda ei kätellyt ettei hyvää seuraa. Luultavasti oli psyykkausta mut tästä on esimerkkejä miten käynyt ja just noin että potku päähän.. Oon hiukka taikauskoinen näissä.
Itse matsiin niin rondan puutteet pystyssä on näkyny aiemminkin. Ei muutamassa vuodessa nyrkkeilyä opi vaikka fysiikka ois kunnossa. Treeneissä on eriasia näyttää hyvältä kun ottelyssa. Huonompia vastaan pärjännyt fysiikalla myös pystyssä mikä kertoo sarjan surkeasta tasosta.
Näytti että ronda lähti ottamaan pystyvoittoa, miettiköhän että todistaa olevansa myös siinä voittamaton kun vastassa oikea nyrkkeilijä.
Uusinnassa luulen että keskittyy olennaiseen ja yrittää maahan. Hölmöö kyl munkin mielestä että aina ufc:ssä uusintoja. Vois edes yhet matsit ottaa välissä muita vastaan. Eiköhän se ronda sieltä vielä nouse. Kulmamies ehkä vaihtoon.

Tää toinen naisten matsi ei kiinnostanu yhtään.
Huntin seuraavaa matsia odotellessa, werdum ois hyvä muttei tule tapahtuu.

Tää palautti taas hitusen uskoa siihen, että maailmassa on vielä oikeutta. Ja hyvin otteli Holm, Ronda näytti oikeastaan aika vastaantulijalta. Voi taas laittaa uuteen perspektiiviin näitä kaikenmaailman huuteluita sun muita, mitä Rondan suunnalta on kuultu ja nähty.

Heh, tosiaan Conori vielä seuraavana, niin sitten on hyvä.

Mitenkään väheksymättä Holmin suoritusta, Ronda tuli mielestäni matsiin ylimielisenä ja luuli olevansa parempi nyrkkeilijä. Kuvittelisin, että mahdollista uusintaa varten palaa juurilleen ja on mielenkiinoista nähdä miten käy. Saattoi tosin olla Holmin hyvyyttäkin, että Rondan judo ei näyttänyt hyvältä.

Kun harjoitus videoitankin katselee niin enempi niissä lyömistä ja nyrkkeilyä harjoitellaan

Totta ihmeessä harjoitellaan. Olisihan se nyt hullua treenata muuten kuin ylläpitävästi sitä osa-aluetta, jossa on muutenkin ihan ylivoimainen. Tämä matsihan kaatui nimenomaan pystyottelun puutteisiin eikä sitä tosiaan olisi parantanut se jos olisi treenattu mattoa ja pystypainia.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom