Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Luetun ymmartaminen lienee vaikeata joillekin. Sanoin suuressa mittakaavassa nimettomia, en nimettomia. Nimet Ghita, Manhoef ja Spong ei keiku listojen karkipaassa kun puhutaan maailman parhaista vapaaottelijoista, vaikka omissa piireissaan tunnettuja onkin. Taalla vaitettiin naurettavasti etta Sakin pysty olisi parempi kuin JDS:an. JDS on kuitenkin pistanyt pataan kaikkia tahan mennessa pystyssa ja Sakilla on pystytappioita. Ja nakojaan ottanut yhden MMA matsin ja tyrmatty siina.
Potkunyrkkeily ei tosiaan kuulu tahan ketjuun. Jos he haluaa haastaa esim. JDS:n tasoinsen kaverin, tervemenoa koettamaan UFC:hen paasya. Se tie voi osoittautua yllattavan kivikkoiseksi.
Luetun ymmartaminen lienee vaikeata joillekin. Sanoin suuressa mittakaavassa nimettomia, en nimettomia. Nimet Ghita, Manhoef ja Spong ei keiku listojen karkipaassa kun puhutaan maailman parhaista vapaaottelijoista, vaikka omissa piireissaan tunnettuja onkin.
Me puhuttiin aikasemmin Sakin K1 vastustajien tasosta. Sanoit niiden olevan nimettömiä. Missä ihmeen vaiheessa Ghita, Manhoef ja Spong muuttui vapaaottelijoiksi? Korjauksena vielä, että Ghita, Manhoef ja Spong kaikki kuuluvat K1:en eliittiin eli kärkipäähän, jopa suuressa mittakaavassa. Eli toi sun argumentti, ettei Saki ole ottanut ketään muita nimekkäitä vastaan ku Hari ja Overeem menee nyt vessasta alas.
Taalla vaitettiin naurettavasti etta Sakin pysty olisi parempi kuin JDS:an. JDS on kuitenkin pistanyt pataan kaikkia tahan mennessa pystyssa ja Sakilla on pystytappioita. Ja nakojaan ottanut yhden MMA matsin ja tyrmatty siina.
JDS on pistänyt kaikkia pataan pystyssä, mutta onko vastustajat ollut K1 tason pystymiehiä? Ei. Et voi MITENKÄÄN verrata Sakin vastustajia JDS:n vastustajiin, koska on kyse kahdesta eri lajista. Ja se väite, että Sakin pysty olis parempi kuin JDS:n on kaukana naurettavasta. En edes tiedä miten voit tosissas olla tota mieltä. Ethän sä nyt hyvä mies voi verrata vapaaottelijan pystyä (vielä semmoisen yksilön, joka ei juuri koskaan potki ja jopa itse sanoo oman vahvuuden olevan nyrkkeily) K1:n huipputason ottelijan pystyyn. Saki on voittanut Ghitan, Karaevin, Spongin, Ignashovin, Slowinskin ja en edes muista loppuja. Ainii mut noi on kaikki nimettömiä, joten niitä ei voi laskea. Sen sijaan JDS:n voitot Struvesta, Werdumista, Nelsonista ja eläke CroCopista kertoo miehen pystymeriiteistä. Onhan siellä voittoja kovista pysty (mma) miehistä kuten Yvel, mutta haloo.. nyt valot päälle. JDS tod.näköisesti voittaisi Sakin mma:ssa ja Saki voittaisi JDS:n K1:ssä. Ei voi tietää.. Case closed?
Potkunyrkkeily ei tosiaan kuulu tahan ketjuun. Jos he haluaa haastaa esim. JDS:n tasoinsen kaverin, tervemenoa koettamaan UFC:hen paasya. Se tie voi osoittautua yllattavan kivikkoiseksi.
Tohon viimeiseen lauseeseen mä en valitettavasta osaa vastata muuta kuin
No onhan kamppailijat useinkin kieltanytyny matseista jos se saattais urakehityksen kannalta olla huono vaihtoehto. Varmaan taman tiesitkin jo vaikka toisin naytteletkin. Jos nyt kuitenkin rehellisesti uskot etta UFC:ssa kaikki tarjotut matsit otetaan vastaan niin nain ei ole. Nelson on vaan talla menolla menossa samaan kategoriaan kun Clay Guida - havioita saa tulla kun matsit on silti kovaa rymistelya.Oot yllättyny, että Nelson "otti" ton matsin? Mitä sen ois pitäny tehdä? Kieltäytyä siitä? Mistä lähtien?
Taa koko juttuhan alko siita kun kun JDS:san pystytaitoa vahateltiin Sakin taitoihin verrattuna. Ja se on varma etta kun periaatteessa kahta asiaa joita ei voi/pida vertailla, vertaillaan niin eihan siina lopussa oo mitaan jarkea - ja olen siihen itsekin syyllinen (saas nahda onko kenellakaan muulla munaa myontaa sama). Molemmat puolet puhuu eri asioista. Mun puolesta taa vaittely voidaan jattaa tahan, ellei jostain tunnu vetaa keskusteluun vaikkapa Mike Tysonin nyrkkeilya tai vertailla Evgeni Plushenkon taitoluistelutaitoa Overeemin vastaavaan.Ja anteeksi jos mun suomenkielen ymmärryksessä on vikaa, mutta mä yritän nyt parhaani mukaa vastata sulle tohon sun aikaisempaan postiin, josta mä en saanu mitään selvää..
Jaa, en ma nyt valttamatta sita mielta oo etta JDS tod. nak. voittaa, puntit on aika tasan ja on hirmu vaiketa perustella miks just toinen voittais. Pointtini oli vaan etta jos Saki laitettais octagoniin JDS:aa vastaan niin veikkaan etta kyyti olis pystyssakin Sakille kylmaa. Mutta mitapa tuota spekuloimaan kun sita ei varmaan ikina nahda. Ei mulla mitaan JDS laseja paassa oo.Siitä oon sun kanssa samaa mieltä, että JDS tod.näköisesti voittaa Overeemin. Mutta nyt ne vitun isot JDS lasit pois päästä. Tää oli käsky..
uskoisin Overeemin pystyvän iskemään eri tilanteissa aika mukavasti vastaan, sillä dos Santosin kädet heiluu usein lähes lantion tasolla.
Jos Overeemin K1-saavutukset heijastuu myös oktagoniin, on JDS hankaluuksissa. Hänellä on todella avonainen suojaus, kädet roikkuu usein hämmentävän alhaalla. Tähän mennessä se ei ole menoa haitannut, mutta uskoisin Overeemin pystyvän iskemään eri tilanteissa aika mukavasti vastaan, sillä dos Santosin kädet heiluu usein lähes lantion tasolla.
En kyllä jaksa ymmärtää tuota Overeem-hypetystä. Werdumia vastaan ei saanut oikein mitään aikaan. Kuoleman porteilta palanneen heikkokuntoisen Lesnarin toki voitti, mutta niin olisi tainnut voittaa lähes kuka tahansa muukin TOP-20 ukoista. Rogers osoittautui mätisäkiksi ja muita viime vuosien päänahkoja ovat mm. Duffee ja Thompson, joiden voittaminen ei nyt kovin suuri meriitti ole.
Sinänsä nostan hattua Overeemille, sillä rohkeutta ei näytä puuttuvan, koska uskaltaa ottaa vastaan uransa kovimman haasteen. Mahdollisen tappion ja kunnon turpasaunan myötä hypejuna suistuu raiteilta ja tulotaso laskee melkoisesti.
Hyvin mahdollista, että näin käy, mutta kyllähän Roidi nyt on hypensä ansainnut. Ei pelkästään voittoputkensa takia vaan sen tavan millä mies on brutaalisti raivannut vastustajia tieltään yksi toisensa jälkeen. Werdum matsi on ainoa poikkeus ja siinä nähtiinkin, että Roinan pahin heikkous taitaa tällä hetkellä olla cardio. Juniorille sopiva game plan voisi olla harrastaa samantyylistä hit and runnaamista mitä nähtiin Conditilta Diazia vastaan, silloin Roina voisi olla kypsä marja poimittavaksi viimeistään joskus toisen erän loppupuolella.
En kyllä jaksa ymmärtää tuota Overeem-hypetystä. Werdumia vastaan ei saanut oikein mitään aikaan. Kuoleman porteilta palanneen heikkokuntoisen Lesnarin toki voitti, mutta niin olisi tainnut voittaa lähes kuka tahansa muukin TOP-20 ukoista. Rogers osoittautui mätisäkiksi ja muita viime vuosien päänahkoja ovat mm. Duffee ja Thompson, joiden voittaminen ei nyt kovin suuri meriitti ole.
Sinänsä nostan hattua Overeemille, sillä rohkeutta ei näytä puuttuvan, koska uskaltaa ottaa vastaan uransa kovimman haasteen. Mahdollisen tappion ja kunnon turpasaunan myötä hypejuna suistuu raiteilta ja tulotaso laskee melkoisesti.
Ainahan tuo on pätenyt Lesnariin. Lesnar sitä paitsi sanoi olleensa parhaassa ottelukunnossa ikinä Overeemia vastaan.