Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Grosskopf sanoi:
Miksi Egyptiin ei järjestetä matkoja huhtikuussa?

Eikö?

attachment.php

Liitteet

• Egypti.webp
    Egypti.webp
    59,4 KB · Katsottu: 356
Grosskopf sanoi:
Integrandille kiitos linkistä.

Miksi Egyptiin ei järjestetä matkoja toukokuussa? Ja huhtikuussakin jo nihkeästi.

En oo mikään asiantuntija, mutta eikös tuolla kaukomailla ole nuo ilmasto-olosuhteet aika vaihtelevat vuoden mittaan? Ei varmaan oo hirveesti kysyntää matkoille aikaan jolloin siellä on niin kuuma ettei pysty tekemään muuta kuin istumaan jossain jorpakossa hellehattu päässä. Ja joissain mestoissa on sadekaudet jne. luonnontapahtumat.

1. Jääköhän ihmisen aivoihin miten paljon muistoja lapsuudesta?

Muistan jostain joskus lukeneeni, että sitä muistais yleensä vain asioita, jotka ovat tapahtuneet 3v. -->, mutta itse ainakin muistan muutaman tilanteen kun olen ollut 1,5 vuotta.

2. Entä voiko olla, että tietyt tuoksut/hajut joista pitää, voi olla peräisin lapsuudentapahtumista?

Mitään muuta järkevää selitystä en keksisi sille, että mua jostain :david: syystä miellyttää raksojen hajut, ts. puumateriaali jne. Voi tosin olla, että olen muuten vain sekaisin. :jahas:

dear_a sanoi:
2. Entä voiko olla, että tietyt tuoksut/hajut joista pitää, voi olla peräisin lapsuudentapahtumista?

Mitään muuta järkevää selitystä en keksisi sille, että mua jostain :david: syystä miellyttää raksojen hajut, ts. puumateriaali jne. Voi tosin olla, että olen muuten vain sekaisin. :jahas:

Rakastan lampaiden ja leikatun heinän tuoksua. Kun taas sahatusta kuusesta tulee huono fiilis. Ne jää mieleen jolloin on ollut onnellinen. Sama se on musiikin kanssa.

dear_a sanoi:

Muistan jostain joskus lukeneeni, että sitä muistais yleensä vain asioita, jotka ovat tapahtuneet 3v. -->, mutta itse ainakin muistan muutaman tilanteen kun olen ollut 1,5 vuotta.
En tiedä tuosta 3v. rajasta, mutta olet voinut luoda nuo aikaisemmat muistikuvat esim. kerrotun perusteella.

nco sanoi:
En tiedä tuosta 3v. rajasta, mutta olet voinut luoda nuo aikaisemmat muistikuvat esim. kerrotun perusteella.

Niinhän sitä yleensä selitetään, että on kerrottu ja/tai nähnyt valokuvia tapahtumasta. Mulla on sellaisiakin "muka"-muistoja, jotka olen imenyt valokuvista ajalta ennen 3 v., mutta yks ihan sellainen arkinen tavallinen tilanne, mistä tuskin kukaan on kertonut:

Asuttiin talon yläkerrassa, meillä oli portaat ja oma sisäänkäynti sinne. Olin 1,5 vuotta, oli kesä ja aurinko paistoi sitten pihalla kun sinne pääsin. Laskeuduin portaita ylhäältä alas peruuttaen - tietysti, koska niin pieni ihminen kaatuisi jos "kävelisi" portaat alas. Olin oppinut kävelemään 11 kk ikäisenä.

Peruutin portaita alas, äiti huutaa ylhäältä mulle että "xxxxx, varo, varovasti nyt...." ja mä vaan kelaan että joo joo, varovasti mennään.... Ja tosiaan kun pääsin ulos, aurinko paistoi ja oli voittaja-olo kun selvitin portaiden laskeutumisen niin hienosti. :D

Ehkä mä olen vain keksinyt itse tämän? Aika hölmö mielikuvitus mulla siinä tapauksessa, kun tällaisia arkisia asioita tuottaa. :(

Ei tää nyt niin tyhmä kysymys ole, mutta vieläkö voi jossain vaihtaa markkoja euroiksi? Suomen Pankissa kenties? Onkohan siellä joku tiski minne lampsitaan, vai miten homma toimii?

hanter sanoi:
Ei tää nyt niin tyhmä kysymys ole, mutta vieläkö voi jossain vaihtaa markkoja euroiksi? Suomen Pankissa kenties? Onkohan siellä joku tiski minne lampsitaan, vai miten homma toimii?

Jees, pääkonttoriin helsingissä, sinne kelpaa 2012 vuoteen asti. Haarakonttorit muissa kaupungeissa ei enää ota vastaan.

Mistä löytää kattavia ja luotettavia tai yleensä mitä tahansa testejä ilmanpuhdistimista.
Google auttaa vain isojen (yleensä jenkki) merkkien vertaluissa (luotettavaa testiä on kyllä sieltäkin vaikea löytää ja erityisesti sellaista joka testaisi myös homeitiöiden putsausta) mutta monasti niin kehutusta suomalaisesta elixairista ei löydy testin testiä. Ainoat maininnat on jostain kodinkone liikkeen testistä mutta
kukaan ei kerro mikä oli ko liike joka testasi ja mitkä olivat testitulokset eri kokoisilla hiukkasilla, miten testattiin yms) ja 7 vuotta vanha ekoisti ohjelman testi joka oli myös hyvin suppea eikä kerro tämän päivän laitteista paljoakaan.
Eläinpölyä ja hometta pitäisi saada kohtuuhinnalla ilmasta putsattua.

Onko olemassa naisia jotka "diggaa" reilusti ylipainoisista miehistä. TV:ssä on aina välillä dokkareita miehistä, jotka on reilusti ylipainoisen naisten perään ja jotku lihottaa naisiaan (kaikki varmaan tietää). Missä on dokkarit feater naisista, jotka lihottaa miehiään. Peräänkuulutan tasa-arvoa????

dear_a sanoi:

2. helpompi, voi.

1. Kyllähän sinne kaikkea voi jäädä, mutta muisti (varsinkin tuollainen hyvin hyvin hyvin kaukaa lapsuudesta) on hyvinkin erehtyväinen.

Joskus on tehty tutkimuksia, missä aikuisille on kerrottu jostakin mitä hänelle on tapahtunut lapsena. Esim eksynyt kaupassa. On siis kerrottu aikuiselle, että lapsena eksyit kaupassa ja olit hukassa vanhemmiltasi. No aikaa kuluu ja yllättäen tämä aikuinen alkaa muistaa enemmän ja enemmän asiasta, että todellakin, niin eksyin ja siellä oli sitä tätä ja tuota. Mutta todellisuudessa koko eksymishommaa ei ollut tapahtunut. Tälläistä kertoili joku psykiatrian proffa..

Löytyykö netistä jotain sivua/sivustoa, mistä vois kertailla saksan perusteita jne.? Nyt olis hyvä hetki muistuttaa itselleen mitä on tullut opittua, mutta saksan kirjat on porukoilla ja uusia ei viitsis ostaa...

Eli peräänkuulutan sivustoa suomalaisille, jotka haluaa oppia (tai tässä tapauksessa kerrata) saksan sanastoa ja kielioppia?

Jos ei löydy suomi-saksa, niin löytyiskö edes englanti-saksa?

dear_a sanoi:
Löytyykö netistä jotain sivua/sivustoa, mistä vois kertailla saksan perusteita jne.? Nyt olis hyvä hetki muistuttaa itselleen mitä on tullut opittua, mutta saksan kirjat on porukoilla ja uusia ei viitsis ostaa...

Eli peräänkuulutan sivustoa suomalaisille, jotka haluaa oppia (tai tässä tapauksessa kerrata) saksan sanastoa ja kielioppia?

Jos ei löydy suomi-saksa, niin löytyiskö edes englanti-saksa?

En oikeen tiedä mitä etit, mutta
Täältä löytyy jotain:
http://www.cs.tut.fi/~jkorpela/sanastot.html
http://www.lexitec.fi/links-de.html
http://users.utu.fi/minmai/itseopiskeluohjeita_saksa.html

Art2 sanoi:
Jo ~60 asteinen vesikin aiheuttaa palovammoja.

Tästä muuten tulikin mieleen että, vaikuttaako tähän se että jos totuttautuu pikkuhiljaa kuumempaan veteen niin iho ei reagoi vasta kuin korkeammissa lämpötiloissa. (aamulla suihkussa, suihkuun kokoajan lisää lämpöä kunnes lopulta onkin ihan tapissa se, jos heti hyppäis niin salettiin palais)

Back
Ylös Bottom