UFC 158: GSP vs. Diaz ***SPOILERS****

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ujo
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
GSP on koko UFC:n kovin kassamagneetti, joten kaippa valtaosa kuitenkin hänen tyyliään arvostaa ja matseja pitää laadukkaina.

Enkä sano, ettei GSP:n pitäisi hakea lopetuksia, mutta jos se tuolla tyylillä ottelee ja myy PPV:tä enemmän kuin kukaan muu UFC:ssä, niin pakkohan kyseisessä miehessä on jotain ihmeellistä oltava. Onko se sitten sitä, että mies on UFC:n ehkä kovimman painoluokan mestari ja dominoi porukkaa, GSP:n hienoa luonnetta ja hyvää ulkonäköä vai yhdistelmä monia asioita?

Jengi ei vielläkään ymmärrä että ei gsp mitään kannuja vastaan ottele vaan N.1 contendereitä.Ei niitä lopetuksia silloin vain oteta kun itse haluaa.

Jengi ei vielläkään ymmärrä että ei gsp mitään kannuja vastaan ottele vaan N.1 contendereitä.Ei niitä lopetuksia silloin vain oteta kun itse haluaa.

Sinä se et taida ymmärtää että Diaz ei ollut lähelläkään ykkös contenderia! Pääsi matsiin puhumalla kassakoneen kilistessä taustalla.

Kun tunnut tietävän niin hyvin nämä kuviot niin kerro mulle miten tappiosta ja vuoden kilpailukiellosta saadaan yhtälö = 1 Contender

Alkaa liitämään nämä jutut aika korkealla kieltämättä...

Fuck its the irs!
BFnhpDPCcAARWhC.jpg:large

Kai se GSP ja sen camppi tietää paremmin ettei sinne Nickin selkään kannata hypätä.Täysin samanlaillahan Nate tarjos selkää Bendolle eikä se tarttunu tilaisuuteen.

GSP ei tosiaankaan oo suosittu sen matsaustyylinsä takia.Se on UFCN Goldenboy,tollanen jokasen anopin unelmavävy.Säännöt sallii ja selkeesti toi sen tyyli toimii ni miks vitus muuttamaan sitä.Ei kaikki oo Wanderlei Silvoja AKA valmiita ottamaan aivovammaa pelkästään fanien suosion takia.

En pidä GSPstä tai sen ottelutyylistä mut en kyl tuomitsekkaan.

Ei ottele kannuja vastaan, mutta turha myöskään sanoa ettei lopetukseen ole mahdollisuuksia, kun dominoi noin vahvasti. GSP (tai sen camppi) ei lopeta matseja, koska se ajattelee että sillä lopetus yrityksellä voi olla 0,1% mahdollisuus tappioon.

Saisi kieltää koko single/double leg TD niin muuttuisi vähän kuviot.

Ihan noin yleisesti pitää todeta, että kai sillä Yrjölläkin joku itsesuojeluvaisto on? Ei kai kukaan tavallinenkaan tallaaja rupea väkisin tyrmäämään kaveria nakkijonossa, jos tietää, että sieltä tulee nyrkkiä päähän? Tottakai se ottelee niin, että voittaa, mutta säästyy samalla itse ainakin pahimmilta iskuilta. On sitä elämää vielä ottelemisen jälkeenkin. Mukava istua kiikkustuolissa kun ei valu puuro suupielistä rinnuksille. Siinä vaiheessa niistä tienatuista miljoonista ei ole paskankaan iloa. Se on sitten muiden tyhmyyttä jos ne ei keksi aseita joilla kaverin saa kumoon.

Mikset vain suosiolla katso potkunyrkkeilyä MMA:n sijaan?
Katson molempia :) Mikset sinä sen sijaan katso puhdasta painia sitten, ns sinne nuo lay&pray kaverit joutaisivat. Tai paremminkin tuo pitäisi saada kitkettyä MMA:sta pois.

