UFC 135: Jones vs. Rampage 24.9. *Spoilers*

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja sokka
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Jos haluaa nauraa, kannattaa lukea tämä artikkeli ja katsoa sen lopussa oleva video.

Mies on legenda, taistelija, mestareiden neuvonantaja sekä profeetta. Noin aluksi.

images

Jotain Jonesin ylivoimasta kertoo, että Rampage ei tainnut osua kunnolla kertaakaan Jonesiin vaikka suurin osa matsista käytiin pystyssä. Ja kun mennään mattoon, niin Jonesin ylivoima vaan kasvaa. On se hurja..

Jep jep.
Eiköhän tuon Jonesin paikka ole siellä LHW:ssä toistaiseksi. Mitä tulee siihen,että Jones antaa HW kavereille samanlaista kyytiä niin enpä oikeen usko. Jonesin suurin valtti on valtava ulottuvaisuus verrattuna muihin LHW ottelijoihin ja se katoaa kun vastassa on yhtä ulottuvia kavereita ja parempia pystyottelijoita. Ja kyllähän tuo paini sujuu LHW:ssä mutta sitä on turha verrata HW:n ukkojen kanssa painimiseen. Joten ennen kuin kruunaat Jonesin HW:n kovimmaksi ukoksi niin odotetaanko ensin,että ottaisi edes yhden ottelun siellä? Vaikka pakkiksella ollaankin. :rolleyes:

Enpä ole tässä mitään kruunaillut. Täällä vaan porukka tuntuu kiinnittävän Jonesissa huomiota ihan epäolennaisiin asioihin. Mutta jos nyt vaparin päälle ymmärtää, niin eipä ole kovin vaikeaa nähdä, ettei sille moni pärjäisi myöskään Hw:ssä. Velasquez voisi pystyä prässäämään sen verran että saisi tuon friikin pois comfort zonestaan, ehkä.

, ettei sille moni pärjäisi myöskään Hw:ssä. Velasquez voisi pystyä prässäämään sen verran että saisi tuon friikin pois comfort zonestaan, ehkä.

Mä en ole mikään vapariekspertti, mutta ajattelen tämän näin: Jos sille ei LHW:ssä pärjää LHW:n parhaat straikkerit ja painijat yhtään - ei siis yhtään - niin miten sille HW:ssä pärjätään. Koska tietenkin oletuksena on, että Jones itse on silloin sen 250-260 ja lyö, potkii ja painii vielä helvetin paljon kovempaa kuin nyt.

Ajatuksena tuossa "ei pärjää HW:ssä" argumentissa on se, että HW:ssä olisi jotenkin teknisempiä ja atleettisempia jätkiä. Mikä ei mielestäni ole totta. Siellä on lähinnä vahvempia jätkiä. Plus kun on täysin selvää, että Jones lyö, potkii ja lukottaa vielä tehokkaammin muutaman vuoden päästä.

Eli "Jones HW:hen nyt" ei mielestäni ole sama argumentti kuin "Jones HW:hen 2015"

Lyömällä nekkaan Jonesin voi toki voittaa melkein kuka tahan top lhw, mutta en pidä sitä kovinkaan todennäköisenä, kun tästä on jo pari erittäin hyvää esimerkkiä vieläpä parhaasta päästä.
Machidalla näkisin parhaat mahdollisuudet Jonesin voittamiseen tällä hetkellä.

Ongelma on se, että Jones on niin helvetin hyvä kaikilla osa-alueilla. Joku Shogun hyvänä päivänä varmasti aiheuttaisi ongelmia pystyssä, mutta Jones veisi matsin mattoon. Kuka pärjää pystyssä ja pystyy torjumaan alasviennit?

Evans ja Machida, siinä mun veikkaukset. Noissakin tosin Jones on ennakkosuosikki.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mä näkisin, että Jones ottelis Machidaa vastaan samalla tavalla kuin Shogun eli potkis jalat alta. Tolla ulottuvuudella olisi vielä paljon helpompi olla itse ottamatta osumaa.

