UFC 128: Shogun vs Jones *Spoilerit ja muut herkut*

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Crrc
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Oletteko panneet merkille että kukaan ei enää nykyisin yritä ohittaa guardia matossa UFC otteluissa. Onko tämä nyt sitten joku Greg Jacksonin strategia joka on levinnyt kaikille vai miksi ihmeessä?
9/10 kaverista vaa grindaa guardista jotai pikkulyöntejä. Selittäkääpäs viisaammat.
Olisi kiva nähdä lopetuksiakin näissä otteluissa. Siksi ulisen.

PS. Tuli vaan mieleen nuo Gregin ohjeet, joita se huuteli GSP:lle. Ne ovat jonkun allekirjoituksessakin täällä. "Wait 30 seconds.. dont attack.. do not pass the guard.." Tai jotain sinneppäin.

Alan olla sitä mieltä että huonoksi ovat nuo Gregin ohjeet lajin viihdyttävyydelle.

Olisikohan tässä syynä se, että pelkästään guardissa makaaminenkin riittää voittamaan erän. Miksi riskeerata tilannetta yrittämällä ohittaa guardi jos turvallisemminkin saat erävoiton.

Kappas, kerrankin meni oikein: Kirjoitin näköjään jo toukokuussa 2010 UFC113 ketjuun seuraavaa:

Jones pieksee Shogunin. Taas joko mountista tai sitten RNC. Sori, Jones on oikeesti Shogunia parempi. Sitten Silva LHWhen ja se taas pudottaa Jonesin nyrkillä päästä. Mikä on kyllä sääli, koska minä en voi sietää sitä rasvanaamaa.

Jännä nähdä, meneekö ennustus loppuun asti. Jatkoin tota vielä niin, että rematchin vie Jones.

Hurjan määrän otti Shogun damagea...

ankakp.gif

11.gif

Älkää nyt sentään Jonesia vielä maailman parhaana hypettäkö. Kovia matseja takana vasta vähän ja omassa painoluokassakin muun muassa Rampage, Machida, Davis, Rashad, Griffin ja kunnossa oleva Shogun kokeilematta.

Ihan mukava suoritus Jonesilta mutta nyt haluisin nähä gsp vs shields. Kummatkin dominoinu monta vuotta ja nyt kohtaa. Mulle se on varmaan vuoden odotetuin matsi

Shogun oli vähän hidas mutta kesti damagea ihan järkyttävästi

Musta vähän tuntuu, että Shogun oli kunnossa tossa matsissa. Musta myös tuntuu, että A.Silva oli kunnossa Sonnenia vastaan. On vaikea näyttää hyvältä ottelijalta matsissa, jota toinen hallitsee suvereenisti. Musta on myös vähän hupsua väheksyä Jonesia sen törkeen kovan ulottovuuden perusteella. Ulottuvuus on työkalu siinä missä muutkin, vaikkapa kivunsieto, tai motoriset taidot. Ulottuvuudesta ei ole suurta apua, ellei sitä osaa hyödyntää.

Mä olin todella yllättyny ton ottelun kulusta. Ajattelin tän olevan Shogunille selvä ottelu ja ottelun päättyvän ennen täyttä aikaa. En itse keksi kuka tämänhetkisistä LHW -ottelijoista pärjäisi tuolle Jonesille.

Kyllä toi sen päiväistä dominointia oli, että lhw taitaa olla vähäksi aikaa taputeltu. Ellei sitten Rashad tiedä joitain salaista kikkaa millä Bones pudotetaan...vaikka pähkinäallergia.

Alkaa olemaan lähes joka painoluokassa kovat hallitsijat. En usko, että:

Aldo - FW
GSP - WW
Silva - MW
Bones - LHW

..tulee menettämään vöitään pitkään aikaan.

Sen sijaan FW:ssä Faberilla on todella hyvät saumat viedä vyö Cruzilta.
LW:ssä Edgarilla on monta pahaa vastassa, jos mielii vyön pitää (Maynard, Guillard, fuusion myötä Melendez ym ym).
Samoin HW:ssä Cainilla myös jonossa JDS ja pojat.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Faber oli kyllä vakuuttava, hienoa matsaamista! Siinä on miehellä refleksit kohdillaan ja räjähtävyys.

Alkaa olemaan lähes joka painoluokassa kovat hallitsijat. En usko, että:

Aldo - FW
GSP - WW
Silva - MW
Bones - LHW

..tulee menettämään vöitään pitkään aikaan.

Sen sijaan FW:ssä Faberilla on todella hyvät saumat viedä vyö Cruzilta.
LW:ssä Edgarilla on monta pahaa vastassa, jos mielii vyön pitää (Maynard, Guillard, fuusion myötä Melendez ym ym).
Samoin HW:ssä Cainilla myös jonossa JDS ja pojat.