Katson molempia :) Mikset sinä sen sijaan katso puhdasta painia sitten, ns sinne nuo lay&pray kaverit joutaisivat. Tai paremminkin tuo pitäisi saada kitkettyä MMA:sta pois.
Milloin minä olen täällä haukkunut pystyottelua tai sanonut, että sitä pitäisi kitkeä MMA:sta? Minä arvostan MMA:n kaikkia osa-alueita ja haluan nähdä kaikkia osa-alueita.

Eikä GSP tuossa matsissa todellakaan mitenkään väkisin maannut Diazin päällä. Yli puolet matsista käytiin pystyssä, eikä Diazilla ollut sielläkään mitään sanomista GSP:lle. Matossa Diaz oli suurimman ajan kontillaan yrittäen paeta pyörimällä, mutta GSP esti nämä yritykset tehokkaalla ja teknisellä BJJ:llä. Sitä pitää pystyä arvostamaan.

Ja tätä minä olen hokenut kyllästymiseen asti, mutta jos nyt vielä. Jos Nick Diaz haluaa otella pystyssä, silloin täytyy estää alasviennit ja nousta matosta ylös, jos sinne joutuu. Ei paljoa auta omaa gameplääniä ajatellen, että itkee, purnaa ja koettaa erän päätyttyä saada iskuja perille.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Saisi kieltää koko single/double leg TD niin muuttuisi vähän kuviot.

Saisi sallia päällä puskemisen, selkään ja niskaan lyömisen sekä maahan potkimisen niin muuttuisi vähän kuviot. Munille potkun sallimistakin voisi harkita. Hanskat haittaavat lyömistä ja painimista vaikka kuinka. Hanskat veke. Nythän se ottelu on tuollaista konttaamista, koska 3-pistettä-matossa kaveria ei voi esimerkiksi potkia polvella päähän.

Kuten niin monesta muusta kamppailulajista tiedetään, niin se sääntöjen lisääminen harvemmin muuttaa lajia yleisöystävällisemmäksi.

Saisi sallia päällä puskemisen, selkään ja niskaan lyömisen sekä maahan potkimisen niin muuttuisi vähän kuviot. Munille potkun sallimistakin voisi harkita. Hanskat haittaavat lyömistä ja painimista vaikka kuinka. Hanskat veke. Nythän se ottelu on tuollaista konttaamista, koska 3-pistettä-matossa kaveria ei voi esimerkiksi potkia polvella päähän.

Kuten niin monesta muusta kamppailulajista tiedetään, niin se sääntöjen lisääminen harvemmin muuttaa lajia yleisöystävällisemmäksi.

Sillon kun aloitin mma:n seuraamisen niin suurin osa näistä oli vielä sallittua. Kaupallisuuden tultua kuvioihin on sääntöjä muutettu ihmismassoille sopivampaan suuntaan.

Milloin minä olen täällä haukkunut pystyottelua tai sanonut, että sitä pitäisi kitkeä MMA:sta? Minä arvostan MMA:n kaikkia osa-alueita ja haluan nähdä kaikkia osa-alueita.
Et missään, pointti oli vain se että jos matsi menee mattoon MMA:ssa pitää siellä jotain "tapahtua" eikä vain varmistella kuten mainitisin.

Eikä GSP tuossa matsissa todellakaan mitenkään väkisin maannut Diazin päällä. Yli puolet matsista käytiin pystyssä, eikä Diazilla ollut sielläkään mitään sanomista GSP:lle. Matossa Diaz oli suurimman ajan kontillaan yrittäen paeta pyörimällä, mutta GSP esti nämä yritykset tehokkaalla ja teknisellä BJJ:llä. Sitä pitää pystyä arvostamaan.
Olet oikeassa, mutta se mitä pitäisi tehdä sen jälkeen kun kaveri saadaan pidettyä maassa on kysymys. GSP on tehokas saamaan vastustajan mattoon, pitämään hänet siellä, mutta että saisi tehtyä jotain damagea/edetä parempaan positioon/submisson > että saa lopettua matsin on mies aika heikko esitys (viimeeksi vuonna 2009) ja tätä itse en arvosta ollenkaan. Esim tulee äkkiä mieleen Cain,Bones,Fedor,Barnett,Maia > kun matsi menee mattoon niin johan tapahtuu kaikkea yllälueteltuja asioita.

Ja tätä minä olen hokenut kyllästymiseen asti, mutta jos nyt vielä. Jos Nick Diaz haluaa otella pystyssä, silloin täytyy estää alasviennit ja nousta matosta ylös, jos sinne joutuu. Ei paljoa auta omaa gameplääniä ajatellen, että itkee, purnaa ja koettaa erän päätyttyä saada iskuja perille.
Tällä ei nyt ole mitään tekemistä asian kanssa. Diaz oli surkea esitys GSP:tä vastaan niin pystyssä kuin matossa.

Kuulostavat aika typeriltä säännöiltä, koska ottelija voi loukkaantua turhan pahasti k.o hommista.

Kuten niin monesta muusta kamppailulajista tiedetään, niin se sääntöjen lisääminen harvemmin muuttaa lajia yleisöystävällisemmäksi
Itseasiassa MMA-sääntöjä on kokoajan lisätty mitä isommaksi laji on kasvanut.

GSP teki mitä piti, hyvä.

Taitaa Hendricksillä olla mahdollisuudet GSP:tä vastaan siinä yhdessä kädessä, jos nyt vertaa kuinka gsp vei yhteen maaliin Condittiä, kun taas Hendricks kaasutti jopa toisen erän jälkeen, eikä koskaan saanut matossa mitään aikaan. Mielenkiinnolla odotan miten herra reagoi kun selältään joutuu pyristelemään.
Väittää olevansa parempi painia, mutta niin on moni muukin kova painia pantu kauas omalta mukavuusalueelta.

Vituttaa kyllä lukea näitä itkemisiä GSP:n tylsästä tyylistä. Hei, uutisia: silloin kun vastakkain on kaksi huipputason kamppailijaa joilla molemmilla on tavoitteena voitto (eikä viihdyttäminen), ottelu on väistämättä laskelmoivaa. Se nimenomaan on MMA:n suola, että kumpikin ottelija yrittää viedä matsin omalle vahvuusalueelleen ja estää samalla toista käyttämästä omia vahvuuksiaan.

UFC:n pitäisi perustaa erikseen oman alabrändin alla toimiva liiga, johon paskan puhumisen ja pidäkkeettömän ottelutyylin perusteella järkätyt viihdykematsit voisi dumpata. UFC:ssä olisi sitten vain näitä "tylsiä" matseja, jossa kamppailijat kohtaavat toisensa ainoastaan urheilullisin perustein. Olisi mielenkiintoista nähdä, kumpi sarja olisi pitemmän päälle mielenkiintoisempi.

GSP on GSP. Ylivoimainen ja pidettävä mestari. Mutta fakta on silti se, että tää oli kuudes decisionvoitto putkeen. Mun mielestä ja tää on vaan mun mielipide, mutta jos ottelija haluaa rakentaa legacya ja nousta mukaan GOAT -puheisiin, niin niitä lopetuksia on pakko alkaa hakea. Ihan sama vaikka olisi 30 tittelipuolustusta, mutta lopetushakuisuus on yksi tärkeä piirre ottelijassa, josta halutaan käyttää nimitystä kaikkien aikojen paras. Noilla näytöillä GSP:llä ei mun mielestä ole varaa, vaikka miehellä onkin jo nyt huikea recordi ja vastustajat tasoltaan paljon parempia kuin esim Silvalla tai Aldolla.

- - - Updated - - -

GSP on koko UFC:n kovin kassamagneetti, joten kaippa valtaosa kuitenkin hänen tyyliään arvostaa ja matseja pitää laadukkaina.

Kysymys kuuluukin että kuinka kauan pysyy UFC:n kovinpana kassamagneettina. Pakosti myös hc:eimmat GSP fanitkin alkavat pikkuhiljaa kritisoimaan näitä jatkuvia decisionvoittoja.

Paras kommentti oli tällä sivulla kyllä tämä:
"Saisi kieltää koko single/double leg TD niin muuttuisi vähän kuviot."
Ei vittu paras pitkiin aikoihin tuo pitää varmaan tyrkätä Danan twitteriin ainakin, että näin laji kehittyy saletisti. :D
Samallahan tosiaan voisi stompit ja munille potkut pistää samaan kuten päällä puskeminen ja pureminen myös varsinkin kun olet alla matossa.

Gsp saisi enemmän koittaa lopetuksia, mutta se on kaksiteräinen miekka aina.
10 matsin putkessa ei huvita hävitä virheen takia joka tilanteesta jossa lopetusta hakee voi tulla.

Bigg Rigg vs Gsp seuraava title toivottavasti.
Musta tuli Bigg Rigg fani heti ekan matsin jälkeen. :fuckyeah:

Vituttaa kyllä lukea näitä itkemisiä GSP:n tylsästä tyylistä. Hei, uutisia: silloin kun vastakkain on kaksi huipputason kamppailijaa joilla molemmilla on tavoitteena voitto (eikä viihdyttäminen), ottelu on väistämättä laskelmoivaa.
Entäpä jos esim Jon Bones ainoastaan torjuisi kaikki vastustajan hyökkäykset esim jatkuvalla karkuun juoksemisella ja joka erässä heittäisi vain muutaman kevyen "legkicksin" että riittää pistevoittoon, olisiko tätä sitten hauskata seurata joka matsissa? Se olisi vain laskelmoitua urheilua eli vain saada voitto lajin sallimissa rajoissa?

Paras kommentti oli tällä sivulla kyllä tämä: "Saisi kieltää koko single/double leg TD niin muuttuisi vähän kuviot."
Ehkä olisi pitäny laittaa hymiön perään, että porukka olisi homman ymmärrätänyt. Koska tuo on olennainen osa painia niin ei tietenkään sitä saa poistaa, pointti oli vain että GSP kun on vain niin helvetin hyvä siinä ja painissa ylipäätään sekä TD on erittäin suuri vaikutus erän voittoon (mutta TDD:llä ei) pitäisi asiaan jotenkin kompensoida jolla estää se TD:n & sen jälkeinen lay&pray pistevoitto.

Entäpä jos esim Jon Bones ainoastaan torjuisi kaikki vastustajan hyökkäykset esim jatkuvalla karkuun juoksemisella ja joka erässä heittäisi vain muutaman kevyen "legkicksin" että riittää pistevoittoon, olisiko tätä sitten hauskata seurata joka matsissa? Se olisi vain laskelmoitua urheilua eli vain saada voitto lajin sallimissa rajoissa?

Tää on hiukan eri. GSP kyllä vei tuotakin matsia miten halusi, vaikka ei sitä lopetusta saanutkaan/yrittänyt. Se oli aktiivinen, matossa pyöritti suvereenisti jne. Ainahan sitä tietty toivoisi, että lopettaisi matsinsa, mutta kyllä sitä vastustajaakin voisi kritisoida jollei sekään pysty tekemään juuri mitään.

Loistavaa! :D
Entäpä, jos olisit vaan hiljaa?
Jokainen matsaaja joka tuolla tasolla ottelee voi tehdä mitä huvittaa kun omista asioista on kyse.
Onhan kaikki kikkapotkut nättejä joita Pettiksen matseissa on nähty, mutta onko viisasta riskeerata matsia jopa koko uraa moisen takia, ei.

Jon Jones alkaisi pakittaa miten se sitten voittaisi?
Mulle on sama miten se ottelee kunhan ottelee Bones toimittaa ainakin lopetuksia joista tässä taisi olla kysekin ainakin jossain vaiheessa. :P

t800 ei ole tainnut seurata Greg Jacksonin tapaa jota en suosi itsekään, mutta se on tehokasta.

Suositut

Back
Ylös Bottom