UFC 135: Jones vs. Rampage 24.9. *Spoilers*

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja sokka
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
jones tarvii kyllä varmaa suht pitkän tauon ennenku menee HW, kuitenki pitäs joku 40 paunaa saada jostain lisää.

Jones on itse sanonut aikovansa nousta raskaaseen sarjaan muutaman vuoden päästä, koska kasvaa vielä jonkin verran ja painojen vetämisestä tulee koko ajan raskaampaa. Ei sen Jonesin mitään 40 paunaa tarvitse saada lisää, se painaa pari viikkoa ennen ottelua vielä 220 paunaa (http://twitpic.com/6ky5e3) mistä lähtee leikkaamaan ottelua kohden ja offilla painaa varmaan yli 230 paunaa. Siitä ei ole pitkä matka JDS:n ja Cainin painoihin.

Rampage teki minkä pystyi mutta eipähän tuossa jäänyt mitään sanomista.

Luulen että Jones toteutti gameplania todella tarkasti. Ensin pehmittää, riskit minimoiden, jonka jälkeen lopetus.

Pisteet Rampagen sitkeydellä

Diaz oli loistava. Ainut miksi tästä eventistä jäi hyvä fiilis. Bones muistuttaa nyrkkeilyn puolelta klitschko:n veljeksiä. Jabitellaan ja sit halataan.

Jaa'a, ei ollut päämatsissa Pagella juuri sanottavaa Jonesia vastaan. Paljon aktiivisemmin ois pitänyt pyrkiä rikkomaan etäisyyttä ja päästä lyömään vastaan koukkujansa. Ei tuolle Jonesille pärjää jos sen antaa hallita etäisyyttä ja tehdä temppujaan.

Hughes näytti hetkisen jopa siltä, että sehän pystyy poksaamaan Kikkaraa vastaan, mutta sitten tapahtuikin kuten jo ennen matsia saattoi arvata, Kikkara by KO. Josko olisi Hughesin UFC taival siinä? Hieno ura, mutta alkaa olla jo aika lopettaa. Ura huipulla on ohi, eikä miestä soisi näkevän jatkoss aottelemassa keskikertaisuuksia vastaan.

Gomi oli täysin aseeton Natea vastaan. En ois uskonut että noin yksipuolisesti menee, mutta näin kävi. Jokainen Naten isku painui ihan koppina perille ja matossa Gomi oli vielä enempi hädässä jos vain enää pystyn perusteella mahdollista. Nate oli kova millä mittarilla tahansa!

Ja illan suurin yllättäjä, Mr.Hunt! Jumaleissön, hetkisen jo ehti ajatella, että jaahas, tää matsi oli tässä kun alle joutui, mutta niin vain ponkaisi sieltä mountista pois ja peli jatkui. Eipä olisi ennen matsia uskonut millään, että se on Hunt joka nuista on lähempänä lukostusta tai kumpi vie useammin matsin mattoon. Huh huh! Ukolle kunto kohilleen, niin saattaa vielä tulla ja yllättää monta kovempaakin ukkoa jos kehitys jatkuu tuota tahtia. Ukkohan oli selvästi löytänyt ihan uuden vaihteen treenaamiseen.

Viihdyttäviä matseja muutoinkin ilta täynnä, vaikkei paperilla minkään sortin hurraa huutoja omaan makuun ennakkoon aiheuttanutkaan.

Jones on käsittämätön ukko. Ei mitään rajaa monipuolisuudessa ja, miksi tuota nyt sanoisi, luovuudessa. Se guardiin veto ja triangelin haku, huh.:worship:
Evans tulee saamaan kylmää kyytiä myös. Toki tarjoaa varmaan enemmän haastetta kuin Rampage. Evansin on pakko yrittää painostaa Jonesia ja koittaa ottaa ottelun tempo omiin käsiin. Jonesia ei voi päästää puuhailemaan norsunluutornistaan rauhassa. Käytännössä se tarkoittaisi alasvientejä, painamista häkkiä vasten, teräviä hyökkäyksiä pystyssä, jne. Helpommin sanottu kuin tehty, ei onnistu Evansilta. Velasquezilla voisi nähdä olevan mahdollisuudet tuon tapaiseen, ehkä. Siis jos Hw:hen joskus siirtyy tuo taikuri.

Niin, ja se Jones-Silva. Sen on pakko toteutua vielä. :kuola:

Jones on käsittämätön ukko. Ei mitään rajaa monipuolisuudessa ja, miksi tuota nyt sanoisi, luovuudessa. Se guardiin veto ja triangelin haku, huh.:worship:

Mä oon vähän eri mieltä ton hienoudesta tai siitä, että se on jotenkin uskomatonta, että Jones ns. uskaltaa tai pystyy tekemään tollasia. Kellossa on kuus sekkaa erää jäljellä, äijällä ei olis ollut edes mitään mahdollisuuksia lukottaa Jacksonia, vaikka olis sen jollain ilveellä saanu ilmassa lukittua.

Mun mielestä hieman typerää showboattailua. Tekis sen silloin kun on minuutteja aikaa, sitä voisin arvostaakin.

Itse veikkaan et Shoguni jos sais noide rashadien jne jälkee rematchin ni pystys paljon parempaan suoritukseen ja vois pistää Bonesin tiukalle. Kaikille on varmaakin nyt selvää, et Jonesille ei pidä antaa tilaa ja aikaa tehdä mitä huvittaa. Niinku Roganki selitti, et mitä järkeä rampagen oli työntää painitilanteen jälkeen Jonesia pois kun kerranki on päässy lähelle, niin ois prkl antanu koukkujen heilua :DMut ei...piti päästä taas sille Jonesin otteluetäisyydelle ottamaan koppeja.

Itse haluaisin nähdä Overeem vs Jones. Haluisin nähdä mitä K-1 Mestari on mieltä noista Jonesin etupotkuista.

Että sellainen iltama tällä kertaa. Ei mitenkään erikoinen eventti ja mielestäni noi läskit ukot jotka ei mahdu top10 voisi jättää sinne under cardille halailemaan.

Jones vs. Page oli sellainen kuin odotinkin,mutta positiivisesti yllätti se,että Page pystyi pysäyttämään yllättävänkin monta alasvienti yritystä tuossa matsissa.
Jones ei lähtenyt iskujen vaihtoon joka oli odotttavissa vaan teki omia temppujaan ja väsytti Rampagea hiljalleen. Rampagen olisi pitänyt vaan mennä agressiivisesti päälle,koska Jonesin paras ase on ulottuvuus jonka avulla pystyy suhteellisen turvassa nekkailemaan ja potkimaan. Tulos ei ollut yllätys ja Jones ansaitsee voittonsa.
Jonesin edut häviävät jos nousee HW tulevaisuudessa. Enää ei olisi ulottuvuus etua ja vastaan asettuisi AO:n kaltaisia monstereita joiden hallinta matossa ei olisi enään helppoa. Sen lisäksi niihin tikkujalkoihin pitäisi saada paljon enemmän lihaa ja voimaa. Mutta toisaalta kaverilla on aikaa rakentaa itseään ja kehoaan isojen miesten sarjaan.

Hughes ja Kos ottelu oli nättiä matsaamista ja hetken näytti jopa silta,että Hughes pystyisi viemään tämän ottelun nimiinsä. Sitten iski Kos pari hyvää iskua ja lopetti ottelun hyvällä GnP:llä. Hughesin aika olisi lyödä hanskat naulaan ja lopettaa hieno ura. Titteliin ei ole mahdollisuuksia niin miksi enää jatkaa?

Diaz näytti todella hyvältä ja antoi kovan varoituksen muulle LW kavereille. Hienoa nyrkkeilyä ja jälleen näytteli ulottuvuus omaa osaansa ottelussa,kun Gomi ei päässyt omalle etäisyydelleen ja otti koppeja koko ajan. Diaz esitti vielä loppuun tasokasta brassia ja lukotti Gomin nätisti. Gomin ura taitaa jatkua japanissa,jollei ufc katso,että miehellä on sen verran markkina arvoa tulevaa japanin eventtiä varten ja anna vielä yhden ottelun.

Hunt yllätti allekirjoittaneen voittamalla Rothwelin matsissa jossa pääosaa näytteli hirveä kaasuntuminen molempien osalta. Hunt sai yhdessä vaiheessa hyvän iskun perille ja lähti kävelemään pois lepäilemään. Kaksi zombieta heilui häkissä välillä maaden toistensa päällä ja yrittäen lukkoja jotka ei ikinä olisi lopettanut ottelua.

Jonesin ja Diazin matseissa ulottuvuus oli avainsana. Sillä näyttää hallitsevan aika mukavasti otteluita.

Jones on käsittämätön ukko. Ei mitään rajaa monipuolisuudessa ja, miksi tuota nyt sanoisi, luovuudessa. Se guardiin veto ja triangelin haku, huh.

Se taisi olla enemmänkin näytöstä kuin oikeasti lukon hakua,koska kellossa oli muutama sekunti jäljellä niin aivan sama vaikka kokeilisi flying omaplataa.

Omia ajatuksia matseista:

Nate pisti pystyyn kunnon nyrkkeilyn oppitunnin, ja sen jälkeen käytiin perusteita BJJ:ssä. Mielettömän kaunista katseltavaa. Ei ole Japanian pojat saanut mitään merkittävää aikaan UFC:ssä, tuskin nähdään enään Gomia näissä hipoissa.

Browne oli mielestäni pienehkö pettymys.. Taisi parikin kertaa saada miehen mattoon ja mountattua, mutta ei saanut lopetettua.
Kaasuuntui aika pahasti, mutta hoiti homman kuitenkin. Saas nähdä kuka seuraavaksi tulee vastaan.

Huntin matseja on aina hieno katsella, on tullut katsottua aikoinaan todella paljon K-1 ja Huntti aina kestosuosikki. Pelkäsin, että jää pahasti alle, mutta pääsi kuitenkin ylös mattoon jouduttuaan. Lisää vaan treeniä matossa, niin miehestä voisi tulla loistava gatekeeper.
Big Ben kaasuuntui aika pahasti, taisi Denverin ilmasto tehdä tehtävänsä. Harmi ettei Hunt saanut kunnon pommia perille, voitto kuitenkin.

Hughes vs Koscheck oli jo alunperin mun mielestä pelkkä missmatch. Matt sai kuitenkin hyvällä jabilla lisäaikaa..
Jos Matt aikoo jatkaa, niin vastustajat täytyy katsoa todella huolellisesti, ettei sama tapahdu taas. Matilla ei kuitenkin ole mitään todisteltavaa, joten eläköityminen voisi olla fiksu ratkaisu ainakin terveyden kannalta.

Jones oli taas kerran aivan ylivoimainen. Ihmeen paljon kriittikkä pakkiselta tulee miehen taktikoinnista. Ja mitä, tylsää katseltavaa? Mun mielestä toi on juurikin sitä parhautta, mikä puuttuu monelta ottelijalta vielä tänäkin päivänä. Teki juuri sen mitä pitikin, piti etäisyyden ja ei ottanut yhtään riskiä ja iskujen vaihtoa. Siinä pelissä jää moni toiseksi Rampaasin kanssa, se on nähty. Nämä uuden sukupolven MMA ottelijat saavat suosion vielä koetukselle, kun jenkki punaniskat ei näe enään idioottimaista hakkaamista, vaan todellisia urheilijoita joilla on tarkka gameplan. Toivottavasti mies jatkaa sarjassaan, Evansilla ei ainakaan ole mitään sanottavaa Jonesia vastaan. Jones tulee väsyttämään 3-4 erää Evanssia, ja lopuksi pistää taputtamaan/nukkumaan.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Rampage oli täysi vastaantulija. Pari epätoivoista ryntäystä ja siinä kaikki. Samalla tuli otettua potkua, nyrkkiä ja kyynärpäätä oikein luvan kanssa. Hetken näytti jo siltä, että Pagelta lähtee jalat alta, kun Jones osui neljännen erän alussa vasemmalla koukulla.

Jones on uskomaton ottelija. Saa olla Rashadilla melkoinen ässä hihassa jos meinaa tittelin viedä. Tuntuu siltä, että Rashadin mahkut - joskin helvetin ohkaiset - saattaisivat Jonesia vastaan olla matossa. Pystyssä tulee kyllä noutaja, jos tuli kerran Pagelle ja Shogunillekin.

Äh, hitto että oli pettymys tämä tapahtuma. Tylsiä matseja, eikä mitään yllätyksiä. Katseet kohti seuraavaa.

Äh, hitto että oli pettymys tämä tapahtuma. Tylsiä matseja, eikä mitään yllätyksiä. Katseet kohti seuraavaa.

Jep, pääkortilla ainut positiivinen juttu oli Diaz vs. Gomi (oli muuten vuoden ensimmäinen armbar UFC:ssa), vaikka en Gomin olisi halunnut nähdä häviävän.

Kestipä kaun Jonesin voitto noinkin kädettömästä jätkästä. No ei. Tyylit ne ottelut tekee ja hyvin pysy Jones taktiikassaan.

Pride mestarit on kyllä armottominta paskaa mitä on. Mun mielestä on jo niin selvää että pride oli niin divari UFChen verrattuna, että vois unohtaa niiden perusteella vertailun. Pridessä oli toki mahtavia otteluja ja hienoja Highlightteja siellä synty, mutta vain muutamia ottelijoita jotka sieltä oikeesti pärjäävät UFCssä.

Diaz näytti viimeisimmän oppitunnin tästä erosta. Dominoiva mestari tulee ottamaan kohtuu keskinkertaista UFC jäpää vastaan ja saa nuppiinsa niin ettei osaa samuraita tavata.

Huntin matto on kyllä kehittynyt valovuoden, mutta taitaa silti jäädä niin vajaaksi ettei tule kärkikahinoihin yltävän. Viihdyttävä mies kuitenkin.

No otetaan kantaa spekulaatiohin Jonesin jatkosta niin mun mielestä Machida vois yllättää Jonesin, koska tyyli on sen verta outo. Evansillä on hyvät kädet ja parempi paini mutta jotekin tuntuu että törmää samaan ulottuvuus etuun ku Page eikä pääse käyttämään lyöntejään. Machidan tausta vois olla parempi ottamaan tuota välimatkaa kiinni ja saamaan osumia perille, mutta toisaalta Jones voi tehdä tästä arviosta täysin pilaa tekemällä Lyotosta täysin muusia.

Jonesin pitää mun mielestä ainakin Lyoto ja Evans pistää lihoiksi ennen ku pystyy täysin puhumaan sarjansa tyhjennyksestä.

Pride mestarit on kyllä armottominta paskaa mitä on. Mun mielestä on jo niin selvää että pride oli niin divari UFChen verrattuna, että vois unohtaa niiden perusteella vertailun. Pridessä oli toki mahtavia otteluja ja hienoja Highlightteja siellä synty, mutta vain muutamia ottelijoita jotka sieltä oikeesti pärjäävät UFCssä.

No Priden mestarit oli huipulla sillon 5 vuotta sitten, ei siellä kukaa ikuisesti pysy. Eiköhä UFC:ssäkin oo 5 vuoden kuluttuu ihan eri mestarit, ku nytte. Ottelijat ja tyylit kehittyy sen verran vauhdikkaasti kuitenkin nykyään.

Veikkaisin, että Rashad antaa parhaan vastuksen Jonesille tässä vaiheessa ja parin tittelipuolustuksen jälkeen, Jonesi siirtyy heavyweightiin, minne se kuuluukin.

Keksin uuden juomapelin. Katsele UFC 135 eventtiä ja aina kun Goldberg sanoo "Anderson Silva", niin ota shotti viinaa. Takuu känni.

Hetken näytti jo siltä, että Pagelta lähtee jalat alta, kun Jones osui neljännen erän alussa vasemmalla koukulla.
Mä katoin, että Rampage olis hämännyt tuossa ja esittänyt osumaa saanutta. Jones vippas heti ohi yläpotkun ja oli Rampage aika kärppänä heti täysin rinnoin käymässä päälle. Taktiikalta haisi, että saisi Jonesin edes jonkinasteiselle etäisyydelle. Eikä toi mitenkään tavatonta ole, itse Fedoria on viety tolla kikalla kun Verdum esitti knock downia.

Mä oon vähän eri mieltä ton hienoudesta tai siitä, että se on jotenkin uskomatonta, että Jones ns. uskaltaa tai pystyy tekemään tollasia. Kellossa on kuus sekkaa erää jäljellä, äijällä ei olis ollut edes mitään mahdollisuuksia lukottaa Jacksonia, vaikka olis sen jollain ilveellä saanu ilmassa lukittua.

Mun mielestä hieman typerää showboattailua. Tekis sen silloin kun on minuutteja aikaa, sitä voisin arvostaakin.

Totta kyllä että haki varmaan juuri siksi että erä oli loppumassa, riskejä ei ollut. MUTTA, nuo temput kuvastavat kuitenkin sitä että mies tekee kehässä ihan mitä haluaa, ja on todella luova. Mies on ihan flow-tilassa siellä kehässä. On aika perussuomalaista sanoa tuota "typeräksi showboattailuksi".
Finnfighterille sen verran että Overeem saisi yhtä lailla kylmää kyytiä Jonesilta. Eikä niihin jalkoihin mitään massaa sen kummemmin tarvitse. Tuollaisilla ohuilla ruoskamaisilla jaloilla potkut lähtevät rivakasti, kuten Silvallakin. Ja hyvin se paini tuntuu sujuvan eli taitaa siellä alavartalossa voimakin jyllätä. Ruumiinrakenteita on monelaisia. Sellainen Carwinmainen lihaskimppu pärjäsi ehkä kivikaudella parhaiten, mutta vaparikehässä tuollainen hoikka, räjähtävä atleetti on aika optimaalinen. Pelkkä massa ei aina ole voimaa, vaikka pakkotoistolla ollaankin.

Suositut

Back
Ylös Bottom