"Tyttö taltutti kirvesriehujan metrossa"

Tsunamin jälkeen piti kaikkien olla auttamassa ja jakamassa rahaa. Sitten hävettiin suomalaisten pientä avustussummaa. Nyt kuulostaa siltä, että yks hailee jos metrin päässä pistetään syytöntä kylmäksi...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Raejuusto sanoi:
Olen jo pitkään miettinyt yhtä keinoa millä noi vitun paskahousut saa kuriin: puuttumalla itse asiaan. Jos vaikka perustaisi jonkun "aatteellisen verkoston" jossa ideana olisi että kannetaan aina kaupungilla liikuttaessa jonkinlaisia aseita (pistoolia, veistä) mukana, ja aina kun tuollainen toisen henkeä uhkaava narkkari tulee eteen niin ammutaan/puukotetaan kylmästi se siihen paikkaan. Ja ammutaan/pistetään niin monta kertaa että narkkari on varmasti pelkää lihamössöä metrovaunun lattialla. Tämä tietenkin vaatisi erittäin montaa hommaan sitoutunutta.

Berliinissä ainakin metrossa pyörii ryhmittymä nimeltään Guardian Angels. Ne on kamppailulajien harrastajia, jotka vapaaehtoistoimintana laittaa porukkaa kuriin. Yleensä ne liikkuu kuuden hengen porukoissa, ja koirakin on joskus mukana.

Hiemanhan niiden toimintatavat poikkeaa noista sinun suunnittelemistasi, mutta kyllä ne omalta osaltaan turvallisuuden tunnetta lisännee.

Originally Posted by Raejuusto
Olen jo pitkään miettinyt yhtä keinoa millä noi vitun paskahousut saa kuriin: puuttumalla itse asiaan. Jos vaikka perustaisi jonkun "aatteellisen verkoston" jossa ideana olisi että kannetaan aina kaupungilla liikuttaessa jonkinlaisia aseita (pistoolia, veistä) mukana, ja aina kun tuollainen toisen henkeä uhkaava narkkari tulee eteen niin ammutaan/puukotetaan kylmästi se siihen paikkaan. Ja ammutaan/pistetään niin monta kertaa että narkkari on varmasti pelkää lihamössöä metrovaunun lattialla. Tämä tietenkin vaatisi erittäin montaa hommaan sitoutunutta.

Juu ja sitten baarissa joku vähän sattuu tönäisemaan baaritiskillä, niin "voi vitun narkkipelle!" ja 9mm kalloon. ;) Enpä kovin turvalliseksi oloani tuntisi, jos tuommoisia liikkuisi kadulla "pistämässä porukkaa kuriin".

Vai pitäisi sitä aina turuilla ja toreilla miettiä "worst case scenarioita"... huhuh, vainoharhaiseksihan siinä tulisi. Kyllä ainakin meikäläisellä on niin paljon muutakin tärkeää ajateltavaa, ettei sitä paljoa metrossa tule funtsittua että "jos toi tyyppi tuolla nurkassa tempaa sadetakistaan valomiekan esiin, niin sit mä huitasen sitä tuon vihreätakkkisen mummon käsilaukulla ja heitän puoliugemilla sen tantereeseen ja potkaisen saksipotkulla tuon ikkunan vielä varmuudeksi rikki, jos vaikka sattuisi tulipalo iskemään..."

joku73 sanoi:
Vai pitäisi sitä aina turuilla ja toreilla miettiä "worst case scenarioita"... huhuh, vainoharhaiseksihan siinä tulisi. Kyllä ainakin meikäläisellä on niin paljon muutakin tärkeää ajateltavaa, ettei sitä paljoa metrossa tule funtsittua että "jos toi tyyppi tuolla nurkassa tempaa sadetakistaan valomiekan esiin, niin sit mä huitasen sitä tuon vihreätakkkisen mummon käsilaukulla ja heitän puoliugemilla sen tantereeseen ja potkaisen saksipotkulla tuon ikkunan vielä varmuudeksi rikki, jos vaikka sattuisi tulipalo iskemään..."
En usko että sitä tarkoitettiin, mutta itse aina kun menen uuteen tilaan niin katson uloskäynnit valmiiksi esim. tulipalon varalta, metrossa, ratikassa yms. paikka mieluiten siten että kukaan ei pääse takaa käsiksi (esim. varastamaan, ei pelkästään kirvesmiestä silmälläpitäen), yritän spotata mahdolliset trouble makerit ja välttää niitä jne jne. eli normaalia varautumista/tervettä järkeä (tai sit mä vaan oon hullu).....

Kyllä sitä näköjään täälläkin jaksetaan uhota, kuinka sitä itse vastaavassa tilanteessa oltaisi niin poliiseja, että ihan kirvesmies paljain käsin taltutettaisiin.
Samaa tarinaa kuulee työpaikoilla, kouluissa, missä tahansa sitä sattuu liikkumaan.
Kuitenkin lähes aina, kun tällaista tapahtuu, nämä suojelijat aina loistavat poissaolollaan.
Voisiko olla mahdollista, että suurin osa ihmisistä (te pakkotoiston ritarit mukaan luettuna) jauhaa vain paskaa?

Onneksi tuohon iltalehden potaskaan tuli myös hieman totuusvastinetta. Tämä tyttö todennäköisesti (mitä asiaan olen perehtynyt) oli samanlainen pakolainen kuin muutkin. Sattui vain ilmoittamaan ensimmäisenä asiasta.

Mariachi sanoi:
yritän spotata mahdolliset trouble makerit ja välttää niitä jne jne. eli normaalia varautumista/tervettä järkeä (tai sit mä vaan oon hullu).....

Ei ole pöljyyttä olla varuillaan. Tuollaiset isot haverit ovat harvinaisia, mutta siitä ilkeitä, että kerta riittää ja loppuelämä on mennyt tai pilalla.

Pidättekö turvavyötä autossa? Miksi pidätte, vaikka onnettomuuksia sattuu tosi harvoin? Vainoharhaista pitää turvavyötä, kuka nyt kolaria ajais?

rollerghost sanoi:
Kyllä sitä näköjään täälläkin jaksetaan uhota, kuinka sitä itse vastaavassa tilanteessa oltaisi niin poliiseja, että ihan kirvesmies paljain käsin taltutettaisiin

Voisiko olla mahdollista, että suurin osa ihmisistä (te pakkotoiston ritarit mukaan luettuna) jauhaa vain paskaa?

Mitäs sä olisit tolla hetkellä tehnyt?

Mä luulen että tolla "olisin tehnyt jotain" -uholla halutaan ilmoittaa et tollanen toiminta on tuomittavaa ja että siihen pitää puuttua ei muuta. Kovinkaan moni ei tiedä miten toimii äkillisen stressin alaisena. Se kovin jätkä saataa itkeä ja se hiljasin pystyy toimimaan järkevästi tai sitten ei. Mä olisin yrittänyt torjua sen narkin... Tai sitten en. En tiedä kun ei tullut kohdalle.

Ahvena sanoi:
Ei ole pöljyyttä olla varuillaan. Tuollaiset isot haverit ovat harvinaisia, mutta siitä ilkeitä, että kerta riittää ja loppuelämä on mennyt tai pilalla.

Pidättekö turvavyötä autossa? Miksi pidätte, vaikka onnettomuuksia sattuu tosi harvoin? Vainoharhaista pitää turvavyötä, kuka nyt kolaria ajais?

Täysin totta. Kyllä se on terveyden päälle edullisempaa että vaihtaa sitä kadun puolta kun tulee sen näköinen porukka vastaan. Tai ei mene sen ensimmäisen kiiluvasilmäisen jätkäporukan pimeäntaksin kyytiin umpihumalassa. Tai vaikka pane venäläistä penniin huoraa ilman kumia.

ironchef sanoi:
Mitäs sä olisit tolla hetkellä tehnyt?

Mä luulen että tolla "olisin tehnyt jotain" -uholla halutaan ilmoittaa et tollanen toiminta on tuomittavaa ja että siihen pitää puuttua ei muuta. Kovinkaan moni ei tiedä miten toimii äkillisen stressin alaisena. Se kovin jätkä saataa itkeä ja se hiljasin pystyy toimimaan järkevästi tai sitten ei. Mä olisin yrittänyt torjua sen narkin... Tai sitten en. En tiedä kun ei tullut kohdalle.
Aivan. kaikkihan meistä nyt ajattelee ett varmasti oisin itsekkin menny pääle ja aivan varmasti myös ne metrossa olijat jotka lähti karkuun katuu ettei tehny asialle mitään, mutt tosi tilanne on nii eri asia eikä sitä oikeastaan voi edes harjoitella

Tyttö oli juossut metrosta, tavoittanut järjestyksenvalvojat, ja kertonut tapahtuneesta. Täh, eikö kukaan metrossa ottanut telefoonia taskusta ja soittanut hätänumeroon? Vai onko hätänumeronkin muistaminen vainoharhaista? :hyper: Tällaiset pikkuseikat unohtuu helposti tositilanteessa. :offtopic: Yks päivä tulin töistä kotiin ja joku mies makas pää auki asfaltilla. Kolme ihmistä töllisteli vieressä. Kysyin ovatko soittaneet ambulanssin. 'Ai niinku miks? Mitä niille pitäs sanoo?'. Ei auttanu ku soittaa ite samalla kun peittelin äijää takillani, kun oli pakkastakin... :offtopic:

Ja tossakin metrotouhussa ois ollu ihan kiva että ambulanssi olisi ollut jo matkalla, vaikka karhuryhmä ei olisikaan heti singahtanut metron ikkunoista pelastamaan matkustajia.

Itse olisin kyllä 100% varmasti juossut pakoon paitsi jos olisi todella tärkeä henkilö jota uhattaisiin. Ja uskon kyllä että tyttö oli varmaan vahingossa tönäissyt sitä narkkia ja sitten juossut apua hakemaan.

Nepheg sanoi:
Itse olisin kyllä 100% varmasti juossut pakoon paitsi jos olisi todella tärkeä henkilö jota uhattaisiin.

Todella tärkeä henkilö? Mitä sillä on väliä onko kyseessä suomen presidentti vai matti meikäläinen? Ihmisiä käsittääkseni molemmat.

Jii82 sanoi:
Joo, rohkee tyttö tosiaan :worship:

Ja ripaus tuuria matkassa myöskin

No älä! Lyön vetoa, että kyseinen "narkomaani" taisi olla heikko ja vielä huumeissa.

Kyseisellä tytöllä on varmasti liikuntatausta ja hyvä itsetunto. Suomalaiset yleensä eivät tee mitään jos joku alkaa riehumaan.

Mutta hyvä juttu hei :D

Sumu sanoi:
Todella tärkeä henkilö? Mitä sillä on väliä onko kyseessä suomen presidentti vai matti meikäläinen? Ihmisiä käsittääkseni molemmat.

Oma lapsi tai esim. puoliso varmaan tuntuu muita matti meikäläisiä tärkeämmältä.

Oinasmie sanoi:
Aivan. kaikkihan meistä nyt ajattelee ett varmasti oisin itsekkin menny pääle ja aivan varmasti myös ne metrossa olijat jotka lähti karkuun katuu ettei tehny asialle mitään, mutt tosi tilanne on nii eri asia eikä sitä oikeastaan voi edes harjoitella

Kyllä asioita voi harjoitella, tai ainakin yrittää tiedostaa ne ympärillä tapahtuvat asiat jotka johtavat huonoon lopputulokseen ellei niihin puututa ajoissa. Kyllä tuo taannoinen kirves-episodi olisi pitänyt viimeistään opettaa sen että kun suljetussa tilassa annetaan narkille aseellinen ylivalta niin heikolla pohjalla ollaan. Teepä vaikka poke tms. hommia jonkin aikaa niin kummasti alat miettimään mitä teet kun joku kohottaa astalon toista päin, puuttuako asiaan ajoissa vai seuratako asiaa sivusta niinkuin kaikki muutkin.

Arual sanoi:
Oma lapsi tai esim. puoliso varmaan tuntuu muita matti meikäläisiä tärkeämmältä.

Mietin ihan samaa: mitä sillä on väliä, onko se oma vaimo vai joku spurgu - ihmisiä molemmat.

ringside sanoi:
Mietin ihan samaa: mitä sillä on väliä, onko se oma vaimo vai joku spurgu - ihmisiä molemmat.
Taas näitä sankareita :jahas: ihmisiä toki molemmat ovat ja onhan se tietenkin jaloa ajatella noin, mutt vertaakkos oikeesti vaikka omaa lasta tai vaimoos johonki spurguun? Ja jos joku hyökkäis vaimos kimppuun kirves kädessä nii varmasti olisit ekana sitä puolustamas. Toisaalta jos kirvesmies hyökkäis ventovieraan spurgun kimppuun nii miettisit ainaki jonkun hetken ennen kuin vaarantaisit oman hengen sen taki ...

Arual sanoi:

Eli Nephegin postauksessa tärkeä = läheinen? Ok.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom