Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Powerhousu sanoi:
Joo, ja käytännössä taitaa mennä niin, että energiankulutusta ei lisätä veden lämmittämisen takia, vaan lämmön haihtumista iholta vähennetään. Iholta haihtuu kuitenkin jatkuvasti lämpöä, joten energiankulutus ei lisäänny tippaakaan.
Saattaa jopa laskee kulutus, kun ei hikoiluun kulu niin paljoa.

Onko kahvinjuonnilla mitään haittavaikutuksia normaalissa käytössä (1-2 kuppia päivässä, en tiedä sitten kenen normaalia käyttöä se on , mun ainakin). Eli lopetin tuossa vajaa vuosi sitten kahvin juonnin yli 20 vuoden jälkeen ja ajattelin josko sitä alkaisi ryystämään uudestaan.

ribu sanoi:
Onko kahvinjuonnilla mitään haittavaikutuksia normaalissa käytössä (1-2 kuppia päivässä...
Vastaan vain omasta puolestani. Harvoilla kahvi vaikuttaa niin paljon kun mulla. Mutta siis mun kohdalla siitä ei muuta olekaan kuin haittavaikutuksia. Johtuu varmaan siitä, että en oo tottunut. Joskus kupillinenkin kahvia saa mut hyppimään seinillä, tärisemään, ja vetää pään sekaisin. Olo on muutenkin rauhaton ja erittäin epämiellyttävä.

Powerhousu sanoi:
Vastaan vain omasta puolestani. Harvoilla kahvi vaikuttaa niin paljon kun mulla. Mutta siis mun kohdalla siitä ei muuta olekaan kuin haittavaikutuksia. Johtuu varmaan siitä, että en oo tottunut. Joskus kupillinenkin kahvia saa mut hyppimään seinillä, tärisemään, ja vetää pään sekaisin. Olo on muutenkin rauhaton ja erittäin epämiellyttävä.

päivä ilman kahvia ja samat vaiktukset minulla...

RautaKeisari sanoi:
päivä ilman kahvia ja samat vaiktukset minulla...

1-3 päivää ilman kahvia ja sitten siihen normaaliin tapaan kahvia ylenmäärät niin täälläkin hypitään seinille.

Jos en nyt ois näin pahasti koukussa kahviin niin olisin mielummin juomatta, aamutukkoisuutta päässä ei muistaakseni minulla ollut silloin kun en ollut vielä kahvia oppinu juomaan. Nyt menee kahvia perkeleesti sekä iltasella saatan juoda kofeiinitonta vain maun takia.

No onhan mullakin joskus alkanu kahvin takia mahassa vähän pulputtamaan ja suu kuivunut ikävästi mutta nyt hamuan vähän enemmän tietoa "oikeista" haittavaikutuksista. Eli sattuisiko jollain olemaan tietoa tutkimuksista kahvin (haitta)vaikutuksista (syöpä, aids, vesipäisyys, parkinsonin tauti) Alkaa muuten entistäkin enemmän tuntumaan oikealta tyhmältä kyssäriltä.
Hauska juttu muuten, usein törmää tähän "riippuvainen kahvista" lausuntoon mutta kun lopetin juonnin vuosi sitten, ei tullut kertaakaan oloa että nyt kahvia saatana tai joku kuolee. Ei pääkipua, rauhattomuutta eikä muitakaan oireita. Ilmeisesti tämäkin on aika yksilöllistä. Eli eipä mulla muuta syytä sen uudestaan aloittamiseenkaan ole kuin että se on hyvän aterian jälkeen aivan saatanan hyvää.

ribu sanoi:
No onhan mullakin joskus alkanu kahvin takia mahassa vähän pulputtamaan ja suu kuivunut ikävästi mutta nyt hamuan vähän enemmän tietoa "oikeista" haittavaikutuksista.
Itseasiassa mun piti tohon postiini laittaakin, että mistään lääketieteellisistä haittavaikutuksista ei ole tietoa, mutta se tietysti unohtui. Eli oli puoliksi offtopicia. Anteeksi siitä. :nolo:

ribu sanoi:
*klips* Eli sattuisiko jollain olemaan tietoa tutkimuksista kahvin (haitta)vaikutuksista (syöpä, aids, vesipäisyys, parkinsonin tauti) Alkaa muuten entistäkin enemmän tuntumaan oikealta tyhmältä kyssäriltä.
*klips*

Paitsi että kahvi on hyvää, se on myös terveellistä: www.kahvi.net , se vähentää diabetesriskiä (Tolonen) ja terkkari.net.

Lissää kohvetta ! :hampaaton mummu: :D

Ihmisessähän on pirusti kaikkia pikkulihaksia, voisko esim. karvankohottajalihaksia treenata? :evil:

Tuskin voi semmosia lihaksia treenata. Ei kai silmästäkään voi treenata lihaksia jotka säätelee silmän linssiä. Sitten kun ne lihakset ei toimi kunnolla niin tulee huononäköisyyttä. Harmi vaan kun huonoa näköä ei voi korjata treenaamalla silmän lihaksia. Ois kait se silmälasien käyttäjien mielestä mukavempi jos ei tarviis käyttää niitä?

Eikös ainakan tätät Pc-lihasta, tai mikäs toi virtsaa pidättelee, voi treenata. Katkasee suihkun pariin kertana per kuseskelu. Ehkäisee virtsankarkailuongelmia vanhemmalla iällä.. Kuulopuheita :D

Eiche sanoi:
Eikös ainakan tätät Pc-lihasta, tai mikäs toi virtsaa pidättelee, voi treenata. Katkasee suihkun pariin kertana per kuseskelu. Ehkäisee virtsankarkailuongelmia vanhemmalla iällä.. Kuulopuheita :D
Jotain tollasta minäkin olen kuullut, tosin jostakin luin myös, ettei se olisi (ainakaan naisille) kovin terveellistä. Tarkkaa syytä en muista.

Mut sitten mun tyhmään kysymykseen, en tiedä onko tää peräti ollut täällä jo. Miten kummassa hiuksiin syntyy solmuja? Mulla on pitkät hiukset, ja usein huomaan, kuinka ne on yksitellen menneet solmulle. :lol2: Siellä täällä niitä on, luulisi niiden katkeilevan helposti solmun kohdalta?!?

Eiche sanoi:

Juu, ja sulkijalihasta on myös hyvä treenata säännöllisesti. Kannattaa laittaa vaikka selkäpäivälle pari kovaa sarjaa sulkuliikettä ja sitten kyykyissäkin tulee epäsuoraa rasitusta. Muistetaan sitten niissä sarjoissa kunnon supistukset ja venytykset, niillä se lihas parhaiten kehittyy. Pakkotoistoja kannattaa myös ottaa kaverin avustuksella silloin tällöin, mutta ei joka viikko. Muitakin erikoistekniikoita kuten rest/pause, pyramidit ja supersarjat Pc-lihaksen kanssa kannattaa myös silloin tällöin ottaa. Jos haluat enemmän voimaa kuin kokoa sulkijalihakseesi, tee mieluummin lyhyempiä sarjoja enemmän. Ykkösmaksimia voit kokeilla kerran parissa kuussa. Välillä on kuitenkin tehdä kevyttä tuntumahakuista pumppailua, ihan vaihtelunkin vuoksi vaikka voimaa treenaisitkin. Lihashuolto on myös tärkeässä osassa, varsinkin jos treenaat jatkuvasti kovalla intensiteetillä. Kotona pitkät rauhalliset venytykset ja salilla kunnon lämmittelyt niin ei lihas revähtele niin helposti.

Jos näillä ohjeilla ei ala tulosta parissa kuukaudessa tulemaan niin kannattaa kokeilla uutta porkkana-menetelmää. Kyseinen menetelmä on tosin sen verran rankka että aloittelijoille sitä ei suositella ja ylikunto on jatkuvana vaarana.

Ps. Älä lyö roinaa sulkijalihakseen. Se ei pidä siitä...

Joo, täytyy varmaan mennä nukkumaan...

Aarne sanoi:
Mitä pitäs tehä kaverille, joka ei maksa velkojaan?
Ei oo iso summa, mutta kun se periaate..
No eipä ole kummoinenkaan kaveri jos ei velkojaan maksa. Kyllä tollasen kaverin pitäis järkipuheella tajuta, että velat pitää maksaa. Jos sekään ei auta niin teet sille kaverille vaikka näin: :wall:

;)

nigster sanoi:
No eipä ole kummoinenkaan kaveri jos ei velkojaan maksa. Kyllä tollasen kaverin pitäis järkipuheella tajuta, että velat pitää maksaa. Jos sekään ei auta niin teet sille kaverille vaikka näin: :wall:
Se on kyllä aika omituista, että Suomessa velkojasta tulee se mulkku eikä siitä joka ei maksa. Monet kerrat on käyny sillei, että kun lainaa toiselle, niin se "unohtaa" sen velan useamman maksupyynnönkin jälkeen, ja sitten kun viimein maksaa, niin näyttää siltä kun olisin tehnyt sille suurtakin väkivaltaa.

No, onneks ei ole sitä ongelmaa tällä haavaa, mä taidan olla saatavieni puolella miinuksella. No, pari kuukautta ja omilleni.

Tikari sanoi:
Paitsi että kahvi on hyvää, se on myös terveellistä

Marraskuussa alkaakin siten aivan jumalaton kahvin lipittäminen pari kertaa viikossa.

edit: Voisiko joku suositella jotain juppikahvia tai muuten vaan hyvää laatua, pitää aloittaa juonti vähän hienommin kun normiSaludolla.

... sitten ranteet ja nilkat...

edit. Viidessadas posti!1 jipii, ne on sitte bileet illalla :D

Back
Ylös Bottom