Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Ameriikan elokuvissa kun poliisi rynnii taloon sisään niin oven voi kenkästä tai pamauttaa nuijalla sisään mutta mites poliisi toimii Suomessa kun ovi ja saranat aukeaa ulospäin?

Pulla sanoi:
Ameriikan elokuvissa kun poliisi rynnii taloon sisään niin oven voi kenkästä tai pamauttaa nuijalla sisään mutta mites poliisi toimii Suomessa kun ovi ja saranat aukeaa ulospäin?

Täällä päin taidetaan mennä sivistyneesti avaimilla. Jos siihen ei ole mahdollisuutta niin eiköhän sitten etsitä vaihtoehtoista tietä sisälle.

Poliisikaveri kertoi hauskoja juttuja nykyajan talojen ovista. Ei kuulemma mene ihan samalla tavalla jalka läpi kuin elokuvissa. Jossain harjoituksissa joku 120 kg horkkasika oli potkinut sielunsa kyllyydestä normaalia kerrostalon ovea. Ovi ei ollut moksiskaan vaikka oli kummaltakin puolelta jyrännyt koko massan voimalla.

Miksi Jaffa muka auttaa vatsatautiin? Et mix just Jaffa eikä vaikka Pepsi Max?
Vai onko asia niin, että Jaffastakaan ei ole mtn hyötyä, kunhan puhuvat?

Eleonoora sanoi:
Kyllä mä oon ainakin siinä käsityksessä, että jaffan apu vatsatudissa on täysin :anssi:
Lääkäri joskus pienenä mulle kertoi.

Powerhousu sanoi:
Kyllä mä oon ainakin siinä käsityksessä, että jaffan apu vatsatudissa on täysin :anssi:

Eli äiti ja isi valehteli mulle joskus vuonna yx ja kax.. :D

Eleonoora sanoi:
Periaatteessa siihen kaiketi käy mikä vaan limsa. Pointtina on vissiin ollut se, että kipeenä oleva sais energiaa jostain hyvänmakuisesta nesteestä. Vatsataudissa kun on helposti aika heikko olo, ja nesteytys muutenkin tärkeää. Silloin kai pitäis kuitenkin olla sokerilimukkaa että oikeesti sais kanssa jotain energiaa.

Mutuilua, mutta kuitenkin... Kai tällä on taas se kuuluisa placebo-vaikutus.

Pulla sanoi:

Pari vaihtoehtoa. Joko koko lukkopesä kielineen lyödään irti sellaisella juntalla (parhaimmillaan lukko lentää irti ovesta) tai sitten mennään oven saranapuolelta vääntäen saranat irti ovesta. Harjoittelulla nämä toimenpiteet tapahtuvat sekunneissa. Työvälineet ovat sitä kokoa, että kaks miestä voi lyödä tai vääntää yhtäaikaa ja ovet aukeavat hetkessä iloisen rutinan säestämänä. Siinä on narkit ihmeissään.

Rankimpina hetkinä saranat voidaan räjäyttää irti tai ampua lukkopesään/saranoihin haulikon täyteisellä. Siinä on Raivo Roosnat ihmeissään.

Eleonoora sanoi:
Varmaankin lähinnä sen takia, että vatsataudissa ei syödä tarpeeksi/mikään ei pysy sisällä eli Jaffasta saa kaloreita, kuten myös muista sokerilitkuista. NÄin olen käsittänyt..

Cassyput sanoi:
Periaatteessa siihen kaiketi käy mikä vaan limsa. Pointtina on vissiin ollut se, että kipeenä oleva sais energiaa jostain hyvänmakuisesta nesteestä. Vatsataudissa kun on helposti aika heikko olo, ja nesteytys muutenkin tärkeää. Silloin kai pitäis kuitenkin olla sokerilimukkaa että oikeesti sais kanssa jotain energiaa.

Mutuilua, mutta kuitenkin... Kai tällä on taas se kuuluisa placebo-vaikutus.

Näinhän se suunnilleen menee. Nestettä pitää siis saada vaikka yrjo lentääkin. Taitaa olla toi Jaffa suositus niiltä ajoilta kun isoisä höyrykoneen osti, eli silloin tais jaffa olla joksenkin ainut limppari mitä oli tarjolla ja kyllähän nappulat sitä lipitti vaikka ois kuinka öksettäny sen jälkeen.

Powerhousu sanoi:

Ei se ihan :anssi: kuitenkaan ole. Niin kuin moni on jo todennut, vatsataudissa kun mikään kiinteä ei pysy sisällä ja esimerkiksi ripulissa keho menettää runsaasti nesteitä, niin tuohon neste- ja energiavajaukseen jaffa auttaa. Toki mikä tahansa sokeripitoinen neste auttaa tilanteeseen. Jaffasta vatsatautilääkkeenä on vain tullut jonkinlainen urbaani legenda.

Kerran ripulitaudissa lääkäri määräsi minulle hoidoksi kokista, sipsejä ja lepoa ;)

seppo-x sanoi:
Ei se ihan :anssi: kuitenkaan ole. Niin kuin moni on jo todennut, vatsataudissa kun mikään kiinteä ei pysy sisällä ja esimerkiksi ripulissa keho menettää runsaasti nesteitä, niin tuohon neste- ja energiavajaukseen jaffa auttaa. Toki mikä tahansa sokeripitoinen neste auttaa tilanteeseen. Jaffasta vatsatautilääkkeenä on vain tullut jonkinlainen urbaani legenda.

Kerran ripulitaudissa lääkäri määräsi minulle hoidoksi kokista, sipsejä ja lepoa ;)
JAffa on huonoa juomista vatsataudissa. PArasta on esim. mustikkakeitto. Näin kertoi lääkäri ja uskon lääkärisetää.

Mitä tapahtuu kierratyspaperille siitä eteenpäin, kun sedät hakee sen isolla kuorma-autolla lehtiroskiksesta? Miten siitä tehdään uutta paperia tai pahvia?

Ja millaiset toleranssit sen laadussa muutenkin on, eli missä menee raja, että mikä kelpaa uusiokäyttöön ja mikä ei? Sinnehän menee varmaan järjetön määrä niittejä ja muovia ja ammeita kuitenkin mukana.

Huppe sanoi:
JAffa on huonoa juomista vatsataudissa. PArasta on esim. mustikkakeitto. Näin kertoi lääkäri ja uskon lääkärisetää.

Noi on vissiin vähän lääkärikohtaisia nuo neuvot, nimittäin viime vuonna kun vatsatautia oli liikkeella terveyskeskuksen lekurit neuvoivat juomaan cola-juomia ja sanoivat jaffan olevan vanha luulo :lol2:

lej sanoi:
Mitä tapahtuu kierratyspaperille siitä eteenpäin, kun sedät hakee sen isolla kuorma-autolla lehtiroskiksesta? Miten siitä tehdään uutta paperia tai pahvia?

Ja millaiset toleranssit sen laadussa muutenkin on, eli missä menee raja, että mikä kelpaa uusiokäyttöön ja mikä ei? Sinnehän menee varmaan järjetön määrä niittejä ja muovia ja ammeita kuitenkin mukana.

Lehtarista paperit lähtee paalattaviksi. Niistä tehdään sellasia kuution kokoisia ja noin 700 kg painoisia tiiviitä paketteja (pinosin niitä kerran kesäduunissa, kyllä ne vaan voi painaa). Sen jälkeen niitä toimitetaan tehtaisiin, jossa ne eri vaiheiden jälkeen toimivat uuden paperimassan raaka-aineena.

Toleranssi on tuon paperin suhteen aika laaja. Rajoituksia on lähinnä sen takia, että niistä täytyy puhdistaa ennen käyttöä se kaikki paska (niitit ym) pois ja se vie aikaa. Niittejähän saa tosin olla, kun paperin sinne vihreään boksiin heittää.

Integrandi sanoi:
Toleranssi on tuon paperin suhteen aika laaja. Rajoituksia on lähinnä sen takia, että niistä täytyy puhdistaa ennen käyttöä se kaikki paska (niitit ym) pois ja se vie aikaa. Niittejähän saa tosin olla, kun paperin sinne vihreään boksiin heittää.
Mitenkäs tämä sitten hoidetaan?

Back
Ylös Bottom