Samaa mieltä sun kanssa. Nyt on vyöt sellasilla kavereilla, että saa haastajat tehdä tosissaan töitä, mikäli mielii mestariksi. Porukkaa tuntuu dissaavan aika paljon Edgardia. Itse olen dikkaillu miehen työstämisestä ja uskon, että mitä pidempään mies pääsee vyötä pitämään, sitä vaativampaa se tulee olemaan muilla saada sitä pois. Edgar on kehittynyt paljon ja Maynard ottelussa nähtii, että sisua löytyy myös.

No no, Jones veti käsittämättömän hyvin, mutta enpä tohtisi vielä huuteloida miestä sarjan uudeksi hallitsijaksi vuosiksi etiäpäin. Moni lahjakkuus on kummasti hiipunut ensimäiseen loukkaantumiseen taikka jouduttuaan maistamaan nyrkkiä ensimmäistä kertaa kunnolla. Jos tuo Jonesi pysyy ehjänä ja seuraavat ottelut näyttää, että se osaa ottaa myös vastaan, niin sitten asia on ihan eri. Nyt Jonesille Lyoto täsmäiskuineen tai Davis samankaltaisella fysiikalla vastaan, niin nähdään missä mennään ja voiko tuolle uuden polven prototyyppiottelijalle kukaan enää mitään.

Mitä nuihin Disgustin heittämiin sarjan hallitsijoihin tulee, niin johan tuossa tovi sitten nähtiin, että joka hevoselle löytyy se kengittäjä, ennemmin tai myöhemmin. Juu, kyllähän Silva lopulta sen lukon kaivoi ja ansaitun voiton sitä kautta sai, mutta eipä ollut paljosta kiinni ettei homma ollut viiden erän alistaminen Sonnenin puolesta. GSP:llekin voi yllättäen tulla täyspäivätyö jos meinaa Shieldsiä vastaan vyönsä pitää, ei tule olemaan helppo tie ei. Vaikka taitaa ottelu mennä tylsäksi jabin heittelyksi GSP:n puolesta, kun mattoonkaan en usko miehen Shieldsiä vastaan haluavan.

Oonko mä ainut joka haluis nähdä Mitrione vs Schaub?

Enkä mä kyllä usko että toi Rashad matsikaan mikään läpi huudeltu juttu on.
Rashad kumminkin liikkuu sähäkästi enkä usko että kaasutankki loppuu ekoissa erissä. (voi olla että katoin väärin,mutta mun mielestä kaasutti Joneskin jo ekan erän jälkeen).
Siihen vielä päälle jacksonin campista tuttu stick and move ottelutyyli niin voi ihan hyvin nekkailla voiton ja viimeistään kun Machida tulee niin sen psykedeelinen ottelutyyli voi sotkee koko pakan. (Nopeesti lähelle,yks lyönti ja sit helvetisti haneen.)
No todennäkösesti oon ihan väärässä ja Jones heittää takaperivoltin kerien joka loppuu spinning elbowhin joka tyrmää Rashadin ja vahingossa myös Herb Deanin.
Niin ja sen verran vielä että 10.6 remontoitu Shogunin polvi (ainakin uusi ACL), niin voin vannoa että vaikka väittää (tietenkin) että 4kk leikkauksen jälkeen on voinu jo kunnolla treenaa. Niin joo, kyllä varmasti voi treenata esim. hauiksia ja vatsoja. Mutta ei 4kk ton rempan jälkeen vielä täysiä vedetä.
Joka näkyi mielestäni taas kaasutankissa matsissa niin kuin Markkuakin vastaan. (tästä jo olikin maininta tässä ketjussa).
Ja kyllä fanitan Shogunia,enkä luovu pride laseistani joiden läpi eventtejä katselen :)

Ja voihan Rashad tietää jonkun aran asian Jonesista esim. että käyttää vaaleanpunaisia stringejä siivilissä. Ja mainitsee asiasta ottelun lomassa ja uhkaa kertoa sen myös G.Jacksonille, jolloin nuoren Jonesin alahuuli alkaa väpättämään ja pakka sekoo täysin.
Tai sitten Jones vaan suuttuu ja lyö Rashadin maata kiertävälle radalle :)

Olikos Mitrione tää "läskipää"?

Juurikin sama herrasmies. Toi vois olla kuitenkin ihan mielenkiintoinen ottelupari. Ovat kummatkin suoriutuneet mallikkaasti viime aikoina, joten pääsisivät mitaamaan tuossa omaa tasoaan. Tosta voisi tulla aika tasaväkinen ottelu.

Suositut

Back
Ylös Bottom