Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ei pituudesta ole hyötyä,jos sitä ei osaa hyödyntää matseissa.
Meinaatko että Aldo pystyy hyödyntämään "aukkoja" mitä Conorin pelissä on? Aldo ei ole läheskään Mendesin veroinen painija ja pitää muistaa että Conor ei valmistautunut kuukausia painimaan joten alasvientipuolustustuksesta pystyy vielä spekuloimaan. Conor otti pari pommia matsissa joiden läpi käveli joten pystyottelupuolustus ei ole tietenkään vedenpitävä mutta Mendesillä on enemmän yhden lyönnin tyrmäysvoimaa kuin Aldolla, uskaltaisin vahvasti väittää. Sanoisin että Aldo on astetta parempi pystyssä kuin Mendes, eikä koskaan osaa sanoa miten tyylit kohtaavat mutta pitää muistaa että Aldo Mendes II oli erittäin tasainen ottelu 5 erää, pystyssä.Mun mielestä tää miten tää kuvio meni, palveli enemmän Aldoa kuin Conoria. Aldo sai lisää valmistautumisaikaa ja näki Conorilta vielä yhden ottelun ja näki samalla samoja aukkoja mitä monet muutkin näki. UFC 190:n yhteydessä tehty haastattelu osoitti Aldon olevan henkisesti siellä missä pitää. Todella itsevarman oloinen. Enkä usko, että lähtee samalla tavalla provosoitumaan Conorshowsta. Conor näytti viime voiton jälkeen olevansa tavallinen kuolevainen eikä niin kylmähermoinen ja viileä sittenkään, kun itki lopussa polvillaan ja oli todella liikkuttunut. Fedor on elävä esimerkki siitä miten kylmähermoinen ja viileä ottelija kantaa itseään ison voiton jälkeen. Uskon, että Aldo itseasiassa repii tästä kaiken irti ja nauttii vaan siitä kun Conor isolla suullaan tulee myymään toistamiljoonaa ppv:tä. Se missä monet näki, että Mendesin jälkeen vaakakuppi kallistui enemmän Conorin suuntaan, niin mä näen päinvastoin. Tietty ei voida tietää miten paljon tuo kylkivamma vaikuttaa treenaamiseen, mutta Aldon sanoista ymmärsin, ettei haittaa enää menoa.
Mun mielestä tää miten tää kuvio meni, palveli enemmän Aldoa kuin Conoria. Aldo sai lisää valmistautumisaikaa ja näki Conorilta vielä yhden ottelun ja näki samalla samoja aukkoja mitä monet muutkin näki. UFC 190:n yhteydessä tehty haastattelu osoitti Aldon olevan henkisesti siellä missä pitää. Todella itsevarman oloinen. Enkä usko, että lähtee samalla tavalla provosoitumaan Conorshowsta. Conor näytti viime voiton jälkeen olevansa tavallinen kuolevainen eikä niin kylmähermoinen ja viileä sittenkään, kun itki lopussa polvillaan ja oli todella liikkuttunut. Fedor on elävä esimerkki siitä miten kylmähermoinen ja viileä ottelija kantaa itseään ison voiton jälkeen. Uskon, että Aldo itseasiassa repii tästä kaiken irti ja nauttii vaan siitä kun Conor isolla suullaan tulee myymään toistamiljoonaa ppv:tä. Se missä monet näki, että Mendesin jälkeen vaakakuppi kallistui enemmän Conorin suuntaan, niin mä näen päinvastoin. Tietty ei voida tietää miten paljon tuo kylkivamma vaikuttaa treenaamiseen, mutta Aldon sanoista ymmärsin, ettei haittaa enää menoa.
Tällä hetkellä oon sitä mieltä että Conor on suosikki tässä matsissa. Oli mulle ennen Mendes matsia ja sen jälkeen ehkä ei niin selkeesti mut silti uskon ettei Aldo pysty ottelemaan Conorin tahdilla kolmatta erää pitemmälle. Pystyssä Conor painostaa joka sekunti ja määrää rytmin ja etäisyyden.
Aldo myös painaa aina päälle, eikä juuri pakittele. Kumpi siis tulee määräämään tahdin ja hallitsee Octagonin keskustaa? Vaikea sanoa.
Aldo joutuu liikkumaan paljon enemmän kuin aikasemmissa matseissa taaksepäin ja sivuttain ja eteenpäin hyökätessä Conor vetää vastapalloon vasemman suoran niinkun usein tapana on.
Joo noin yksinkertaistahan se onkin Se, että toi toimi Siveriä, Brandao ja kaasuuntuntta Mendesiä ei tarkoita, että se toimii koko UFC:n yksi parhaita ja monien mielestä parasta pystyottelijaa vastaan.
Aldo on yksi parhaista counterstraikkaajista. Conorilla on voimaa, mutta ei nopeutta. Aldo rokottaa aivan eri tavalla kuin Mendes, joka ei tehnyt sitä juuri ollenkaan.
Etäisyys tulee olemaan iso etu koska Conor pystyy potkuilla pitämään Aldon kaukana ja samalla varsinkin vartalo ottaa osumia ja vie energiaa älyttömästi.
Niin, ottaako vartalo-osumia?
Aldo pystyy kyllä hyökätessään yllättää nyrkeillä samalla tavalla kun Mendes teki muutaman kerran ja alapotkut varmasti sattuu jos niitä pystyy tehokkaasti käyttämään mutta aika selvä peli pystyssä. Jos matsi pysyy pystyssä niin kolme erää max ennen kun Aldo keräilee hampaita lattialta.
Aika ristiriidassa toi alleviivaamani kohta. Eli Aldo hyökätessään pystyy osumaan nyrkeillä ja alapotkuilla, mutta aika selvä peli pystyssä? Mitä toi edes tarkottaa?
Matossa voi tapahtua ihan mitä vaan. Se kumpi on päällä vie mattopeliä tässä ottelussa.