UFC 102 - Couture vs. Nogueira

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Laitoin Nogille kympin hyvän kertoimen vuoksi ja uskon että mies haluaa näyttää todella todella paljon edellisen nyöryytyksen jälkeen...
Laitoin myös yhden Win-Win vedon eli löin Krzysztof Soszynski puolesta vetoa. Mies joka alkoi todella paljon ärsyttää reality sarjassa. Eli jos voittaa mä voitan jos häviää mä olen iloinen :)

Epäilen suuresti mainitsemasi kokoeron merkittävyyttä. Tuoreessa haastattelussa Nog sanoi pudottaneensa painoa reippaasti edellisestä Mir ottelusta, jossa "turha" paino kuulemma vain hidasti (noh, epäilen oliko se todellinen syy mut anyways..). Samoin Randy mainitsee että Nog on hänen kanssaan aika lailla saman kokoinen. Ja jos laitetaan ottelijoiden löpinät omaan osastoonsa, niin Nog ei ole koskaan ollut esim Joshin kaltainen, painoaan päältä hyväksi käyttävä sub ottelija. Noghan mielellään liukuu alle ja tekee sieltä sitten tepposensa.

Jos jotain pitää veikata, niin Randy by TKO tai KO viimeistään kolmannessa erässä.

Ja luonnollisesti olen puolueellinen mielipitessäni ;)

Epäile vaan mutta fakta vaan on että mitä ylemmäs mennään painoluokissa vaikka ottelijat ovat täsmälleen saman painoisia niin pidemmällä on silti kokoetu. Randyllä on jo reippaasti sitä "turhaa" painoa että pääsee HW painoihin. Nogueira kevyimmilläänkin on varmaan huomattavisti painavampi kuin Randy on koskaan ollut kehään astuessaan. Nog tekee mitä haluaa mitä haluaa mutta hänen kannaltaan voisi olla jopa edullista tulla hieman "ylipainoisena" kehään, jolloin Randyn on vaikeampi dominoida painimista. Nog ei ole koskaan ollu mikään painimestari ja takedownit ovat olleet jopa säälittävää tasoa, joten ketteryys tuskin on valttia taitavampaa Couturea vastaan.

Olet kyllä oikeassa Nog ei ottele samoin kuin Barnett tai Rodriguez, mutta ei hän kyllä Randya alta lukota ilman että on ensin väsyttänyt Randyn ensin. Itse en ainakaan usko että Nog on mikään supermestari lukottaja vailla vertaa. Hän on vain isoin kaveri jolla on hyvät BJJ taidot ja otellut paljon kavereita vastaan jolla on ollut aivan säälittävät lukkopainitaidot. HW painoihin pääsevät hyvin harvat ottelijat ja yksiuloitteisuus on paljon yleisempää kuin alemmissa luokissa. Kun vastaan tuli tarpeeksi kokoa, painoa ja taitoja niin tuomaripäätöksiksi hänenkin matsinsa ovat menneet kuten esim Barnett,Rodriguez ja Verdum.

Luuletko, että 10kg ylipaino läskin muodossa auttaa nogia painissa. Äijä ei tule muutenkaan pääsemään randyn päälle vaan joutuu selältään ottelamaan mikäli mattoon mennään.
Kuten nogin campilta kerrottiinkin on painoa tiputettu jotta saadaan sitä nopeutta. Ei paljoa lämmitä vaa'an tulokset jos jabi kolahtelee omaan nenään kokoajan ja oma peli kaatuu auttamattomaan hitauteen. Samaa mieltä kyllä, että tuomarit päättävät tämän matsin voittajan ja randyn käsi sieltä nousee.

Kyllä se menee niin, että nogi näyttää vihdoin paljon puhuttuja poksailuskillejä ja vetäsee papan selälleen takimmaisella suoralla papan yrittäessä iholle toisen erän alkuun. Eli Nogi by tko R2.

Kyllä se menee niin, että nogi näyttää vihdoin paljon puhuttuja poksailuskillejä ja vetäsee papan selälleen takimmaisella suoralla papan yrittäessä iholle toisen erän alkuun. Eli Nogi by tko R2.

Paljon niistä on aina puhuttu, mutta koskaan niitä ei oo nähty :) Ihan jännittää miten käy nyt.

Se on kato säästelly niitä skillejä näitä päiviä varten, kun oma kotelo ei enää kestä sitä aiemmin teräänsä hiottua tekniikkaa, jossa otetaan koppia niin että vastustaja väsyy, kaadutaan maahan mielelään vastustajan viemänä ja jostain perkuleen välistä kaivetaan jonnin sortin subi sieltä sitten.

Mutta nyt uudistunut Nogi yllättää kaikki ja esittää vallan ketterää pystyliikkumista, painavia lyöntejä ja salaman nopeita shootteja :) Eli ensi erä väännellään pappaa matossa pehmeämmäksi, jotta pappa haluaa olla pystyssä seuraavassa erässä ja nyhjätä häkkiä vasten. Ja sitten heti papan tullessa iholle toisen erän alkuun, tuleekin se vuosia odotettu pommi joka tipauttaa papan heti katolleen ja tuomari väliin. Tuli eilen Eurosportilta tää matsi, sillä mä kato näin tarkkaan tiedän...

Mites tää lebenin Stanozolol kärähdys muuten? Mä en oo ikinä ymmärtänyt että millä perusteella näitä unohdetaan jne. Millon promootteri päättää että ihan ok, tuu takas vaan.

Kai Barnettikin nyt sit kohta saa anteeksi ja matsaa fedoria vastaan :P ??

Mites tää lebenin Stanozolol kärähdys muuten? Mä en oo ikinä ymmärtänyt että millä perusteella näitä unohdetaan jne. Millon promootteri päättää että ihan ok, tuu takas vaan.

Dana on nykyään all about second chances. Mies on kai tullut uskoon ... ;)

Kai Barnettikin nyt sit kohta saa anteeksi ja matsaa fedoria vastaan :P ??

Ei kai näitä nyt sinänsä unohdella, urheiluasioita hallinnoiva komissio säätää käryistä rangaistukset ja ne sitten kärsitään. Barnettin tapauksessa nyt ei vissiin taida edes kilpailukieltoa olla (mutu/näin muistelen) kun kyse oli testistä itse ottelulisenssin hankkimiseen, ei ottelun jälkeinen testi.

edit: Ja ei kai se Danaa hirveästi kiinnosta että käryääkö yksittäinen ottelija, kunhan nyt suurin osa pysyy testeissä puhtaina. Ihan kivastihan tuo Sherkkikin sinne takaisin toivotettiin.

edit 2: Jahas, meni sitten itsellä vahvasti mutuilun puolelle. Eipä mitään, jatkakaa. :)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
couture tyrmää nogueiran. olisi hienoa ollut nähdä tämä matsi nogin parhaina päivinään mutta viimeaikojen nog on ollut säälittävän hidas. koppeja on aivan liikaa otettuna ja hermosto ei vaan enää käskytä. ei kyllä couturenkaan pysty vakuuttanut treenivideolla. potkiminen on kankeannäköistä. eläkkeelle molemmat...

demian saa ensimmäistä kertaa todella kovan vastustajan ja kyyti tulee olemaan kylmää pystyssä. jos mattoon mennään niin maia voi yllättää. en usko tähän mutta toivon maian voittoa hienolla matto-osaamisella. sen pysty näyttää vaan niin huonolta, etten usko pelkän mattotaidon riittävän enää tolla tasolla.

Barnettin tapauksessa nyt ei vissiin taida edes kilpailukieltoa olla (mutu/näin muistelen) kun kyse oli testistä itse ottelulisenssin hankkimiseen, ei ottelun jälkeinen testi.

Josh Roidnett voi mennä vasta vuoden päästä uuteen testiin koska kärysi tässä testissä, tai siis jenkkilässä, voihan se japaniaan lähtee ja varmaan onkin siellä jo :P

Minotauro on ottanut tämän ottelun selvästi tosissaan. Hän ei ole UFCssä vielä kertaakaan ollut näin timmissä kunnossa. Vaikutti muutenkin olevan hyvin keskittynyt. Jos Nogin leuka on entisellään, niin ottelusta voidaan odottaa näiden kahden vapaaottelun jättiläisen arvoista. Loistavia miehiä ja esikuvia molemmat.

Punnituksessa Randy 220 lbs ja Nog 231 lbs. Painoeroa miehillä karvan alle 5 kiloa. Molemmat näyttivät kyllä olevan todella hyvässä kunnossa.

34-RandyCoutureUFC102weigh_0365.jpg

31-AntonioRodrigoNogueiraUFC102weigh_0304.jpg

Muut tulokset:

Main Bouts:
-Antonio Rodrigo Nogueira (231) vs. Randy Couture (220)
-Keith Jardine (205) vs. Thiago Silva (205)
-Nate Marquardt (185) vs. Demian Maia (185)
-Krzysztof Soszynski (205) vs. Brandon Vera (205)
-Jake Rosholt (185) vs. Chris Leben (185)

Preliminary Bouts:
-Ed Herman (185.5) vs. Aaron Simpson (185)
-Gabe Gonzaga (259) vs. Chris Tuchscherer (258)
-Mike Russo (260) vs. Justin McCully (238)
-Tim Hague (263.5) vs. Todd Duffee (251)
-Nick Catone (185.5) vs. Mark Munoz (185.5)
-Marcus Aurelio (156) vs. Evan Dunham (155)

Arvatkaas kumpi näistä poikasista painaa enemmän? Jep, väärin menisi mullakin...

09-HagueDuffeeUFC102weigh_0142.jpg
Kuvassa Hagua (vas.) ja Duffee.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom