Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Eleonoora sanoi:
Aivan. Ja electoreneilla maksavilta pitäisi KAI PERIAATTEESSA kysyä aina paperit.. Jostain olen noin lukenut. Mut tuo 50 euroa on kyllä se ehdoton raja, kun pitää kysyä. Ja minä ainakin annan aina automaattisesti ajokorttini kassalle samalla, kun annan pankkikortin, jos ostosten summa on yli 50 euroa. Kassalle helpompaa ja nopeampaa noin.
Mä muuten inhosin electronia silloin, kun mulla vielä sellainen oli. Sillä ei voi edes maksaa joka paikassa ja se on hidas, kun kone joutuu varmistamaan. Pankkikortin saatuani ei ole ollut mtn ongelmia.

Tuo, että Electronilla ostavilta pitäisi aina kysyä henkkarit, on tuulesta temmattu. Kaikilla korteilla maksaessa tuo mainitsemasi 50€ on se raja, jonka ylittävistä ostoksista henkkarit kuuluu/pitää kysyä.

:arvi:

EDIT: huomattavasti :offtopic: Sorry.

Jos kasvattaisin 1000 kiloiseksi lemmikkihaukeni (ei siis mitään läskiä vaan suhteessa normaalin kokoiseen haukeen 1000 kiloinen sopusuhtainen lihaksikas tappajahauki) ja laittaisin sen tappelemaan 700 kg valkohain kanssa, niin kumpi voittaisi? Tästä on ollu kavereiden kesken väittelyä enemmän tai vähemmän selvinpäin mutta ratkaisua ei koskaan tullut ja asia on jäänyt vaivaamaan.

Fl4m3 sanoi:
Jos kasvattaisin 1000 kiloiseksi lemmikkihaukeni (ei siis mitään läskiä vaan suhteessa normaalin kokoiseen haukeen 1000 kiloinen sopusuhtainen lihaksikas tappajahauki) ja laittaisin sen tappelemaan 700 kg valkohain kanssa, niin kumpi voittaisi? Tästä on ollu kavereiden kesken väittelyä enemmän tai vähemmän selvinpäin mutta ratkaisua ei koskaan tullut ja asia on jäänyt vaivaamaan.
Tää ansaitsis jo oman threadinsa.
Miä veikkaan haita. Hauki on saanu harjoitella jollain silakoilla, kun taas hai on jyystäny valaita ja jättiläistursaita.

Sukulaku sanoi:
Tää ansaitsis jo oman threadinsa.
Miä veikkaan haita. Hauki on saanu harjoitella jollain silakoilla, kun taas hai on jyystäny valaita ja jättiläistursaita.

Mäkin veikkaisin haita...

attachment.php

attachment.php

Liitteet

• valkohai.webp
    valkohai.webp
    56,9 KB · Katsottu: 1 168
  • hauki.webp
    hauki.webp
    13,2 KB · Katsottu: 991
Pyh, senkin vääräuskoiset, avaan tosiaan kohta threadin jossa todistan kantaani hauen ylivoimaisuudesta. Ajatelkaa nyt millainen camouflage-master hauki on, menee vaan jonkun hylyn taakse ja iskee paremmin muotoillun nokkansa hai ressukkaan! Mutta ei sitä tiedä ennenkuin kokeillaan :evil:

Onko valaat rakennettu ns.punaisesta lihasta kun ne kerta ei ole
fisuja?
Vai onko ne sitä samaa valkosta höttölihaa kun muutkin pulikoivat otukset?

Nikodemus sanoi:
Onko valaat rakennettu ns.punaisesta lihasta kun ne kerta ei ole fisuja?
Vai onko ne sitä samaa valkosta höttölihaa kun muutkin pulikoivat otukset?
Ei hajuakaan valaanlihasta, mutta esimerkiksi tonnikala (tuore, ei purkitettu) ei ole kyllä mielestäni mitään valkoista höttöä.

miksi lämmintä ruokaa ei saa laittaa jääkaappiin?

Tanssiva Rosvo sanoi:

No SAA jos haluaa, mutta:

Omaa pähkäilyä:Lämpimän ruoan "jäähdyttäminen" jääkaapissa vie energiaa enemmän kuin valmiiksi viilentyneen..

Toisaalta taas bakteerien minimointia ajatellen ruoka olisi parasta kuulema lämmittää mahd. nopeasti kuumassa ja vastapainona myös jäähdyttää (ja pakastaa) se mahd. nopeasti kylmässä..

Tanssiva Rosvo sanoi:

Toki sen SAA laittaa, mutta se ei ole järkevää koska se lämmin ruoka lämmittää tarpeettomasti sitä jääkaappia, joka sitten joutuu työskentelemään kovemmin ja kuluttaa sähköä enemmän. Ja vissiin tuo kovempaa työskentely vielä jäädyttääkin sitä kaappia tarpeettomasti. Mulla ainakin tällainen käsitys asiasta.

Ja tuosta korttein 50 euron rajasta vielä. Eli sitä paperia ei tietenkään tartte kysyä jos asiakas on tunnettu, ei mulla ainakana ole esim. tutussa kodinkoneliikkeessä ja Pakkiksen kaupassa paljon kyselty. Mutta miksi jotkut laittaa sen sotun loppuosan siihen kuittiin ja toiset taas ei laita? Tätä mä en tajua... Ja aikalailla 50:50 menee tuo laitetaanko vai ei.

ex-tavis:) sanoi:
Toisaalta taas bakteerien minimointia ajatellen ruoka olisi parasta kuulema lämmittää mahd. nopeasti kuumassa ja vastapainona myös jäähdyttää (ja pakastaa) se mahd. nopeasti kylmässä..

Ja eikös tähän ole ainakin ravintoloilla yms. joku ihan pykäläkin? Eli että ei niitä saa seisottaa missään pöydässä ja jäähdytellä hiljalleen huoneenlämpöön ja vasta sitten laittaa jääkaappiin? Vaan tämä jäähdytys pitäisi todellakin tehdä mahd. nopeasti.

Timba79 sanoi:
Ja eikös tähän ole ainakin ravintoloilla yms. joku ihan pykäläkin? Eli että ei niitä saa seisottaa missään pöydässä ja jäähdytellä hiljalleen huoneenlämpöön ja vasta sitten laittaa jääkaappiin? Vaan tämä jäähdytys pitäisi todellakin tehdä mahd. nopeasti.

Ainakin täällä englannissa ravintoloilla on yleensä niinsanottu "blast chiller", mikä jäähdyttää ruuan nopeammin kuin jääkaappi tai pakastin. Mutta ruoka pitäisi pitää tietyn lämpötilan yläpuolella, ja todellakin jäähdyttää mahdollisimman nopeasti sitten jos sitä on tarkoitus myöhemmin tarjoilla, syynä nimenomaan bakteerien lisääntymisen minimoiminen.

Back
Ylös Bottom