UFC 128: Shogun vs Jones *Spoilerit ja muut herkut*

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Crrc
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Olipa matsi.

Olen yllättynyt ettei kukaan ole maininnut / huomannut, että Shogun taputti iskuista samalla kun tuomari keskeytti ottelun. Ajatellen mitä valitusta Lesnarille siitä tuli, niin ymmärrän miksi kaikki ovat hiljaa. :rock:

Sitten itse asiaan. Shogun näytti aivan samallatavalla surkealta kun ensimmäisissa UFC otteluissaan polvileukkausten jälkeen. Ei selvästikiään ollut kaikki ihan kunnossa. Samaan hengenvetoon täytyy todeta etten usko että sillä olisi ollut merkitystäkään. Sen verran vaikuttava Bones oli. Iskut ja alimmaisena olo kaasuttivat Shogunin, eikä valmistautumattomuus. Odotin kyllä tätä lopputulosta, mutta 5 eräisen sodan jälkeen enkä yksipuolisen dominoinnin jälkeen.

Eipä ole hetkeen taas jännittänyt näin paljon matsi kun tätä katsoessa. :worship:

Olen yllättynyt ettei kukaan ole maininnut / huomannut, että Shogun taputti iskuista samalla kun tuomari keskeytti ottelun. Ajatellen mitä valitusta Lesnarille siitä tuli, niin ymmärrän miksi kaikki ovat hiljaa. :rock:
On tuo tässäkin ketjussa mainittu. Se tekee aika höpöä kun maksaan pamauttaa (ja jos siihen liian kovin osuu tai useasti niin voipi se siitä hajotakkin).

Mielenkiintoisen matsin Homo Jonesia vastaan tarjoaisi varmaankin Machida ja Davis tästä LHW divarista.
Sekä se Shogun, joka matsasi Liddelliä ja pari kertaa Machidaa vastaan.
Sen sijaan 10 kuukauden tauolta/saikulta kehiin palava mätisäkki, joka myös nojaili Colemaniin Shogun nimellä, ei anna näihin karkeloihin mitään.

Jones itsekin mainitsi ennen matsia että Machida oli Shogunille todella loistava match-up, kun Rua pystyy rauhassa stalkkaamaan taaksepäin liikkuvaa Machidaa ja hyökätä kalkuloidusti ja haukkoa henkeään siinä samalla rauhassa, jolloin ei kaasuta kovin helposti. Monta kertaa Rua on otellut Jonesin tasoista painijaa vastaan ja tullut dominoiduksi samalla tavalla? Kyllähän siinä mies kuin mies kaasuttaisi, varsinkin kun otti vielä hyvää damagea ykköserän lopussa.

Jones on kova, mutta täytyy ottaa huomioon ettei mies ole vielä kohdannut montaa huippua. Shogun on yksi parhaista, mutta esim. Evans on täysin eri tyylinen ottelija. Tyylit tekee niitä matseja kuten sanotaan.

Sekä se Shogun, joka matsasi Liddelliä ja pari kertaa Machidaa vastaan.
Sen sijaan 10 kuukauden tauolta/saikulta kehiin palava mätisäkki, joka myös nojaili Colemaniin Shogun nimellä, ei anna näihin karkeloihin mitään.

Joku puhui, että Shogunin leuka olisi murtunut ekassa erässä ja se olisi vaikeuttanut hengittämistä, mutta mistä näistä tietää? Ei ollut sama ferocious Shogun, joka nähtiin Pridessa ja juurikin Machidaa vastaan. Jokatapauksessa Mauri on mun suosikkiottelija ja voisi tosiaan ehkä harkita sitä painoluokan tiputusta yhtä alaspäin.

hyvä matsi ja voittaja saatiin selville ilman tuomareita. Eli kaikki meni niinkuin toivoin.

Jossain välissä katsoin että näyttää vähän oudolta kyllä Shogunin leuka ku Bones laitto painetta, mutta ehkä se oli varjo vaan. Bones oli vahva, mutta olisin odottanut että Shogun potkisi enemmän niitä kanankoipia.

Mirko voisi lähteä nyt eläkkeelle. Olen toivonu sitä jo tovin, mutta kehäraakki mikä kehäraakki. :(

Joku puhui, että Shogunin leuka olisi murtunut ekassa erässä ja se olisi vaikeuttanut hengittämistä, mutta mistä näistä tietää? Ei ollut sama ferocious Shogun, joka nähtiin Pridessa ja juurikin Machidaa vastaan. Jokatapauksessa Mauri on mun suosikkiottelija ja voisi tosiaan ehkä harkita sitä painoluokan tiputusta yhtä alaspäin.

Just kattelin matsin uudestaan. Nyt pisti silmään että Shogun oli vähän pehmeässä kondiksessa. Ei luulisi olevan mitenkään erityisen hankalaa pudottaa MW. Shogunilla on vielä uraa jäljellä ja monta kovaa matsia edessä. Miehen voittolista on vakuuttavampi kuin kenenkään muun ja yks tappio ei vielä merkkaa mitään.

Hyvin Jones poulusti Shogunin sweeppi yritykset, selkeästi oli harjoiteltu. Etupotkut Shogunin polviin, oli selvästi taktiikkaa, eikä varmasti tuntunut hyvältä leikatuissa polvissa. Ekan erän lopussa Jones veti häkkiä vasten (A.Silva vs. Belfort) tyylisen etupotkun joka hipaisi Shogunin suupieltä sen verran että kuola hieman roiskahti. Ei olis paljon paremmin tarvinut osua kun olis saatu tosinto A.Silvan tempusta. Jonesin otteissa selvästi samoja elkeitä kuin Silvan.

MMA-Leirien välisessä"uskottavuuskilsassa, Black House palkkasi riveihinsä Amerikan sheriffin, itse Steven Segallin. Kova temppu, mutta Jackson MMA pisti vielä paremmaksi ja ryhtyi itse tositoimiin: :puntti: Jännityksellä odotellaan Black Housen vastausta.
jonesandjackson.jpg

Kummallista keskustelua ja spekulointia Jonesista.
Aivan selvästi kyseessä on huippulahjakas tyyppi ja tie mestariksi on ollut vakuuttava, mutta ainakin minä haluan nähdä kykeenekö hän puolustamaan vyötään LHW:ssä seuraavat pari vuotta ja epäilen ettei pysty. En ymmärrä mitä tuo ottelijoiden reachien vertailu hyödyttää, onko se jotain uutta MMA-matematiikkaa?

Ja tuohon painoluokkaan vaihtoon pitää olla todella hyvät perusteet. Jos Jones vetää ongelmitta painot 205:een kuten näyttäisi niin aivan turha miettiä raskassarjaan menoa. Tuleeko mieleen hyviä esimerkkejä onnistuneista siirtymisistä painoluokkaa ylemmäksi? Couture sen kyllä teki, mutta silloin oli syynä ihan laskelmointi kun UFC:n HW:ssä oli heikko taso. Enää tilanne ei ole sama.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
En näe mitään syytä miksi pitäisi nyt jarruttaa hypea ja uraa ja jäädä lhw:hen kun siellä ei ole Jonesille enää mitään sellaista todistettavaa mikä ei tulisi todistetuksi siinä samalla jos pärjää hw:ssa.

Et nae mitaan syyta jaada LHW:hen? Kaviskos yhdeks syyks raha ja se etta HW:hen siirtyminen olis aivan alyton (ja tarpeeton) riski?

Kylla mina ainakin ottaisin muutamat millit oman taskuun ennekun lahtisin soitellen sotaan raskaaseen sarjaan. Ja ei ne helpot tittelinpuolustukset kirkossa kuulutettuja ole, vaikka aika ylivoimaisesti Jonille matsi talla kertaa menikin.

Asia erikseen on sitten se jos muutamaan vuoteen ei loydy kunnon vastusta LHW:sta, ja raskaansarjan mestari sattuu olemaan match upilta sopiva...

Ärsyttää kyllä suuresti tuo Jonesin voitto, toivottavasti kävisi ottamassa HW:ssä kuokkaan Cainilta. Silti pitää kunnioittaa sitä miten -87 syntynyt kaveri voittaa mestaruuden UFC:ssä. Vaikken hänestä pidäkään niin uskon, että Jonesia ei kukaan nykyisistä huippuottelijoista tule voittamaan. Shogun oli parasta pystyssä mitä on tarjota. Bader oli LHW:n paras painija, mutta silti ei mahtanut juuri mitään. Machida? Nääh en usko. Forrest on koon puolesta hyvä vastus, mutta taitaa joutua mattoon ja eikä sieltä pääse ylös. Rampage voi tietty tiputtaa Jonesin, mutta todennäköisesti mattoon joutuu, eikä pääse ylös.

A.Silva olisi tietty hyvä vastus. En pidä kummastaan ottelijasta joten siihen nähden se olisi aika win win :) Silvan millin tarkat lyönnit saattaisivat hyvinkin löytää perille maaliin, toisaalta Jonesin paini saattaa olla liikaa hänellekin. Jones ei ole vaan sellainen jalkoihin shoottaava vapaapainija, kuten Sonnen. Siinä näkisin pienen mahiksen Silvalla saada lyönnin perille. Miehet eivät muutenkaan ole hirveän eri kokoisia (188cm vs 194cm).

Mikäs juttu tämä on??

Greg Jackson, Mike Winkeljohn, ja Bones Jones nappasivat kiinni jonkun crack-nistin, joka yritti pölliä viereisestä autosta navigaattoria.
Tämä tapahtui juuri ennen ottelua kun Jacksonin porukka oli menossa jonnekin ghettoon etsimään rauhallista paikkaa, jossa vois meditoida tms.

A.Silva olisi tietty hyvä vastus. En pidä kummastaan ottelijasta joten siihen nähden se olisi aika win win :) Silvan millin tarkat lyönnit saattaisivat hyvinkin löytää perille maaliin, toisaalta Jonesin paini saattaa olla liikaa hänellekin. Jones ei ole vaan sellainen jalkoihin shoottaava vapaapainija, kuten Sonnen. Siinä näkisin pienen mahiksen Silvalla saada lyönnin perille. Miehet eivät muutenkaan ole hirveän eri kokoisia (188cm vs 194cm).

Tän matsin mä haluan nähdä. Vähemmän kokoeroa näillä on, kuin GSP vs Silvalla(?)

Mirko voisi lähteä nyt eläkkeelle. Olen toivonu sitä jo tovin, mutta kehäraakki mikä kehäraakki. :(

Dana sanoi haastattelussa, että Mirkon UFC ura oli tässä. Varmasti ihan hyvä homma.

SF:n puolelta King Mo ja Gegardi saattais antaa kovan vastuksen Joonakselle.

Vanha koulukunta alkaa jäädä uusien "yli-ihmisten" jalkoihin. Fedor sai kyytiä huomattavasti isommalta Bigfootilta ja Shogun sai kyytiä huomattavasti isommalta Jonesilta.

Et nae mitaan syyta jaada LHW:hen? Kaviskos yhdeks syyks raha ja se etta HW:hen siirtyminen olis aivan alyton (ja tarpeeton) riski?

Kylla mina ainakin ottaisin muutamat millit oman taskuun ennekun lahtisin soitellen sotaan raskaaseen sarjaan. Ja ei ne helpot tittelinpuolustukset kirkossa kuulutettuja ole, vaikka aika ylivoimaisesti Jonille matsi talla kertaa menikin.

Asia erikseen on sitten se jos muutamaan vuoteen ei loydy kunnon vastusta LHW:sta, ja raskaansarjan mestari sattuu olemaan match upilta sopiva...

Luulen, että Jones itse haluaa siirtyä mahdollisimman nopeasti hw:hen. En jaksa uskoa, että lhw:stä löytyy Jonesille enää haastetta varsinkin kun ottaa huomioon, että Jones tuntuu kehittyvän koko ajan ottelijana kaikilta haastajilta karkuun eikä päinvastoin. Aika näyttää, mutta veikkaan että Evans-matsi jää Jonesin viimeiseksi lhw:ssa. Ja eiköhän sille makseta ihan mukavasti otteluista raskaassakin heti alusta asti.

Luulen, että Jones itse haluaa siirtyä mahdollisimman nopeasti hw:hen. En jaksa uskoa, että lhw:stä löytyy Jonesille enää haastetta varsinkin kun ottaa huomioon, että Jones tuntuu kehittyvän koko ajan ottelijana kaikilta haastajilta karkuun eikä päinvastoin. Aika näyttää, mutta veikkaan että Evans-matsi jää Jonesin viimeiseksi lhw:ssa. Ja eiköhän sille makseta ihan mukavasti otteluista raskaassakin heti alusta asti.

Aikamoisia olettamuksia teet. Jos Jonesilla ei ole ongelmia pudotella painoa, niin miksi kiire siirtyä? Vastahan mies vyön nappasi.

Greg Jackson, Mike Winkeljohn, ja Bones Jones nappasivat kiinni jonkun crack-nistin, joka yritti pölliä viereisestä autosta navigaattoria.
Tämä tapahtui juuri ennen ottelua kun Jacksonin porukka oli menossa jonnekin ghettoon etsimään rauhallista paikkaa, jossa vois meditoida tms.

:D menivät ghettoon etsimään rauhallista paikkaa.
Greg näyttää miten homma hoidetaan :)

Back
Ylös Bottom