UFC 165 Bones vs Mauler ***SPOILERS***

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja SND
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ottelua odotellessa mun kannatus alko menemään ruotsiin, kun tutkin duunissa vähän gussea tarkemmin. Odotin silti jonesin voittavan ja edelleen pidän sitä parempana ottelijana. Toivoin gussen voittoa lopuksi ihan vitusti ja hikoilin litran matsin aikana. Mielestäni tuomarit anto vähän liikaa pisteitä jonesin räpellysiskuille ja octacon controllille ym... Sviippaamisella ei ilmeisesti ole mitää painoa ufc:ssa. Toi tuomariston pisteytys vitutti mua suunnattomasti vaikka ei se yllätys ollut.

Ja japi puolusti aiemmin silvaa vaikka se oli muita isompi. Nyt osat vaihtui ja vielä jaksatte jauhaa samaa paskaa.

Sinä Japi olet hölmö mies - pipari

Fanitan jotain henkilöä / joukkuetta kunnes se häviää - se oli huono.

Etsi ensimmäinen viesti jossa kannatan Jonesia, vihjeitä löydät mun sigusta joka on ollut tollainen vähintään vuoden.

Ja japi puolusti aiemmin silvaa vaikka se oli muita isompi. Nyt osat vaihtui ja vielä jaksatte jauhaa samaa paskaa.

WWstä MWhen ja LHWhen noussut ottelija muita isompi? Usein vaa'alla vähemmän painaneena kuin mitä yläraja antaa myöden tms 184 paunaisena 185sissa tai 202 painavana 205sissa? Isompi? Hienoa hermanni.

Onhan noi Jones ja Gusse aivan erikokoisia verrattuna muihin LHW jamppoihin ja se on iso osa niiden menestystä. Niin se vaan ikävä kyllä on, että pitkäraajaisilla kavereilla on hurja etu modernissa mma:ssa.
Onko koko sama asia kuin pituus? Kaksi ihmistä ovat saman kokoiset tilavuudeltaan, mikäli painavat saman verran ja kehon koostumus on jotakuinkin sama.

Vapaaottelussa on käytössä painosarjat. Pitkistä raajoista on omat etunsa ja omat haittansa, eikä se millään tavalla ole valitettavaa. On niistä pitkistä raajoista koripallossa ja lentopallossakin etua. Miksi ihmeessä siinä pitäisi olla jotain huonoa että on lajiin sopiva fysiikka?

Etsi ensimmäinen viesti jossa kannatan Jonesia, vihjeitä löydät mun sigusta joka on ollut tollainen vähintään vuoden.

WWstä MWhen ja LHWhen noussut ottelija muita isompi? Usein vaa'alla vähemmän painaneena kuin mitä yläraja antaa myöden tms 184 paunaisena 185sissa tai 202 painavana 205sissa? Isompi? Hienoa hermanni.
Vastasitkin jo itsellesi. Hieno hattu.

Oletetaan et rematch tulee ja se käytäs vaikka 6kk päästä.Miten uskotte siinä käyvän?

Jones vie, valitettavasti. Vähän luulen, että tää oli tällänen "once in a lifetime" mahdollisuus Gussella ja rematchissa Jones subittaa ekassa tai tokassa erässä. Toki olisin mielelläni väärässä ja haluaisin nähdä samanlaisen ottelun kun eilen :) Paitsi, että voittajaksi valittaisiin Gusse!

Kyllä itse olin väärässä Maulerin tasosta. On siinä vaan todella kova ottelija. Veikkaan, että seuraavassa matsissa itsevarmuus vaan paranee ja mestari voi vaihtua.

Dan Henderson esim. Sonnen ja Belfort eivät myöskään kumpikaan nostaneet lihasmassaa vaan kävivät haastamassa Jonesia kun LHW on tasoltaan heikompi kuin MW.

Pistapa nyt vaikka jotain linkkia asiaan liittyen. Olis hauska loytaa tapaus jossa joku olis juonu vetta ennen punnitusta. Vai oliko niin etta ihan keksit taman ihan omasta paastasi?

Todella harvoin nykyään mikään urheilutapahtuma tai ottelu vetää mukaansa, mutta tätä matsia katsoessa sitä huomasi hyppivänsä tuolilta ja huutavansa tietokoneelle. Kerrassaan mahtavaa! Minä olin yksi heistä, jotka naureskelivat ottelun promootiolle ja olin varma Jonesin ajavan Gussen läpi minuuteissa, mutta onneksi Gusse oli eri mieltä. Vaikka Teixeira jääkiin nyt väliinputoajaksi, on tästä pakko revanssi nähdä!

Tässä yksi hetki, jonka aikana ponnahdin penkiltä ja huusin

hi-res-7686932_display_image.webp

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Oletetaan et rematch tulee ja se käytäs vaikka 6kk päästä.Miten uskotte siinä käyvän?

Mauler voittaa (toivottavasti). Nyt on myytti murrettu siitä että jokainen on selällään syömässä kyynerpäitä heti kun Jones näin päättää. Parempi kunto olisi (IMO) riittänyt tuomaan voiton Alexille nytkin, kuntohan toki on huippuluokkaa mutta hieman parempi kaasutankki ja sitä kautta tarkkuus muutamassa etäisyyden sulkemisessa olisi tuonut voiton ja pää säästynyt kyynerpäältä ja potkuilta paremmin. Vaikka olenkin tätä mieltä, ei se silti mitään pois vie Jonesilta. Hän on käsittämätön tähti MMAssa (vaikka henkilökohtaisesti toivonkin hänelle häviötä :) ), ja on nyt jo tehnyt historiaa tässä nuoressa lajissa.

Jones vie terveenä suuremmalla marginaalilla luultavasti lopetuksella. Olihan se tässäkin matsissa jo hiuskarvan varassa vaikka tiukkaa olikin.
En siltikään usko että rematchia nähdään ennen ensi kesää.

Joo hei please tuokaa Fedor tähänki ketjuun :face:

Tästä tittelimatsista nähtiin, että kun vastaan kävelee samankokoinen kaveri hyvällä boksailulla ja hyvällä TDD:llä, niin Bones ei ole Bones vaan ihan pelkkä Jones. Mun mielestä voidaan sanoa, että "myth busted". Itse pisteytin erät 3-2 Gusselle, mutta ei toi mikään murharyöstö ollut. Mieltä nosti se, että Jones lähti häkistä sairaalaan ja Gusse jäi antamaan haastatteluja.. eli lisää sijaa spekulaatioille :D. Toisaalta voidaan taas huomioida se, että mitä jos olisi tullut kuudes erä? Gusse oli sen verran loppu vikassa, että voi olla ettei olisi selvinnyt kuudetta.

Ollut paljon puhetta, että Jonesin pitäisi nostaa hewariin.. tän esityksen (vaikka sydäntä näyttiki) jälkeen voisin sanoa, että esim JDS löisi Jonesin takaisin lhw:iin. Jones imuroi niin paljon nyrkkejä, että jos lyöjänä olisi ollut JDS, niin ei todellakaan olisi kestänyt viittä erää. Ottaen huomioon myös sen, että JDS:llä on hyvä TDD. Melkein antaisin isomman edun JDS:lle kuin Cainille, Jonesia vastaan.. En usko, että Cain painisi Jonesista voittoa, enkä usko Cainin vievän pystyssä.. Junior ei todellakaan veisi Jonesia painissa, mutta leipoisi pystyssä ruman naaman..

Mauler yllätti myös allekirjoittaneen etenkin erittäin kovalla alasvientipuolustuksella ja ihan huikean kovalla leualla. Se neljännen erän kyynerpääkin oli sellainen, että siihen varmaan putoaisi 98% ottelijoista saman tein. Ottelun alla esittämä näkemykseni Mauleri käsien roikottelusta oli juurikin se, mihin Jones iski, mutta ruotsalaisen pää on vähintäänkin umpiluuta. Yläpotkuja tuli muutama perille, mutta ei nukkkumattia. Mauler vei nyrkkeilyä aika hyvin ja osumia sai perille mielestäni huomattavasti enemmän mitä Jones. Toisaalta taas kovimmat mällit antoi Jones potkuilla ja kyynärpäillä. Omassa pisteytyksessä annoin erät 3-2 Jonesille, mutta tasurikaan ei olisi ollut mitenkään väärin pisteytetty.

Tietyllä tapaa Jonesin voitto näillä vähemmillä, mutta vahvemmilla tekniikoilla oli vaparin voitto samalla. GSP kun on jo jabittelun maailmanmestari, ei tuota titteliä ole syytä enää toista kertaa jakaa.

Joo hei please tuokaa Fedor tähänki ketjuun :face:

Tästä tittelimatsista nähtiin, että kun vastaan kävelee samankokoinen kaveri hyvällä boksailulla ja hyvällä TDD:llä, niin Bones ei ole Bones vaan ihan pelkkä Jones. Mun mielestä voidaan sanoa, että "myth busted". Itse pisteytin erät 3-2 Gusselle, mutta ei toi mikään murharyöstö ollut. Mieltä nosti se, että Jones lähti häkistä sairaalaan ja Gusse jäi antamaan haastatteluja.. eli lisää sijaa spekulaatioille :D. Toisaalta voidaan taas huomioida se, että mitä jos olisi tullut kuudes erä? Gusse oli sen verran loppu vikassa, että voi olla ettei olisi selvinnyt kuudetta.

Mieshän siellä vain oli, mutta mikä merkitys oli loukkaantumisella ja itse näen että vastaavaa ei tulla kyllä uusinnassa näkemään. Gussella oli miljoonan taalan chänssi viedä tämä matsi osittain yllätyksen avulla, Jones tuskin odotti yhtä kovaa tdd, mutta uusinnassa tuohonkin on luultavasti keitetty lääke.

Jossei sitä rematchia tuu niin Jones-Teixeira ja Contender matsiin Mauler-Machida.

Ja lähti se Gussekin sairaalaan ja kyllä vitutti venailla pressiä ja boom kumpikaa oo paikalla.

Mauler yllätti myös allekirjoittaneen etenkin erittäin kovalla alasvientipuolustuksella ja ihan huikean kovalla leualla. Se neljännen erän kyynerpääkin oli sellainen, että siihen varmaan putoaisi 98% ottelijoista saman tein.

Kyynerpää oli murhaava, mutta jos tuollaisen joutuu nielemään niin se osumakohta oli siihen juurikin oikea. Nenään taikka silmään, jos olisi osunut niin matsi olisi ollut siinä.

- - - Updated - - -

Jossei sitä rematchia tuu niin Jones-Teixeira ja Contender matsiin Mauler-Machida.

Ja lähti se Gussekin sairaalaan ja kyllä vitutti venailla pressiä ja boom kumpikaa oo paikalla.

Contender matsiin on uumoiltu Cormier-Mauler comboa, jos ei sitten Daniel halua suoraan mestaruusotteluun.

Re-matchiin Jones tulisi varmaan tarkkaan mietitylla gameplanilla, mutta olihan ihan se ihan alyttoman kova juttu etta Gusse pystyi pysayttamaan noi takedownit. Gusse selkasti vasyi eika kadet enaa pysyneet ylhaalla, osumia alkoi tulla ja se spinning elbow muuttikin sitten koko matsin kulun. Oisko ollut kolmannessa erassa kun Gussen lyonnit alkoi osua todella hyvin ja rupesin jo miettimaan etta ottaako Gusse keskeytysvoiton?

Alyttoman kova suoritus, molemmilta ottelijoita. Jos Gusse olisi saanut paremmin blokattua niita ylapotkuja eika olisi ottanut sita kyynerpaata, niin varmaan olisi vienyt matsin.

Imo ei rematchia Mauler on nyt nähty teki mitä teki mutta hävis, uutta vauhtia vaikka Machidasta. Texeiran aika on nyt.

Gusse oli ihan kunnossa, UFC ei vain halunnut Jonesin näyttävän huonolta niin pistettiin sitten Gussekin sairaalaan.

Veikkaan, että revanssissa Jonesin jalka potkikaan vielä pahemmin paskaksi. Nyt Gusse tietää Jonesin jalkojen olevan ihan uskomattoman heikot, joten varmasti monottelee ne niin säpäleiksi, ettei Jones kestä pystyssä matsin loppuun saakka.

Suositut

Back
Ylös Bottom