Tytölle apua hoikistumiseen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Corto
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Weeboom sanoi:
Kaikilla tuo ei onnistu. Jotkut vaan haluavat mässätä välillä sitä suklaata, ja liikunta on vähäistä. Ja toiseksi normitavisnainen ei näe koska "voi hyvin". Jenkat veks vaan, turhaa niitä mukaan raahaa. En ymmärrä mikä tossa on niin vaikeeta.

Varmasti onnistuu, jos vain yrittää. Ongelma on siinä, että suurin osa ei edes halua, vaan jatkaa mieluummin elämään vaa'an vankina. Ja tämä ei sitten viittaa millään lailla ketjun aloittajan tyttöystävään, vaan vastaan vain ja ainoastaan tuohon Weeboomin kommenttiin.

Ja jos yhtään itseään kuuntelee, niin totta hemmetissä sen huomaa, milloin voi hyvin ja milloin ei. Tai jos ei vielä huomaa, niin kyllä on aikuisen ihmisen korkea aika opetella! Ja hei, kyllä me ei-vaa'alla-ravaajatkin välillä mässäämme, vaikken itse kyllä niin suklaasta välitäkään ;)

Ei kait siinä mitään vaikeaa olekaan, jos tosiaan ylimääräistä on, niin kannattaahan ne pois laihduttaa. Mutta pointti olikin (ainakin minulla) siinä, että ensin kannattaisi varmistua siitä, onko se läski todellakin kropassa vaiko korvien välissä...

:piis:

EDIT: Olisi pitänyt tajuta, ennen kuin avasin suuni ensimmäisen kerran, että tämä menee taas tähän, mihin miljoona kertaa ennenkin... Eihän kukaan ole kiistänyt/kiistämässä (normalipainoisten) OIKEUTTA laihduttamiseen, tottakai ihminen saa niin tehdä; mutta IMO on vain ja ainoastaan hyvä asia, että (normaalipainoisten) laihduttamisen JÄRKEVYYS aina välillä kyseenalaistetaan ja tarjotaan vähän toisenkinlaisia näkökulmia asiaan. Edelleen :piis:

reinhardt sanoi:
Joo, ja alle 20-senttiset kullit ei käy kuin kusemiseen. Niin, ja sen täytyy myös olla ympärileikattu.

Menepä kotiin kasvamaan.
No kyllä 25 painoindeksillä munkin mielestä läski on. Ellei ole lihaskimppu. Itellä taitaa olla indeksi jotain tohon suuntaan, en jaksa laskea. Tosta 20 painoindeksistä en osaa paljon sanoa kyllä, varmaan ihan kivan näkönen.

Gillyanne sanoi:
Ei pidä paikkaansa, vaaka ei tajua, mitä sen päälle lastataan. Ts. paino voi pudota kovastikin, mutta rasvavarastot saattavat silti nököttää paikoillaan kuin tatti. Peili, vaatteet ja mittanauha ovat huomattavasti luotettavampia edityksen kertojia kuin vaaka.

Meinaatko, että paino lähtisi pelkästään lihaksesta tai nesteenä? Jos pidetään dietti n. -500kcal niin paino lähtee suurimmaksi osaksi rasvana kun vielä harjoitellaan samaan aikaan. Ekalla viikolla tosin lähtee nesteitä, mutta se tasaantuu siitä.

Mittanauhakin voi valehdella, kun nestettä poistuu kehosta. Peilikään ei ole kovin luotettava, kun silmä saattaa valehdella positiiviseen suuntaan.

Gillyanne sanoi:
Koko prosenttisuositukset saisi IMO heittää hevon kuuseen, paljon helpompi on määrittää ihmisen painon perusteella, paljonko esim. sitä proteiinia tarvitaan esim. 1,5 gramma/painokilo -> 62-kiloisella naisella 93 grammaa/vrk. Ja kyllä sitä puhdasta ruokaa saa laihduttajakin, varsinkin liikkuva, ihan reilusti syödä, vaikka alle kulutuksensa söisikin.

Proteiini ei sinällään kulutuksen ollessa miinuksella säästä sen enempää lihasta kuin rasvat/hiilaritkaan. Tosin sitä proteiinia on oltava jokin tietty määrä jota tarvitaan välttämättömästi, mutta kun ollaan miinuskalorteilla niin jo tuosta 1,5g proteiinia käytetään osa energiaksi. No tätä on vaikea lähteä tarkkaan analysoimaan. Itse olen kuitenkin suhteellisen pienelläkin proteiini määrällä saannut hyvin säilytettyä dietillä lihasmassan.

Toi reilusti määritelmä on jotain aika ympäripyöreetä. Itse tulkitsin sen niin, että syödään reilusti kaloreita jolloin kokonaiskalorimäärät eivät jäisi negatiivisiksi. Tuo koko puhdas ruoka termi kuulostaa hassulta.
Gillyanne sanoi:
Tottakai voi arvioida, mutta lopputulos voi kyllä mennä reippaastikin metsään. "Suuntaa antavasta" tuloksesta ei liene paljon iloa, jos se antaa muutamankin sata kaloria liian korkean kulutuslukeman...

No ei se oma arvio ole sillä perstuntumalla syötynäkään kovin tarkkaa. Jos kalori laskuri antaa kokonaiskulutukseksi 2000kaloria niin laihdutuksen voi suunnitella tapahtuvan 1500-2000 välillä.

Keho.netin (jos mainostusta niin pahoittelen) kalorilaskuri toimi omalla kohdallani ainakin hyvin.

ps. itse käytin laihduttaessa rasvaprosenttipihtejä

nim. vähän yli 20% --------> ~10%

Dobermann sanoi:
Meinaatko, että paino lähtisi pelkästään lihaksesta tai nesteenä? Jos pidetään dietti n. -500kcal niin paino lähtee suurimmaksi osaksi rasvana kun vielä harjoitellaan samaan aikaan. Ekalla viikolla tosin lähtee nesteitä, mutta se tasaantuu siitä.

Mittanauhakin voi valehdella, kun nestettä poistuu kehosta. Peilikään ei ole kovin luotettava, kun silmä saattaa valehdella positiiviseen suuntaan.

Eiköhän se useimmilla naisille kuitenkin valehtele negatiiviseen suuntaan, se peili nääs...

En tarkoittanut, että paino lähtisi pelkästään nesteenä tms., mutta siitä huolimatta vaaka ei kerro koko totuutta. Nesteen määrä kropassa kun voi vaihdella paljon esim. hormonaalisista syistä, ja vaakauskovainen laihduttaja-parka masentua pahasti, kun lukema onkin sen (ts. nesteiden) takia suurempi kuin viime viikolla. Ja masentuminen saattaa johtaa mässäilyyn -> morkkis -> kierre on valmis. Done that, been there...!

Dobermann sanoi:
Toi reilusti määritelmä on jotain aika ympäripyöreetä. Itse tulkitsin sen niin, että syödään reilusti kaloreita jolloin kokonaiskalorimäärät eivät jäisi negatiivisiksi. Tuo koko puhdas ruoka termi kuulostaa hassulta.

Joo, olet oikeassa, kyse on pitkälti siitä, miten sana "reilusti" määritellään. Laihduttavien naisten helmasynti on kuitenkin syödä aivan liian vähän, joten siksi on mielestäni hyvä korostaa, että kunhan syö oikein, saa laihduttaessaankin syödä ihan kunnolla, eikä tarvitse kitua nälässä linnunannoksilla.

Minä käsitän tuon puhtaan ruoan tarkoittavan sitä, että vältetään ns. roskaruokia, sokeria ja valkoista viljaa ja syödään paljon proteiinia, kuitupitoisia hiilareita, hyviä rasvoja, tuoreravintoa...

Dobermann sanoi:
Itse en myöskään osaisi pitää peiliä kovin luotettavana, sillä ei ole mitään muuta vertailukohtaa kuin muisti. Minulle on ollut suurta apua tavoitehousuista ja digikamerasta. Käyn vaa'allakin joka aamu, mutta siihen lukemaan ei ole lyhyellä aikavälillä katsomista, kahden peräkkäisen aamun välinen ero voi olla jopa 1,5kg. Vielä on matkaa tavoitteeseen, BMI 22,7 ja rasva% 29,6 :itku: Rasvaprosentin mittauksessa on tosin käytetty jotain typerää vaakaa jonka antamaan tulokseen suhtaudun epäillen.

Oman soppansa tähän naisten laihduttamiseen tuo vielä se, että jotkut naiset, jotka kysyvät laihdutusneuvoja eivät oikeastaan halua edes laihtua, vaan enemmänkin että kuulisivat miehen suusta, että " sä oot upee just tollasena kulti". Eli onkin kyse huonosta itsetunnosta.

Mutta siis terveellinen ruokavalio ja liikunta eivät varmasti tee pahaa kenellekään. Mun mielestä kannattaa myös ehdottomasti "tuputtaa" rahkaa ja raejuustoa, koska ainakin mun kaveripiiriotoksella iso osa tytöistä syö todella vähän proteiinia.

Otsikosta jo tiesi miten tämä threadi lähtee liikkeelle :rolleyes:

Mutta joo, ruokavalio kuntoon ja sopivasti liikuntaa niin hyvä tuloo. Oliko tarpeeksi poliittisesti korrektia?

Tehän pelottelette kaikkia ensikertalaislaihduttajia/laihdutuksen metodiikasta tietämättömiä. Mutta pakko kait se on itekkin sanoa, että vaaka ei TODELLAKAAN kerro mitään rasvamäärästä tai laihdutettujen kilojen määrästä. Ja peili on kyl hyvä ja apu ja samaten omat sormet. Jos siitä mahan kohalta saa näpäkän otteen nii sit ainakin tietää, et on sitä läskiä kertynyt, tuttu juttu :D

Mittanauhalla saa kyllä myös halutessaan aikaan sekä melkoisia heittoja että angstia ja ahdistusta. Ei sitä vaakaa välttämättä tarvitse demonisoida eikä sen omistamisesta huonoa omatuntoa potea jos lukema ei kummemmin elämää hetkauta. Jos taas mikä tahansa mittaväline nousee elämää suurempaan asemaan, kannattaa se - jos ei nyt polttosurmata, niin ainakin häivyttää saman tien.

Kyllä laihduttaminen voi kiinnostaa, vaikka pitäisi itseään ihan järjettömän loistavana tyyppinä. Itsetunto ei ole painosta kiinni siinäkään mielessä, että painoon samaistuminen on luokkaa itsensä hyväksyminen = painonsa hyväksyminen.

Ja kokonaan asia erikseen sitten, kun paino hallitsee epäterveellä tavalla elämää.

D.Yates sanoi:
Mutta joo, ruokavalio kuntoon ja sopivasti liikuntaa niin hyvä tuloo. Oliko tarpeeksi poliittisesti korrektia?

Erinomaisen korrektia ja kaikenlisäksi yksi fiksuimmista kommenteista tällä ketjussa.

Joo, kyllähän sen tosiaan näki jo alussa, mihin tämä taas menee. Mutta ei vaan voi mitään, että meikäläiseltä ainakin palaa käämi alta aikayksikön, kun teini-ikäiset (19-vuotiaskin on vielä teini-ikäinen) "asiantuntijat" laukovat suurella suulla "totuuksia" siitä, miten [kärjistys] jokainen painoindeksin 20 ylittävä on läski [/kärjistys]. Ja sitten vielä ihmetellään, miksi erilaiset syömishäiriöt lisääntyvät koko ajan...

Gilly kiittää ja kuittaa, eiköhän tämä keskustelu ollut minun osaltani tässä.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Dobermann sanoi:

Mitäs sillä on tässä tapauksessa väliä? :)

Tytölle tulee tosi hyvä mieli. Ja poikaystävä on jo ehtinytkin sanomaan kuuluisat sanat ("Olet tosi kaunis ja seksikäs juuri tuollaisena"). Kaikki ovat onnellisia ja iloisia. :)

Pakko ottaa kantaa tuohon painoindeksiin, vaikka se koko indeksi aika perseestä onkin. Mutta jos otetaan nyt esimerkiksi nainen, (käy varmaan miehellekin, en jaksa laskea) niin kyllähän 25 alkaa olemaan jos läski jos todellakin on ns. "sohvaperuna". 160 cm nainen saa tällöin painaa 65 kg ja väitettekö joku nyt pokkana, että siinä ei ole LÄSKIÄ reilusti jos ei mitään urheilupuolta ole harrastanut tai harrasta? Ja älkää ampuko, tuo oli vain MINUN mielipiteeni.

Timba79 sanoi:
Pakko ottaa kantaa tuohon painoindeksiin, vaikka se koko indeksi aika perseestä onkin. Mutta jos otetaan nyt esimerkiksi nainen, (käy varmaan miehellekin, en jaksa laskea) niin kyllähän 25 alkaa olemaan jos läski jos todellakin on ns. "sohvaperuna". 160 cm nainen saa tällöin painaa 65 kg ja väitettekö joku nyt pokkana, että siinä ei ole LÄSKIÄ reilusti jos ei mitään urheilupuolta ole harrastanut tai harrasta? Ja älkää ampuko, tuo oli vain MINUN mielipiteeni.
No todellakin. 170 / 60 on siinä ja siinä jos ei mitään harrasta ja omistaa isot ryntäät. Siitä eteenpäin alkaa olla karusti ylimääräistä vaikka olisi millainen ruumiinrakenne. Jollain löytyy tohon painoon jo reilusti lihasta, mutta taviksella se ei oo enää sitä. :zzzz:

Pointtini: Parempi olla laiha kuin läski.

(tämä oli sitten mielipide, ei herneitä)

160cm/65kg nainen (ei urheilua) on mun mielestä pyöreähkö mutta ei kuitenkaan:"LIHAVA" tahi "LÄSKI"
siihen pitäs olla jo 80kg... ;)

mölliskö sanoi:
160cm/65kg nainen (ei urheilua) on mun mielestä pyöreähkö mutta ei kuitenkaan:"LIHAVA" tahi "LÄSKI"
Pyöreähkö-sana on keksitty vain naisien miellyttämistä varten ;)

mölliskö sanoi:

No joo, tämä pyöreän ja läskin ero on sitten jo veteen piirretty viiva ja ihan jokaisen silmissä.

Mutta jos 160 cm treenaamattomalla taviksella on 65 kg painoa, niin kyllä se alkaa olemaan jo dieettaamisen paikka. Vähän vastaava juttu jos 180 cm mies painaisi jotain lähemmäksi 90 kg, varmasti on läskiä jo reiluhko määrä.

Mutta mitään epäterveellistä lihavuutta tuo tuskin vielä on, että jos itseensä on noin tyytyväinen, niin mikäs siinä.

Weeboom sanoi:
Pyöreähkö-sana on keksitty vain naisien miellyttämistä varten ;)
Saatana :curs: !Mää arvasin :wall: !Ei muutaku iltalenkille......T:pyöreähkö :piis:

Vaaka ja sitä kautta painoindeksi ovat kivoja juttuja joilla voi seurata dieetin edistymistä,mutta kehon koostumuksesta ne ei todellakaan kerro paljoakaan.

reinhardt sanoi:
Joo, ja alle 20-senttiset kullit ei käy kuin kusemiseen. Niin, ja sen täytyy myös olla ympärileikattu.

Menepä kotiin kasvamaan.

Ikävää että joidenkin kauneusihanteisiin suhtaudutaan näin jyrkästi. Satun pitämään hoikista ja siroista tytöistä, jos se tekee minusta epäkypsän, niin kaipa sitten olen sitä. :thumbs:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom