Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Onko sillä mitään merkitystä penkkiä treenatessä,että pitääkö jalkoja penkillä tai maassa.Olen kuullut,että olisi raskaampaa treenata jalat penkillä.Itse en kylläkään huomannut tätä,kun kokeilin.

D sanoi:
Onko sillä mitään merkitystä penkkiä treenatessä,että pitääkö jalkoja penkillä tai maassa.Olen kuullut,että olisi raskaampaa treenata jalat penkillä.Itse en kylläkään huomannut tätä,kun kokeilin.
Sillä on todellakin merkitystä monta kymmentä kiloa. Jos et eroa huomaa, on sun normaali penkkitekniikka perseellään.

Powerhousu sanoi:
Sillä on todellakin merkitystä monta kymmentä kiloa. Jos et eroa huomaa, on sun normaali penkkitekniikka perseellään.

Ei kyllä mun penkkitekniikassa mitään vikaa ole.

Ja jos me puhutaan monen kymmenen kilon eroavuudesta,niin eikös sen eron pitäisi huomata oli sun normaali penkkitekniikka minkälainen tahansa.

D sanoi:
Ei kyllä mun penkkitekniikassa mitään vikaa ole.

Ja jos me puhutaan monen kymmenen kilon eroavuudesta,niin eikös sen eron pitäisi huomata oli sun normaali penkkitekniikka minkälainen tahansa.
No, kerropa mulle millainen sun penkkitekniikka on, niin katsotaan onko siinä parantamista. Kyllä siinä jonkin verran sitä eroa pitäisi olla kuitenkin, jos ei ihan kymmeniä kiloja. Itselläni ero on jotain 20kg. Siinä tulee väkisinkin eroa, koska asento kuitenkin muuttuu hiukan kun jalat on penkillä. Jos ei muutu, niin tekniikassa on hiomista.

Vähän pohjustusta: Kävin sunnuntaina hierottamassa selän ja hartiat auki, oli kuulemma jumein minkä nähnyt. Selkä tuntuu paaaljon paremmalta nyt... Eilen oli käsitreenin aika. Ensin tein ennen kokeilemattomassa scottylaitteessa joten en huomannut vielä siinä painoeroa, sen jälkeen valmiiksirääkätyillä hauiksilla sain käsipainoilla 5 :eek: toistoa enemmän ekassa sarjassa käyttäen "vanhoja tuttuja" hantteleita...
Sitten se tyhymä kysymys: Voiko selkäjumi vaikuttaa käsiin noin ratkaisevasti ? Vai onko joku sekoittanut mun kaffiin jotain tai porannut ne käsipainot ontoiksi :jahas: ?

Timba79 sanoi:
En ole ikinä tällaista palvelua tarvinnut, en täällä enkä missään muuallakaan. Joten miten tämä toimii? Miten tämä "tietää" etten mä pyydä itselleni vaikkapa Powerhousun salasanaa?

Voisin kuvitella et systeemi on sama täällä kun muuallakin, sun tarttee tietää se e-mail osote joka on annettu silloin rekisteröitymisen yhteydessä.

Tikari sanoi:
Vähän pohjustusta: Kävin sunnuntaina hierottamassa selän ja hartiat auki, oli kuulemma jumein minkä nähnyt. Selkä tuntuu paaaljon paremmalta nyt... Eilen oli käsitreenin aika. Ensin tein ennen kokeilemattomassa scottylaitteessa joten en huomannut vielä siinä painoeroa, sen jälkeen valmiiksirääkätyillä hauiksilla sain käsipainoilla 5 :eek: toistoa enemmän ekassa sarjassa käyttäen "vanhoja tuttuja" hantteleita...
Sitten se tyhymä kysymys: Voiko selkäjumi vaikuttaa käsiin noin ratkaisevasti ? Vai onko joku sekoittanut mun kaffiin jotain tai porannut ne käsipainot ontoiksi :jahas: ?

Helposti voi vaikuttaa ton verran jos kerta on oikeen kunnon jeesusjumi ollu päällänsä. Kyllä se ihminen on vaan niin hassu kapistus että kun sitä huoltaa niin se kulkee paremmin.

amf sanoi:
Voisin kuvitella et systeemi on sama täällä kun muuallakin, sun tarttee tietää se e-mail osote joka on annettu silloin rekisteröitymisen yhteydessä.

Aivan ja sitten sieltäkautta vahvistaa se sinne tuleva linkki. Eli mun pitäisi tietää sitten kaverin mailiinkin salasana jotta tämä onnistuisi. Enpäs taas jaksanut kovin pitkälle tätäkään ajatella. No kiitos tästä kuitenkin. :)

mikään ei voi kulkea valoa nopeammin.
jos mulla on naru ja vedän siitä niin narun toinen pää liikkuu välittömästi.
eikö siinä sillon energia siirry valoa nopeammin?

BonBon sanoi:

Ei se välittömästi liiku, kyllä se kuitenkin huomattavasti valonnopeutta hitaamminen liikkuu.. Sama se jos kättäsi heilutat niin ei sekään liiku valoa nopeammin. Ja naruhan vielä venyy, ilmanvastukset, lepokitkat ym..

Törppö sanoi:
Paljon nuohooja tienaa kuussa?
Riippuu hyvin pitkälti nuohoojasta. Jos on pinta-alaltaan pienellä paikkakunnalla, missä on kuitenkin paljon asukkaita ja saat pidettyä ajomatkat lyhyinä, niin tienestit voivat olla kohtalaiset. Lisäksi asiaan vaikuttaa huomattavasti pykälien tulkinta. Samasta hommasta voi periaatteessa pystyä veloittamaan 20e tai 40e. Riippuu täysin siitä, että kuinka kovasti kehtaa tulkita pykäliä omaksi edukseen. Lisäksi kukaan ei oikeastaan valvo sitä, että kuinka hyvin työ tehdään, joten tämä on kusettavalle kusipäälle melko hyväkin työ, kunhan sen edes jotenkuten tekee. Jos taas asiakkaat ovat tyytymättömiä, niin työssä ei välttämättä kovin kauaa pysy.

Lisäksi palkkaan vaikuttaa se, että saatko nuohouspiirin omaksi, vai oletko niin sanotusti jonkun muun hommissa. Joku voi veloittaa sinua siitä, että päästää sinut tekemään omaan piiriinsä töitä. Suuremmissa kaupungeissa taas on yleensä tietyt nuohoojamestarit, jonka alaisina muut toimivat. Tämä on tosin melko vanha, eikä kovin hyvä systeemi. On ollut puhetta myös siitä, että piirinuohoojan virat lopetettaisiin ja nuohous vapautettaisiin kilpailulle täysin.

Tuloihin vaikuttaa suurissa määrin myös menot. Joudut hankkimaan omat työkalut (näihin voi mennä aika paljon rahaa ja yllättäviäkin menoja tulee), työauton jne. Tässä vaikuttaa olennaisesti myös polttoaineeseen kuluvat rahat ja juuri tämä tuo mukaan sen aiemmin mainitun pienen paikkakunnan edun, jos asiakkaita on riittävästi. Kirjanpito vie oman aikansa ja välillä tulee vastaan ne kusipäät asiakkaat, jotka eivät maksa laskujaan ajoissa.

Hommassa on sitten ne haittapuolensa, eli puhtaana siitä ei tosiaan selviä, ajan mittaan vetää pölyä ja nokea keuhkoihinsa kiitettäviä määriä ja näistä seuraa sitten omat ongelmansa. Koska toimit todennäköisesti yrittäjänä myöskään palkallisia lomia ei voi pitää ja sairaudetkin ovat aina pois omasta pussista. Työajat ovat sitten melko vapaat, mutta kaikki kunnassa olevat kiinteistöt pitäisi nuohota kerran vuodessa. Kesämökit harvemmin. Lisäksi on sitten öljypolttimien nuohousta jne.

Noh, rahaa voi hommasta saada siis 0 eurosta ylöspäin... Todellisuudessa varmaan sitä rahaa tulee 1000-3000 euroa käteen, riippuen hyvin paljon edellämainitusta vaihtelusta. Isäni oli nuohoojana vajaan parikymmentä vuotta, mutta lopetti, koska ei homma enää napannut. En kuitenkaan ikinä tarkastellut sen tarkemmin, että minkä verran se tienasi. En nyt muista, että missään olisi varsinaisesti säästelty, koska rahaa ei ollut, mutta ei sitä tietty liikaakaan ollut, eli pappa betalar ei omalla osalla toiminut :D

BonBon sanoi:
Et saa mistään täysin venymätöntä narua ja tuota valon "hitaudesta" johtuvaa venymistä et kuitenkaan huomaa paljaalla silmällä.

Tänään on ollut huono päivä ja ajatuksetkin näköjään sen mukaisia. Miten pitäis toimia tilanteessa, jossa mies laukeaa jo muutaman työnnön jälkeen? Siis käykö miehille edes noin kovin yleisesti?
Tuli vaan yksi vanha tuttavuus mieleen vuodelta yx ja kax. Miehellä oli jo ikää melkein 30 vuotta ja pirusti kokemusta, mutta silti mies kesti ehkä viiden työnnön verran ekalla kerrallamme. :eek: Miehelle noloa ja mua vaan nauratti. :D En ehkä toiminu tilanteessa ihan oikein, mutta sainpahan ainakin nauraa..:nolo: Ajattelin, että olis hyvä tietää miten toimia, jos vielä joskus moinen tilanne eteen tulee.. :rolleyes:

edit: :nolo:

Eleonoora sanoi:
Tänään on ollut huono päivä ja ajatuksetkin näköjään sen mukaisia. Miten pitäis toimia tilanteessa, jossa mies laukeaa jo muutaman työnnön jälkeen?
Tuotarallaa, ekalla kerralla tuppaa halut olemaan niin kovat, ettei vältsysti homma pelaa ihan niin maksimaalisella kestolla kuin normisti haluais. Jotkut fiksaa sen ottamalla uusiks puolen tunnin sisään ekasta (ja se toka kerta sitten kestääkin), jotkut megaesileikillä, jälkilöylyillä ja tiesmillä ja jotkut puolestaan runkkailee sen verran paljon, että kestää ekasta kerrasta huolimatta pitkään. Vaihtelee siis miehen mukaan, ymmärtääkseni.

Ei sillä että olis kauheesti ensikäden kokemuksia noista hetituloista tai sillei (ku oon heteromies, oon harvemmin ottavana osapuolena), mutta joskus on porukassa noita puitu kun jotakuta on vituttanut aikanen tulo ja siitä seurannu ropleemeja tms.

Ihan vältsysti paras idis ei ole ruveta nauramaan, se nääs voi hyvinkin aiheuttaa sen, että seuraavaa kertaa ei tule (mikä on sikäli paska juttu, että seksi paranee sitä mukaa mitä enempi sitä sen kumppanin kanssa harjottelloo, harvempi on kerrasta virtuoosi) - miehen itsetunto on niin helppo murskata.

Eleonoora sanoi:
Tänään on ollut huono päivä ja ajatuksetkin näköjään sen mukaisia. Miten pitäis toimia tilanteessa, jossa mies laukeaa jo muutaman työnnön jälkeen? Siis käykö miehille edes noin kovin yleisesti?
Tuli vaan yksi vanha tuttavuus mieleen vuodelta yx ja kax. Miehellä oli jo ikää melkein 30 vuotta ja pirusti kokemusta, mutta silti mies kesti ehkä viiden työnnön verran ekalla kerrallamme. :eek: Miehelle noloa ja mua vaan nauratti. :D En ehkä toiminu tilanteessa ihan oikein, mutta sainpahan ainakin nauraa..:nolo: Ajattelin, että olis hyvä tietää miten toimia, jos vielä joskus moinen tilanne eteen tulee.. :rolleyes:

edit: :nolo:
Etsi uusi mies ;)

Back
Ylös Bottom