Kirjoitanpa tänne nyt nämä, jotta kokeneemmat voivat neuvoa ja kommentoida.
Pituutta 164, painoa 55kg ja ikää 18 vuotta. Salilla olen käynyt n. vuoden verran.
Treeni
Käyn salilla 3 kertaa viikossa ja potkunyrkkeilutreeneissä pari kertaa viikossa. Molemmat sijoittuvat poikkeuksetta illalle kuuden jälkeen.
Saliohjelma: Sarjoja teen 3, paitsi penkissä, mavessa ja kyykyssä/prässissä 4, ja toistoja ~10
1.päivä rinta-kädet
penkki
vinopenkki kp
flyes
hauiskääntö tanko
hauiskääntö kp
ransk.pun.
ojentajat talja
2. päivä selkä-olkapäät
mave
kulmasoutu kp
ylätalja
alatalja
pystypun.
viparit sivulle
3. päivä jalat-vatsat
kyykky/prässi
sjmv
askelkyykky
reiden ojennus
taaksepotku (reiden koukistus tuottaa hieman vaikeuksia..)
pohkeet istuen
pohkeet seisten
vatsat
Tätä ohjelmaa olen toteuttanut ~3kk. Kuinka usein kannattaisi vaihtaa ohjelmaa? Entä kannattaisi välillä tehdä voimatreeniä, kuinka usein?
Ravinto
Syömispuolta olen alkanut tarkailla vasta vähän aikaa sitten, kiitos siitä kuuluu poikaystävälleni, kun valitin hänelle ettei treeni tunnu tuottavan tulosta.
Mitään kaloreita en ole koskaan laskenut, eikä minulla ole siis aavistustakaan paljonko päivässä saan kaloreita tai paljonko minun tulisi niitä saada..? Sen perusjutun tiedän, että 1g prot. = 4kcal, 1g hh. = 4kcal ja 1g rasvaa = 9kcal, mutta laskemaan en ole ryhtynyt (ehkä pitäisi..)
Tässä suurinpiirtein, mistä päivittäinen ruokavalioni koostuu:
Aamulla: 1 ruisleipä/ 2 palaa jotain muuta leipää, voita/sulatejuustoa, kurkkua+/tomaattia, kinkkua, n.1,5dl jogurttia + mysliä, n. 2 lasia rasvatonta maitoa
Päivällä: usein perunaa/riisiä + jauhelihakastiketta/broileria/jotain muuta lihaa, salaattia, raejuustoa, maitoa
Iltapäivällä: Suurin piirtein samanlaista tavaraa kuin aamullakin
Illalla: purkki rahkaa ja ehkä joku hedelmä
Myöhemmin illalla (usein salin/treenien jälkeen): salaattia, kurkkua, tomaattia, esim.broileria, raejuustoa ja maitoa.
Maitoa kuluu päivässä n. litran verran.
Miltä vaikuttaa?
Pituutta 164, painoa 55kg ja ikää 18 vuotta. Salilla olen käynyt n. vuoden verran.
Treeni
Käyn salilla 3 kertaa viikossa ja potkunyrkkeilutreeneissä pari kertaa viikossa. Molemmat sijoittuvat poikkeuksetta illalle kuuden jälkeen.
Saliohjelma: Sarjoja teen 3, paitsi penkissä, mavessa ja kyykyssä/prässissä 4, ja toistoja ~10
1.päivä rinta-kädet
penkki
vinopenkki kp
flyes
hauiskääntö tanko
hauiskääntö kp
ransk.pun.
ojentajat talja
2. päivä selkä-olkapäät
mave
kulmasoutu kp
ylätalja
alatalja
pystypun.
viparit sivulle
3. päivä jalat-vatsat
kyykky/prässi
sjmv
askelkyykky
reiden ojennus
taaksepotku (reiden koukistus tuottaa hieman vaikeuksia..)
pohkeet istuen
pohkeet seisten
vatsat
Tätä ohjelmaa olen toteuttanut ~3kk. Kuinka usein kannattaisi vaihtaa ohjelmaa? Entä kannattaisi välillä tehdä voimatreeniä, kuinka usein?
Ravinto
Syömispuolta olen alkanut tarkailla vasta vähän aikaa sitten, kiitos siitä kuuluu poikaystävälleni, kun valitin hänelle ettei treeni tunnu tuottavan tulosta.
Mitään kaloreita en ole koskaan laskenut, eikä minulla ole siis aavistustakaan paljonko päivässä saan kaloreita tai paljonko minun tulisi niitä saada..? Sen perusjutun tiedän, että 1g prot. = 4kcal, 1g hh. = 4kcal ja 1g rasvaa = 9kcal, mutta laskemaan en ole ryhtynyt (ehkä pitäisi..)
Tässä suurinpiirtein, mistä päivittäinen ruokavalioni koostuu:
Aamulla: 1 ruisleipä/ 2 palaa jotain muuta leipää, voita/sulatejuustoa, kurkkua+/tomaattia, kinkkua, n.1,5dl jogurttia + mysliä, n. 2 lasia rasvatonta maitoa
Päivällä: usein perunaa/riisiä + jauhelihakastiketta/broileria/jotain muuta lihaa, salaattia, raejuustoa, maitoa
Iltapäivällä: Suurin piirtein samanlaista tavaraa kuin aamullakin
Illalla: purkki rahkaa ja ehkä joku hedelmä
Myöhemmin illalla (usein salin/treenien jälkeen): salaattia, kurkkua, tomaattia, esim.broileria, raejuustoa ja maitoa.
Maitoa kuluu päivässä n. litran verran.
Miltä vaikuttaa?