Kaikki haastajat lhw:ssa on selvästi altavastaajia Jonesia vastaan. Tällä hetkellä A.Silvallakin olisi jo aika kova työ pärjätä Jonesille, mitä enemmän aikaa kuluu niin sitä enemmän vaaka alkaa kallistuun Jonesin puoleen. Jonesin etu on kova paini ja mattomurjominen Silvaan verrattuna.

Mä en ole mikään vapariekspertti, mutta ajattelen tämän näin: Jos sille ei LHW:ssä pärjää LHW:n parhaat straikkerit ja painijat yhtään - ei siis yhtään - niin miten sille HW:ssä pärjätään. Koska tietenkin oletuksena on, että Jones itse on silloin sen 250-260 ja lyö, potkii ja painii vielä helvetin paljon kovempaa kuin nyt.

Ajatuksena tuossa "ei pärjää HW:ssä" argumentissa on se, että HW:ssä olisi jotenkin teknisempiä ja atleettisempia jätkiä. Mikä ei mielestäni ole totta. Siellä on lähinnä vahvempia jätkiä. Plus kun on täysin selvää, että Jones lyö, potkii ja lukottaa vielä tehokkaammin muutaman vuoden päästä.

HW:ssa Jonesin suurin vahvuus eli reach ei olisi enää yhtä merkittävässä roolissa, vaikka se olisi yhä esim. parikymmentä senttiä enemmän kuin JDS:lla, joka on samanpituinen kuin Jones.

Mä näkisin, että Jones ottelis Machidaa vastaan samalla tavalla kuin Shogun eli potkis jalat alta. Tolla ulottuvuudella olisi vielä paljon helpompi olla itse ottamatta osumaa.

Jos en nyt väärin muista niin eivät potkut kovin isoa roolia Shogun-matsissa näytelleet. Itse näkisin nuo potkut vahvana taktiikkana Jonesin pitkiä ja ohuita koipia vastaan.

Rampage väisteli ihan hyvin noita Jonesin peruskikkoja mutta omat hyökkäykset meni ohihuitomisiksi, ehkä niitä potkuja olisi pitänyt yrittää enemmän Bonesin kanankoiville niinku Roganikin selostuksessa mainitsi. Gameplani taisi olla Jonesin väsyttäminen ja siksi Rampage jäi passiivisesti puolustuskannalle, no ihan putkeen ei mennyt. Lehdistotilaisuudessa Bonesi taisi mainita vielä että jalat olisivat hieman paskana, siinä olisi siis ollut Quintonilla saumaa (ja tämä on sitten Bonesin uusi tekosyy vetäytyä Rashad-ottelusta?). Jotain merkillistä on kyllä tapahtunut Jonesin ja Rashadin välillä kaikkea ei varmaan ole julkisuudessa kerrottu.

Rashadilla on pienet saumat Jonesia vastaan. Jon on entinen treenikaveri joten heikkoudet ja vahvuudet ovat tiedossa aika pitkälti. Rashad on räjähtävän nopea ja ruutia löytyy nyrkeistä, eli tyrmäysmahis on olemassa.

Machidan seuraava matsi on kai Phil Davisia vastaan, ainakin näin voisi olettaa. Machida on nopea ja tekninen jos saa pidettyä matsin pystyssä on mahdollista pärjätä Jonia vastaan mutta jos menee mattoon niin its all over.

A. Silvan on aivan turha nousta Jonesin kanssa häkkiin. Jon tarvitsee vai yhden alasviennin niin matsi on jo melko varmasti siinä. Chael Sonnen on erinomainen painija ja niin on myös Jon Jones, Bonesi saa matossa aikaan damagea Chael ei. Silva ei mitenkään selviä matossa useampaa erää Jonesin kyynerpäiden kanssa.

HW:ssa Jonesin suurin vahvuus eli reach ei olisi enää yhtä merkittävässä roolissa, vaikka se olisi yhä esim. parikymmentä senttiä enemmän kuin JDS:lla, joka on samanpituinen kuin Jones.

Jos en nyt väärin muista niin eivät potkut kovin isoa roolia Shogun-matsissa näytelleet. Itse näkisin nuo potkut vahvana taktiikkana Jonesin pitkiä ja ohuita koipia vastaan.

Shogun vs Machida 1

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom